Elegance Omenaa
Elegance Omenaa
Tämmöinen tuli lunastettua tänään itselle 2.2l bensalla ja elegance-varustelulla eli löytyy ilmastointia, 4x sähkölasit, vakkaria, xenon-umpiot yms tarpeellista ja tarpeetonta. Itse tykkään tämän värimaailman sisustasta ihan ! Suurimmat tahrat ovipahveista tuli pyyhittyä ja heti näyttää entistä paremmalta. Penkeille pitäisi viellä antaa jotain höyrypesua tjs. Kukkaakin löytyy, mutta nopealla vilkaisulla ei mitään sellaista jota ei saisi kiinni. Ensimmäiset 130km ajelut takana ja keskikulutus näytti 7,4l keskinopeuden ollessa 88km/h jota en pidä pahana ollenkaan tämän kokoiselle kehonsiirtäjälle. Umpiotkin kaipaavat vähän vesihiontaa sillä lasit ovat saanneet ajan saatossa kevyen pinnotuksen.
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
Re: Elegance Omenaa
Palasit sitten taas Omegan pariin.
Mitä tuosta joutu köyhtymään?
Mitä tuosta joutu köyhtymään?
Nyk. Nyk Insignia 2.0 CDTI -11, Omega A 2.0 -88
Re: Elegance Omenaa
Tietokoneen mukaan? Todellisuus on takuulla litran enempi.Kobbel kirjoitti:keskikulutus näytti 7,4l keskinopeuden ollessa 88km/h
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Re: Elegance Omenaa
Juu pitihän se palata, kun löytyi hyvillä varusteilla oleva sopivaan rahaanNizuxiini kirjoitti:Palasit sitten taas Omegan pariin.
Mitä tuosta joutu köyhtymään?
Juu tietokoneen mukaan. 40km matka, vakkarissa 105km/h päällä ollessa näytti keskikulutus 7,8l. 0,8-1,0l saa tosiaan lisätä lukemiin varmasti.Wesku79 kirjoitti:Tietokoneen mukaan? Todellisuus on takuulla litran enempi.Kobbel kirjoitti:keskikulutus näytti 7,4l keskinopeuden ollessa 88km/h
Laatikkoöljyt varmaan tarvii vaihdella tai katsella vivustoja, kun paikalla ollessa ja kylmänä on pakki varsinkin vaikea saada sisään.
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
Re: Elegance Omenaa
Laatikkoöljyt varmaan tarvii vaihdella tai katsella vivustoja, kun paikalla ollessa ja kylmänä on pakki varsinkin vaikea saada sisään.[/quote]
Itsellä oli kanssa tuo pakki ongelma ja välillä ykkönen. Ei auttanut öljynvaihto.
hetkenpäästä meni vivusto poikki. Oli muistaakseni jonkunnäkönen kumi/muoviosa mikä petti
Laatikon päästä. Hitsasin sen vaan kasaan ja hyvin toimi.
Itsellä oli kanssa tuo pakki ongelma ja välillä ykkönen. Ei auttanut öljynvaihto.
hetkenpäästä meni vivusto poikki. Oli muistaakseni jonkunnäkönen kumi/muoviosa mikä petti
Laatikon päästä. Hitsasin sen vaan kasaan ja hyvin toimi.
Manta SR/E
Re: Elegance Omenaa
No perhana. Tarttee nyt viikonoppuna sitten kurkkia sinne suuntaan._tomsse_ kirjoitti:Itsellä oli kanssa tuo pakki ongelma ja välillä ykkönen. Ei auttanut öljynvaihto.
hetkenpäästä meni vivusto poikki. Oli muistaakseni jonkunnäkönen kumi/muoviosa mikä petti
Laatikon päästä. Hitsasin sen vaan kasaan ja hyvin toimi
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
Re: Elegance Omenaa
Ensimmäinen tuhat kilsaa ajettu ja ölppää maistunut karkeasti katsottuna max 8dl. Aiemmin jotain Kingin öljyä sisällä ja nyt tein sitten kevyen sisäpesun koneelle ja uittelin samalla männänrenkaat pöllöllä. Nyt sisälle meni Shell Helix Ultra 5W-40, kun sattui Motonetissä olemaan tarjouksessa. Huohottimetkin putsailin vaikka eipä niissä älyttömästi ollutkaan kertynyt moskaa. Seurataan tilannetta
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
Re: Elegance Omenaa
Öljynkulutus oli hetken aikaa siedettävällä tasolla, mutta sitten päätti viimeisetkin venankumit irrota ja savu oli sen mukainen. No eipä muutakuin hattua ylös.
