Omega B2 Y22XE

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Omega B2 Y22XE

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Pitää tästä käyttiksestä alkaa pitämään päiväkirjaa täällä kun kait tässä jotain terapiaa kaipaa kirjoittelun muodossa.
Eli tämmönen omega joka otettu käyttöön 04/2000 tuli hankittua marraskuussa 2012 kun ei tuolla calibralla raaskinut talvella ajaa.Kilsoja tuolloin oli mittarissa muistaakseni 236t ja nyt jotain 335t. Koneena y22xe ja ihan karvalakki varusteet. Tainut ainoastaan olla ruksittuna vakkari ostettaessa ja tuo onkin ollut kovalla käytöllä. Muistaakseni ollut 6 ekaa vuotta konsultti firma pöyryn nimissä olikohan kouvolassa sieltä mennyt sitten lappeerantaan josta kulkeutui pieksämäelle ja sieltä tuohon melkein naapuriin jolta sitten kävin kulkineen hakemassa. Alkujaan 6 koneista etin mutta ei oikein löytynyt sitten tämä sattui silmään tuossa 10km päässä niin menin kokeilemaan onko yhtään pirteempi kuin nuo 2 litraset kait tuo sen verran vakuutti että ostin pois sen enempää miettimättä ja ainakin omasta mielestäni tuossa riittää tehot työmatkoihin ja mökkireissuihin ja sopii vielä rojua ja koirat kyytiin joten ei tuo ihan paska ostos ollut.

Ostohetkellä ei pahemmin vikoja ollut nokananturi temppuili jonka sitten vaihdoin melkein heti ja ei ole sen jälkeen vilkutellut vikavaloa ainakaa tuosta syystä. Alla oli 16tuuman mitkä lie vanteet hakkapeliitta nelosilla ja noilla ajoin sen talven ja viime talveksi ostin sitten uudet nordman neloset joilla ainakin vielä tämän talven pääsee. Mukana tuli myös 17 tuuman alut paskoilla ja järkyttävän kokoisilla kumeilla noita en kehdannut alle laittaa kesäksi vaan nostin mustalaisilta pöllityt kumit mukana tulleille orkkis peltivanteille. Nuo pellit sitten vaihdoin serkun kanssa orkkis aluvanteisiin niin sais nostaa noille pelleille piikkipyörät jäärata omegaansa. Noilla körryyttelin sitten viime kesän ja täksi kesää sitten ostin uudet 17 tuumaset vanteet kuva jossain tuossa alla. Noille oli jo valmiiksi 1pari falkenin 225-45 kumeja joten tilasin noille kaveriksi nankangit. Ajaa nuo falkenit loppuun ja kahtoo sitten missä koossa ostaa taakse toisen parin nankangeja. Vanteet on mitkä on kriteerit oikeastaan oli että 17 tuumaset et alle 35 ja jako n.5x110 ja uudet.

Eka katsatus meni heittämällä läpi ei tainut sanoa muusta kuin toisesta umpiosta että näyttää hiukan liian alas. Toisella kertaa piti leimalle vaihtaa taakse jarrut käkkäri ei ottanut kunnolla toiselle puolen niin vaihdoin kaikki rojut taakse,eteen raidetangon se välipätkä sekä apusimpukan hela tuokin piti uusia puolen vuoden päästä kun ei tuo ruville näyttänyt kestävän. Samalla laittelin eteen uudet jarrupalat ja taakse nuo aurauksen säätötangot kun oli entiset sen verran jumissa että ei saanut säädettyä yhtään. Nyt oottaa kunnostettu kansi paikalleen laittamista ja puhdistettu imusarja ja kaasuläppä ja ehjä pakosarja. Jossain vaiheessa tuli laitettua simonsin catback putkisto oisko ollut joulukuussa 2014 ja paikoillaan oli joku -35mm alustasarja jonka muutoskatsastin viime vuonna kun inssi tuo tajusi.
2014 luiskahti joutsassa vähän kaiteeseen niin meni vähän kärsää uusiksi. Onneksi laukaalta sai edullisesti puskurin sumareilla ja konepellin sekä ksenon umpiot ja muut rojut mitä tarvitsi syylärin taisin uutena ostaa. Vieläkin on tuo keula maalaamatta mutta jos tässä kesällä joutaisi. Ja näyttää toinen polttimo olevan lopussa ei enää syty joten pitää pari tilata uusia polttimoita ja jos viimeinkin kehtaisi nuo sumarit laittaa toimintaan.
Tosiaan tätä ei ainakaan vielä ole tarkoitus alkaa jalostamaan korjaa vain jos vikoja tulee ja ajelee ja jos saisi yks väriseksi ainakin pari henkilöä akan lisäksi muistaa asiasta mainita ja kuulema näkee jo kilometrin päähän kun oon vastaan ajamassa.

