+1
Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
VW Passat Variant 2.0Dti -15 , C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
- VECTRA GT 16v
- OCF Member 2017
- Viestit: 1052
- Liittynyt: 28 Heinä 2005, 20:01
- Paikkakunta: HELSINKI / kinnula
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Ääni orkkis värille.
Vectra C HB 1.8i GTS
Astra GSI 2.0 16v c20xe
KADETT E 1.6i
KADETT D 2.0 16v c20xe
Suzuki pv 50cc
Vesiskootteri -83 Finnspeed
Astra GSI 2.0 16v c20xe
KADETT E 1.6i
KADETT D 2.0 16v c20xe
Suzuki pv 50cc
Vesiskootteri -83 Finnspeed
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Eikö noissa jossain malleissa ollut niin että keskiosa hopea ja yläosa mustana? näin itse sen värjäisin..
Tuo korin väri on imo liian tumma sisustaan.
Tuo korin väri on imo liian tumma sisustaan.
Opel Vectra C2 wagon " Wannabe irmscher "
Re: Astra G Cabrio Turbo -03
Kokoharmaa se on aina ollut noissa coupeissa joissa konsoli ilman navia, automaatti-ilmastoinnin ja orkkisnavin kanssa on ollut mustaa yläosaa. Orkkisnavin kanssa on mustana se navin näyttökehys ja toi puhaltimen suulakkeiden kehys. En tiedä onko se navimallin konsolin jotenkin kahdesta osasta vai miten se on toteutettu se rajaus. Nykyisellä konsolilla jos yläosan tekee vaikka mustaksi niin se täytyy teipillä rajata= Tulee susiruma. Eli yksivärisyys on ainoa vaihtoehto.
Orkkis harmaata puoltaa kyllä toi ratin harmaa alaosa ja vaihdekepin+käsijarrun harmaat värit. Ei toi sininen nyt niin kauheen tumma ole mutta saattaa kyllä tulla sen kanssa liian tuningi.
EDIT: Tai sitten mustaksi. Se olis kyl helppo ku hakis vaan jostain purkuautosta osat
Orkkis harmaata puoltaa kyllä toi ratin harmaa alaosa ja vaihdekepin+käsijarrun harmaat värit. Ei toi sininen nyt niin kauheen tumma ole mutta saattaa kyllä tulla sen kanssa liian tuningi.
EDIT: Tai sitten mustaksi. Se olis kyl helppo ku hakis vaan jostain purkuautosta osat
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Astra G Cabrio Turbo -03
Tuli haettua uusi akku avoon tammikuun lopussa kun oli Motonetin kuponkeja käyttämättä. Vanha akku on vuodelta 2009 ja akkutestissä kun sen kanssa kävin niin puolet starttivirrasta oli kadonnut vaikka latailin akun täyteen ennen testiä. Valot on kanssa hiukan tupannut välkkymään kun soittaa kovempaa musiikkia autossa. Vanhan tilalle tuli tuollainen 75ah Sznajder, isoin ja tehokkain mitä oli Astraan tarjolla tuolta merkiltä:
Myös savupiippu saapui maanantaina:
63,5mm mainostettiin putken kokona päältä eli 2,5", sisältä 60mm. Noh, tää oli kuitenkin tehty niin että sopii vakio downpipeen ja sieltä alkupäästä oli supistettu 48mm sisähalkaisijaan. Välipönttö on sisältä kartio, alusta joku 55mm sisähalkaisija ja lopusta 60mm. Laippaliitos puuttui väliputken edestä ja se oli tarkoitettu yhdistettäväksi klemmarin kanssa, mutta tohon 3" dp:hen hiukan hankala klemmaroida. Tuo 3"db on myös tehty niin että sopii vakio väliputken kanssa ja sen päässä sisähalkaisija 51mm. En jaksanut sitä alkaa teurastamaan mutta tuon uuden väliputken päästä perkasin vähän tavaraa pois niin päästiin 51mm sisähalkaisijaan siinäkin. Tuskin tollanen 9mm kuristus nyt kovasti vaikuttaa tuossa kohtaa noin 10cm matkalla. Vanhasta väliputkesta otin sitten laipan tuohon uuteen(kuvassa vieressä se paikoillaan ollut liitososa):
Sitten vaan romut paikalleen:
Otin tollasen loppuosan jossa leveä putkenpää koska tuon edellisen Irmscherin pöntön takia oli hiukan puskuria kaivettu alapuolelta, täyttää kolon paremmin. Pää oli hitsattu kiinteäksi pönttöön eikä se tietenkään suoraan jäänyt, lisäksi putkenpää roikkui liian alhaalla puskuriin nähden. Laitoin putken poikki pöntön ja pään välistä keskeltä ja laitoin siihen sellaisen 2,5" jatkoholkin klemmareilla. Sen rälläköin keskeltä auki ja taitoin vähän ylöspäin. Näin sai putkenpään lähemmäksi puskuria ja päätä saa käänneltyä oikeaan asentoon.
