Aika epäloogiselta kuulostaa,että turvallisiin perhemalleihin ei laiteta poikkitukia,mutta sportteihin laitetaan,jos sillä jotain tekemistä olisi kolariturvallisuuden kanssa Tai liittyyhän se sillä tavalla kolareihin,että ainakin rallimiesten mukaan sillä saa törmäyksessä,jossa normaalisti vääntyisi vaan toisen puolen aisa,myös toisenkin aisan kieroksi-WW- kirjoitti:Voi olla että liittyy enemmälti joihinkin kolari tilanteisiin
Corsa TR 1,6 16v (Kuppipenkkien sovittelua & turvakaaret)
Itse huomasin ainakin kadetissa selkeän eron, jäykällä alustalla menee paljon pehmeämmin epätasaisella pinnalla. Kadeteissa on tunnetusti jämäkkä kori niin varmaankin runko joustaa jousien sijaanMarkus kirjoitti:Vaikea tuosta poikkituesta on mitään tarkempaa sanoa, kun ei sitä mahdollista eroa katuajossa oikein saa esiin. Voi olla, ettei eroa huomaisi radallakaan, mutta ei siitä nyt varmasti ainakaan haittaa ole. Radalla olen ajanut vain poikkituki paikallaan. Kyllähän noita poikkitukia tahtoo monen merkin sporttimalleissa olla tehtaalta lähtienkin, eivätkä autotehtaat yleensä laita autoihin turhia osia, eli eiköhän tuosta jotakin hyödy ihan oikeastikin...
Ei vielä. Olin vielä viime viikon ja tämän viikon VTT:llä Espoossa töissä alkuperäisestä suunnitelmasta poiketen. Ensiviikolla täytyisi varmaankin jossakin vaiheessa yrittää päästä sille suunnalle...-WW- kirjoitti: Jokos on Pirkkalaan kotiuduttu?
Sovitaanko noista poikkituista vaikka niin, että se on laitettu niihin perheautoihin, joiden kori on muuten niin löysä, että sitä on vielä pitänyt tuolla ylimääräisellä osalla yrittää jäykistää jälkikäteen. Jos korin suunnittelu taas on onnistunut hyvin, on katsottu ettei perusmalleissa kyseistä (valmistuskustannuksia ja kokoonpanoaikaa lisäävää) lisäosaa tarvita, mutta sporttimalleihin se on laitettu lisäjäykkyyden toivossa.
Corsalle ei ole tapahtunut oikeastaan yhtään mitään. Sen verran tuli kuitenkin edistystä, että sain ostettua 2 kpl 15" vanteita, joille pyöräytin nuo samat 195/45-15 Toyot, joilla kaikki edelliset dynotulokset on mitattu. Nyt nuo sitten jäävät virallisiksi dynorenkaiksi, niin on ainakin yksi tekijä vakioitu, kun käyttää vielä samoja 2,5 bar paineita kuin aikaisemmin. Pintaahan noissa on alle 3 mm, joten ei niillä enää kauaa olisi liikenteessä ajanutkaan.
Meinasi tulla ahdasta noilla ET49 vanteilla tuon KW:n tolpan kanssa. Renkaan kylki jää nyt noin 3mm päähän alajousilautasesta. Eipä se rengas varmaankaan pääse kiinni ottamaan, mutta voisi tuonne ehkä varmuuden vuoksi laittaa 3 mm levityspalat väliin, niin tulisi vähän lisää turvamarginaalia.
Hyvin on kuvaa lainettu, kun ei ole edes oikean värinen... No olkoon, eipä tuosta paljon haittaa ole, kun eipä tuon ilmoituksen perusteella varmaankaan kukaan tule kyselemään olenko myymässä Corsaani.
Ja kyllähän Johnny tuo linkin kuvissa näkyvä auto on tuo minun musta TR Sorsani siinä kunnossa kuin sen ostin vuonna 2003. Sama kuva löytyy myös tämän topicin alusta. Onhan siihen joitakin pieniä muutoksia tullut vuosien varrella, kun oikein tarkasti katsoo.
