2.5l V6 E Raketti Kadetti
-
- 'Senator'
- Viestit: 321
- Liittynyt: 20 Marras 2006, 07:06
- Paikkakunta: Mikkeli
2.5l V6 E Raketti Kadetti
Jeps, jos nyt jotain tarinaa alkais vääntää tosta rotiskosta, noin 14-vuotta palvellu jo ja kokenu vaikka mitä muutoksia, alun perin 1.3S koneella varustettu perus Kadetti, sen jälkeen vaihtu mylly 1.6SV koneeseen, johon sain piristystä vähän Irmscherin 4-piste ruiskusta . Sitten tietenkin sain ostettua halvalla levyllisen taka-akselin, kun oma repesi takapyörän navan alta (aikaisempi omistaja vähän korjaillut reikää kitillä), sen jälkeen kaverin kanssa ostettiin purkuautona 2.0SEH koneella varustettu muna kadetti ja siitähän sitä osaa saikin vaihdettua urakalla, suurimmat muutokset olivat sisustan vaihto täydellisenä ja tekniikka täydellisenä (johtosarjojen kanssa meinas tulla vähän ongelmaa, kun niitä oli jo käyty leikkelemässä hitusen, niin ne piti kasata uudestaan, mutta onneksi kytkentäkaaviot, aika ja paaaaljon kärsivällisyyttä pelastivat tilanteen).
Kun kottero oli tekniikan vaihdoksen kokenut, niin se tietenkin piti muutos katsastaa ja ensimmäinen ongelma oli, että taka-jarruista oli tullut liian tehokkaat Eli tuo 2 litrasen tehostaja ja Delcon rumpujarrujen paineen tasaajat, ei sopinut yhteen... noh onneksi kaverilta löytyi nuo Aten jarrujen paineen tasaajat, niin homma ok, ainut miinus oli, että autosta tuli 4-paikkainen, kun keulaan tuli painoa jo reilusti enemmän
Sitten pitkien ajojen jälkeen kaivoin yksi kaunis kesä varastosta kattoluukun osat, reikä kattoon, massat väliin ja luukku kiinni, mutta voi v*#%u eihän se oo tiivis... nyt on tehty vaikka mitä paikkauksia ja vuotoja etitty, niin pikkuhiljaa alkaa tiivistyy... Paras vesivuoto ongelma oli, kun ihmettelin miten vänkärin takalattia lainehtii vedestä tai no oli jo talvi ja se oli ihan jäässä... sitten pajalle sulattelee lattia ja kuivaus, loppujen lopuksi syyksi paljastui rengaskotelossa oleva reikä, joka työnsi veden helmakoteloon ja se ei päässyt sieltä pois kun massa möhnä oli tukkinut vedenpoisto reijät, niin vesi nousi ja siirtyi siitä penkkien alla oleviin tukikoteloihin jonka jälkeen valui sitten siitä vänkärin puolen etu ja taka lattialle
Viime kesänä vaihdettiin sitten pyöreät takakaaret ja tehtiin pyöräkotelot uudestaan, niin se ongelma päättyi siihen... Mutta yhdestä kun päästään, niin toinen alkaa ja ettei mielenkiinto loppuisi, auto alkoi nykimään kaiken maailman putsailujen jälkeen ja eri osien vaihtojen jälkeen vika löyty kampiakselin asentotunnistimesta, josta oli maadoitus melkein poikki.
Ja mitä muuta vikoja on ollut ajan saatossa:
- helmapellit jouduttu uusimaan
- alapalkki jouduttu uusimaan
- pohjapellit jouduttu uusimaan
- taka jousilautaset jouduttu uusimaan+niiden alta lisää paikkausta
- takaistuimen alta jouduttu molemmin puolin nurkat uusia
- takakontin reunat kokonaan uusittu tekemällä molemmin puolin L-peltiä ja hitsaamalla kiinni, samalla poistettu pyöräkoteloiden puolelta saumakohta ja hitsattu siitä sisäpuoleen kiinni
- bensapumppu vaihdettu
- maadoituksia uusittu
- laturi vaihdettu
- startti vaihdettu
Siinä nyt jotain, eikä sitä kaikkea edes voi muistaa...