Aika vähällä on päässyt tuon 100t mitä tuolla olen ajanut kulutus pyörinyt jossain 8 litran tietämillä ja enimmäksen ollut reipasta matka-ajoa työmatka maantietä n.40km ja 3 km kaupunkiajoa suuntaansa. Kertaakaan ei ole tielle jättänyt ja lähtenyt aina avaimesta käyntiin ja ollut melkein joka päivä ajossa mitä nyt joutsan turman takia taisi olla 3-4 päivää etten ajellut kuin lavetilta talliin ja sitten ilman keulaa testilenkkejä kun sain vedet pysymään sisällä. Kesäisin tulee vähemmän ajeltua kun on tuo toinen kulkine mutta silti kilsoja kertyy. Ja varmaan dieseli kannattaisi laittaa mutta enpä ole nähnyt sitä tarpeelliseksi vielä on rahat riittänyt tankaamaan bensaa. Ja virtalukon patruunan viime talvena purin ja viilailin haitat käypäsiksi kun alkoi jo vähän oireilemaan. Maalipinna taitaa vielä saada kuntoon kunhan jaksaa vähän hieroa ja maalata tuon keulan ruostetta ei vielä ole ainakaan haitaksi asti.


Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Omega B2 Y22XE

Viesti Kirjoittaja DEAD »

ajovalojen polttimot tuli haettua oli vielä tarjous motonetissä noista niin en kehdannut parin kympin takia alkaa tilailemaan muualta ja sai heti rojut matkaan niin ei tarvii ootella kun minun tuurilla ei olisi kumminkaan loman aikaa paketti saapunut. Sen verran kävin varastoa tonkimassa että etsin kannen ja katselin että onko vielä kaikki rojut tallella ja tarviiko mitä hommata ennen kuin alkaa savottaan.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Omega B2 Y22XE

Viesti Kirjoittaja DEAD »

polttimot tuli vaihettua ja oli vissiin ballastikin paskana joten tilasin katuautolta uuden muunnossarjan ballastin ja siihen sitten adapterin niin kävi suoraan tuohon orkkis polttimon persiiseen. Nopea oli toimitus iltapäivällä tilasin ja seuraavana aamuna oli rojut näpissä. Ei silläkään sitten heti syttynyt vaikka jänniteet tuli. Lopulta selvisi että vähän on heikko maatto tuolle umpiolle joten vetäsin lisänarun akulta niin läks toimimaan. Vielä joutuu umpion käyttämään irti kun jotain häikkää on pistokkeesssa kun ei pitkä toimi eikä parkki. Jotenkin muistelen että alkujaankin tuossa oli häikkää että pakeni pistokkeessa pinnit niin ei saanut kontaktia.