Myös savupiippu saapui maanantaina:
63,5mm mainostettiin putken kokona päältä eli 2,5", sisältä 60mm. Noh, tää oli kuitenkin tehty niin että sopii vakio downpipeen ja sieltä alkupäästä oli supistettu 48mm sisähalkaisijaan. Välipönttö on sisältä kartio, alusta joku 55mm sisähalkaisija ja lopusta 60mm. Laippaliitos puuttui väliputken edestä ja se oli tarkoitettu yhdistettäväksi klemmarin kanssa, mutta tohon 3" dp:hen hiukan hankala klemmaroida. Tuo 3"db on myös tehty niin että sopii vakio väliputken kanssa ja sen päässä sisähalkaisija 51mm. En jaksanut sitä alkaa teurastamaan mutta tuon uuden väliputken päästä perkasin vähän tavaraa pois niin päästiin 51mm sisähalkaisijaan siinäkin. Tuskin tollanen 9mm kuristus nyt kovasti vaikuttaa tuossa kohtaa noin 10cm matkalla. Vanhasta väliputkesta otin sitten laipan tuohon uuteen(kuvassa vieressä se paikoillaan ollut liitososa):
Sitten vaan romut paikalleen:
Otin tollasen loppuosan jossa leveä putkenpää koska tuon edellisen Irmscherin pöntön takia oli hiukan puskuria kaivettu alapuolelta, täyttää kolon paremmin. Pää oli hitsattu kiinteäksi pönttöön eikä se tietenkään suoraan jäänyt, lisäksi putkenpää roikkui liian alhaalla puskuriin nähden. Laitoin putken poikki pöntön ja pään välistä keskeltä ja laitoin siihen sellaisen 2,5" jatkoholkin klemmareilla. Sen rälläköin keskeltä auki ja taitoin vähän ylöspäin. Näin sai putkenpään lähemmäksi puskuria ja päätä saa käänneltyä oikeaan asentoon.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Astra G Cabrio Turbo -03
Ei tällä kyllä pakoäänikisoja voiteta mutta nätit äänet tuli kyllä. Pelkäsin että että toi RST rääkyy jotenkin mut onneksi ei. Videolta ei juuri se putken ääni tule selvästi mutta tyhjäkäynnillä semmonen matala murina ja polkaistaessa ei kovene äänet liikaa, hyvä setti kun ajaa katto alhaalla.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
osaa se rosteri putkiston ääni muuttua kunhan lämpiää.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Calibra c20let fwd
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Kyllä mun rosteri putkistot on aina ollut hiljaisia,ilman särinää ja rääkymistä,tosin itse tykkään laittaa vaimentimia riittävästi.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Astra G Cabrio Turbo -03
Toivotaan ettei ääni muutu kuumana. Tässä on tuo keskivaimennin niin iso kuin mahtuu niin suodattaa kyllä ääntä varmaan hyvin. Kyllähän näihin myydään sellastakin putkistoa ettei ole muutakuin läpivirtaava takapönttö mutta sellasta huutoputkea en tähän halunnut.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Astra G Cabrio Turbo -03
Jaaaaaaaaa sisustan paneeleiden uusi väriteema on..................:
Mustaa vihreillä pilkuilla
Kävin romiksella leepuilemassa ja löyty hyväkuntoiset mustat osat koetauluun, laitan ne sellaisenaan paikalle. Nuo orkkis muovit jää vielä varastoon jos koittas itse ne maalailla kesällä kun nyt ei mahdu tallissa maalaamaan. Maalari antoi sen verran suolaisen hinnan ko. osien maalaukselle että ei pystyny hommaa ulkoistamaan. Bonuksena romikselta löytyi vielä luistonestonappi paneeleineen, avossa kun ei sitä ollut ollut lainkaan.
Eräs Suomen kovimman hifiauton tittelin omaava Arosa kuski sanoi että konttia pitää vaimentaa ja toi mulle puoliväkisin jotain painavaa mattoa jota kuulemma pitää tonne konttiin tunkea. Pelon sekaisin tuntein ne sitten tuonne liimailin vaikka painoa tuli lisää autoon
Mustaa vihreillä pilkuilla
Kävin romiksella leepuilemassa ja löyty hyväkuntoiset mustat osat koetauluun, laitan ne sellaisenaan paikalle. Nuo orkkis muovit jää vielä varastoon jos koittas itse ne maalailla kesällä kun nyt ei mahdu tallissa maalaamaan. Maalari antoi sen verran suolaisen hinnan ko. osien maalaukselle että ei pystyny hommaa ulkoistamaan. Bonuksena romikselta löytyi vielä luistonestonappi paneeleineen, avossa kun ei sitä ollut ollut lainkaan.
