puolisukeltaja, 166tkm seisonnassa

Esittele Opel-projektisi tai autosi
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: rakas puolisukeltaja, 164tkm isompaa jarruu

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Pesu, myllytys ja vahaus jää kevääseen kun ei vettä ole hollilla tallilla
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
hote
OCF Member 2015
Viestit: 2166
Liittynyt: 13 Heinä 2008, 22:15

Re: rakas puolisukeltaja, 164tkm isompaa jarruu

Viesti Kirjoittaja hote »

Oliko tässä corsassa tuplakaasararit jossain vaiheessa?
16 tappisen kansi on leveämpi kuin 8vena..
Jotain 3 cm ehkä enemmän tilaa jää 8tappisessa
Vai mitä mieltä? Mulle on tulossa 45 Weberit omaan kulkineeseen. Imusarja on noin 85mm.
Jokohan toukokuussa ois valmis mun projekti. :ruoska:
Omega A
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: rakas puolisukeltaja, 164tkm isompaa jarruu

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Ihan vakio c18xe kiinteäpituinen imusarja kohdistettuna ja kavennettu kaasuläpän akseli upporuuveilla.

Kesälomia odotellaan että saisi viimein lukkoa ja laajakaistaa paikoilleen. Vetoakseli on jo oikealle puolelle teetetty
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: rakas puolisukeltaja, 164tkm isompaa jarruu

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Tätä käyty tänään kahtelemassa kengät täynnä lunta. 20.5-1.6 olisi kalenteriin tälle ja emännän vectralle luvassa aikaa.

Ohjelmassa lukko, laajakaista, katsastus, myllytys ja vahaus luultavammin
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: rakas puolisukeltaja, 164tkm isompaa jarruu

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Akku 100‰ kuollut. Apuvirralla käyntiin ja 3km ajon jälkeen ei yksikään valo edes hehku mittaristossa :no: tuntuu kauhean raskaalta ajaa kun kääntäniseen tarvii ajossakin voimaa kun 2-vuotta ajanut ohjaustehostetuilla autoilla :oops:
IMG_20190519_211542.jpg
Moottorin johtosarjaan vaihdoin konehuoneeseen lambdan johdot laajakaistalle tänään
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: rakas puolisukeltaja, 164tkm wake up

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Plx laiteltu loppuun ja vaihdettu tasauspyörästö paikallaan olevaan laatikkoon ja 2-osainen vetoakseli oikealle puolelle sekä oikealle puolelle molemmat suojakumit.
Akku tuli uusi kun vanhassa oli jännite 2,9volttia latauksenkin jälkeen. Autoåström kokkola opel tarjous 89e 60ah saa sitten siirtää gsi corsaan kun entisöinti valmistuu aikanaan.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: rakas puolisukeltaja, 164tkm wake up

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

IMG_20190524_195456.jpg
Täytyy suositella kaustisen katsastusasemaa.
Ymmärsi hipaista millin kaasua että sai päästöt rajoihin.
Takavaimennin on lahonnut pahasti seisonan aikana.
Yhdessä tutkittiin tärypöydällä alustaa ja reaktiotangon etupäissä tuntuu pientä välystä vaikka katsuri sen näkeekin normalina. Iskarin yläpäissä myös pieni välys auto nostettuna.

Autoahan on vaivannut jo rakentamisen jälkeen 175 leveillä kesärenkailla ravistaminen jarrutuksessa yli 100km/h nopeuksilla.

Ja tuo quife atb lukko on aivan mahtava. + ågrenin konepajan lyhentämä 2-osainen vetoakseli. Yhtä jäykkä ajaa kuin ennenkin rattiin mutta 160km/h menee vielä helposti yhdellä kädellä ja tohtii vaihtaa vaihteen vitoselle

Seuraavana:
Motorset ja laajakaista käyttöön.
Myllytys ja vahaus
Jäähdytysnestekierron muutos.
Eteen uudet roiskeläpät.
Takajarru ja etujarrupäivitys (takajarrurummut olleet loppu jo pitkään ja käsijarru tuntuma huono.)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: rakas puolisukeltaja, 164tkm wake up

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

143hv latausjännite 11,9v joten vetää rikkaalle. Eli seuraavana laturi viedä korjauksille.
Jotain pientä säätöä tehtiin tyhjäkäynnille ja jännite korjauksille. 4% laajakaista korjaukselle joka ei täys kaasulla käytössä.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: rakas puolisukeltaja, 166tkm leimattu!