Eilen tuli renkaat niin pääsi niitä vanteille laittamaan. Ei mennyt vanteille laitto ihan putkeen kun hajosi rengaskoneesta ekan kumin kohdalla ohjuri vai mikä se on jolla ohjataan sitä kumia sinne vanteelle. Tuon nyt sai patentoitua siihen kuntoon että sai kumit vanteille ja auton alle. Samalla tuossa huomasi että eestä mennyt raidetangonpää joten pitää eteen tilata loputkin nivelet mitä en vielä ole vaihtanut. Takaata pitää pyöränlaakeri vaihtaa alkaa olla jo aika lopussa. Yhet farkun tukivarret on varastossa joissa uudehkot laakerit. Liekkö sedanin ja farkun tukivarsissa mitä eroa? ainakin laakerit on erilaiset mutta onko esim iskarin kiinnityspisteessä eroa? meinasin vain että jos ois samat niin viskaisi nuo paikoilleen ja menisi leimalle ja vaihtelisi sitten paremmalla ajalla nyt paikallaan oleviin uudet puslat ja lakrut ja puhaltelisi puhtaaksi.
Näyttäs taakse sopivan vielä tuumanen limppu väliin mutta en taida alkaa hifistelemään tämän kanssa riittää että pystyy ajamaan.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Omega B2 Y22XE

Viesti Kirjoittaja DEAD »

päästölappu tuli haettua ja ei ollut päästöjen kanssa ongelmia. Eteen vaihdoin uudet raidetangot oli vänkärin puolen uloin nivel aika lopussa mutta nyt on vaihdettu raidetangot kokonaisuudessaan. Vuosi sitten vaihdoin keskimmäisen pätkän ja joulukuussa apusimpukan kääntövarren nyt nuo uloimmat pätkät. Osamieheltä tilasin nuo raidetangot en muista minkä merkkiset nuo oli. Alapallot tuli ruvillen merkkiset samoin takapyörän laakerit. Lakrut näytti olevan fagin tekemät joten kait noilla jotain tekee. Tukivarsia sen verran kahtelin että farkussa on iskarin kiinnitys on pitkittäin kun taas sedanissa se on poikittain. Pitää varmaan ens su koittaa miten tuo farkun tukivarsi tuonne asettuu. Ei ole aikaa oikein alkaa tappelemaan tuon laakerin kanssa ja pitäisi leimalla käyttää 28.4 mennessä. Piti kaverin kanssa tuo nyt vkl vaihtaa sen tallissa mutta ei joutanut oli hitsaamassa vm-05 mersuun uusia helmoja näyttää nuo mersut aika pahasti mätänevän. Viikolla ei jouda kun joutuu koko viikoksi mikkeliin joten jos tuon tukivarren vaihdolla pärjäisi sen aikaa että saa leiman haettua ja vähän kiireet hellittää. Ois tuo toinenkin kapistus laitettava siihen kuntoon että vois leimalle viedä.


Kuva
Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Omega B2 Y22XE

Viesti Kirjoittaja DEAD »

eipä joutanut tukivarsia vaihtelemeen ja muutenkin aika loppui kun menee viikot Mikkelin suunnalla. Piti eilen Iisalmeen asti mennä hylsy hakemaan. Takajarruissa oli 4% liikaa heittoa josta jäi kiinni ja laitto sitten myös merkinnän tuosta takalaakerista ja vänkärinpuolen valo näytti hiukan liian ylös. Oli näköjään mennyt umpio vähän huonosti paikoilleen kun perjantaina hirveellä kiireellä polttimon vaihdoin. Muuten ihmetteli setä miten paikat on hyvässä kunnossa eikä löydy välyksiä eikä ole alkanut kukkimaan. Umpioita tuo varmaan sen 10min ihmetteli että onko ne lailliset. Pitää tuo tukivarsi koittaa vaihtaa vapun seutuun jos ei sitten keinosella ole talli tyhjä että pääsee sinne tuon lakrun vaihtamaan ja sitten viedä kuopioon jälkitarkastukseen parin viikon päästä.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Omega B2 Y22XE

Viesti Kirjoittaja DEAD »

venynyt tämänkin leimaaminen. Farkun tukivarsi tuli taakse laitettua joten nyt on ehjä lakru. Melko vaivattomasti tuo operaatio menu mitä nyt vähän aikaa kirosin apurungon kanssa että sai tarpeeksi alas että läks tukivarren pultit pois itse tukivarsi meni paikoilleen mukisematta piti vain iskarin yläpää käyttää irti ja kääntää koko paskaa 90 astetta niin sai kiinni. Taka jarrusatulat vaihdoin kun nurkissa pyöri ei jumissa olevat. Oli paikoillaan olevissa toiset männät vähän jumissa joten nyt varmaan jarrut ottaa tasaisemmin. Saa nähän meneekö jälkitarkastus viimeiselle päivälle koska huomenna tarkoitus mökille lähteä ja olla siellä varmaan sunnuntaille sitten pitäs pari päivää töissä olla ehkä kuopion suunnalla ja sitten tulee lähtö muutamaksi päiväksi vantaalle koulutukseen.


Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Omega B2 Y22XE

Viesti Kirjoittaja DEAD »

leima tuli haettua joskus kolme viikkoa sitten ja menihän se viimeiselle päivälle mutta nyt otti jarrut tasasesti eikä ollut muita ongelmia. Toissa viikolla hajosi laturi ja laitoin varastosta turbo calibrasta peräisin olevan laturin hiukan oli kooltaan pienempi mutta tehoiltaan sama. Samalla vaihdoin uuden akun kun mittari näytti että ottais enää n.30ah varauksen vastaan. Tuli ostettua fk:n oliko ne nyt 10 vaiko 15mm keskittävät spacerit kun halvalla sai tiedä sitten tuleeko noita laitettua paikoilleen taakse aattelin että vois pistää. Loma alkas viikon päästä josko sitä kalajoen reissun jälkeen alkaisi kannen vaihtamaan ja maalaisi viimeinkin tuon keulan.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Omega B2 Y22XE

Viesti Kirjoittaja DEAD »

eipä tässä ole mitään ehtinyt tämän eteen tekemään kunnes tälle viikko repäsin. Käkärin vaijerin vaihdoin eteen koiranluut edelliset kesti vissiin 2.5v ja noilla on 4v takuu joten vois käydä hakemassa lahjakortin noilla. Nyt tuli samanlaiset kun ei muuta ollut tarjolla. Samalla vaihtui eteen maalatut tukivarret jotka taisin joskus vuosi sitten Arilta lunastaa niihin tuli sitten powerflexin etummaiset puslat kun sattu edulliset kohalle takimmaisiksi tuli fabi bilsteinin tekeleet ja ol aika tiukka painella paikoilleen ja alapalloiksi nuo vuos tai kaks sitten hommatut ruvillen tekeleet. Päästölapun kävin hakemassa ja näyttäs moottorin paranevan iän myötä vaikka hukkaa vähän jäähäri nestettä eli en vieläkään ole kantta vaihtanut vaikka rojut ois valmiina. Josko tuon tälle kesää saisi kun on jakopäälläkin ajettu 82t ei vain ole ehtinyt.
Ja meni se kansikin uusiksi oli se edellinen valmis kansi x20xev joka muuten sama mutta tuossa talvella tajusin että siitähän uupuu ne puolakannen kiinnitys pahkurat joten joko joku patentti taiko uusi kansi. Löyty sitten valmiiksi rempattu kansi joka kävi auki ja siihen vaihdettiin venavarrenkumit kun oli edelliseltä remppaajalta unohtunut. Helatorstaina alkas parin viikon loma jos sitten innostuisi ja jos vielä kesän aikaa saisi viimein tuon naaman maalattua ja pari muuta kukkaa korjattua. kilsoja tais olla jotain 375t mittarissa. Viimeinen vuosi meni ilman ongelmia kerran jääty kovilla pakkasilla kaasuläppä mutta sormella kun tökkäs auki niin toimi sitten loppu talven.
talvirenkaat on vielä alla ja pitäisi tilata taakse uudet renkaat. Vannetukusta olin jo tilaamassa mutta ei ollut tuota samaa kokoa joten jäi se tilaus tekemättä. Tarkotus ois samaan kuormaan ottaa calibraan uudet kumit vähän vielä siihen arpomista että mitkä laittaa tai lähinnä koko.
Pitää samalla kahtoa kun käy renkaat vaihtamassa että on pyörän kulmat kunnossa ja hiukan mietinnässä laittaisko nuo c18xen nokat samalla kun tekee tuon kansijumpan

