B Admiral 2800S **säkitetty**
B Admiral 2800S **säkitetty**
Tuommosen kävin hakemassa eilen kotio
pääpiirteittäin ehjä, suorakylkinen lukuunottamatta muutamaa pientä painaumaa kyljissä. pääpiirteittäin tuntuis olevan kaikki tallella korissa että sisustassa. listat on paikallaan joskaan ei priimat mutta kelpaavat.
jotain pientä näpräämistä ja siistimistä tuossa olis, lähinnä sähköjen osalta. kaikki toimii mutta pieniä patentteja on suoritettu ja mm. valokytkin on hajonnut ja se on siirretty kuskin kickpaneelin mutta ei mitään vakavaa...
ensteks tarvis kaivaa sähkökaavio jostain ja alkaa parsimaan noita sähköjä parempaan kuntoon.. ratin ympäriltä en saanu muoveja pois kun oikeepuoli otti virtalukon kaulukseen kiinni nii en saanu mittaristoo pois jonka kautta olis melko pitkälle päässy etenemään missä on mitäkin...
suunnitelmiakin on tässä ollunna mutta ehkä sitten joskus (tai luultavasti ei)... erilaista valssia, ilma-alustaa ja muutos automaatiks (tämä saattaa tulla jossain välissä)
pääpiirteittäin ehjä, suorakylkinen lukuunottamatta muutamaa pientä painaumaa kyljissä. pääpiirteittäin tuntuis olevan kaikki tallella korissa että sisustassa. listat on paikallaan joskaan ei priimat mutta kelpaavat.
jotain pientä näpräämistä ja siistimistä tuossa olis, lähinnä sähköjen osalta. kaikki toimii mutta pieniä patentteja on suoritettu ja mm. valokytkin on hajonnut ja se on siirretty kuskin kickpaneelin mutta ei mitään vakavaa...
ensteks tarvis kaivaa sähkökaavio jostain ja alkaa parsimaan noita sähköjä parempaan kuntoon.. ratin ympäriltä en saanu muoveja pois kun oikeepuoli otti virtalukon kaulukseen kiinni nii en saanu mittaristoo pois jonka kautta olis melko pitkälle päässy etenemään missä on mitäkin...
suunnitelmiakin on tässä ollunna mutta ehkä sitten joskus (tai luultavasti ei)... erilaista valssia, ilma-alustaa ja muutos automaatiks (tämä saattaa tulla jossain välissä)
Re: B KAD
katotaan mitä tästä tulee ensiks pitää vähä parsia kun tehty noita patentteja että sais pääpiirteittäin kaiken toimimaan ja vielä omista nappuloistaan...
mieli tekis muuttaa tämän automaatiks. kyllähän tämmönen herrasmiesbiili semmosta kaipais mutta mitähän kaikkee tommoseen operaatioon tarvitaan? ainaki laatikko ja kardaani menee vaihtoon. turbiini, vetolevy, vaihteenvalitsin ja automaatin keskikonsoli? muuta?
yhen omegan automaatin oon purkanu enkä sen kummemmin tutkinu muutako pois vaan ja romulavalle
mieli tekis muuttaa tämän automaatiks. kyllähän tämmönen herrasmiesbiili semmosta kaipais mutta mitähän kaikkee tommoseen operaatioon tarvitaan? ainaki laatikko ja kardaani menee vaihtoon. turbiini, vetolevy, vaihteenvalitsin ja automaatin keskikonsoli? muuta?
yhen omegan automaatin oon purkanu enkä sen kummemmin tutkinu muutako pois vaan ja romulavalle
Re: B KAD
OT: onko toi kameran linssi ollu huurussa vaiko rasvaantunut?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: B KAD
Mikäs tää on niinkuin malliltaan?
Olettaisin KAD kirjainten liittyvän Kapitan,Admiral,Diplomat sanoihin,mutta mulle ei ole ikinä auennut toi KAD nimitys sen paremmin.
