Sivu 24/48

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Lähetetty: 20 Joulu 2018, 19:51
Kirjoittaja leutoranta
Kuva

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Lähetetty: 20 Joulu 2018, 22:07
Kirjoittaja 1,2sorsa
Tuossahan mahtuu vielä alempaa rustaamaan kun tekee öljymontun alaspäin

Re: Astra G Cabrio Turbo -03

Lähetetty: 24 Joulu 2018, 00:49
Kirjoittaja vectraTBO
:lol: :lol:

No joo. Nyt olis venttiiliohjurikumit vaihdeltu. Ykköspytyssä oli pakopuolen kumit kiinni mutta muissa pytyissä kaikki pakopuolelta irti. Imupuolella kaikki oli kiinni ja osa aika tiukassakin. Kovin oli vaan kovettunut vanhat kumit kyllä. Tilalle laitoin tuollaiset joissa venajousen alalautanen samassa niin ei pääse irtoomaan eikä vaadi liimaa tai kierteitä ohjuriin:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Tuollaisen työkalun tekasin sähkövinssin vetokoukkulevystä, 3mm pellistä, 12mm kierretangosta ja pitkästä hylsystä. Tarvikkeet löyty kaikki romukopasta joten kulut 0e. Kiinnitys nokkapukin kohdalle josta saa tehtyä vasemman ja oikean venttiilin kun työkalua pystyy kääntämään sen verran. Pyttyyn laitoin narua paineilman sijasta, pelkäsin että ilman kanssa kone pääsee pyörähtämään ja mäntä alhaalla en halunnut yrittää jos se vena kuitenkin tippuu pyttyyn :D

Eli mäntä alas ja narua pyttyyn niin paljon kun saa menemään ja mäntä takas niin ylös kuin saa. Kerran joutu narua vähän korjaamaan kun venttiili pääsi laskemaan liikaa puristusvaiheessa eikä lukkoja saanut auki. Noin 45min meni yhden pytyn kumien vaihdossa kun rauhallisesti ja ajatuksella koitti tehdä. Viimeisessä kuvassa uusi kumi jo paikallaan.

Koitin paperilla peittää konehuonetta ettei tiputtele venalukkoja mihinkään pahaan paikkaan, onneksi en onnistunut hukkaamaan yhtään sellaista :)

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Lähetetty: 24 Joulu 2018, 08:50
Kirjoittaja 1,2sorsa
Nuo on semmoisia jänniä hommia kun tekee irroittamatta kantta. Mutta helvetin hienon ohjeistuksen teit. Olisi itsekkin pitänyt hoksata tehdä tuommoisella kierteellä. X16xel piti olla aina toinen käsi vääntövarrella painamassa omassa versiossa

Re: Astra G Cabrio Turbo -03

Lähetetty: 24 Joulu 2018, 13:56
Kirjoittaja vectraTBO
Juu tarkkana saa olla ettei hukkaa mitään romuja ja että osien paikka ei vaihdu sekä tekee oikeassa järjestyksessä. Eipä noi nyt niin hienot ohjeet ollut mutta tein pienen videopätkän hommasta niin siitä selkiää paremmin. Samsungin romu vaan ei jaksanut kuvata filmiä yhteen pätkään ja kuvakulmat+valaistus huono tuonne venttiilin juureen. No kai tuosta mun änkytyksestä jotain selkoa saa jostain kohtaa :D


Re: Vectra C OPC 5d -07 & Astra G Cabrio Turbo

Lähetetty: 27 Joulu 2018, 21:32
Kirjoittaja vectraTBO
Joulu vietetty ja takas sorvin ääreen, Vectraan uudet ylälaakerit eteen ja tolppien putsaus:

Kuva

Ja toihan se pukki avoon jotain mitä olin toivonut(no okei, itte ne lahjat on nykyään pakko ostaa kunnei enään saa edes villasukkia :lol: ):

Kuva

-OPC uusi orkkis ahdin
-2,5" top hat ja "power pipe"
-Isompi välijäähdytin putkineen ja letkuineen
-CDTI ilmanputsarikotelo ja imuputket
-3" downpipe 200cell katilla

CDTI kotelopaketista puuttui letku turbolta tuohon 3" kurviin(tai vääränkokoinen oli mukana, kuvassa) ja intercooler setistä myös yksi putkenpätkä. Toivotaan että ne saadaan jälkilähetyksenä. Lisäksi tilattu IPF palikkaan EDS:ltä lisää softaa jotta saa jotain hyötyä tuosta OPC:n pilleristä.

Autonvaraosat24 putkasta tulossa vielä jotain tiivisteitä niin pääsee kasailemaan :food:

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Lähetetty: 28 Joulu 2018, 09:18
Kirjoittaja Ströbä
Kytkinpuolelle vielä päivitys niin voi huoletta antaa mennä vaan.

Re: Astra G Cabrio Turbo -03

Lähetetty: 29 Joulu 2018, 10:16
Kirjoittaja vectraTBO
Ströbä kirjoitti: 28 Joulu 2018, 09:18 Kytkinpuolelle vielä päivitys niin voi huoletta antaa mennä vaan.
Toi kytkin hiukan mietityttää kyllä. Paljonko tollanen z20let kytkin kestää vääntöä vakiona? Ajattelin koittaa eka pärjätä vakio kytkimellä ja mahdollisesti ajaa miedommalla softalla jos se alkaa luistaa all in ohjelmalla.

