Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Vectra pelas tuon BSR palikan synkronoinnin jälkeen taas ihan virheettömästi, eli orkkispuolilla jatketaan edelleen. 160tkm öljynvaihto tuli siihen tehtyä jonka jälkeen se pääsi talliin huilaamaan.
Astraan vaihtelin venakopantiivisteen kun edellinen Elring alkoi hikoilemaan 3tkm ajon jälkeen. Tilalle tuli Reinzin tuote. Liekö noissa Z20LET muovikopissa myös samaa vikaa ku V6 kopissa että alkaa lämmöstä menemään kieroon eikä enää pidä uusilla tiivisteillä? No pian näkee miten kauan toi Reinz toimii. Iskarin yläpäälaakerit tuli myös uusittua keulan satunnaisen paukkumisen johdosta rattia veivatessa:
Insignialla kävin vloppuna Turussa jossa Teppo veivas kulmat kohdilleen ja sain myös kulmalapun konttoria varten. Tänään kävin muutoskatsastamassa ja ei ollu mitään valittamista.
Samalla ku kulmat katottiin Teppo vilkas noita valojen korkeusanturiasetuksia kun tämä valitteli taka-akselin anturista muutamaan otteeseen. OP-Comilla pääsin koodit lukemaan mutta noita muita juttuja ei sillä nähnyt. Ostin uuden anturinkin jo taakse mutta nyt ei ole viikkoon valitellu valoista ni mennään vanhalla vielä. Teppo nollas vielä ne vanhat anturit jotka oli kyllä kaukana nollasta tehtaan jäljiltä.
Samalla löyty nelivedon vikakoodi vaikka infonäyttöön ei ole mitään ole tullut ja nelikko on toiminu normaalisti. Koodi oli C056E ja koski jotain ohjelmointia. Koodia ei voinut nollata koska se oli päällä kokoajan. Eilen kävin Palinilla ja paljastui että kun Oulussa on vaihdettu se uusi Haldexpalikka 65tkm/2016 niin siellä on uusi ohjelmisto siirretty autoon mutta ei asennettu
No Palinilla homma hoitui vartissa eikä maksanutkaan kuin 42e. Nyt ei ole enää tota koodia päällä. Ihme kyllä että neliveto on toiminu eikä ole infonäyttöön tullut mitään "huolla taka-akseli"-juttua.
Astraan vaihtelin venakopantiivisteen kun edellinen Elring alkoi hikoilemaan 3tkm ajon jälkeen. Tilalle tuli Reinzin tuote. Liekö noissa Z20LET muovikopissa myös samaa vikaa ku V6 kopissa että alkaa lämmöstä menemään kieroon eikä enää pidä uusilla tiivisteillä? No pian näkee miten kauan toi Reinz toimii. Iskarin yläpäälaakerit tuli myös uusittua keulan satunnaisen paukkumisen johdosta rattia veivatessa:
Insignialla kävin vloppuna Turussa jossa Teppo veivas kulmat kohdilleen ja sain myös kulmalapun konttoria varten. Tänään kävin muutoskatsastamassa ja ei ollu mitään valittamista.
Samalla ku kulmat katottiin Teppo vilkas noita valojen korkeusanturiasetuksia kun tämä valitteli taka-akselin anturista muutamaan otteeseen. OP-Comilla pääsin koodit lukemaan mutta noita muita juttuja ei sillä nähnyt. Ostin uuden anturinkin jo taakse mutta nyt ei ole viikkoon valitellu valoista ni mennään vanhalla vielä. Teppo nollas vielä ne vanhat anturit jotka oli kyllä kaukana nollasta tehtaan jäljiltä.
