Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Re: Vectra C OPC 5d -07
Tänään oli Vectra ekaa kertaa narunjatkona meidän 9 vuoden yhteiselon aikana.
Tulee pitkä stoori, toivottavasti joku jaksaa lukee.
Eli latasin pari viikkoa sitten Vectraan vakiosoftan takaisin BSR palikalla kun alko tulee liukkaita kelejä, latauksen jälkeen auto toimi normaalisti noin 400km ajan. Tänään sitten kyllästyin vakiosoftaan kun alko asfalttia näkyä jo sen verran että pitoa olisi tarjolla enemmän ku jäällä. Heitin lapsen pesisharkkoihin ja menin käymään Motonetissa. Motonetista kun tulin autolle ajettelin ladata stage1 softan autoon siinä parkkipaikalla. BSR palikan mukaan ohjelma meni sisään ja kaikki vaikutti normaalilta.
No sitten piti lähteä hakemaan lasta sieltä harkoista. Virrat päälle, kaikki muut merkkivalot sammuu mittaristosta paitsi latauksen merkkivalo ja luistonestovalo. Moottorivalo ei pala vaikka virrat on päällä(kuuluu palaa silloin kun auto ei käy)? Kääntö avaimesta ja starttausyritys, mitään ei tapahtu? Mitäs vi**ua!?!? Samalla huomasin että ajotietokone näyttää hetkellisen kulutuksen, keskikulutuksen ja toimintasäteen kohdalla F kirjainta. No BSR palikka kiinni ja yritys palauttaa autoon vakiosofta. Vaikka avain on kakkosasennossa ja virrat päällä palikka sanoo että "avain väärässä asennossa, käännä virrat päälle" vaikka ne on jo.
Hetken pään raavinta ja soitto kaverille että tarvin kyydin hakemaan lapsen harkoista. No lapsi kotiin lapsenvahdin kanssa ja kaveri hinaamaan OPC kotiin. Hinatessa virrat päällä toimii valot, vilkut, pyyhkijät, lämppäri jne. Kotipihassa koitin eka toista avainta mutta ei apuja. Sitten OP-Com kiinni ja siinä kohtaa kun lukee moottorista koodit auto herää, moottorinvalo syttyy ja ajotietokone pelaa mutta mitään koodeja ei ole muistissa. Starttaus ja laakista käymään, luistonestovalo jää palamaan. Luin koodit ABS puolelta ja antoi U2112-71 unkown DTC ja U2105-00 CAN-BUS No Communication With ECM. Koodien nollaus ja luistonestovalo sammuu mutta toi U2112-71 jää present tilaan. Toi koodi viittaa ilmeisesti säätyvään iskuvaimennukseen?
No OP-Com irti autosta ja starttausyritys, taas ei tapahdu mitään. Luistonestovalo palaa virrat päällä mutta ei moottorivalo. OP-Com takas kiinni ja lukemaan moottorikoodit(ei koodeja muistissa taaskaan) niin auto herää taas. Tässä kohtaa ennen starttausta BSR palikka kiinni ja autoon vakiosofta sisään, nyt ei valita avaimen väärästä asennosta. Palikan mukaan softaus onnistui, virrat päälle ja kaikki näyttää normaalilta. Starttaus ja auto käy sekä toimii normaalisti. Heitin pienen lenkin sillä ja tuntuu toimivan.
Joku tossa stage1 softauksessa meni pieleen siellä Motonetin parkkiksella. Mutta toi U2112-71 koodi on edelleen present tilassa. En ole ennen tästä autosta lukenut ABS/TC puolen koodeja joten en tiedä onko tuo koodi ollut aina päällä. Autossa on siis KW Coilover alusta ja vakiot säätyvät iskarit on poistettu. Mittaristossa ei ole mun aikana palanut iskarinkuva ollenkaan, eli toi säätyvä vaimennus on poistettu jotenkin. Coilialusta oli autossa jo alla kun sen aikanaan ostin.