Seuraavaksi olisi suunnitteilla vaihtaa Calibrasta C25XE kone kadettiin, saa nähdä miten käy... kaikki menee sallittujen rajojen sisällä, mutta nuo tieliikenteessä sallitut massat tulee vähän ongelmallisiksi, pitää aikalailla saada painoa pois keulasta, että jos on hyviä ideoita, niin antaa tulla vaan
Lopulta Calibrasta vois vielä mallata sisustan Kadettiin... ja niin luksuksena saan vielä ilmastoinnin siitä
Kun kottero oli tekniikan vaihdoksen kokenut, niin se tietenkin piti muutos katsastaa ja ensimmäinen ongelma oli, että taka-jarruista oli tullut liian tehokkaat Eli tuo 2 litrasen tehostaja ja Delcon rumpujarrujen paineen tasaajat, ei sopinut yhteen... noh onneksi kaverilta löytyi nuo Aten jarrujen paineen tasaajat, niin homma ok, ainut miinus oli, että autosta tuli 4-paikkainen, kun keulaan tuli painoa jo reilusti enemmän
Sitten pitkien ajojen jälkeen kaivoin yksi kaunis kesä varastosta kattoluukun osat, reikä kattoon, massat väliin ja luukku kiinni, mutta voi v*#%u eihän se oo tiivis... nyt on tehty vaikka mitä paikkauksia ja vuotoja etitty, niin pikkuhiljaa alkaa tiivistyy... Paras vesivuoto ongelma oli, kun ihmettelin miten vänkärin takalattia lainehtii vedestä tai no oli jo talvi ja se oli ihan jäässä... sitten pajalle sulattelee lattia ja kuivaus, loppujen lopuksi syyksi paljastui rengaskotelossa oleva reikä, joka työnsi veden helmakoteloon ja se ei päässyt sieltä pois kun massa möhnä oli tukkinut vedenpoisto reijät, niin vesi nousi ja siirtyi siitä penkkien alla oleviin tukikoteloihin jonka jälkeen valui sitten siitä vänkärin puolen etu ja taka lattialle
Viime kesänä vaihdettiin sitten pyöreät takakaaret ja tehtiin pyöräkotelot uudestaan, niin se ongelma päättyi siihen... Mutta yhdestä kun päästään, niin toinen alkaa ja ettei mielenkiinto loppuisi, auto alkoi nykimään kaiken maailman putsailujen jälkeen ja eri osien vaihtojen jälkeen vika löyty kampiakselin asentotunnistimesta, josta oli maadoitus melkein poikki.
Ja mitä muuta vikoja on ollut ajan saatossa:
- helmapellit jouduttu uusimaan
- alapalkki jouduttu uusimaan
- pohjapellit jouduttu uusimaan
- taka jousilautaset jouduttu uusimaan+niiden alta lisää paikkausta
- takaistuimen alta jouduttu molemmin puolin nurkat uusia
- takakontin reunat kokonaan uusittu tekemällä molemmin puolin L-peltiä ja hitsaamalla kiinni, samalla poistettu pyöräkoteloiden puolelta saumakohta ja hitsattu siitä sisäpuoleen kiinni
- bensapumppu vaihdettu
- maadoituksia uusittu
- laturi vaihdettu
- startti vaihdettu
Siinä nyt jotain, eikä sitä kaikkea edes voi muistaa...
Seuraavaksi olisi suunnitteilla vaihtaa Calibrasta C25XE kone kadettiin, saa nähdä miten käy... kaikki menee sallittujen rajojen sisällä, mutta nuo tieliikenteessä sallitut massat tulee vähän ongelmallisiksi, pitää aikalailla saada painoa pois keulasta, että jos on hyviä ideoita, niin antaa tulla vaan
Lopulta Calibrasta vois vielä mallata sisustan Kadettiin... ja niin luksuksena saan vielä ilmastoinnin siitä
Re: 2.5l V6 E Raketti Kadetti
Akku tavaratilaan, helppoa. Konepelti ja lokarit ohuesta kuidusta, aika hankalaa. Eipä sieltä keulalta muuta kevennättävää paljon löydy. Ilmastoinnista taas tulee muutama extra kilo.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
-
- 'Senator'
- Viestit: 321
- Liittynyt: 20 Marras 2006, 07:06
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: 2.5l V6 E Raketti Kadetti
Joo, joudun kyll ton muutoskatsastuksen ajaks jättää ton ilmastoinnin pois... Ja vaihelaatikkokin pitää vaihtaa tosta f24 f16 väliaikasesti...
-
- 'Senator'
- Viestit: 321
- Liittynyt: 20 Marras 2006, 07:06
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: 2.5l V6 E Raketti Kadetti
Tänään tuli vähän mittailtua noiden osien painoa ja se vaihdelaatikko olikin F25.
