Vectra C -05 Farkku 2.0T
Re: Vectra C -05 Farkku 2.0T jakopää remppa sivu 13.
Harmillisesti Flashinä mutta, muutoin asiallinen video. Z22SE koneena tosin mutta, jakopää on sama.
https://www.speedsterclub.nl/bibliotheek/films/opel/
Ja tämä: http://www.ccmc.com.au/autotech/astra2205.pdf
https://www.speedsterclub.nl/bibliotheek/films/opel/
Ja tämä: http://www.ccmc.com.au/autotech/astra2205.pdf
VW Passat Variant 2.0Dti -15 , C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
Re: Vectra C -05 Farkku 2.0T jakopää remppa sivu 13.
Joo ja youtubesta löytyy myös useampi video asiasta.
Eipä tuo nyt loppupeleissä kovin ihmeellinen homma ole.
Eipä tuo nyt loppupeleissä kovin ihmeellinen homma ole.
VECTRA C1 CARAVAN 2.0T "Stage 1" -05
Re: Vectra C -05 Farkku 2.0T jakopää remppa sivu 13.
muutenhan tuo ei kummonen homma ole mutta juurikin kun Z20NET koneen nokkapyörissä ei ole kiilauria niin tarvii ne nokkien lukitustyökalut.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: Vectra C -05 Farkku 2.0T jakopää remppa sivu 13.
Ei miksikään vaan nokat.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: Vectra C -05 Farkku 2.0T jakopää remppa sivu 13.
Nokka-akselit kun saa lukittua niin tietää että ne on oikeassa kohdassa kun tuolla ei ole muita merkkejä ja nokkapyörät ns. ympäripyörivät, tiukataan nokka-akseleihin vaan oikeaan momenttiin. Ja Kampiakseli vaan merkkiinsä.
VECTRA C1 CARAVAN 2.0T "Stage 1" -05
Re: Vectra C -05 Farkku 2.0T jakopää remppa sivu 13.
no eiköhän tuossa ylhäällä olevassa postauksessa tullut jo tarpeeksi selventävä vastaus.2.2:ssa taisi olla urat nokkapyörille mutta tässä ei.Rookeri kirjoitti: ↑15 Heinä 2020, 23:22No miksi sä ne sit haluat lukita? Sori jos on tyhmä kysymys mutta tuon ketjujumpan tein 2.2 koneelle ja iha noilla lukkopihdeillä pyöritin nokkia että sai nokkapyörän merkin osumaan ketjun merkkiin. Vai vaihdatko sä ne pyörät ja pultit tiukassa jonka vuoksi tarviit lukitustyökalun?
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: Vectra C -05 Farkku 2.0T jakopää remppa sivu 13.
Oikeat lukituspalikat tulee nokkapukin tilalle ja niissä on ns. sapluuna nokille joten niillä ei voi lukita kuin yhteen ja oikeaan asentoon.
Lukkopihdeissä ei kai tätä ominaisuutta ole?
VECTRA C1 CARAVAN 2.0T "Stage 1" -05
Re: Vectra C -05 Farkku 2.0T jakopää remppa sivu 13.
Siinäpä se just on kun 2.0 nokkapyörät voi laittaa missä asennossa vaan nokka-akseleihin ja niissä ei ole merkkejä niin menee vähän arpapeliksi ilman oikeita lukitus työkaluja.
VECTRA C1 CARAVAN 2.0T "Stage 1" -05
Re: Vectra C -05 Farkku 2.0T jakopää remppa.
Näin tuon Astran tänään Helsingissä, oli tosi huonoon kuntoon päässytmasa_ kirjoitti: ↑15 Heinä 2020, 12:39 Laitetaas tänne päivitystä pitkästä aikaa. Astra tuli myytyä viime marraskuussa pois. Vectralla ajeltu lähes ongelmitta kunnes nyt alkoi ensin kylmänä rallatella ja lopulta ei rallattelu enää loppunut lämpösenäkään. No ensin epäilin tasapaino akselin laahaimen olevan poikki. Jakopäänkotelö auki ja vika olikin jakoketjun laahaimessa. Se oli kappaleina ja bonuksena alempi pultti poikki lohkossa... Jako ei onneksi ollut vielä hypännyt.
Seuraavaksi otettiin öljypohja pois ja putsattiin sieltä loput silput pois sekä sihti putsattiin.
Kysyin ketjujen vaihto tarjouksen Kouvolan laakkoselta ja mainitsin katkenneesta pultista. No tarjous tuli sähköpostiin ja siinä oli laskettu myös moottorin irroitus ja asennus jos pulttia ei saa pois niin vievät koneen koneistamolle. Moottorin irroitus ja asennus + koneistustyö n. 700€ ja pelkkä ketjujen vaihto ilman moottorin irroitusta n. 1400€ ja jos haluaa että vesipumppu vaihdetaan niin tämä n. 400€ päälle.... Halpaa kun saippua. No meinasin että teen homman ite.
