Kadett c-coupe -75 cih -> 2.0 ohc turbo

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4422
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Kadett c-coupe -75 cih -> 2.0 ohc turbo

Viesti Kirjoittaja ?! »

^Oliko sytkäkatkorajoitin?

Hyvin on Kadetti edennyt !
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: Kadett c-coupe -75 cih -> 2.0 ohc turbo

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

Vanhassa ohc koneessa itellä katkeili 4 pako useasti mutta syy taisi olla 6 asteen sytkäheitossa :D Keinuiksi suositeltiin ennemmin orggisosia tai vastaava tarvike kuin teräksisiä keinuja...
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Avatar
Themazgu
OCF Member 2017
Viestit: 2609
Liittynyt: 05 Marras 2007, 20:50
Paikkakunta: North Karelia

Re: Kadett c-coupe -75 cih -> 2.0 ohc turbo

Viesti Kirjoittaja Themazgu »

Oli motronicilla ihan eli eikös se sytkää pätki
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: Kadett c-coupe -75 cih -> 2.0 ohc turbo

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

Ensimmäisen kerran kun katkee tilaan teräksiset, suositteli sit kuka mitä vaan :D Alle 7000rpm pitäisi riittää mainiosti noi 160 paunaiset jouset ja kun jäykemmät syö keinuja ja vaatii 2hp enemmän aukeamiseen :)
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Avatar
Arg!
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1579
Liittynyt: 08 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Savonmua

Re: Kadett c-coupe -75 cih -> 2.0 ohc turbo

Viesti Kirjoittaja Arg! »

teukka77 kirjoitti:
En pitänyt mustasta konehuoneesta niin maalasin korin väriin senkin :D

Iso peukku tälle,ulkokuoren värinen sen näissä pitää olla. Valmista odotellessa... :thumbsup:
GSI-The Real Thing & ST wagon
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: Kadett c-coupe -75 cih -> 2.0 ohc turbo

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

Arg! kirjoitti:
teukka77 kirjoitti:
En pitänyt mustasta konehuoneesta niin maalasin korin väriin senkin :D

Iso peukku tälle,ulkokuoren värinen sen näissä pitää olla. Valmista odotellessa... :thumbsup:
Kyllä :) Konepelti ja takakopan kansi pitää viel sisäpuolelta maalata ha ehä ne vähäiset pellit mitä näkyy takakopassa
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 570
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Kadett c-coupe -75 cih -> 2.0 ohc turbo

Viesti Kirjoittaja kosunen »

Ei siinä keinun vaihdot auta, mikäli pelissä on kova rajoitin. Jousivakio täytyy olla riittävä, muuten tulee sylttyä. Eikä se jousivakio nouse kovin korkeaksi, mikäli käyttää sinkkujousia.

Seetipaineen nosto tarpeettoman suureksi ei ole tähän ongelmaan myös ratkaisu. Olen käyttänyt n.6,5-7kg jousivakiota ja sellaista myös sinule suosittelen. Tottahan myös nokan positiivinen, että negatiivinen ramppi tulee myös ratkaisemaan, seuraavatko osat toisiaan jousi juttujen päälle.

Tiety myös oikein säädetty moottorin ohjaus.

Parhaimmiksi osoitautuneet vipat ovat ns. Febi Bilsteinin takovipat ( pitäisi edelleen saada tarvikeliikkeestä). Kestävät todistetusti +9000rpm. Mikäli nokka on laadukas ja käytät noita febin vippoja, kulumista ei juurikaan pitäisi tapahtua hyvien öljyjen kanssa. Delronin 15/60 raceöljy toimisi tässäkin kohtaa hyvin. Sisältää maksimimäärät sinkkiä, kuin myös fo´sforia jne jne. Kylmänä ei vaan saa polkea konetta näillä öljyillä.

Hyvän mootorin olet kyllä muuten valinnut :)
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: Kadett c-coupe -75 cih -> 2.0 ohc turbo

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

Ostin ina merkkiset keinut ja newman cams 160 paunaiset jouset. Nuo keinut on jykevään oloiset kuin ne ohuet mitkä yleensä katkeaa siitä ohuesta kohtaa.
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 570
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Kadett c-coupe -75 cih -> 2.0 ohc turbo

Viesti Kirjoittaja kosunen »

Laitapas kuva tänne niistä keinuista, mikäli kerkeät. En ole ina tekemiä vielä nähnyt. Osa keinuista ei välttämättä passaa nokan materiaalin kanssa, mutta näissä tuskin sitä vikaa.
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: Kadett c-coupe -75 cih -> 2.0 ohc turbo

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

Kuva

Tuollainen. Tohon 16v kun uusisin paininkupit niin sanottiin että inaa käyttävät myös auton valmistajat ja uusina niissä on inan kamaa .
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
ascona77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1170
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Suomi Finland

Re: Kadett c-coupe -75 cih -> 2.0 ohc turbo

Viesti Kirjoittaja ascona77 »

Mulla on muistaakse 318is benarin tupla jouset, 13 vuotta ollut jo paikollaan, kierrätettykkin joskus hetkellisesti 8000rpm mutta yleensä max 6500rpm kun vedetään pitkää matkaa täysiä :ruoska:
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.
kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 570
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Kadett c-coupe -75 cih -> 2.0 ohc turbo

Viesti Kirjoittaja kosunen »

Nuo ovat aika peruskeinut. Se Febin vippa on takokamaa ja kestää paremmin mitä tuon mallinen. Tuollaista aikoinaan myi mm. Ekegren. Toki noista ei ole kokemusta ( Ina), mutta taasen toisista on. Mm Tonterilla on kiihdytys Kadetisaan sellaiset takovipat ja pyörii sinne 9000 rpm pintaan.
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: Kadett c-coupe -75 cih -> 2.0 ohc turbo

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

omassa tarkoitus pitää kierrokset siinä 6500 nurkilla, riippuen miten voimaa olisi vielä saatavilla isommilla kierroksilla mutten usko että tarvii kierrättää korkeammalle. No, onneksi nuo keinut on edullisia et jos nuo pettää niin koitetan toista merkkiä :) Tonterilla hiukan eri tehotkin mitä itellä tavoitteena :D

Edit. Myös tuota inaa saisi sillä perusmallilla ja oli vajaa 4 euroa halvempikin :D Tiedä sitten miksi kahta eri mallia tehty. Ainakin ina ja ruville oli saatavilla kahta eri mallia

Btw. Pitäiskö laittaa jotain nokkavaseliinia tms kun kasaa paketin kun kuitenkin kaikki uutta ja nokka hiottu?
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: Kadett c-coupe -75 cih -> 2.0 ohc turbo

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

Kävin kuvailemassa molemmat keinut. alkuperäisissä oli gm merkintä

Kuva

Kuva

Kuva

Ei kovin suurta kulumaa ollut vanhoissakaan, enempi oli ehkä kulunut ne paininlevyt
Kuva

Kurkkasin vielä ne vanhat xe kupit kun on tallessa niin niissä oli ina teksti

Kuva
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
ascona77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1170
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Suomi Finland

Re: Kadett c-coupe -75 cih -> 2.0 ohc turbo

Viesti Kirjoittaja ascona77 »

Totta kai pistät sitä oikiaa nokka tököttiä kun kaikki on uutta
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.
Vastaa Viestiin