Yllättävän selkeät hoonin jäljet pytyissä vielä.
Uudet Castrol Magnatec ölpät sekä jäähdytysneteet sisälle ja huollon hinnaksi tuli 200€
Vastaan käveli myöskin uudet Depon valmistamat Xenon umpiot.
Pitäisi vielä ratkaista miksi ei saa puhallusta tulemaan tuulilasille
Yllättävän selkeät hoonin jäljet pytyissä vielä.
Uudet Castrol Magnatec ölpät sekä jäähdytysneteet sisälle ja huollon hinnaksi tuli 200€
Vastaan käveli myöskin uudet Depon valmistamat Xenon umpiot.
Pitäisi vielä ratkaista miksi ei saa puhallusta tulemaan tuulilasille
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
Re: Elegance Omenaa
Kokeile kalibroida ilmastoinnin läpät.Kobbel kirjoitti:
Pitäisi vielä ratkaista miksi ei saa puhallusta tulemaan tuulilasille
Auto ja OFF -napit pohjaan, pidä 5 sekuntia, vapauta, ja kokeile miten käy.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Elegance Omenaa
Tuota ehdin jo kokeilla, mutta ei auttanut.
Saako tuota läppää/läppiä jotain kautta pakotettua auki?
Saako tuota läppää/läppiä jotain kautta pakotettua auki?
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
Re: Elegance Omenaa
Vaihdoin sitten alkuperäiset jo parhaat päivänsä ulkoisesti nähneet Hellat uusiin Depon umpioihin ja ero on kuin yöllä ja päivällä. Hellan hyväksi.
Mitähän kettua nyt sit. Depoissa pitkät ovat aivan älyttömän pistemäiset ja valokuvio muutenkin hukassa... Lyhyet nyt ajaa just ja just asiansa...
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
Re: Elegance Omenaa
Jotain hyvääkin välillä! Kurkkasin keskikonsolin sisälle ja katsoin liikkuuko servot, kun niitä ohjailee paneelista. Muut liikkuivat, mutta tuulilasille ohjaus ei tehnyt elettäkään. Sittenhän se oli yritettävä kädellä sitä liikutella ja pikku hiljaa alkoi liikkumaan paremmin ja paremmin sekä loppujen lopuksi servokin alkoi liikuttelemaan sitä!
Ei enään huuruista tuulilasia!
Ei enään huuruista tuulilasia!
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
Re: Elegance Omenaa
Mitä tapahtunut?
- 30 000km ajettu tämän 2v aikana ja nyt mittarissa yli 303tkm
- Asennettu Philips Cool Blue D2S Xenonit + 55w Fast Bright ballastit = näkee!
- Lisävalot keulalle 3xWALONIA NIGHTGLOW 5" = Omaan makuun tuottaa liikaa valoa ympärille.
- Putki vaihdettu mädästä 2.2l kahdella vaimentimella olevasta 2.0l yks putkiseen.
- Joustopätkä uusittu
- Koiranluut uusittu Mayle HD mallisiksi.
- Tehostajan paluuletku hajonnut = Korvattiiin uudella hydeletkulla.
- Soitin alkuperäisestä -> Alpinen CDE-9880R
- Talven keskikulutus 8.6l keskinopeuden ollessa 68km/h.
Jotain tän hetken miinuksiakin
- Nostin tai pakosarja naputtaa kylmänä ikävästi. Todennäköisesti nostaja.
- Etulokarien takaosat puhjenneet kivaan kukkaan talven aikana sekä repsikan takaoven kaaren reuna tuosta listan kohdalta myös syttynyt ilmi liekkiin tänä aikana. Kelien lämmettyä voisi puhaltaa puhtaaksi ja sipaista uutta väriä.