Kysymys kuuluu että onko normaalia että toi U2112-71 koodi on päällä kun säätyvät iskarit on pois käytöstä? Vai onko joku perkeleen bitti vielä poikittain jossain?
Tulee pitkä stoori, toivottavasti joku jaksaa lukee.
Eli latasin pari viikkoa sitten Vectraan vakiosoftan takaisin BSR palikalla kun alko tulee liukkaita kelejä, latauksen jälkeen auto toimi normaalisti noin 400km ajan. Tänään sitten kyllästyin vakiosoftaan kun alko asfalttia näkyä jo sen verran että pitoa olisi tarjolla enemmän ku jäällä. Heitin lapsen pesisharkkoihin ja menin käymään Motonetissa. Motonetista kun tulin autolle ajettelin ladata stage1 softan autoon siinä parkkipaikalla. BSR palikan mukaan ohjelma meni sisään ja kaikki vaikutti normaalilta.
No sitten piti lähteä hakemaan lasta sieltä harkoista. Virrat päälle, kaikki muut merkkivalot sammuu mittaristosta paitsi latauksen merkkivalo ja luistonestovalo. Moottorivalo ei pala vaikka virrat on päällä(kuuluu palaa silloin kun auto ei käy)? Kääntö avaimesta ja starttausyritys, mitään ei tapahtu? Mitäs vi**ua!?!? Samalla huomasin että ajotietokone näyttää hetkellisen kulutuksen, keskikulutuksen ja toimintasäteen kohdalla F kirjainta. No BSR palikka kiinni ja yritys palauttaa autoon vakiosofta. Vaikka avain on kakkosasennossa ja virrat päällä palikka sanoo että "avain väärässä asennossa, käännä virrat päälle" vaikka ne on jo.
Hetken pään raavinta ja soitto kaverille että tarvin kyydin hakemaan lapsen harkoista. No lapsi kotiin lapsenvahdin kanssa ja kaveri hinaamaan OPC kotiin. Hinatessa virrat päällä toimii valot, vilkut, pyyhkijät, lämppäri jne. Kotipihassa koitin eka toista avainta mutta ei apuja. Sitten OP-Com kiinni ja siinä kohtaa kun lukee moottorista koodit auto herää, moottorinvalo syttyy ja ajotietokone pelaa mutta mitään koodeja ei ole muistissa. Starttaus ja laakista käymään, luistonestovalo jää palamaan. Luin koodit ABS puolelta ja antoi U2112-71 unkown DTC ja U2105-00 CAN-BUS No Communication With ECM. Koodien nollaus ja luistonestovalo sammuu mutta toi U2112-71 jää present tilaan. Toi koodi viittaa ilmeisesti säätyvään iskuvaimennukseen?
No OP-Com irti autosta ja starttausyritys, taas ei tapahdu mitään. Luistonestovalo palaa virrat päällä mutta ei moottorivalo. OP-Com takas kiinni ja lukemaan moottorikoodit(ei koodeja muistissa taaskaan) niin auto herää taas. Tässä kohtaa ennen starttausta BSR palikka kiinni ja autoon vakiosofta sisään, nyt ei valita avaimen väärästä asennosta. Palikan mukaan softaus onnistui, virrat päälle ja kaikki näyttää normaalilta. Starttaus ja auto käy sekä toimii normaalisti. Heitin pienen lenkin sillä ja tuntuu toimivan.
Joku tossa stage1 softauksessa meni pieleen siellä Motonetin parkkiksella. Mutta toi U2112-71 koodi on edelleen present tilassa. En ole ennen tästä autosta lukenut ABS/TC puolen koodeja joten en tiedä onko tuo koodi ollut aina päällä. Autossa on siis KW Coilover alusta ja vakiot säätyvät iskarit on poistettu. Mittaristossa ei ole mun aikana palanut iskarinkuva ollenkaan, eli toi säätyvä vaimennus on poistettu jotenkin. Coilialusta oli autossa jo alla kun sen aikanaan ostin.
