Opel Astra F GSi 16v -92 *14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft 134WHP*
Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *varttimailihommia*
Jep.
Kaikki nettilähteet vaan kertoo, että A/B-plugista löytyy 220 ohm ja 470 ohm.
Jos vastusta ei lainkaan niin syttyä myöhäistetään 5 astetta.
Kaikki nettilähteet vaan kertoo, että A/B-plugista löytyy 220 ohm ja 470 ohm.
Jos vastusta ei lainkaan niin syttyä myöhäistetään 5 astetta.
Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *varttimailihommia*
Tänään Malmilla neljä vetoa.
Paras noteeraus: 15,0004s @ 149,80 km/h ja 2,31s 60 ft.
ATEcun asennusta odotellessa. Sitten puhkeaa uudet sekuntilukemat.
Paras noteeraus: 15,0004s @ 149,80 km/h ja 2,31s 60 ft.
ATEcun asennusta odotellessa. Sitten puhkeaa uudet sekuntilukemat.
Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *varttimailihommia*
Kävin nopeasti poikkemassa dynossa, että saa vertailupohjaa paljonko koneeseen saa taiottua säädettävällä moottorinohjauksella lisää pauhua.
Vähän vähempi on tehoa kun tehtaan ilmoituksen mukaan. Seos aika lailla alueella ja sytytysennakosta ei käsitystä. Uskoisin, että tuohon saa n. 20 hv taiottua lisää.
Hyvää jollotusta pitävät nuo R888R-renkaat.
Video aiheesta:
https://www.youtube.com/watch?v=dGbZMah6zJI
Edit: Vielä mielenkiintoista dataa, ensimmäisessä vedossa 10hv vähempi pyörätehoa kun rengaspaineet 1,8 bar, tuo lapun pyöräteho ajettu 2,5 bar rengaspaineella.
Vähän vähempi on tehoa kun tehtaan ilmoituksen mukaan. Seos aika lailla alueella ja sytytysennakosta ei käsitystä. Uskoisin, että tuohon saa n. 20 hv taiottua lisää.
Hyvää jollotusta pitävät nuo R888R-renkaat.
Video aiheesta:
https://www.youtube.com/watch?v=dGbZMah6zJI
Edit: Vielä mielenkiintoista dataa, ensimmäisessä vedossa 10hv vähempi pyörätehoa kun rengaspaineet 1,8 bar, tuo lapun pyöräteho ajettu 2,5 bar rengaspaineella.
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft
-Astra GSi 16v -92-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft
Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *Dynotettu 12.7.2017*
Onhan siinä isompi vierintävastus kun rengaspaineet alemmat mutta eikö penkin pitäisi jotenki osata kompensoida noita muuttujia? Tai olla siinä ohjelmassa mukana jo tehohäviössä...? Mullaki joskus penkissä tuutattiian aika alas paineet pitojen takia mutta en muista oliko merkitystä tehoihin.
Unkoisin että säädettävällä moottorinohjauksella saa yli 20hv kun kaikki muuttujat kunnossa
Unkoisin että säädettävällä moottorinohjauksella saa yli 20hv kun kaikki muuttujat kunnossa
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *Dynotettu 12.7.2017*
Kyseisessä jarrussa ei ole run down -mittausta (hidastuvuuden keston vs. vapaan rullan hidastuvuus).
Tällaiset kolahti postiin. Saa kellotettua nokat ja säädettyä kohdilleen.
Huomenna olisi tarkoitus ihmetellä ATEcun asentamista ja tehdä lista tarvittavista osista mm. kaikki jakopään osat, tiivisteitä, puola, tulpanjohdot, mahdollisesti uudet EV14-suuttimet, laajakaistalambda ym.
Tällaiset kolahti postiin. Saa kellotettua nokat ja säädettyä kohdilleen.
Huomenna olisi tarkoitus ihmetellä ATEcun asentamista ja tehdä lista tarvittavista osista mm. kaikki jakopään osat, tiivisteitä, puola, tulpanjohdot, mahdollisesti uudet EV14-suuttimet, laajakaistalambda ym.
Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *Dynotettu 12.7.2017*
Kävitkö Lensun jarrussa?
Siellä ei ainakaan sirkushevosia tule.
Siellä ei ainakaan sirkushevosia tule.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *Dynotettu 12.7.2017*
Johtosarja valmistuu:
Mielenkiintoista oli huomata, että TPS-signaali kulkee luistoneston boksin kautta moottorinohjainlaitteelle. Tätä luistoneston boksia minulla ei ole koskaan ollutkaan, eli ohjainlaite on toiminut ilman TPS-tietoa.
Vakio suutin:
Vakio suutin on 028 015 0744 Bosch 260cc @ 3 bar.
Kokonaiskorkeus 84 mm kärjestä kärkeen mitattuna.
O-renkaasta O-renkaaseen 65 mm.
Kärjen halkaisija 9 mm ja kärjen pituus 14 mm.
Laitettu kyselyä Finjectorille, mitä EV14-suuttimia olisi tarjolla kokoluokassa 300-500cc.
Ostoslistaa:
- Suuttimet
- Jakopään osat , vesipumppu, nokka-akselien stefat, kampiakselin etustefa
- Hukkakipinäpuola VAG
- Tulpanjohdot
- Jäähdyttäjän puhallinanturi musta 3-napainen
- Vedenlämpöanturi valkoinen
- Lämpötila-anturi Bosch musta
- TPS on tyyppiä 0280120436, uutta ei tarvitse ostaa
- Imuilman lämpöanturi FAE 33220
- Laajakaistalambda
Mielenkiintoista oli huomata, että TPS-signaali kulkee luistoneston boksin kautta moottorinohjainlaitteelle. Tätä luistoneston boksia minulla ei ole koskaan ollutkaan, eli ohjainlaite on toiminut ilman TPS-tietoa.