Samalla löyty nelivedon vikakoodi vaikka infonäyttöön ei ole mitään ole tullut ja nelikko on toiminu normaalisti. Koodi oli C056E ja koski jotain ohjelmointia. Koodia ei voinut nollata koska se oli päällä kokoajan. Eilen kävin Palinilla ja paljastui että kun Oulussa on vaihdettu se uusi Haldexpalikka 65tkm/2016 niin siellä on uusi ohjelmisto siirretty autoon mutta ei asennettu
No Palinilla homma hoitui vartissa eikä maksanutkaan kuin 42e. Nyt ei ole enää tota koodia päällä. Ihme kyllä että neliveto on toiminu eikä ole infonäyttöön tullut mitään "huolla taka-akseli"-juttua.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Hieno homma et asiat hoituu, jännä toi haldex juttu Ps. Mukava kun jaksat tänne Porista mukavaa luettavaa/seurattavaa
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Kyllä menee muovikopat ropellille.
Viimetalven romussa(z20ler kansi) vuoto paheni joka tiivisteen vaihdolla(kiinni ollut tiiviste uuden veroinen),vuosi pakosarjan puolelle,ei tulppakoloihin.Loppu kokonaan uudella gm kopalla ~100€ @ebay perus venakoppa,itse otin lisäksi vrx käikäleen ja uudet pultit.
Tämän talven romussa (omega 2.2) vuosi tulpankolot täyteen ja vähän ulospäin
->Tiiviste aivain koppura ja sen vaihtamalla loppui vuodot.
Viimetalven romussa(z20ler kansi) vuoto paheni joka tiivisteen vaihdolla(kiinni ollut tiiviste uuden veroinen),vuosi pakosarjan puolelle,ei tulppakoloihin.Loppu kokonaan uudella gm kopalla ~100€ @ebay perus venakoppa,itse otin lisäksi vrx käikäleen ja uudet pultit.
Tämän talven romussa (omega 2.2) vuosi tulpankolot täyteen ja vähän ulospäin
->Tiiviste aivain koppura ja sen vaihtamalla loppui vuodot.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Thänks! Tänne on mukava päivitellä ku täältä ne jutut löytyy vielä myöhemminkin
Niin, Porista löytyy myös erittäin osaava tekijä kulmille. Eli tuo Järvinen jossa olen kaikkia autojani käyttänyt, kaverista löytyy maininta lähes jokaiselta autofoorumilta jos kulmista puhutaan. Mutta ei onnistunut säätö siellä auton mataluudesta/etupuskurin muotoilusta johtuen enkä jaksanut puskuria repiä irti. Tepolla oli laitteet jolla sai säädettyä ilman auton purkamista joten kävin sit siellä, hyvin ja asiantuntevasti homma luonasi kyllä Tepollakin!
Mulla alko vuotaa myös pakopuolelta, tulppakolot ja muut paikat pysy kuivina. Jätin tuon ahtimen lämpöpellin pois ulkonäkösyistä, mahtaako ahtimen lämpö nyt korventaa tiivistettä/koppaa liikaa? Oon nähny joo noita uusia koppia myynnissä, siksi meinasinkin että onko se seuraava askel jos uusi tiiviste ei pidä. Tuuppasin nyt vähän Hylomaria tonne pakopuolelle jos kestäs vähän pidempään kuin tuo edellinen 3tkm.?! kirjoitti: ↑15 Tammi 2020, 22:42 Kyllä menee muovikopat ropellille.
Viimetalven romussa(z20ler kansi) vuoto paheni joka tiivisteen vaihdolla(kiinni ollut tiiviste uuden veroinen),vuosi pakosarjan puolelle,ei tulppakoloihin.Loppu kokonaan uudella gm kopalla ~100€ @ebay perus venakoppa,itse otin lisäksi vrx käikäleen ja uudet pultit.