Kysymys kuuluu että onko normaalia että toi U2112-71 koodi on päällä kun säätyvät iskarit on pois käytöstä? Vai onko joku perkeleen bitti vielä poikittain jossain?
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Eiköhän tuo normaalia ole kun kerran liittimet on irti. Insigniaan KW myy "huijaus" palikoita sitä en tiedä kuinka vectraan.
Menee toki paljon ohi aiheen mutta minkäikäinen teillä pelaa pesistä, meillä 14V ja tuomaroi myös.
Menee toki paljon ohi aiheen mutta minkäikäinen teillä pelaa pesistä, meillä 14V ja tuomaroi myös.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Multa Lampinen ohjelmoi iskarin valon pois mittaristosta tech2:lla, kun vaihdoin alustan. Pääseekö Op-comilla muuttamaan tuota present tilaa?
Re: Vectra C OPC 5d -07
Joo en tiedä miten toi IDS on poistettu käytöstä kun edellinen omistaja on sen tehnyt. Mikään vikavalo ei siis pala ja kaikki tuntuu toimivan. Ainoastaan toi yksi säätyvän vaimennuksen koodi on present tilassa eikä sitä pysty poistamaan. Voi olla kyllä ihan normaalia kun alusta on vaihdettu mutta olis kiva saada siihen varmistus.
6V tyttö aloitti just G13 ryhmässä, tähän saakka on käyty nallepesiksessä vaan joten ihan alkutekijöissä ollaan
Ootko koittanu lukee koodeja ABS/TC puolelta kun alusta on vaihdettu? En tosiaan tiedä miten mun autossa on toi ominaisuus poistettu edellisen omistajan toimesta. Mun aikana iskarivalo ei ole koskaan palanut. Ei pysty nollaamaan koodia koska se on present tilassa.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Vectra C OPC 5d -07
Mun vikakoodinlukijalla ei pääse abs/tc puolelle, mutta pidetään mielessä tämä kun seuraavan kerran on mahdollisuus käyttää tech2:sta. Toi vikakoodihan ei vaikuta katsastukseen, inssit ei pääse myöskään abs-puolelle (tai ei ainakaan aiemmin ole päässyt).vectraTBO kirjoitti: ↑09 Marras 2019, 22:32Joo en tiedä miten toi IDS on poistettu käytöstä kun edellinen omistaja on sen tehnyt. Mikään vikavalo ei siis pala ja kaikki tuntuu toimivan. Ainoastaan toi yksi säätyvän vaimennuksen koodi on present tilassa eikä sitä pysty poistamaan. Voi olla kyllä ihan normaalia kun alusta on vaihdettu mutta olis kiva saada siihen varmistus.
6V tyttö aloitti just G13 ryhmässä, tähän saakka on käyty nallepesiksessä vaan joten ihan alkutekijöissä ollaan
Ootko koittanu lukee koodeja ABS/TC puolelta kun alusta on vaihdettu? En tosiaan tiedä miten mun autossa on toi ominaisuus poistettu edellisen omistajan toimesta. Mun aikana iskarivalo ei ole koskaan palanut. Ei pysty nollaamaan koodia koska se on present tilassa.
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Itteä kans kiinnostaa tämä ids alusta. Semmonen löytyy itseltä c2 2.8t vectrasta mutta ikänä eioo iskarin kuvia näkynyt mittaristossa eli onko jo poistettu käytöstä ja coilit voin nakata alle
Kadett B 1.9 -70 . Volvo V70 -08
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Ok. Juu ei vaikuta leimaan mutta tosiaan olis kiva tietää onko joku vika vielä päällä.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Vectra C OPC 5d -07
Toimiiko sportti nappi jos toimii niin otettu mittaristosta vaan not present tilaan jolloin vikavalo ei ole toiminnassa ja tuo koodi on ihan normaali sekä alustan ohjuksessa on iskareista silloin myös koodit.vectraTBO kirjoitti: ↑09 Marras 2019, 22:32Joo en tiedä miten toi IDS on poistettu käytöstä kun edellinen omistaja on sen tehnyt. Mikään vikavalo ei siis pala ja kaikki tuntuu toimivan. Ainoastaan toi yksi säätyvän vaimennuksen koodi on present tilassa eikä sitä pysty poistamaan. Voi olla kyllä ihan normaalia kun alusta on vaihdettu mutta olis kiva saada siihen varmistus.