C25XE V6 moottori, jossa muutamia letkuja, johtosarja ja öljyt (Vauhtipyörä irroitettu) painaa 159,4kg
C25XE V6 Kaksoismassa vauhtipyörä painaa 15,1kg
Laturi 6,9kg
Startti 3,7kg
Ilmastoinnin kompressori 6,5kg
Ohjaustehostimen pumppu ja sen kiinnikerauta 6,2kg
F25-vaihdelaatikko 45,2kg
Kytkinlevy, paineasetelma ja painelaakeri 6kg
Kyllä tuossa saa hitusen miettiä, että mistä sitä painoa saa karsittua...
C25XE V6 moottori, jossa muutamia letkuja, johtosarja ja öljyt (Vauhtipyörä irroitettu) painaa 159,4kg
C25XE V6 Kaksoismassa vauhtipyörä painaa 15,1kg
Laturi 6,9kg
Startti 3,7kg
Ilmastoinnin kompressori 6,5kg
Ohjaustehostimen pumppu ja sen kiinnikerauta 6,2kg
F25-vaihdelaatikko 45,2kg
Kytkinlevy, paineasetelma ja painelaakeri 6kg
Kyllä tuossa saa hitusen miettiä, että mistä sitä painoa saa karsittua...
Re: 2.5l V6 E Raketti Kadetti
Ilmastointi pois, pienempi laturi ja vauhtipyörä litteää mallia jonka keventää. Sitten kojelaudan alta rintapelliltä äänieriste sekä jos konehuoneen puolella on niin poisa. Akku konttiin ja pissapoika kanssa sinne saa jo näillä kahdella parikyt kiloa taka-akselille
Kadett B 1.9 -70 . Volvo V70 -08
-
- 'Senator'
- Viestit: 321
- Liittynyt: 20 Marras 2006, 07:06
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: 2.5l V6 E Raketti Kadetti
Noistakin vielä painot tippuu, ku on pesty, vauhtipyörästä hävis 100g ja vaihteistosta 500g painoa
Re: 2.5l V6 E Raketti Kadetti
Ei tarvii edestä mitään karsia jos ei halua. Ite joskus yhen v6 kadetin tehnyt ja siinä vaan muutettiin paikkaluku neljään. Mut itellä oli siltikin 20xe:n vauhtipyörä mikä paino 5 kg lisäksi koneesta kaikki ylimääränen karsittu veke ja muistaakseni f16 laatikon kanssa painoa oli 20 enemmän mitä xe kone.
Re: 2.5l V6 E Raketti Kadetti
Akselimassoja ei saa ylittää.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: 2.5l V6 E Raketti Kadetti
Mulla meni 2.0 ohari viimesyksynä 4paikkaiseksi. Omamassa tulee nykyään kuljettajan kanssa ja jos alkaa oleen kokonaispaino likellä omaamassaa niin tippuu istumapaikkoja pois ja sitten on vielä akselimassat erikseen
Kadett B 1.9 -70 . Volvo V70 -08
Re: 2.5l V6 E Raketti Kadetti
C25XE:ssä on ihan kova vauhtipyörä, ei kaksoismassa...
-
- 'Senator'
- Viestit: 321
- Liittynyt: 20 Marras 2006, 07:06
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: 2.5l V6 E Raketti Kadetti
Kyll jostain olin lukevinani, että toi on kaksoismassa vauhtipyörä ja yks tyyppi myös sano samaa, helvetin paksu on ja kyll toss näyttäis siltä, että Ois kaks osanen tai jotain sellasta...
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: 2.5l V6 E Raketti Kadetti
Takaveto b omegoissa on kaksoismassa pyöriä. Mutta niissä lienee x25xe
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: 2.5l V6 E Raketti Kadetti
Tässä asiassa kyllä luottaisin taas telwiniin enemmän kuin yhteen tyyppiin.
Re: 2.5l V6 E Raketti Kadetti
samaa mieltä telwinin kanssa mv6 omegaan laittaneena jäykän c25xe koneen vauhtipyörän.
vectra a / calibra c25xe jäykkä
vectra b / omega b v6 x25xe,x30xe,y26,y32 kaksois massa
vectra a / calibra c25xe jäykkä
vectra b / omega b v6 x25xe,x30xe,y26,y32 kaksois massa
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
-
- 'Senator'
- Viestit: 321
- Liittynyt: 20 Marras 2006, 07:06
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: 2.5l V6 E Raketti Kadetti
Ok, en ala väittää vastaa, parempi vaan jos ei oo, onpahan enemmän pois jyrsittävää siinä. mites toi f16 laitto tohon, onks jotain mitä kannattaa huomioida? 20sehkoneen vauhtipyörä ei vissiin käy tohon