Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Re: Astra G Cabrio Turbo -03
Huoh... Tänään koitin muutoskatsastaa Astraan alustaa. Kulmalapun olin hakenut jo aiemmin ja siinä oli tarvittavat tiedot eli paperit oli kunnossa. Oli kyllä tiedossa että toi downpipe on vähän alhaalla, noin 65mm on maavaraa siitä jousto-osasta. Ja niinhän nosturilla lähti mukaan kaikki perkeleen liukutunkit sun muut romut. Ekalta nosturilta pääsi autolla tunkkien yli hipoen mutta toisessa ei vaan ne tuli mukana.
Yritin siinä sitten sanoa että menihän se tohon ekaan nosturiin mutta ei enää auttanut vaan alkoi armoton mittaaminen. Inssi sai kuulemma maavaraksi 60mm joka ei ihan riitä koska 80mm oltava. Nostaa en meinaa autoa koska sitten tarvitaan uusi kulmalappu. Vakio downpipen vois koittaa vaihtaa alle koska se on pienempi halkaisijaltaan. Tai vaikka OPC Veccun pyörät alle niin tulis 20mm lisää maavaraa mutta voi olla ahdasta etukaarissa.
Vähän kiirekkin olis kun leima loppuu 23.8. Viiminen vaihtoehto on vaihtaa vakio alusta alle leiman ajaksi. Tai sitten painaa menemään ilman leimaa loppukesä
Jarrudynoon pääsi just, lippa makas päin betonia
Yritin siinä sitten sanoa että menihän se tohon ekaan nosturiin mutta ei enää auttanut vaan alkoi armoton mittaaminen. Inssi sai kuulemma maavaraksi 60mm joka ei ihan riitä koska 80mm oltava. Nostaa en meinaa autoa koska sitten tarvitaan uusi kulmalappu. Vakio downpipen vois koittaa vaihtaa alle koska se on pienempi halkaisijaltaan. Tai vaikka OPC Veccun pyörät alle niin tulis 20mm lisää maavaraa mutta voi olla ahdasta etukaarissa.
Vähän kiirekkin olis kun leima loppuu 23.8. Viiminen vaihtoehto on vaihtaa vakio alusta alle leiman ajaksi. Tai sitten painaa menemään ilman leimaa loppukesä
Jarrudynoon pääsi just, lippa makas päin betonia
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Eikös se nyt helpoin ois nostaa se 20mm ja hakea uus kulmalappu? Maksaa tietysti mutta kun saa muutoskatsastettua nii ruuvaa sitte alemmas taas.
VECTRA C1 CARAVAN 2.0T "Stage 1" -05
Re: Astra G Cabrio Turbo -03
Olishan se joo mut 100e maksaa se lappu niin ei kiitos. Vähän oli taksat noussu ku edelliseen autoon makso 70e lappu. Nii ja katsastus siis keskeytettiin ja kinusin rahat takas ku alustan nostaminen ilman uutta kulmalappua ei kelvannu inssille
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
ja sitten taas säätämään kulmat?
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Calibra c20let fwd
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Muutenkin ärsyttää maksaa kulmalapusta senttiäkään kun oon itte kulmat säätäny ja ajellu tolla korkeudella jo sen +2000km.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Mahtuuko downpipen tekemään uusiksi? Ja eihän tuo sulla ole edes isovastoinkäyminen
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Astra G Cabrio Turbo -03
Juu tuohan on tx:n valmis db ja rakoa öljypohjaan on kyllä sen verran että vois nostaa sitä. Mutta ei nyt just tällä aikataululla.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Mistä lähin maavara on mitattu putkesta tai muista irto osista? Käsittääkseni runko palkista mitattas
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Muistelen tässä mutulla vaan mitä joskus keskusteltiin paikallisen katsurin kanssa ja hän totes silloin että maavara pitää ohjeistuksen mukaan mitata matalimmasta kohtaa apurunkoa.
Vectra C 3.2V6
Opelisti jo kolmannessa polvessa
Opelisti jo kolmannessa polvessa
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Lainaus Trafin ohjeesta:
"Maavaran on muutoksen jälkeen oltava, auton ollessa kuormaamaton,
niin suuri, että yhden akseliston joustovaran loppuessa tai toisen puolen renkaiden
tyhjentyessä mikään alustan osa ei osu maahan. Maavaran on kuitenkin oltava
vähintään 80 mm (kaikista auton osista, myös pakoputkesta)."
"Maavaran on muutoksen jälkeen oltava, auton ollessa kuormaamaton,
niin suuri, että yhden akseliston joustovaran loppuessa tai toisen puolen renkaiden
tyhjentyessä mikään alustan osa ei osu maahan. Maavaran on kuitenkin oltava
vähintään 80 mm (kaikista auton osista, myös pakoputkesta)."
der OPelVEctra -Technic, die begeistert.
Re: Astra G Cabrio Turbo -03
Joo, tuon Opven tekstin löysin ittekin ja vaihdoin eilen orkkis downpipen alle niin tuli 85mm maavaraa matalimmasta kohtaa. Tänään kiireesti töiden jälkeen uudestaan samalle konttorille(VIRHE!).
Tähän väliin sopis melkein se mainos jossa inssi ja lapsi keskustelee konttorilla lapsen isän auton katsastuksen yhteydessä;
-Inssi: "Hei, minun nimeni on Pertti".