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Omega B2 Y22XE

Viesti Kirjoittaja DEAD »

leima tul mutta ei ekalla yrittämällä eessä ol jarruissa hiukan liikaa heittoa tai läks toinen mukaan myöhässä. Toisen satulan liuút ol jumissa joten siinä syy ja oli palatkin meni kuvassa olevaan kuntoon n.40t kilometrin taipaleella lähinnä matka-ajoa ajeltu. Arilta löyty rempatut satulat ja uuvet levyt joten ne kävin hakemassa. Satuloita en kehannut alkaa vaihtamaan mutta laitoin noista satuloista liukutappineen päivineen kiinnitysraudat vai mitkä ne nyt on ja samalla tuli uudet palat laitettua. Huomautus jäi otteeseen takalakrusta jossa aavistuksen verran välystä mutta kait tuo tulee kesällä laitetttua kun vaihtaa puslat ja laakerit noihin irrallaan oleviin tukivarsiin ja tuo mikä nyt välyksellinen on samanpuolen laakeri kuin vuosi sitten ja silloin vahdoin farkun tukivarren napoineen päivineen kun ei joutanut alkaa prässäilemään laakeria omaan tukivarteen.
Kesärenkaat tuli samalla viskattua alle vaikka vähän epäilytti että onkohan liian aikaista kun alkoi räntää satamaan ja nyt on joka nurkassa samanlainen rengas eessä millin kaks kulunneemmat. Eipä tässä kun taakse saisi nuo lakrut ja puslat vaihettua ja konerempan tehtyä ja sitten maalia naamaan niin varmaan ois muutamaksi vuodeksi autoa sen kun vain vikoja odottaa tai muita ominaisuuksia. Soittimen vaihtoa tässä miettinyt ja jos samalla kaivas varastosta pari vahvaria ja eteen erkkasarjan ja jos kehtaa niin taakse ois uudet koksut jemmassa sais nuokin hyötykäyttöön ja toivon mukaan raikais paremmin tuo siantappohevi.
Tiedä ajaako iten tämän loppuun vaiko ettiikö jotain vähän tuoreempaa farkkua tilalle lähinnä c vectra ois mietinnässä




Kuva
Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Omega B2 Y22XE

Viesti Kirjoittaja DEAD »

pitkästä aikaa tämänkin kuulumisia on aika kirjotella. Kesällä tuli viimein kansijumppa tehtyä ja ihan plug and play ja selkä jumissa homma. oisko 1.5viikkoa ollut auto tallissa, kun vähitellen puuhasteli sen mitä kiireiltään ennätti ja selkä anto luvan kumarrella. Vähän meinasi jakopää lyödä hanttiin mutta muuten ei ollut ongelmia ja laakista läks käyntiin. Ja suht nopeasti herkes venttiilikoneisto rallattamisen.
Vakio nokat tuli vaikka alkuun oli meninki laitella c18xen nokat. Pakosarjaksi laitoin korjatun c18xe astrasta peräisin olevan satsin. Kilsoja tuon jälkeen tullut jotain 10t. Syksyllä tuli öljynvaihdon yhteydessä laitettua pesuaineet sisään ja ajelin sitten gm öljyillä jotain 500km ja viskasin sitten castarolit sisälle nuo nyt tuntuisi pysyvän sisällä ja on venttiilikoneisto suht hiljanen kylmälläkin koneella. Pari vuotta sitten noita samoja kokeilin niin ol aika rallatusta tiedä sitten miltä näyttää kun vaihtaa seuraavan kerran calibraan noita kokeilin niin minusta ne ei oikein puhistanut paikkoja.