Katkenneen pultin sainkin pois niin että hitsasin ensin pulttiin prikan jonka jälkeen olisin hitsannut prikkaan mutterin. No hitsasin prikan ja pultti lähtikin sormineen pois.
Tilasin nyt jakoketjusarjan, tasapainoketjusarjan, venttiilikopantiivisteen, jakopäänkotelon tiivisteen ja kampiakselin stefan.
Tilasin myös nokka-akseleiden lukitustyökalun, tossa kun ei oo nokkapyörissä mitään kiiloja tms.
Saabwissistä löytyy hyvät ohjeet ja kiristys momentit ym.
https://saabwisonline.com/b2/9-3/2005/2 ... remove-10/
Päivitellään tänne juttua kun osat ja työkalut saapuu ja päästään ottamaan työn alle. Onko kellään kokemusta kyseisestä hommasta jos olis vaikka hyviä neuvoja antaa.
Se alkaa pienestä. Ensiautoksi hommaat Astran ja eräänä päivänä tajuat että ei saatana...
Re: Vectra C -05 Farkku 2.0T jakopää remppa.
Sen nyt melkein arvas. Toisaalta ihan perus astrahan se oli että ei sinänsä harmitaMedpoore kirjoitti: ↑17 Heinä 2020, 19:50Näin tuon Astran tänään Helsingissä, oli tosi huonoon kuntoon päässytmasa_ kirjoitti: ↑15 Heinä 2020, 12:39 Laitetaas tänne päivitystä pitkästä aikaa. Astra tuli myytyä viime marraskuussa pois. Vectralla ajeltu lähes ongelmitta kunnes nyt alkoi ensin kylmänä rallatella ja lopulta ei rallattelu enää loppunut lämpösenäkään. No ensin epäilin tasapaino akselin laahaimen olevan poikki. Jakopäänkotelö auki ja vika olikin jakoketjun laahaimessa. Se oli kappaleina ja bonuksena alempi pultti poikki lohkossa... Jako ei onneksi ollut vielä hypännyt.
Seuraavaksi otettiin öljypohja pois ja putsattiin sieltä loput silput pois sekä sihti putsattiin.
Kysyin ketjujen vaihto tarjouksen Kouvolan laakkoselta ja mainitsin katkenneesta pultista. No tarjous tuli sähköpostiin ja siinä oli laskettu myös moottorin irroitus ja asennus jos pulttia ei saa pois niin vievät koneen koneistamolle. Moottorin irroitus ja asennus + koneistustyö n. 700€ ja pelkkä ketjujen vaihto ilman moottorin irroitusta n. 1400€ ja jos haluaa että vesipumppu vaihdetaan niin tämä n. 400€ päälle.... Halpaa kun saippua. No meinasin että teen homman ite.
Katkenneen pultin sainkin pois niin että hitsasin ensin pulttiin prikan jonka jälkeen olisin hitsannut prikkaan mutterin. No hitsasin prikan ja pultti lähtikin sormineen pois.
Tilasin nyt jakoketjusarjan, tasapainoketjusarjan, venttiilikopantiivisteen, jakopäänkotelon tiivisteen ja kampiakselin stefan.
Tilasin myös nokka-akseleiden lukitustyökalun, tossa kun ei oo nokkapyörissä mitään kiiloja tms.
Saabwissistä löytyy hyvät ohjeet ja kiristys momentit ym.
https://saabwisonline.com/b2/9-3/2005/2 ... remove-10/
Päivitellään tänne juttua kun osat ja työkalut saapuu ja päästään ottamaan työn alle. Onko kellään kokemusta kyseisestä hommasta jos olis vaikka hyviä neuvoja antaa.
VECTRA C1 CARAVAN 2.0T "Stage 1" -05
Re: Vectra C -05 Farkku 2.0T jakopää remppa sivu 13.
Ei saannut viikonlopuksi kaikkia osia että ois päässy laittaa läjään. No jos sais viikonlopun aikana vanhat ketjut, laahaimet ja rattaat ym. purettua pois. Tänään sain sentään lukitustyökalut, jakoketjusarjan ja tiivisteet ym. Tasapaino ketju ja sen laahaimet puuttuu. Ajan kuluks putsailis vaikka venttiilikoppaa
VECTRA C1 CARAVAN 2.0T "Stage 1" -05
Re: Vectra C -05 Farkku 2.0T jakopää remppa sivu 13.
Tänään purkasin ketjut ja rattaat ym. laahaimet jo pois.
Kiristimen laahaimesta oli tuo muovipinta osittain irti ja puuttui pieni pätkä päästä.
Nokkapyörissä ei mielestäni havaittavaa kulumaa:
Kiristimen pää saannut vähän kipeää:
Tasapaino puolella ei ollut muuta sanomista kuin yksi jakoketjun hakkaama pultin kanta laahaimessa. Vaihtoon menee kuitenkin ketju ja laahaimet sekä kiristin.
Venttiilikoppaa vähän ajan kuluksi kiillottelin.
Kiristimen laahaimesta oli tuo muovipinta osittain irti ja puuttui pieni pätkä päästä.
Nokkapyörissä ei mielestäni havaittavaa kulumaa:
Kiristimen pää saannut vähän kipeää:
Tasapaino puolella ei ollut muuta sanomista kuin yksi jakoketjun hakkaama pultin kanta laahaimessa. Vaihtoon menee kuitenkin ketju ja laahaimet sekä kiristin.
Venttiilikoppaa vähän ajan kuluksi kiillottelin.
VECTRA C1 CARAVAN 2.0T "Stage 1" -05
Re: Vectra C -05 Farkku 2.0T jakopää remppa sivu 13.
VECTRA C1 CARAVAN 2.0T "Stage 1" -05
Re: Vectra C -05 Farkku 2.0T jakopää remppa sivu 13.
Tänään viimenään kilahti tekstari laakkoselta että tasapainoketju osat saapuneet. No sattu olee kesäloma niin lähdin samantien hakemaan ja osat kainalossa takasin kotia ja kasaamaan. Laitoin lukituspalikat nokkiin ja tarkistin vielä että kampura on kohdallaan. Ensin tietenkin laitoin tasapainoketju, sen laahaimet ja kiristimen. Sitten jakopään osat paikoilleen ja vapautin kiristimen. Jakopäänkotelo paikalleen, kampuran hihnapyörä paikalleen jne. Otin lukituspalikat pois nokista ja pyöritin konetta räikällä muutaman kierroksen ja käänsin taas kampiakselin merkiinsä ja tarkistin vielä lukituspalikoille että sattuvat nokkiin. Sen jälkeen ei muuta kun moottorin kannake, apulaitehihnan kiristin ja hihna paikalleen. Venttiilikoppa paikalleen, uusi öljynsuodatin ja öljyt koneeseen, ilmaputsari paikalleen ym. mitä oli irti. Kyllä se silti jännitti avaimesta kääntää vaikka olin pariin kolmeen kertaan tarkastanut että ajoitus on kohdallaan. No auto käyntiin ja kappas vain ei enää ketju rallattanut. 20km kävin lenkkiä ajaa ja hyvin pelaa.
Tää oli oikeastaan eka jakopää mitä on tullu ite laitettua. Osat hommaan maksoi n. 600€ sisältäen motonetin jakoketjusarjan( valmistaja bgautomotive, puolet halvempi kuin orkkis), venttiilikopan tiivisteen, kampiakselinstefan, öljyt, suodattimen, orkkis tasapainoketju+laahaimet+kiristin, orkkis jakopäänkotelon tiiviste ja 4kpl orkkis olakepultteja laahaimiin. Tuli tuossa n. 800€ säästöä vs. jos olis Laakkosella teettäny kun ei omalle työlle laske hintaa. Tuosta tarvike jakopää setin laadusta ei ole tietoa mutta googlettelin tota bg automotivea niin on oe osia ilmeisesti valmistanut vauxhallille, fordille ja rolls-roycelle. Aika näyttää miten kestää.
Tää oli oikeastaan eka jakopää mitä on tullu ite laitettua. Osat hommaan maksoi n. 600€ sisältäen motonetin jakoketjusarjan( valmistaja bgautomotive, puolet halvempi kuin orkkis), venttiilikopan tiivisteen, kampiakselinstefan, öljyt, suodattimen, orkkis tasapainoketju+laahaimet+kiristin, orkkis jakopäänkotelon tiiviste ja 4kpl orkkis olakepultteja laahaimiin. Tuli tuossa n. 800€ säästöä vs. jos olis Laakkosella teettäny kun ei omalle työlle laske hintaa. Tuosta tarvike jakopää setin laadusta ei ole tietoa mutta googlettelin tota bg automotivea niin on oe osia ilmeisesti valmistanut vauxhallille, fordille ja rolls-roycelle. Aika näyttää miten kestää.
VECTRA C1 CARAVAN 2.0T "Stage 1" -05
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Vectra C -05 Farkku 2.0T jakopää remppa sivu 13.
Bga kannentiivisteen olen laittanut. Ilmeisesti joku brittiläinen halvempi osa mutta en ole huonoa kuullut
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.