-Lapsi: "Ai, isi on sanonut että kaikki katsastusmiehet on mulkkuja?"
No ei ehkä kaikki mutta mulle osu kyllä sellanen kokovartalok*rpä etten oo aiemmin tavannu.
Alusta oli ok mutta sitte se sano että "oot vähä turbohommii tehny" ja katteli kiiltävää ahdinta auton alapuolelta. Sanoin että joo vaihdoin uuden turbon ku vanhasta oli laakerit loppu ja pakopesä halki. No uudesta turbosta täytyy olla todistus että vastaa alkuperäistä
Ahaa. No sitte se huomas kiiltävän RST CatBackin, "eikös tää ollu -03 malli, onko putki E hyväksytty?". Koitin siinä sanoa että autossahan oli loistavat päästöt ja ihan valmisputki se on sekä tähän autoon tarkotettu mutta äijä paineli jo takahuoneeseen kysymään ohjeita kolleegalta. Ja kun se ei tienny vastausta niin alettiin lepakkopuhelimella soittelemaan ympäri maailmaa, olihan hallissa juuri käynnissä rikoksista suurin, autoharrastus
Tuli muuten lauottua pari totuutta inssille päin naamaa, ei varmaan tarvi enää ikinä mennä sinne. Enkä oo kyllä menossakaan ellei joku kuolleena mua sinne raahaa.
Mut joo, varmaan johki toiselle konttorille tarvii kipasta. Ongelmana vaan se että työmaa on sen verran pitkällä ettei työpäivän jälkeen meinaa oikeen minnekään keritä... Tai sitte tosiaan vedän nykysellä leimalla niin pitkään ku kilvet lähtee ja sitten poltan koko paskan
Tähän väliin sopis melkein se mainos jossa inssi ja lapsi keskustelee konttorilla lapsen isän auton katsastuksen yhteydessä;
-Inssi: "Hei, minun nimeni on Pertti".
-Lapsi: "Ai, isi on sanonut että kaikki katsastusmiehet on mulkkuja?"
No ei ehkä kaikki mutta mulle osu kyllä sellanen kokovartalok*rpä etten oo aiemmin tavannu.
Alusta oli ok mutta sitte se sano että "oot vähä turbohommii tehny" ja katteli kiiltävää ahdinta auton alapuolelta. Sanoin että joo vaihdoin uuden turbon ku vanhasta oli laakerit loppu ja pakopesä halki. No uudesta turbosta täytyy olla todistus että vastaa alkuperäistä
Ahaa. No sitte se huomas kiiltävän RST CatBackin, "eikös tää ollu -03 malli, onko putki E hyväksytty?". Koitin siinä sanoa että autossahan oli loistavat päästöt ja ihan valmisputki se on sekä tähän autoon tarkotettu mutta äijä paineli jo takahuoneeseen kysymään ohjeita kolleegalta. Ja kun se ei tienny vastausta niin alettiin lepakkopuhelimella soittelemaan ympäri maailmaa, olihan hallissa juuri käynnissä rikoksista suurin, autoharrastus
Tuli muuten lauottua pari totuutta inssille päin naamaa, ei varmaan tarvi enää ikinä mennä sinne. Enkä oo kyllä menossakaan ellei joku kuolleena mua sinne raahaa.
Mut joo, varmaan johki toiselle konttorille tarvii kipasta. Ongelmana vaan se että työmaa on sen verran pitkällä ettei työpäivän jälkeen meinaa oikeen minnekään keritä... Tai sitte tosiaan vedän nykysellä leimalla niin pitkään ku kilvet lähtee ja sitten poltan koko paskan
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
teillä sentään oikeestaan ihan aiheesta mainitsevat kun täällä välillä naristaan ihan tyhjästä ja toisiaan oikeille pommeille annetaan leimat
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Calibra c20let fwd
- iso.kunkku
- OCF Member 2024
- Viestit: 4472
- Liittynyt: 26 Marras 2007, 14:24
- Paikkakunta: Kannus
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Mitähän se ois tehny ku ois sanonu, että orkkis ahdin se on, että vähä puunannu ja käskeny hakea sen e-hyväksynnän siitä putkesta, että kyllä se on sinne johonki hakattu
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Sanoin sille että se on orkkis ahdin, valurauta pakosarja ja kaikki. Mut ei ku se voi olla kuulemma sisältä muutettu. Eikä riitä E merkintä putkessa vaan siitä pitää olla lisäksi joku paperi oikeen kuten ahtimestakin.
Tuli oikeen vähän rikollinen olo
Tuli oikeen vähän rikollinen olo
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
- iso.kunkku
- OCF Member 2024
- Viestit: 4472
- Liittynyt: 26 Marras 2007, 14:24
- Paikkakunta: Kannus
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Ei saatana, ei passaa pitää konetilaa enää puhtaana ku pitää olla joka osasta todistus, että on alkuperänen.
Pitäs olla valmiita pohjia kaikenmaailman todistuksista mihin täyttää vaan oman autonsa tiedot aina tarpeen vaatiesa. Niiden aitoutta tuskin riittäis resurssit tarkastaan
Pitäs olla valmiita pohjia kaikenmaailman todistuksista mihin täyttää vaan oman autonsa tiedot aina tarpeen vaatiesa. Niiden aitoutta tuskin riittäis resurssit tarkastaan
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69