Vakio suutin:
Vakio suutin on 028 015 0744 Bosch 260cc @ 3 bar.
Kokonaiskorkeus 84 mm kärjestä kärkeen mitattuna.
O-renkaasta O-renkaaseen 65 mm.
Kärjen halkaisija 9 mm ja kärjen pituus 14 mm.
Laitettu kyselyä Finjectorille, mitä EV14-suuttimia olisi tarjolla kokoluokassa 300-500cc.
Ostoslistaa:
- Suuttimet
- Jakopään osat , vesipumppu, nokka-akselien stefat, kampiakselin etustefa
- Hukkakipinäpuola VAG
- Tulpanjohdot
- Jäähdyttäjän puhallinanturi musta 3-napainen
- Vedenlämpöanturi valkoinen
- Lämpötila-anturi Bosch musta
- TPS on tyyppiä 0280120436, uutta ei tarvitse ostaa
- Imuilman lämpöanturi FAE 33220
- Laajakaistalambda
Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *Dynotettu 12.7.2017*
Mikäli käytetyt huolit niin minulla olisi turbo saabin vakiot eli 370cc 50e sarja.
Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *Dynotettu 12.7.2017*
Kiitokset tarjouksesta, mutta suutinpäivityksen ideana oli juurikin se, että ei tarvitse vanhoja mittauttaa/huollattaa.
EV14, 12 ohm, 373cc, E 20°, Jetronic, O-O 61 mm, tot. 78mm (0280158124-L) lähti tilaukseen.
EV14, 12 ohm, 373cc, E 20°, Jetronic, O-O 61 mm, tot. 78mm (0280158124-L) lähti tilaukseen.
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft
-Astra GSi 16v -92-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft
Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *Dynotettu 12.7.2017*
Noissa Ev14 voi joutuu vähän muokkaamaan jos vakio tukkiin niitä yrittää laittaa. C20XEn kohdalla sokille joutui finjectorin mukaan tekemään omat vekit, että sokat istuu. Mutta muuten hyvät suuttimet
Se alkaa pienestä. Ensiautoksi hommaat Astran ja eräänä päivänä tajuat että ei saatana...
Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *Dynotettu 12.7.2017*
Mulla ev14 suuttimet ja xe tukki ja alkuperäiset sokat. Enään samoja suuttimia ei löytynyt finjectorin sivuilta. Täys metallirunkoiset. pitää kivaa säksätystä mutta voi ajaa kaikella mahdollisella aineella eikä pelkoa että syöpyisi
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13554
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *Dynotettu 12.7.2017*
Vakio suuttimet voi riittää pitkällekkin.
Minulla c18xe (125hv/170nm) violetit ja 148hv 197nm on suuttimien käyttöaste hestekissä 78%
Minulla c18xe (125hv/170nm) violetit ja 148hv 197nm on suuttimien käyttöaste hestekissä 78%
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *Dynotettu 12.7.2017*
Eikös niissä violeteissa ollut joku 350cc tuotto?1,2sorsa kirjoitti:Vakio suuttimet voi riittää pitkällekkin.
Minulla c18xe (125hv/170nm) violetit ja 148hv 197nm on suuttimien käyttöaste hestekissä 78%
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13554
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *Dynotettu 12.7.2017*
Ei mitään hajua. Olisiko jollakin faktaa?teukka77 kirjoitti:Eikös niissä violeteissa ollut joku 350cc tuotto?1,2sorsa kirjoitti:Vakio suuttimet voi riittää pitkällekkin.
Minulla c18xe (125hv/170nm) violetit ja 148hv 197nm on suuttimien käyttöaste hestekissä 78%
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *Dynotettu 12.7.2017*
Muistaakseni 1.8 ecotecissä oli isommat. Ton mukaan ei kumminkaan samat punaiset kuin saabissa.
creams 0 280 150 744. flow 214.4cc/min @ 3bar and 195.7cc/min @ 2.5bar ??
yellows 0 280 150 420 flow 303.7cc/min @ 3bar
saab red 0 280 150 023 flow 352.1cc/min @ 3bar
18E yellows 0 280 150 205 170cc/min@2.5 bar
20SEH yellows 0 280 150 725 170cc/min@2.5 bar
XE creams 0 280 150 744 214cc/min@2.5 bar ??
XE blues 0 280 150 427 241cc/min@3.0 bar
LET yellows 0 280 150 420 304cc/min@3.0 bar
Bosch reds 0 280 150 431 359cc/min@3.0 bar
Ecotec reds 90 501 588 245cc/min@3.0 bar
C25XE 0 280 150 428 196cc/min@3.0 bar
Tuolta voi kurkkia numeron perusteella
www.retroautot.fi/tekniikka/suuttimien-tuottoja/
creams 0 280 150 744. flow 214.4cc/min @ 3bar and 195.7cc/min @ 2.5bar ??
yellows 0 280 150 420 flow 303.7cc/min @ 3bar
saab red 0 280 150 023 flow 352.1cc/min @ 3bar
18E yellows 0 280 150 205 170cc/min@2.5 bar
20SEH yellows 0 280 150 725 170cc/min@2.5 bar
XE creams 0 280 150 744 214cc/min@2.5 bar ??
XE blues 0 280 150 427 241cc/min@3.0 bar
LET yellows 0 280 150 420 304cc/min@3.0 bar
Bosch reds 0 280 150 431 359cc/min@3.0 bar
Ecotec reds 90 501 588 245cc/min@3.0 bar
C25XE 0 280 150 428 196cc/min@3.0 bar
Tuolta voi kurkkia numeron perusteella
www.retroautot.fi/tekniikka/suuttimien-tuottoja/
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....