Tässä ei nyt ole tietty lukkoa niin pikkuvauhdeissa ainakin luulis kytkimen kestävän jotenkin.

Sitten jos kytkimen päivittää niin olis hyvä laittaa lukkoa samalla.

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Lähetetty: 29 Joulu 2018, 12:32
Kirjoittaja ?!
En tiedä kuinka eroaa c20let vakio kytkimestä,mutta sillä taitaa olla 440nm aika kipurajalla kun tehonmittauksessa tuli jo hajut :D

Re: Astra G Cabrio Turbo -03

Lähetetty: 30 Joulu 2018, 09:32
Kirjoittaja vectraTBO
Ainakin sama 228mm on levyn halkaisija tässä Z20LETissä ja C20LETissä. Ja samaa Sachs SRE levyä ja paineasetelmaa myydään molempiin eli samat osat sopii. Varaosana sitten ainakin autonvaraosa24 kauppaa osia eri koodeilla eli jotain eroja on.

EDS lupaa näillä osilla 290hv/450nm voimaa. Eli melkein 200nm nousee vääntö vakioon nähden ja pienen ahtimen takia se tulee aika alhaalta joka käy kytkimen päälle kyllä. Toisaalta pelkällä EDS stage1 softalla luvataan tähän mottiin 360nm/400nm jonka voimansiirron pitäisi ilmeisesti kestää. Toi 400nm taitaa olla joku overboost vääntö?

No katotaan kesällä miten käy. Tällä ei tosiaan ole tarkoitus radalla ajella eikä muutenkaan "drive like you stole it" tyylillä mennä, niinku tuolla A Vectralla. Eli pikkupiristystä vaan että pysyy paremmin liikenteen mukana :yes:

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Lähetetty: 30 Joulu 2018, 09:44
Kirjoittaja jarkkis
sachsin sre toimi piristetys calibras ainaki hyvin eikä luistellu nelivetopäälläkää vaikka anto kunnolla runtua.

Re: Astra G Cabrio Turbo -03

Lähetetty: 30 Joulu 2018, 09:58
Kirjoittaja vectraTBO
Juu mullakin A Vectrassa toi SRE paineasetelma sintterilevyllä ja toimii sliksillä noin 650nm saakka. 700nm kohdilla alkaa olemaan jo ongelmia. Massalevyllä tietty ei kestä noin paljoa. Mutta tämä Astra on tarkoitus pitää kesäautona/mukavana ajaa ja en halua siihen mitään kovin radikaaleja muutoksia tehon tavoittelun takia. Toki SRE kytkin massalevyllä on vielä ihan hyvä ajella arkiajojakin.

A Vectrakin OLI joskus kesäauto ja mukava ajaa niin jos nyt ei pilattais tätä Astraakin samalla metodilla :lol:

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Lähetetty: 30 Joulu 2018, 10:56
Kirjoittaja ?!
Tuo kadulla ajelu sitä kytkintä varmasti enempi koetuttaa kun tulee sillä parhaalla väännöllä ajettua enempi eikä korkeilla kierroksilla.
Tuolla omalla Kadetilla voi 3-vaihteella vielä väännätellä kun lähtee pyörä luistamaan,mutta nelosella ja vitosella ei enään viitsi kaasua pohjaan laitella kuin korkeilla kierroksilla.

Mutta kait sitä ahtoa voi vähän pudottaa jos alkaa luistamaan.

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Lähetetty: 30 Joulu 2018, 11:51
Kirjoittaja Ströbä
Tuota c20let kytkintä voidaan käyttää myös zletissä päivityksenä. Se kestää enemmän vääntöä. ZLetissä joku 360nm vois olla passeli niin ei luista ainakaan ihan heti. Lehin ahtimella 1.3-1.4 bar ahdoilla pyöritään siellä 450nm hujakoilla. Luistaa varmasti jos ei vaihda osia.
Ja eds än softissahan on tuttuun tapaan järjetön vääntöpiikki keskialueella.

Re: Astra G Cabrio Turbo -03

Lähetetty: 30 Joulu 2018, 18:25
Kirjoittaja vectraTBO
Juu kyllähän se voi alkaa luistamaan jos nyt toteutuu tuo noin 450nm mitä EDS lupaa. Mutta brittifoorumeilla toisilla on kestänyt jopa 440nm vakiokytkin. Toki sen elinikä on lyhyt jos kovasti luistelee mutta tuskimpa Astralla nyt kauheesti yli 5tkm tuleekaan kesässä. Ja tosiaan täytyy sitten vähän miedontaa softaa jos kovasti luistaa, eli katotaan miten se vakio nyt tuossa kestää.

Eilen oli paketti jätetty oven taa:

Kuva

Kuva

Kaikki muu tuli autonvaraosat24 firmasta paitsi öljynputsari ja tulpat Motonetista. Tulpiksi otin tollaset NGK BKR6EIX iridiumit joita on ilmeisesti käytetty näissä Z20LET virityksissä. Ainakin paremmalta ne näyttää kuin paikoillaan olevat GM nelikärkisontaboschit :D

Kupariprikkoja tarvii vielä hakea turbon nestelinjoja varten sekä öljynpaluun laipan tiiviste.