Corsa TR 1,6 16v (Kuppipenkkien sovittelua & turvakaaret)

Esittele Opel-projektisi tai autosi
MME
'Senator'
'Senator'
Viestit: 929
Liittynyt: 11 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Hml

Viesti Kirjoittaja MME »

-WW- kirjoitti:Voi olla että liittyy enemmälti joihinkin kolari tilanteisiin :roll:
Aika epäloogiselta kuulostaa,että turvallisiin perhemalleihin ei laiteta poikkitukia,mutta sportteihin laitetaan,jos sillä jotain tekemistä olisi kolariturvallisuuden kanssa :lollis: Tai liittyyhän se sillä tavalla kolareihin,että ainakin rallimiesten mukaan sillä saa törmäyksessä,jossa normaalisti vääntyisi vaan toisen puolen aisa,myös toisenkin aisan kieroksi :D
GSi+to4
'Senator'
'Senator'
Viestit: 545
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 20:12
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GSi+to4 »

Markus kirjoitti:Vaikea tuosta poikkituesta on mitään tarkempaa sanoa, kun ei sitä mahdollista eroa katuajossa oikein saa esiin. Voi olla, ettei eroa huomaisi radallakaan, mutta ei siitä nyt varmasti ainakaan haittaa ole. Radalla olen ajanut vain poikkituki paikallaan. Kyllähän noita poikkitukia tahtoo monen merkin sporttimalleissa olla tehtaalta lähtienkin, eivätkä autotehtaat yleensä laita autoihin turhia osia, eli eiköhän tuosta jotakin hyödy ihan oikeastikin...
Itse huomasin ainakin kadetissa selkeän eron, jäykällä alustalla menee paljon pehmeämmin epätasaisella pinnalla. Kadeteissa on tunnetusti jämäkkä kori niin varmaankin runko joustaa jousien sijaan :lol:
Markus
OCF Member 2017
Viestit: 1283
Liittynyt: 25 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Sastamala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus »

-WW- kirjoitti: Jokos on Pirkkalaan kotiuduttu?
Ei vielä. Olin vielä viime viikon ja tämän viikon VTT:llä Espoossa töissä alkuperäisestä suunnitelmasta poiketen. Ensiviikolla täytyisi varmaankin jossakin vaiheessa yrittää päästä sille suunnalle...

Sovitaanko noista poikkituista vaikka niin, että se on laitettu niihin perheautoihin, joiden kori on muuten niin löysä, että sitä on vielä pitänyt tuolla ylimääräisellä osalla yrittää jäykistää jälkikäteen. Jos korin suunnittelu taas on onnistunut hyvin, on katsottu ettei perusmalleissa kyseistä (valmistuskustannuksia ja kokoonpanoaikaa lisäävää) lisäosaa tarvita, mutta sporttimalleihin se on laitettu lisäjäykkyyden toivossa.


Corsalle ei ole tapahtunut oikeastaan yhtään mitään. Sen verran tuli kuitenkin edistystä, että sain ostettua 2 kpl 15" vanteita, joille pyöräytin nuo samat 195/45-15 Toyot, joilla kaikki edelliset dynotulokset on mitattu. Nyt nuo sitten jäävät virallisiksi dynorenkaiksi, niin on ainakin yksi tekijä vakioitu, kun käyttää vielä samoja 2,5 bar paineita kuin aikaisemmin. Pintaahan noissa on alle 3 mm, joten ei niillä enää kauaa olisi liikenteessä ajanutkaan.

Kuva

Meinasi tulla ahdasta noilla ET49 vanteilla tuon KW:n tolpan kanssa. Renkaan kylki jää nyt noin 3mm päähän alajousilautasesta. Eipä se rengas varmaankaan pääse kiinni ottamaan, mutta voisi tuonne ehkä varmuuden vuoksi laittaa 3 mm levityspalat väliin, niin tulisi vähän lisää turvamarginaalia.
Antero
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1633
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Antero »

http://www.nettiauto.com/1703844

Hetken aikaa hieroin silmiäni...
Kuva
Avatar
Johnny
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4673
Liittynyt: 08 Touko 2003, 03:00
Paikkakunta: LPR

Viesti Kirjoittaja Johnny »

^^Oliko siinä Markuksen corsan kuva?
Nyt siellä on joku 1.2 Swingin kuva,väärä kyl sekin ilmeisesti.
Johnny, la gente esta muy loca.
Markus
OCF Member 2017
Viestit: 1283
Liittynyt: 25 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Sastamala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus »

Hyvin on kuvaa lainettu, kun ei ole edes oikean värinen... No olkoon, eipä tuosta paljon haittaa ole, kun eipä tuon ilmoituksen perusteella varmaankaan kukaan tule kyselemään olenko myymässä Corsaani.