Talvirenkaat tuli hyvissä ajoin vaihettua kun huomasin että kesärenkaista ol toinen pari mennyt aika kaljuksi. Toisella parilla ajettu kaks kesää ja toisella yks. Renkaat on nankang ns2 toinen pari kiinassa tehty ja toinen taiwanissa joten kait se legenda pitää paikkansa että nuo kiina versiot kestää paremmin kulutusta. Kuvasta näkee että kesään ei toinen pari juurikaan kulumisen merkkejä näytä kun toinen taas kahteen kesään menee aivan loppuun. Kilsoja suunnilleen saman verran molempina kesinä ajettu ja pyöränkulmat katottu kuntoon kun nuo kaljut alle laitettiin. Eli ens kesäksi uusi pari kumeja. Vähän miettinyt josko jotain muuta merkkiä kokeilisi kun tuntuu vähän löysältä nuo nankangin runkot omenan alla vaikka kantavuus on 94 ja on vielä extra loadit.
Calibraan tuli alle nankangit star performereiden tilalle leveys sama kantavuus uusissa pykälää parempi eessä korkeempi ja takana matalampi profiili.Noissa huomasi että nankangit on aika paljon löysemmät. Omegassa huomasi kun talvirenkaat laitto alle että ne ei ole yhtä rempulat. Talvirenkaina nyt nordman 4set koossa 215-55-16 ja noilla lähtee nyt neljäs talvi mutta tarkotus on nyt kunhan talvi tulee uusia nuokin kun alkaa nastat olemaan aika vähissä. Nordmania ois tarjolla ja sitten kaveri tarjosi continentalia muutaman kympin kalliimmalla joten josko semmoset seuraavaksi.

Eessä alkoi taas tuttu kolina ja koiranluut ainakin oli paskana kesti tällä erää 6kk ja nyt tuli lemfjöderin tekeleet tilalle kun semmoset oli jemmassa. Samalla oli tarkoitus vaihtaa liuút jarrusatuloihin mutta tuli väärän kokoset 8.2mm tais olla uudet ja paikallaan olevat jotain 9mm. Nuo länget keväällä vaihdoin kun oli omat ihan jumissa joten nyt ei täyttä varmuutta mistä nuo nyt paikallaan olevat on peräisin.
Samaan syssyyn vaihdoin h&r -30mm jouset joka nurkkaan ja eteen tuli uuden karheet kaasuiskarit merkkiä en nyt muista mutta sattu työreissulla matkanvarrelle niin hain pois hyvin nuo tuntuu toimivan noiden jousien kanssa ja tul myös uudet yläpään laakerit. Taakse tulee vielä konin sportit jotka ei ehtinyt viikonlopulle vaan tulevat huomenna. Nyt takana vakiot paineilmasäätöset jotka vielä jotenkin toimii. Eessä oli toinen iskari aivan loppu ja toinen hyvässä kunnossa jouset oli aika surkeessa kunnossa. Uusilla vietereillä ja iskareilla keulan korko pysy suht samana peräpäätä en mittaillut.

Pakoputkiston alkupään joustopätkä vuotaa joten nyt tulossa alkupätkä jossa sama vika mutta sen saa hitsattua kasaan. Ja näköjään simonsin vikapönttö on vaihtokunnossa 3v jälkeen. Kerää kaiken paskan siihen etupuolelle nii nyt on siitä poikki. Tiedä sitten lyönkö vain suoraa putkea ja laitan jonkun päätevaimentimen. Samanlaista ei saa enää kun lopettaneet jostain syystä tuon 2.2 version tekemisen ja tuossa kaiketi on erona 2l versioon vain ulostulojen pituus.

Sportin nahkasisustaa tuossa katellut josko semmoisen hommaisi. Alkaa nykyset penkit olemaan aika väsyneet ja ei tekisi pahaa että ois mutenkin vähän enemmän tukea ja taitaa noissa olla vielä se istuinosan pituuden säätö joten saa kaasujalalle paremmin tukea niin ei vedä selkää niin helpolla jumiin. Liekkö sedanin ja farkun takapenkeissä miten paljon eroa? lähinnä saako tuohon sedaniin käymään farkun penkit.