Eräs Suomen kovimman hifiauton tittelin omaava Arosa kuski sanoi että konttia pitää vaimentaa ja toi mulle puoliväkisin jotain painavaa mattoa jota kuulemma pitää tonne konttiin tunkea. Pelon sekaisin tuntein ne sitten tuonne liimailin vaikka painoa tuli lisää autoon
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Ei tarvii ku yks ovi puuttua ja seisoo pihalla vajaan vuoden niin on vyöt ja penkit ja oikeestaan kaikki osat homepilkkua täynnä
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Kyllä mulla oli hattuhylly ja vyöt homeessa jo vajaa vuoden seisonnasta, oli ihana talvirettelo pestä, onneksi nahkapenkit
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Re: Astra G Cabrio Turbo -03
Noi muovit oli jostain konehuoneesta palaneesta autosta, kaikki luukut oli kyllä autossa paikallaan ja kiinni. Sisällä ei onneksi haissut savu yhtään niin noi osatkaan ei haise. Itse asiassa irroitin toiset tuollaiset eka yhdestä toisesta autosta mutta sitten nää homeiset oli kuitenkin paremmassa kunnossa niin purin ne sitten.
Tässä mustassa isossa yläosassa on myös joku musta pinnoite päällä, niinkuin on tuossa orkkis harmaassakin harmaa pinnoite. Mutta tosiaan tämä musta oli hyväkuntoinen eikä juurikaan naarmuja. Romuautossa oli orkkismankkakin vielä paikallaan niin kukaan ei ollut vielä kerinnyt soittimen ympäristöäkään nakertamaan
Heitin muovit kiinni, kyllä tuo musta on tyylikkäämpi kuin orkkis harmaa mun mielestä(vertailuna vieressä kuva harmaista muoveista):
Säilytyslokeron reunoilta puuttuu vielä kattosäätönapit ja lokeron reunat on vähän päässyt harmaantumaan. Askartelen napit siihen ja koitan saada seosmittarin ja ahtomittarin vielä siihen nappien väliin. Tarvis vaan keksiä joku uusi läpivienti paikka rintapeltiin koska se orkkis kuskin puolella on jo käytössä vahvarin virtapiuhalle. Ei siellä taida muita reikiä tehtaalta olla?
Tässä mustassa isossa yläosassa on myös joku musta pinnoite päällä, niinkuin on tuossa orkkis harmaassakin harmaa pinnoite. Mutta tosiaan tämä musta oli hyväkuntoinen eikä juurikaan naarmuja. Romuautossa oli orkkismankkakin vielä paikallaan niin kukaan ei ollut vielä kerinnyt soittimen ympäristöäkään nakertamaan
Heitin muovit kiinni, kyllä tuo musta on tyylikkäämpi kuin orkkis harmaa mun mielestä(vertailuna vieressä kuva harmaista muoveista):
Säilytyslokeron reunoilta puuttuu vielä kattosäätönapit ja lokeron reunat on vähän päässyt harmaantumaan. Askartelen napit siihen ja koitan saada seosmittarin ja ahtomittarin vielä siihen nappien väliin. Tarvis vaan keksiä joku uusi läpivienti paikka rintapeltiin koska se orkkis kuskin puolella on jo käytössä vahvarin virtapiuhalle. Ei siellä taida muita reikiä tehtaalta olla?
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Musta +1. Näyttää paljon paremmalta kuin harmaa.
"kaikkea nämä opelit saa ihmisen tekemään"
- VECTRA GT 16v
- OCF Member 2017
- Viestit: 1052
- Liittynyt: 28 Heinä 2005, 20:01
- Paikkakunta: HELSINKI / kinnula
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Radion kehys ja ratin alaosa mustaski niin kyllä kelpaa.
Vectra C HB 1.8i GTS
Astra GSI 2.0 16v c20xe
KADETT E 1.6i
KADETT D 2.0 16v c20xe
Suzuki pv 50cc
Vesiskootteri -83 Finnspeed
Astra GSI 2.0 16v c20xe
KADETT E 1.6i
KADETT D 2.0 16v c20xe
Suzuki pv 50cc
Vesiskootteri -83 Finnspeed