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Eilen tuli laturi irroitettua niin saa sen viedä gsi corsan laturin kanssa korjuuksille. Kotona mittasin latausjännitteeksi 12,6v kun penkissä näytti 12v hestekin mukaan. Täytyy sanoa että tässäkin hankaluutensa kun laturin alapultti ei mahdu pois kohti jakopäätä ja olen sen laittanut imusarjasta päin joten laturin saa pois irroittamalla kiinnitys korvan alapuolelta kokokonaan ja vetämällä pultin pois alhaalla. Missä nyt on se 2-osainen vetarikin edessä. Ja sitten irroittaa bensaletku ja pujottaa laturi yläkautta pois
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: rakas puolisukeltaja, 166tkm leimattu!

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

IMG_20190527_163732.jpg
Tuommoinen purettuna ilmastoidusta b vectrasta.
-vihreät menee kanteen.
-Lilat kennolle ja jäähdyttimeen.
-pienempi letku kaasuläpälle. Kaasuläpälle tulee tuolta kannesta takapuolelta toinen letku.
IMG_20190527_114350.jpg
Kun vakiona menee
-imusarjasta kennolle.
-kenolta vesiputkeen.

Nyt menee
-kannen takaa kennolle
-kennolta vesiputkeen.
-kannenpäädystä tulpattu.
-kannen takaa kaasuläpälle ja siittä kannenpäähän.

=ongelma ajossa lämpömittari ei nouse kunnolla. Lämmintä tulee kohtuullisesti sisälle. Termostaatti on
10tkm ajettu wahler. Flektit lähtee päälle ennen kuin länpömittari on normaalilla aluella ja hestec lämpötilatieto tuolloin noin 80astetta

Aiemmin kokeiltu myös kannenpäädystä kennolle ja tulpata kannen takaa.

Nyt ideana kokeilla haarottaa kannen takaa ja kannenpääsystä yhteen ja kennolle.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: rakas puolisukeltaja, 166tkm leimattu!

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Vesiletkut laiteltu ja laturi oli ehjä. Nyt maadoitettu erikseen. Sitten ongelmaa. Vakiopuolalla ei käy. Tai no hetkellisesti 500rpm ja ampuu putkeen.
Screenshot_20190601-165116.jpg
L2 on sytytyspuola.
Puolassa 4 napainen liitin. Tässä kytkentä 1,2,3 napaan ja 4 tyhjä luovuttaneessa b vectrassa.
Screenshot_20190601-163812.jpg
Ja hestec ohje. Tämän mukaan tuo opel puola kytketty.
Puolassa ei lue johdoille paikkoja joten siirsin johdot yksikerraallaan vasta kun puola oli paikallaan
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
hukka
OCF Member 2019
Viestit: 544
Liittynyt: 28 Loka 2010, 17:54
Paikkakunta: iisalmi

Re: rakas puolisukeltaja, 166tkm puolankytkentä?

Viesti Kirjoittaja hukka »

Onhan sulla toi sytytyspääte korissakiinni ja lämmönjohto tahna välissä?
Lämpömittarista niin onhan anturi tohon koriin/mittaristoon kuuluva?
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: rakas puolisukeltaja, 166tkm puolankytkentä?

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

hukka kirjoitti: 01 Kesä 2019, 18:11 Onhan sulla toi sytytyspääte korissakiinni ja lämmönjohto tahna välissä?
Lämpömittarista niin onhan anturi tohon koriin/mittaristoon kuuluva?
Pääteaste on korissa kiinni rosterilevyssä ja sille on maadoitus kuten hestec kytkentäkaaviossa kuuluu.

Moottorinlämpöanturi on mittaristolle sama kuin ennen tekniikanvaihtoa.

Ja tosiaan toimi täysin tuolla bosch puolalla. Nyt ei vain pelaa opelin omalla.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
hukka
OCF Member 2019
Viestit: 544
Liittynyt: 28 Loka 2010, 17:54
Paikkakunta: iisalmi

Re: rakas puolisukeltaja, 166tkm puolankytkentä?

Viesti Kirjoittaja hukka »

Oliko edellinenkin hukkakipinä?
Paljonko on lataus aikana?
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: rakas puolisukeltaja, 166tkm puolankytkentä?

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

hukka kirjoitti: 02 Kesä 2019, 07:16 Oliko edellinenkin hukkakipinä?
Paljonko on lataus aikana?
Edellinen hukkakipinä.
Latausaikaa en tiedä kun ei ole läppäriä
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Vastaa Viestiin