Ja edelleenkään en ole ehtinyt maalaamaan tuota keulaa jos tuo Ari innostuisi kun siivoaa ensin tallinsa:)¨

Muutenpähän tuossa alkaa olla jos kaikki kulutusosat vaihettu joten pääsee oottamaan uusintakierrosta. Varmaan jarrupalat tulee seuraavaksi vaihtoon. Ja jos innostuisi niin voisi varastosta laitella pari vahvaria ja paremmat kajarit jos ei muuta tekemistä keksi. Vähän nyt vaikuttaa siltä että tulee tämä ajettua loppuun taikka lahjotettua kummipojalle kunhan saa ensin kortin ja sportti frontera kuume tul syksyllä



Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Omega B2 Y22XE

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Konit tuli pari viikkoa sitten niitä en ole ehtinyt paikalleen laittaa. Varmaan tuossa parin viikon sisällä otetaan kippo nosturille ja vaihdetaan takapyörän laakerit taakse ne isopuslat nuo iskarit ja kahtoo pyöränkulmat kohilleen. Samalla tulee alle uudet talvirenkaat vielä en ole päättänyt nastat vaiko kitkat.
Sportin nahkajakkarat tuli ostetttua kun halvalla sai joutu vain 700km hakureissun tekemään.
Ei ole vielä ehtinyt kovin ajamaan mutta aika paljon tukevammat on ja saa korkeuttakin säädetty sen verta ylös että ei tarvii lattialla istua. Jakkaroiden johtojen kanssa ol vähän miettimistä ja vielä on pari arvoitusta vikavalot ei pala mutta pari asiaa askaruttaa.
Alkuun viskasin ihan nahkojen pistokeen suoraan auton johtosarjaan ja jäi yks irtoliitin vapaaaksi ajattelin että oisko se penkinlämmittimien naru. Ei ollut vanha irtopenkki siinä lähellä että ois kahtonut että mitä sielä on ollut kiinni. No sittenhän se anto vikakoodia että driver ja passenger pretensioner circuit high resistance. Sitten aamulla kahtomaan vanhaa penkkiä että onko niissä kiristimissä johtoa ja olihan niissä ja menee just siihen vapaaseen liittimeen mikä jäi tyhjäksi auton johtosarjasta. Ei mitään suoraan vain ne patruunat kiinni autoon ja sammu valo ja viat kuittaantu. Ajattelin että viskaa vastuksen johtojen päähän kun löytää käypäsen ja toimii ne paikallaan olevat niin kuin pitää kun ei niille ole mitään tehty. Sitten huomasin kun vähän tarkemmin katoin että meneehän sinne paikallaan oleville kiristimille johdot mutta ne menee siihen isoon liittimen eikä niihin irrallisiin mitkä siinä nipussa on ja pistokkeessa niille on vielä johdotkin vastapuolella. Nyt vähän mietityttää että mihinkähän johtoihin ne kiristimet nyt on kytketty enää en toiselle tallille jaksanut lompsia kahtomaan onko vanhoissa jakkaroissa mitään siinä kohtaa sitä isoa liitintä.

Koneissa ihmetytty kun ei ole pikasäädöillä. Calibraan pari vuotta sitten ostin vastaavat niin niissä oli mutta näissä ei ole. Sama homma oli kun joskus vuosia sitten ostin b veccuun sportit niin niissäkin oli säätö aika hankala eli ei kovin montaa kertaa kehtaa säädellä eli kerralla käypänen.. Voi olla että tässä väliin tulee otettua yks b2 farkku vectra jonka leimaa ja ottaa ajoon niiin sitten joutaa omegan kanssa rauhassa puuhastelemaan. Ei tähän paljoa olisi kun pakoputken korjaa niin vois leimalle tarjota heti kun siihen on mahdollisuus eli tammikuun lopulla. Etuputki on hommattuna johon pitää jousto vaihtaa ja vikaksi pöntöksi pistän vain jonkun vaimentimen mikä sattuu varastosta löytymään. Sittenpä ei ois kuin maalausta tiedossa. Näytti olevan takana valmiina jotain 50mm2 virtajohtoa ja rca piuhat niin vois koittaa varastosta vahvistimet laitella ja paremmat kajarit oviin. Jotkut erkkasarjat ja koksut pitäs olla jemmassa samoin joku infinityn 12" subi pikku kotelossa.