Joskus -90 luvulta on hatara muistikuva jonkun tämmösen lotjakkeen kyydistä kun meidän äijällä oli ajossa syystä tai toisesta,väriltään joku tuommonen kuin tuossa pannuhuone.Se oli kyllä ehkä jotenkin erinäköinen ,etulamput pystyssä taijtn?Ja jotenkin muistaisin siellä olleen ämeriikan vinkkeli pannuhuoneessa(saattaa olla harhakuviakin).
Olettaisin KAD kirjainten liittyvän Kapitan,Admiral,Diplomat sanoihin,mutta mulle ei ole ikinä auennut toi KAD nimitys sen paremmin.
Joskus -90 luvulta on hatara muistikuva jonkun tämmösen lotjakkeen kyydistä kun meidän äijällä oli ajossa syystä tai toisesta,väriltään joku tuommonen kuin tuossa pannuhuone.Se oli kyllä ehkä jotenkin erinäköinen ,etulamput pystyssä taijtn?Ja jotenkin muistaisin siellä olleen ämeriikan vinkkeli pannuhuoneessa(saattaa olla harhakuviakin).
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: B KAD
Tämä on B admiral 2800/2850S tarkalta mallilta. Tuo nimitys KAD tulee juuri sanoista kapitan-admiral-diplomat kun ovat teknisesti sama auto.?! kirjoitti:Mikäs tää on niinkuin malliltaan?
Olettaisin KAD kirjainten liittyvän Kapitan,Admiral,Diplomat sanoihin,mutta mulle ei ole ikinä auennut toi KAD nimitys sen paremmin.
Joskus -90 luvulta on hatara muistikuva jonkun tämmösen lotjakkeen kyydistä kun meidän äijällä oli ajossa syystä tai toisesta,väriltään joku tuommonen kuin tuossa pannuhuone.Se oli kyllä ehkä jotenkin erinäköinen ,etulamput pystyssä taijtn?Ja jotenkin muistaisin siellä olleen ämeriikan vinkkeli pannuhuoneessa(saattaa olla harhakuviakin).
Kuvauksesi sopisi juurikin diplomaattiin joka on muuten sama mutta erilaiset ajovalot ja parempi varustelu (mm automatti ja puukoristeltu sisätila)
Re: B KAD
Kyllä Suomessa Diplomat V8:jakin on useampia. Mallistossa toki oli myös 2.8 CIH myös Diplomatissa ja varmaan sellaisiakin Suomesta löytynee? Niissä yksilöissä joita olen nähnyt on yleensä ollut 5.4 V8.Rizla^^ kirjoitti:Näitä suomessa vissii melko vähän. Suomen malleissa tais olla vaan tuo 2800E moottori automaatilla?ascona_c kirjoitti:
Diplomaatissa V8-moottoreina joko 4.6, tai 5.4.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Re: B KAD
Mää luulin että tämå kasikone olis pelkkä amerikanvientimalli ja suomessa näitä ei juurikaan olis mutta yyvä jos on. Ennoo koskaan nähny. Oikeestaan en ollu ennen tätä nähny KADia koskaan missään livenä
Re: B KAD
Ei KAD-Opeleita tietääkseni edes viety Amerikkaan. Amerikkaan vietiin 60-70-luvuilla kyllä B-Kadettia (Olympia A:n keulalla), A-Mantaa ja A-Asconaa ja GT:tä ja niitä ennen mm- P1-Rekordeja ja C-Kadettiakin, mutta ne oli tehty Japanissa, ei Saksassa. Kapitäniin ja Admiraliinkin sain A-malleihin V8-moottoria, mutta noissa B-malleissa V8 oli vain Diplomatissa, kun taas A-mallin Diplomatia ei tehty kuutosella, kun B-mallissa sekin kuului valikoimaan.Rizla^^ kirjoitti:Mää luulin että tämå kasikone olis pelkkä amerikanvientimalli ja suomessa näitä ei juurikaan olis mutta yyvä jos on. Ennoo koskaan nähny. Oikeestaan en ollu ennen tätä nähny KADia koskaan missään livenä
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Re: B KAD
Täällähän tämä yksi edelleen on liikenteessä. Rouvalla kauppakassina kun ei mahduta samaan autoon
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut