Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE]
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE]
Ylemmän kuvan ns hampaalisesta kohdasta pyöräyttämällä
Kadett B 1.9 -70 . Volvo V70 -08
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE]
Siitä saa kaikki moottorin kaapeli erilleen korin johtosarjasta(poislukien akkukaapelit)
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
- PolarSeaBlue
- OCF Member 2024
- Viestit: 689
- Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
- Paikkakunta: Siuntio
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE]
Thanks.
Lopulta lähti auki melko helpostikin juuri tuota mustaa "hammaskehää" kiertämällä.
Oli vain kertynyt vähän hiekkaa sinne kierteisiin
Tartteeko tosiaan startti irrottaa?
Vissiin puskurin joutuu ottaan kanssa, että saa ilmastointikennon irti...
Lopulta lähti auki melko helpostikin juuri tuota mustaa "hammaskehää" kiertämällä.
Oli vain kertynyt vähän hiekkaa sinne kierteisiin
Tartteeko tosiaan startti irrottaa?
Vissiin puskurin joutuu ottaan kanssa, että saa ilmastointikennon irti...
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE]
Startti irti kun muistaakseni siittä menee yksi laatikonpultti läpi? Tarkista.
Ja ilmastoinninkennosta en tohdi sanoa mutta saako kompressoria sidottua johonkin pois edestä?
Ja ilmastoinninkennosta en tohdi sanoa mutta saako kompressoria sidottua johonkin pois edestä?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE]
Ei tarvitse starttia irroittaa ja miksi purat ilmastoinnin kennon irti
Kadett B 1.9 -70 . Volvo V70 -08
- PolarSeaBlue
- OCF Member 2024
- Viestit: 689
- Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
- Paikkakunta: Siuntio
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE]
Videolla näyttivät irrottavan ilmastointikennon letkujen varaan roikkumaan. Luulin, että pitää tehdä tilaa joko puoliksi irrallista kompressoria varten tai syylarin irrottamisen helpottamiseksi? Täytyypä tutkailla. Puskurin otin jo kokonaan irtipois! Saapahan ainakin putsattua ilmastointikennon ja ilmastointiflektin välistä mujut pois, jos ei muuta
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
- PolarSeaBlue
- OCF Member 2024
- Viestit: 689
- Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
- Paikkakunta: Siuntio
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE]
Ei olis tarvinnut puskuriakaan irrottaa.
Ilmastointikenno ja syylari jäivät paikalleen kun hissasin koneen äsken ylös.
Yks 19 mm:n kantainen pultti startin ja vetoakselin välissä oli hieman silleen piilossa, ettei ensiksi meinannut kone irrota kytkinkopasta.
Ehdin siksi jo startinkin irrottamaan, mikä ei nähtävästi olisi ollut välttämätöntä?
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
- PolarSeaBlue
- OCF Member 2024
- Viestit: 689
- Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
- Paikkakunta: Siuntio
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE]
Laturia, hihnapyörää eikä moniurahihnan kiristintä tarvinnut irrottaa tässä G Astran Z18XE-koneen tapauksessa.
Ilmastointikompura jäi letkujensa varaan rötköttämään konehuoneeseen.
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
- PolarSeaBlue
- OCF Member 2024
- Viestit: 689
- Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
- Paikkakunta: Siuntio
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE]
Lieenekö sitten vauhtipyörän stefasta vuotanut tuo öljy kytkinkopan sisälle?
Ei luulis, että vetoakselin juuresta tihkuva öljy voisi mennä ahtaasta saumanraosta noin tehokkaasti kytkimen sisään?
Millähän saisi selville onko tuo moottori- vai vaihteistoöljyä?
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
- PolarSeaBlue
- OCF Member 2024
- Viestit: 689
- Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
- Paikkakunta: Siuntio
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE]
Tulkitsenko tän nyt oikein?
Näyttäis, että vetoakseli olisi tullut toista senttiä ulos laatikosta, vaikka pyöriin ja ulkonapoihin en vielä koskenutkaan!
Mahdollista ja jopa todennäköistä, että moottorinkorvake on osunut konetta irtirytkyttäessäni tuohon sisemmän murrosnivelen klunssiin.
Voiko moottorin irrotuksessa laatikko heilahtaa 15mm vasemmalle tai hanttarin vetoakseli 15mm oikealle, että akseli tuollain pullahtaa ulos, kuten näyttäisi
Ei se ainakaan solkenaan valu laatikkoöljyä tuosta. Laatikkoöljyn pinnan tasosta ei toistaiseksi tietoa...
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE]
On se vetari tullut rapian sentin verran ulos lootasta, eli pukkaa takas paikalleen, ja kun paketti kasas eli kone tilassaan takas ni tarkistusropusta laitat lootaöljyä lootaan sen verran mitä tarvii, vajavaista se lootanöljymäärä näis melkeen aina näyttää olevan.
- PolarSeaBlue
- OCF Member 2024
- Viestit: 689
- Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
- Paikkakunta: Siuntio
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE]
Ei se vetari ihan noin vaan sinne takaisin lonksahtanut. Ehkä olis pitäny pyöritellä samalla ulkopäästä?
Sorkkaraudalla yritin kammeta "tasapainoklunssin" takaa kylkikoteloon tukeutuen.
Taidan kuitenkin stefan tuohonkin vaihtaa, kun on nyt niin kätevästi käsillä.
Ne uudet napalaakerisetithän on myös tuolla hyllyssä odottelemassa.
Sorkkaraudalla yritin kammeta "tasapainoklunssin" takaa kylkikoteloon tukeutuen.
Taidan kuitenkin stefan tuohonkin vaihtaa, kun on nyt niin kätevästi käsillä.
Ne uudet napalaakerisetithän on myös tuolla hyllyssä odottelemassa.
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE]
PolarSeaBlue kirjoitti: ↑31 Maalis 2018, 11:40
Lieenekö sitten vauhtipyörän stefasta vuotanut tuo öljy kytkinkopan sisälle?
Ei luulis, että vetoakselin juuresta tihkuva öljy voisi mennä ahtaasta saumanraosta noin tehokkaasti kytkimen sisään?
Millähän saisi selville onko tuo moottori- vai vaihteistoöljyä?
Kytkin akselin stefa pitäisi olla vaihdettavissa purkamatta laatikkoa. Ainakin vaijerikytkimellä varustetuissa on kauluksessa stefa ja o-rengas. Kaulus kolmella pultilla kiinni. Ja maista ettei ole kitkerää (jarrunestettä vuotanut kytkinsylinteri)
Laatikko öljyä saa marmorilta ~13e tai motonetistä 10,90e litran purkissa
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE]
joo se on vähän niinku irrottaes lootasta tuota sisäpäätä et joutuu välil pyöritellä vetarii edes takaisin et tulee ulos, sisäänlaiton kans välil sama homma et pyöritellä joutuu et muljahtaa takas, yleensä se vaan nytkäytetään voimalla sinne takas mahdollisimman kohtisuorassa.
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE]
Jos moottorissa tuo vauhtipyörän puoleinen stefa on vuotanut lootan sisään niin sen kyllä huomaa kun kurkkaa sinne.