6V tyttö aloitti just G13 ryhmässä, tähän saakka on käyty nallepesiksessä vaan joten ihan alkutekijöissä ollaan
Ootko koittanu lukee koodeja ABS/TC puolelta kun alusta on vaihdettu? En tosiaan tiedä miten mun autossa on toi ominaisuus poistettu edellisen omistajan toimesta. Mun aikana iskarivalo ei ole koskaan palanut. Ei pysty nollaamaan koodia koska se on present tilassa.
Ajossa: Vectra OPC-07, Astra K CNG -18, Astra H TwinTop -07, Kadett B -66, GT -70
Projektina: 2x Corsa B GSI -94, Kadett GSI 2.0 -86
ex: Inkku OPC, Corsa D/E OPC, Inkku 2,0cdti, Meriva OPC x2, Vectra C2 2,8t, Vectra C1 cdti, Astra H GTC cdti, Astra F GSI
Projektina: 2x Corsa B GSI -94, Kadett GSI 2.0 -86
ex: Inkku OPC, Corsa D/E OPC, Inkku 2,0cdti, Meriva OPC x2, Vectra C2 2,8t, Vectra C1 cdti, Astra H GTC cdti, Astra F GSI
- tuikki
- OCF Rahastonhoitaja
- Viestit: 4979
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 03:00
- Paikkakunta: Kokkola
- Jäsennumero: 2729
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
En nyt jaksanut kallata kaikkea läpi niin kysytään sit...
Miten sulla on nuo inkun roiskeläpät pysyny? Kävin itte hakeen kans vastaavat motonetistä, mut en oo vielä kiinnittäny niin olis hyvä tietää onko tarvetta miettiä jotain tukevampaa vai riittikö ne sun alkuperäset ruuvailut.
Noihin jousihommiin pitäs itekkin tutustua tarkemmin... Just se 20mm nykysestä vois olla passeli madallus enkä oikein kaipaakkaan enempää
Miten sulla on nuo inkun roiskeläpät pysyny? Kävin itte hakeen kans vastaavat motonetistä, mut en oo vielä kiinnittäny niin olis hyvä tietää onko tarvetta miettiä jotain tukevampaa vai riittikö ne sun alkuperäset ruuvailut.
Noihin jousihommiin pitäs itekkin tutustua tarkemmin... Just se 20mm nykysestä vois olla passeli madallus enkä oikein kaipaakkaan enempää
tuikka.jari (ät) gmail.com
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Sulle löytyy jousi vaihtoehtoja paremmin kun on normi etupäällä mutta OPC keulan tuenta on eri ja sen takia hieman ongelmallinentuikki kirjoitti: ↑17 Marras 2019, 00:11 En nyt jaksanut kallata kaikkea läpi niin kysytään sit...
Miten sulla on nuo inkun roiskeläpät pysyny? Kävin itte hakeen kans vastaavat motonetistä, mut en oo vielä kiinnittäny niin olis hyvä tietää onko tarvetta miettiä jotain tukevampaa vai riittikö ne sun alkuperäset ruuvailut.
