Sivu 2/2

Re: 2.5l V6 E Raketti Kadetti

Lähetetty: 23 Elo 2017, 09:35
Kirjoittaja 1,2sorsa
6-pultilla seh, ja kaikki ohc, dohc isolohkokoneet paitsi c20xe, 20xe, c20let joissa 8-pulttia

Re: 2.5l V6 E Raketti Kadetti

Lähetetty: 23 Elo 2017, 09:47
Kirjoittaja Wesku79
F16 menee suoraan. Kytkinlevy ja paineasetelma valitaan vaan sen mukaan, että mikä vauhtipyörä tulee paikalleen. (c20xe:n litteä tai poteromalli)

Jos käytät V6:sen kaksiosaista oikeanpuoleista vetoakselia, niin sen tukilaakerille tarvii 23mm spacerin. Löytyy CAD piirustuskin tuolta kyseisestä topicista viritysalueelta. Spacerit tulee myös moottorin kannakkeelle.

Re: 2.5l V6 E Raketti Kadetti

Lähetetty: 23 Elo 2017, 14:18
Kirjoittaja Juho M-P
XE moottoreiden vauhtipyörä käy. Pitää olla 8 kiinnityspulttia. OHC ja Ecotec4 mosissa on kuus pulttia.

Re: 2.5l V6 E Raketti Kadetti

Lähetetty: 11 Syys 2017, 17:03
Kirjoittaja blackangel85
Jees, nyt ois tullu sähkönen ohjaustehostin, tuli vaan vahingossa hommattua C Corsan tehostin, ku piti olla se B Corsan, nyt joutuu taas soveltaa aikalailla... Ja myös työn alla on toi mittaristo muutos.

Re: 2.5l V6 E Raketti Kadetti

Lähetetty: 01 Loka 2017, 20:40
Kirjoittaja telwin
Juu eli jos laatikoksi tulee F16/18/20 niin silloin käytetään C20XE vauhtipyörää ja kytkintä.

Re: 2.5l V6 E Raketti Kadetti

Lähetetty: 30 Marras 2018, 18:28
Kirjoittaja blackangel85
No nyt on tullut taas vuoden verran askarreltua, pitäis niitä kuviakin vissiin jossain vaiheessa saada laitettua :/ mutt joo... nyt on tullut etuakseli ja taka-akseli vaihdettua, eteen tuli siis calibran tolpat, iskarit, jouset ja jarrut (vakiona 284mm levyt, mutt hyvin mahtu 288mm levyt pyörii). Taakse piti vaihtaa F astran taka-akseli, kun tuli vähän ongelmia noitten laakeripesien kanssa, eli tosiaan F astra taka-akseli, G astra takapyörän navat ja jarrut, nyt ei tarvii enää toivon mukaan kiristellä tota käsijarrua, kun ottaa suoraan jarrupaloista. Etuakseliin jouduin uudestaan vaihtaa yläpään laakerin vänkärin puolelle, kun ilmeisesti hajos siinä vaiheessa, kun irrotin laakerin siitä irti ja tämähän piti tehdä siksi, että kadetissa vakiona iskarin kiinnitys pää 14mm ja calibrassa 16mm, niin piti ottaa entinen laakeri pois prässissä ja ostaa motonetistä irtolaakerit (ulkohalkaisija 42mm sisähalkaisija 20mm), sitten näihin vaan teetätin soviteholkit.

Etupyörän navatkin piti uusia, kun ei jarrulevyt menny vanhoihin napoihin, tämä oli toinen ero 284mm ja 288mm levyissä, jota en tajunnut tarkistaa ennen levyjen tilausta...

Digimittaristo olis sovitettu calibran mittaristo kehikkoon jos sitä pääsee jossain vaiheessa testaa...

Sitten seuraavia isompia projekteja ois varmaan sen akun laittaminen takakonttiin tai sitten kun ajattelin ton bensatankin vaihtaa sellaiseen missä se polttoainepumppu tulee tankin sisälle.

Osaako joku kertoa noista pakosarjoista sen verran, että onko vakion tossa c25xe:ssä etumainen pakosarja valua ja takimainen peltinen? vai onkohan vaihdettu toi takimainen jossain vaiheessa x25xe koneesta (ymmärtääkseni tossa koneessa vakiona rosteriset).

Re: 2.5l V6 E Raketti Kadetti

Lähetetty: 01 Joulu 2018, 08:54
Kirjoittaja Wesku79
Rosteripeltiä on takimmainen ihan alunperin.

Re: 2.5l V6 E Raketti Kadetti

Lähetetty: 11 Heinä 2020, 23:23
Kirjoittaja blackangel85
Tarviiko oikeanpuoleinen vetoakseli spaceriä, jos käytän F16-vaihdelaatikkoa ja 20seh:in vetoakseli? Murrokset c25xe ja 20seh koneissa samat...

Re: 2.5l V6 E Raketti Kadetti

Lähetetty: 12 Heinä 2020, 01:49
Kirjoittaja Wesku79
Spacerin tarvii 2-osaiselle akselille - sisemmän osan kannatinlaakerille.

Jos tulee yksiosainen pitkä akseli (onko seh-koneessa sellainen?) , niin sittenhän sitä ei tietenkään tarvi. Mutta taisi olla joku pieni sopivuusongelma pitkässä akselissa, olikohan niin, että saattaa ottaa osumaa laturiin tai jotain sellaista.

Re: 2.5l V6 E Raketti Kadetti

Lähetetty: 23 Heinä 2020, 18:28
Kirjoittaja blackangel85
Mitenköhän jäykkä toi F mallin Astran tolpan yläpää laakerointi on? Kun eiks siinä toi tolppa pyöri iskarin ympärillä? Sain laitettua tuossa tuohon kadettiin noi Astran yläpään osat, mutta ei tuo laakerointi pyöri tuossa kovin vapaasti :/ pikku räikällä pyörii, mutta on jämäkkä... laakeri on kyllä oikein päin...