Ja kyllähän Johnny tuo linkin kuvissa näkyvä auto on tuo minun musta TR Sorsani siinä kunnossa kuin sen ostin vuonna 2003. Sama kuva löytyy myös tämän topicin alusta. Onhan siihen joitakin pieniä muutoksia tullut vuosien varrella, kun oikein tarkasti katsoo.
- ascona gt
- 'Admiral'
- Viestit: 288
- Liittynyt: 05 Touko 2004, 03:00
- Paikkakunta: Någorlunda uleåborgbo
- Viesti:
Re: Corsa TR 1,6 16v
katoppako ois tyylikäs corsa vissiin myytävänä, en kyllä ymmärrä saksaa. mut sunhan kannattas ostaa toi pois, ois ainaki varaosia uskosin et ois just sama tekniikkaki http://www.quoka.de/opel/opel-corsa/cat ... 47038.html
Kadett C, Ascona C, Vectra C, vectra b, astra g CCCbg
Re: Corsa TR 1,6 16v
Sielläpä tosiaan makasi.GreadR kirjoitti:Tutun näkönen corsa näkyi tesomallapäin tallissa
makailemassa...
Nyt tuli lopulta kaivettua tämäkin projekti esiin pölyn alta. Jo vähän ennen opiskelujen päättymistä tämä auto jäi puhtaasti harrasteautoksi. Oikea helma ja takalokasuojan kaari alkoivat olla aika ruosteessa, ja noita oli tarkoitus alkaa korjaamaan. Tampereen seudulle muuton jälkeen (2008) vuokrattiin porukalla talli ja Corsa pääsi sinne odottelemaan korjaustoimenpiteitä. Sisusta tuli purettua pois hitsaushommia varten, mutta sitten kävikin niin, että töissä ja parisuhteessa ollessa ei enää ollutkaan yhtä paljoa harrasteaikaa (ja intoa) tarjolla kuin opiskeluaikoina. Kaikki harrastekelpoinen aika kului käyttöautojen kanssa puuhatessa, joten Corsalle ei tapahtunut käytännössä mitään. Mikäli jotakuta sattuu kiinnostamaan, niin tuolta löytyy tarinaa väliajan autopuuhasteluista toisen saksalaismerkin parissa:
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=129237
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=236618
Pari tallimuuttoakin Corsalle mahtui tuohon väliin, ennen kuin nyt sain lopulta aikaiseksi palata projektin kimppuun. Kuuden ja puolen vuoden pölyt tuli pyyhittyä pois auton päältä ja otettua lasit irti:
Tänään tuli vielä nostettua oikea puoli autosta ylös ja rälläköityä helman pintapelti pois. Samanlaiset ruosteet sieltä sisältä löytyi kuin aikanaan toiselta puoleltakin. Ei vaan sattunut kamera mukaan tallille, niin ei saanut vielä dokumentoitua.
Tänään tuli myös myytyä Gsi-sisusta pois. Autoon tulee Sparcon kuppipenkit, mallina luonnollisesti Sparco Corsa. Turvakaaretkin voisi jossakin vaiheessa laittaa. Saa nähdä riittääkö intoa nyt samalla kertaa tuon helman ja takakaaren laiton kanssa vai jääkö myöhäisempään vaiheeseen. Quiaifen nopea ohjaus täytyisi myös tilailla ja laittaa B- tai C Corsan sähköisesti tehostettu ohjaus sille kaveriksi. Moottori saa toistaiseksi pysyä nykykunnossaan, koska olisi tuolla autolla ihan mukava ajaakin välillä.
Re: Corsa TR 1,6 16v (6 vuoden pölyt pyyhitty pois päältä)
Jaa se tämäkin viellä hengissä. Ei muutakun nippuun ja kesällä nauttimaan sorsan kyydistä
Kadett B 1.9 -70 . Volvo V70 -08