Noihin jousihommiin pitäs itekkin tutustua tarkemmin... Just se 20mm nykysestä vois olla passeli madallus enkä oikein kaipaakkaan enempää
- tuikki
- OCF Rahastonhoitaja
- Viestit: 4979
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 03:00
- Paikkakunta: Kokkola
- Jäsennumero: 2729
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
No siis sen tiedän kyllä et opc on omansa... Lähinnä omalla kohdalla tarkotin, et löytäs sen mikä madaltais tuosta nykysestä kun tuossa on se flexiride sport eli vissiin sen 20mm normialustaa matalampi niin onko sit joku 35mm eibach omassa todellisuudessa sen 15mm...Teppo kirjoitti: ↑17 Marras 2019, 00:17Sulle löytyy jousi vaihtoehtoja paremmin kun on normi etupäällä mutta OPC keulan tuenta on eri ja sen takia hieman ongelmallinentuikki kirjoitti: ↑17 Marras 2019, 00:11 En nyt jaksanut kallata kaikkea läpi niin kysytään sit...
Miten sulla on nuo inkun roiskeläpät pysyny? Kävin itte hakeen kans vastaavat motonetistä, mut en oo vielä kiinnittäny niin olis hyvä tietää onko tarvetta miettiä jotain tukevampaa vai riittikö ne sun alkuperäset ruuvailut.
Noihin jousihommiin pitäs itekkin tutustua tarkemmin... Just se 20mm nykysestä vois olla passeli madallus enkä oikein kaipaakkaan enempää
Mut noin muuten tarkotin, et pitäs ihan piruuttaan itellekkin ottaa selville, et mitä eroja noissa inkkujen alustan osissa on... Eli ns datapankin päivitys
tuikka.jari (ät) gmail.com
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10
Toimii joo sporttinappi, tai ainakin siihen valo syttyy kun painaa ja kaasusta tulee paljon herkempi. Ei tuu sitä paljon käytettyä kyllä kun on aika myrkkyä kytkimellä softattuna. Täytyy kurkata josko OP-Comilla näkis tuon mittariston valon tilan onko not present.
Nyt on alkanu Vectra rötäämään/pätkimään jos pieniltä kierroksilta painaa reippaammin kaasua. Tulpat oli uudessa koneessa uudet ja niillä nyt noin 40tkm takana. Puolat puuttu uudesta motista ja paikoillaan on alkuperäiset, 160tkm mittarissa nyt. Eli luultavasti puolat alkaa olla ehtoopuolella, vikakoodia ei oo sytytyskatkosta vielä antanu. Mistähän sais tänäpäivänä edullisimmin orkkislaatuset puolat? Autodocilla oli 65e/kpl Boschin osat.
Hyvin on läpät pysyny Inkussa. Ne on peltiruuveilla kiinni muovihelman päädyssä ja sisälokarissa, peltiin en ole reikiä tehnyt mihinkään. Talvella tulee aina potkittua isommat lumipaakut niistä pois ja kestää hyvin senkin. Nyt kun laitoin noi madallusjouset niin läpät raapi joka hidasteeseen niin leikkasin niistä noin 20mm pois alhaalta ku alko ärsyttää se raavinta.tuikki kirjoitti: ↑17 Marras 2019, 00:11 En nyt jaksanut kallata kaikkea läpi niin kysytään sit...
Miten sulla on nuo inkun roiskeläpät pysyny? Kävin itte hakeen kans vastaavat motonetistä, mut en oo vielä kiinnittäny niin olis hyvä tietää onko tarvetta miettiä jotain tukevampaa vai riittikö ne sun alkuperäset ruuvailut.
Noihin jousihommiin pitäs itekkin tutustua tarkemmin... Just se 20mm nykysestä vois olla passeli madallus enkä oikein kaipaakkaan enempää
Noi H&R vieterit tiputti aika tarkkaan 20mm OPC:n vakiokorkeudesta joka taitaa olla 20mm vakio Inkkua matalempi. Eli 40mm olis madallus verrattuna vakioon. Madallettuna nyt edessä 36,5cm ja takana 37cm keskiöstä kaareen. Mut tosiaan etupää OPC:ssa eri kuin normimallissa.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
373e noin+rahti. Eli aikalailla sama mitä Autodocilla.