Ja kyllähän Johnny tuo linkin kuvissa näkyvä auto on tuo minun musta TR Sorsani siinä kunnossa kuin sen ostin vuonna 2003. Sama kuva löytyy myös tämän topicin alusta. Onhan siihen joitakin pieniä muutoksia tullut vuosien varrella, kun oikein tarkasti katsoo.
Avatar
Johnny
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4673
Liittynyt: 08 Touko 2003, 03:00
Paikkakunta: LPR

Viesti Kirjoittaja Johnny »

Jaa juu,empä huomannut rekkaria katsoa.
Johnny, la gente esta muy loca.
^baxxter^
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 1418
Liittynyt: 04 Huhti 2006, 19:19
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja ^baxxter^ »

moro! mistäs noi etunavat on kun pitäs pistää kynät eteen mutta corsassa on itse tolpassa raidetangonpäälle oma paikka
Markus
OCF Member 2017
Viestit: 1283
Liittynyt: 25 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Sastamala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus »

Kyllä nuo ihan Corsan omat navat ovat. Olka-akseli (se raidetangonpään kiinnityspaikka) on osa valettua pyörännapaa eikä iskaritolppaa. Eli itselläni on ihan normaalit Corsan navat ja niissä vakioiskareiden tilalla KW:n iskari-jousipaketti.
^baxxter^
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 1418
Liittynyt: 04 Huhti 2006, 19:19
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja ^baxxter^ »

eikun perskele niinhän se olikin :lollis: :lollis: :lollis: :whack: :whack:
onko corsaan tullu mitään uutta?
Avatar
Alpha
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1866
Liittynyt: 28 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Alpha »

Mitäs tälle corsalle kuuluu? Todella mielenkiintonen projekti ja mielellään lukis lisää.
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
Avatar
ascona gt
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 288
Liittynyt: 05 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Någorlunda uleåborgbo
Viesti:

Re: Corsa TR 1,6 16v

Viesti Kirjoittaja ascona gt »

katoppako ois tyylikäs corsa vissiin myytävänä, :P en kyllä ymmärrä saksaa. mut sunhan kannattas ostaa toi pois, ois ainaki varaosia uskosin et ois just sama tekniikkaki :D http://www.quoka.de/opel/opel-corsa/cat ... 47038.html
Kuva Kadett C, Ascona C, Vectra C, vectra b, astra g CCCbg
Avatar
Jones-
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 1132
Liittynyt: 04 Heinä 2005, 14:46
Paikkakunta: Tre

Re: Corsa TR 1,6 16v

Viesti Kirjoittaja Jones- »

Tutun näkönen corsa näkyi tesomallapäin tallissa
makailemassa... :wink:
._.
Markus
OCF Member 2017
Viestit: 1283
Liittynyt: 25 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Sastamala
Viesti:

Re: Corsa TR 1,6 16v

Viesti Kirjoittaja Markus »

GreadR kirjoitti:Tutun näkönen corsa näkyi tesomallapäin tallissa
makailemassa... :wink:
Sielläpä tosiaan makasi.

Nyt tuli lopulta kaivettua tämäkin projekti esiin pölyn alta. Jo vähän ennen opiskelujen päättymistä tämä auto jäi puhtaasti harrasteautoksi. Oikea helma ja takalokasuojan kaari alkoivat olla aika ruosteessa, ja noita oli tarkoitus alkaa korjaamaan. Tampereen seudulle muuton jälkeen (2008) vuokrattiin porukalla talli ja Corsa pääsi sinne odottelemaan korjaustoimenpiteitä. Sisusta tuli purettua pois hitsaushommia varten, mutta sitten kävikin niin, että töissä ja parisuhteessa ollessa ei enää ollutkaan yhtä paljoa harrasteaikaa (ja intoa) tarjolla kuin opiskeluaikoina. Kaikki harrastekelpoinen aika kului käyttöautojen kanssa puuhatessa, joten Corsalle ei tapahtunut käytännössä mitään. Mikäli jotakuta sattuu kiinnostamaan, niin tuolta löytyy tarinaa väliajan autopuuhasteluista toisen saksalaismerkin parissa:

http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=129237
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=236618

Pari tallimuuttoakin Corsalle mahtui tuohon väliin, ennen kuin nyt sain lopulta aikaiseksi palata projektin kimppuun. Kuuden ja puolen vuoden pölyt tuli pyyhittyä pois auton päältä ja otettua lasit irti:

Kuva

Tänään tuli vielä nostettua oikea puoli autosta ylös ja rälläköityä helman pintapelti pois. Samanlaiset ruosteet sieltä sisältä löytyi kuin aikanaan toiselta puoleltakin. Ei vaan sattunut kamera mukaan tallille, niin ei saanut vielä dokumentoitua.

Tänään tuli myös myytyä Gsi-sisusta pois. Autoon tulee Sparcon kuppipenkit, mallina luonnollisesti Sparco Corsa. Turvakaaretkin voisi jossakin vaiheessa laittaa. Saa nähdä riittääkö intoa nyt samalla kertaa tuon helman ja takakaaren laiton kanssa vai jääkö myöhäisempään vaiheeseen. Quiaifen nopea ohjaus täytyisi myös tilailla ja laittaa B- tai C Corsan sähköisesti tehostettu ohjaus sille kaveriksi. Moottori saa toistaiseksi pysyä nykykunnossaan, koska olisi tuolla autolla ihan mukava ajaakin välillä.
blex84
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 2819
Liittynyt: 03 Syys 2007, 22:35
Paikkakunta: tyrnävä

Re: Corsa TR 1,6 16v (6 vuoden pölyt pyyhitty pois päältä)

Viesti Kirjoittaja blex84 »

Jaa se tämäkin viellä hengissä. Ei muutakun nippuun ja kesällä nauttimaan sorsan kyydistä :peukku:
Kadett B 1.9 -70 . Volvo V70 -08
Vastaa Viestiin