Kuva
Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Omega B2 Y22XE

Viesti Kirjoittaja DEAD »

nyt ois tämänkin topikin kuvien linkit korjattu joten jos joku kuittais että näkyykö nämä nyt muillekkin kuin itelle.
Eipä tälle kipolle oo koko talvena ehtinyt mitään tehdä. Tänään repäsin käyntiin ja ajoin tallista ulos siksi aikaa kun yhtä imusarjaa etin laatikoista mitkä oli tallin perukoilla. Ihan läks kuten kesällä hiukan oli rötäävä tyhjäkäynti ekan 30sek ajan mutta sitten meni normaaliksi. Pitäs nyt koittaa jos ehtisi tuon pakoputken laitella ja taakse vaihtaa laakerin niin voisi leimalle viedä. Hirveästi ei ole nyt ollut intoa tämän kanssa, kun tuli tuo vectra hommattua. Myydäkkin tämän voisi mutta joutuisi luopumaan iskareiden hinnalla joten sama pitää tallissa jemmassa jos vaikka ens talvena innostuisi ajelemaan. Maalaushommia voisi kesällä koittaa jos ei sitten innostu tuota calibraa laittelemaan lämpimän aikaan.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
blex84
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 2818
Liittynyt: 03 Syys 2007, 22:35
Paikkakunta: tyrnävä

Re: Omega B2 Y22XE

Viesti Kirjoittaja blex84 »

Näkyy
Kadett B 1.9 -70 . Volvo V70 -08
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Omega B2 Y22XE

Viesti Kirjoittaja DEAD »

eilen sen verta innostu että tuli turattua putkeen uusi jousto paikalleen. Joskus ostanut purkuautosta vaihto-osan niin siihen tuo jousto tuli turattua. Jospa sattu sen verta kohilleen ettei tarvii alkaa aukomaan ja kääntämään toiseen asentoon. Ei ollut kippo lähettyvillä että ois voinut vähän vakoilla missä asennossa se vika katti on siihen kiinnityspisteseen nähen mutta nyt mentiin tunteella. Onneksi ei tarvii ainakaan vielä näkösälle jääviä kohtia alkaa turaamaan.

Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Omega B2 Y22XE

Viesti Kirjoittaja DEAD »

viikko sitten tuli vaihdettua etuputki esikatteineen. Jotenkin muistelin että y22xe ja sitten z22xe ero ois ollut kateissa mutta ihan samat nuo näytti olevan. Eli oli tuo hitsattu peräisin vuotta uudemmasta. Vikaksi pöntöksi tuli joku 2.5" suorapönttö ja siihen tarvitsi ostaa vain 30asteen kurvi. Ulostuloksi tökkäsin tuosta hajonneesta simonsin pöntöstä irrotetut lähdöt ois sen 5cm saanut ulommaksi tulla mutta saa nyt kelvat kun ei ollut yhtään suoraa pätkää 2.5" putkea. Oli kyllä bensalenkkareilla huuli pyöreenä kun tulivat tallilla käymään kun oli tökännyt 2" 45asteen kulman pöntön jatkoksi siksi aikaa kun etin rälläkkää jotta saisi simonsin pöntöstä otettua ulostulot irti.
Tulpat vaihdoin edellisillä 2kärkisillä gm tuikuilla tuli ajettua 80t nyt tuli samat mutta boschin paketissa ja samalla vaihtu ilmanputsari. Konit sain alle viimeinkin ja näyttäs vähän nyt siltä että perä rötköttää voiko olla ihan ominaisuus noille hr vietereille joilla ajettu muutama tuhat km tuli sama fiilis kuin aikoinaan vectran alla olleilla eibachin jousilla jotka aika nopeasti läsähti.
Kait tässä ois huomenna koitettava päästölappu hakea ja jos sitten koittas leimalle ehtiä kun viikon päästä loppuu leima.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Vastaa Viestiin