Ebayssä oli noin 320e rahteineen 6kpl setti Bosch puolia. Ei taida halvemmalla löytää helpolla.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Vectra C OPC 5d -07
Koitinpa tänään uudelleen tuupata stage1 softaa Vectraan, tällä kertaa kotipihassa jotta työkalut on lähellä
Sama homma ku tapahtu siellä Motonetin pihassa, auto rampautui niin ettei pyöritä edes starttia ja samat pari koodia taas ABS/TC puolella sekä luistonestovalo jää palamaan virrat päällä. OP-Comilla sen sai taas pelaamaan ku luki & nollas koodit ja ohjelmoi heti perään vakiosoftan sisään BSR palikalla ennen käynnistystä.
Ajattelin sitten synkronisoida ton BSR palikan niiden nettisoftan kautta läppärillä. 2 files in PPC tuli infona BSR ohjelman kautta, meinaako se sitten että pari tiedostoa päivitetty/lisätty vai? Ja taas koittamaan stage1 softaa autoon ja kas kummaa homma alkoi pelittää! Rötääminen ja pätkiminen loppui myös siihen paikkaan, heitin pitkän lenkin ja annoin happea kunnolla. Eli ilmeisesti puolissa/syttyosissa ei ookaan mitään vikaa vaan tossa softaamisessa on tapahtunu jotain. Toi rötääminen alkoi meinaan samoihin aikoihin kun palautin auton vakioksi. Täytyy vielä hetken seurailla tilannetta.
Tänään tuli muuten ajettua enkat tankillisella bensaa Vectralla. 738km/53,7litraa=7,27l/100km, laskettu tankkauksen mukaan. Toki mittarivirhettä on hiukan joka muuttaa lukemaa mut sitä ei jaksa alkaa laskemaan. Kuitenkin ihan ok kulutus tuolle motille. Vähän pidempäänkin olis päässy mutta bensavalo vilkkui jo tuolla ajolla semmoset 40km. Ajotietokone näytti aikalailla oikein, litran oli vähemmän kulunut tuolla matkalla tankkauksen mukaan VS ajotietokoneen laskema määrä.
Sama homma ku tapahtu siellä Motonetin pihassa, auto rampautui niin ettei pyöritä edes starttia ja samat pari koodia taas ABS/TC puolella sekä luistonestovalo jää palamaan virrat päällä. OP-Comilla sen sai taas pelaamaan ku luki & nollas koodit ja ohjelmoi heti perään vakiosoftan sisään BSR palikalla ennen käynnistystä.
Ajattelin sitten synkronisoida ton BSR palikan niiden nettisoftan kautta läppärillä. 2 files in PPC tuli infona BSR ohjelman kautta, meinaako se sitten että pari tiedostoa päivitetty/lisätty vai? Ja taas koittamaan stage1 softaa autoon ja kas kummaa homma alkoi pelittää! Rötääminen ja pätkiminen loppui myös siihen paikkaan, heitin pitkän lenkin ja annoin happea kunnolla. Eli ilmeisesti puolissa/syttyosissa ei ookaan mitään vikaa vaan tossa softaamisessa on tapahtunu jotain. Toi rötääminen alkoi meinaan samoihin aikoihin kun palautin auton vakioksi. Täytyy vielä hetken seurailla tilannetta.
Tänään tuli muuten ajettua enkat tankillisella bensaa Vectralla. 738km/53,7litraa=7,27l/100km, laskettu tankkauksen mukaan. Toki mittarivirhettä on hiukan joka muuttaa lukemaa mut sitä ei jaksa alkaa laskemaan. Kuitenkin ihan ok kulutus tuolle motille. Vähän pidempäänkin olis päässy mutta bensavalo vilkkui jo tuolla ajolla semmoset 40km. Ajotietokone näytti aikalailla oikein, litran oli vähemmän kulunut tuolla matkalla tankkauksen mukaan VS ajotietokoneen laskema määrä.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10