Tämän talven romussa (omega 2.2) vuosi tulpankolot täyteen ja vähän ulospäin
->Tiiviste aivain koppura ja sen vaihtamalla loppui vuodot.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Astra G Cabrio Turbo -03
Joo. Astran umpioita olen koittanut hinkata. Hioin kuivana 240, sitte vedellä 400-600-1000-2000. Koitin kiillottaa mutta naarmuja jäi vieläkin ja harmaita laikkuja. Hioin vielä vedellä 2500 ja silti jäi sellasia "pesunaarmuja" ja harmaita laikkuja. Aineena mulla Scholl S30. Kyllästyin hinkkaamiseen ja vein valot detailerille kiillotukseen, tuli ihan ok. Saas nähdä kauanko pinta kestää ennenku menee himmeeksi. Pinnassa kahteen kertaan vedetty HKC Ceramic Coating V2.2 Classic.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Itse olen nykyään hionut 2000 asti ja sitten 2k lakka päälle,kestää ja tulee hyvä.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Lakkaukseen mä valot vähän niinkuin vein tonne detailerille kun mainostivat että niitä tekevät. Sanoi kuitenkin lamput nähtyään että ei kannata lakata kun noin pitkälle on hiottu jo. Kuulemma toi pinnote on pysyny jossain taksissa 50tkm kun ovat sitä testanneet. Ei jaksanu sit alkaa väittelee asiasta ni mentiin tolla kiillotuksella. Seuraavaksi lakka päälle jos toi ei toimi/pysy.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13544
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Siis jos umpiot lakattaisiin niin ne hiottaisiin suoraan p500 epäkeskolla ja lakka päälle.
Itse olen tehnyt emännän vectraan vain hiomalla 1,5v sitten ja ovat ihan hyvät vielä.
Itse olen tehnyt emännän vectraan vain hiomalla 1,5v sitten ja ovat ihan hyvät vielä.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Tuolla paikassa vedetään 1000vesissä ja lakka päälle. Jos 500 paperilla vetää niin varmasti näkyy hiontajäljet lakan alta.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Juu semmoset kivat pyörteet näkyy
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
En tiedä mitä on peilinsileä,mutta 2000 hoitussa pysyy kyllä ja ei jää mitään hiomajälkiä.
Epäkeskolla saa kyllä hiomajäljet hyvin
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Astra G Cabrio Turbo -03
Astraan Focalin erillissarja eteen:
Taas koitettu tehdä niin että orkkikset saa halutessaan takas, eli mitään peruuttamatonta ei ole tehty. Kuskin puolen pahvi on ollut joskus irti ja peilikolmion kiinnitysnastatelineet oli jo valmiiksi vähän rikki. Täytyy koittaa liimata ja jossei pysy niin hommaa sit uuden.
Taas koitettu tehdä niin että orkkikset saa halutessaan takas, eli mitään peruuttamatonta ei ole tehty. Kuskin puolen pahvi on ollut joskus irti ja peilikolmion kiinnitysnastatelineet oli jo valmiiksi vähän rikki. Täytyy koittaa liimata ja jossei pysy niin hommaa sit uuden.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13544
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Täytyy sanoa että tykkän sun tyylistäsi taas,
Vielä kun saisi jonkun b vectran tai muun orkkiksen diskanttiritilän tuohon päälle?
Vielä kun saisi jonkun b vectran tai muun orkkiksen diskanttiritilän tuohon päälle?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Astra G Cabrio Turbo -03
Thanks! Ei tuohon päälle oikeen voi mitään siististi laittaa koska diskantti on suunnattava ja liikkuu tuolla kupissaan.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Insignia A OPC 5d -10
Inkkuun 95tkm öljynvaihto(vaikka niitä öljynvaihtoja ei enää saanutkaan raportoida):
Alko kilsoja tulee mittariin kun työmatka on 280km/päivä. Ei meinaa oikeen kauheesti alle 9l/100km pääsevän tolla mun matka-ajolla joten bensaa kuluu sopivasti. Tarvis ehkä kattella joku toinen järkevämpi pirssi tohon työajoon. Jos ei muuta niin tarvii toi Vectra ottaa ajoon, se menee helposti litran pienemmällä sopalla kuin toi panssarivaunu.
Alko kilsoja tulee mittariin kun työmatka on 280km/päivä. Ei meinaa oikeen kauheesti alle 9l/100km pääsevän tolla mun matka-ajolla joten bensaa kuluu sopivasti. Tarvis ehkä kattella joku toinen järkevämpi pirssi tohon työajoon. Jos ei muuta niin tarvii toi Vectra ottaa ajoon, se menee helposti litran pienemmällä sopalla kuin toi panssarivaunu.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10