- Repsikan takaoven s-lasi ei toimi. Eipä khyl tietoa onko koska viimeksi toiminut
Mitä tulossa?
Hifit jäi viime kesänä kesken niin ne pitäisi päivittää heti, kun ulkona tarkenee. Eteen tulossa lasikuidutettuihin peilikolmioihin MarkAudion Alpair 5, oviin DLS MS6 midit jollei satu löytyyn parempia hyvään rahaan, subina varapyörän sisään kuidutettu ( ja vähän uloskin... ) DLSn Nobelium 12". Etupäätä ohjaan Helix Dark Blue Four ja subille vielä hommaamatta vahvistin.
Kesäksi hommattu alkuperäisten 16" vanteiden tilalle 18x8 ET35 Alutec Storm vanteet ja niille Bridgestone Potenza S001 renkaat 225/40/18 koossa. Nämä vielä maalataan Rubbercomp/Plasti dipataan gun metal sävyllä.
- 30 000km ajettu tämän 2v aikana ja nyt mittarissa yli 303tkm
- Asennettu Philips Cool Blue D2S Xenonit + 55w Fast Bright ballastit = näkee!
- Lisävalot keulalle 3xWALONIA NIGHTGLOW 5" = Omaan makuun tuottaa liikaa valoa ympärille.
- Putki vaihdettu mädästä 2.2l kahdella vaimentimella olevasta 2.0l yks putkiseen.
- Joustopätkä uusittu
- Koiranluut uusittu Mayle HD mallisiksi.
- Tehostajan paluuletku hajonnut = Korvattiiin uudella hydeletkulla.
- Soitin alkuperäisestä -> Alpinen CDE-9880R
- Talven keskikulutus 8.6l keskinopeuden ollessa 68km/h.
Jotain tän hetken miinuksiakin
- Nostin tai pakosarja naputtaa kylmänä ikävästi. Todennäköisesti nostaja.
- Etulokarien takaosat puhjenneet kivaan kukkaan talven aikana sekä repsikan takaoven kaaren reuna tuosta listan kohdalta myös syttynyt ilmi liekkiin tänä aikana. Kelien lämmettyä voisi puhaltaa puhtaaksi ja sipaista uutta väriä.
- Repsikan takaoven s-lasi ei toimi. Eipä khyl tietoa onko koska viimeksi toiminut
Mitä tulossa?
Hifit jäi viime kesänä kesken niin ne pitäisi päivittää heti, kun ulkona tarkenee. Eteen tulossa lasikuidutettuihin peilikolmioihin MarkAudion Alpair 5, oviin DLS MS6 midit jollei satu löytyyn parempia hyvään rahaan, subina varapyörän sisään kuidutettu ( ja vähän uloskin... ) DLSn Nobelium 12". Etupäätä ohjaan Helix Dark Blue Four ja subille vielä hommaamatta vahvistin.
Kesäksi hommattu alkuperäisten 16" vanteiden tilalle 18x8 ET35 Alutec Storm vanteet ja niille Bridgestone Potenza S001 renkaat 225/40/18 koossa. Nämä vielä maalataan Rubbercomp/Plasti dipataan gun metal sävyllä.
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3678
- Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
- Paikkakunta: Alavus
- Viesti:
Re: Elegance Omenaa
Pakosarjahan näistä tapaa olla halki aina, joten se myös pitää kylmänä säksätystä. Lämmetessään yleensä hiljenee.
Nosturilla näkee altapäin kun katsoo jousto-osan suunnilta niin usein siellä 3-sylinterin alapuolella on halkeama ja yleensä myös yläpuolella keskellä pakosarjaa.
Nosturilla näkee altapäin kun katsoo jousto-osan suunnilta niin usein siellä 3-sylinterin alapuolella on halkeama ja yleensä myös yläpuolella keskellä pakosarjaa.
Re: Elegance Omenaa
Toinen säkätyksen lähde voi olla egr venttilin jalan ja kannen välinen tiiviste.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89