Omega A -88 C20XE turbo
Re: Omega A -88 C20XE turbo
On muuten komein pannuhuone (ja koko omega) hetkeen
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Re: Omega A -88 C20XE turbo
Joo garretti on joku työkone malli ei mitään järkevää tyyppiä ole löytynyt. Nykyään ahtimesta virkaa ajaa holset hx35 johon vaihdettu 8 pakopesä.
Niittikaaret on garage shopista jotku yleimallit.
Elikkäs penkkiin mentiin ja koko päivä säädettiin (ahtoja 1,5) ja ihan viimesiä hienosäätöjä jarrua vasten ennen tehon mittausta ajettiin ni auto yskäisi ja tuli musta pilvi putkesta ja samalla lähti laturin ja tehostajan remmit.
Laitettiin remmit takas ja auto käyntiin ni ei ollu puristuksia ollenkaan no tästä ei vielä huolestuttu ku oopelit joskus tuppaa tekeen sen (liittyy varmaan nostajiin).
Hetki odoteltiin ja sit uus yritys. Kone käy mutta kolmella, tulpat irti joista sivu elektrodit sulanut.
Hinattiin auto kotiin. Kansi irti ja JÄRKYTYS
pakoventiili sulanut, kansi halki kahdesta kohtaa(coscast) männissä jälkiä joten kellari
auki ja taas kaikki männät painunut kasaan(uudet je:t) ja vielä kaupanpäälle lohkossa hyvä naarmu ku männänrengas oli painunut jumiin mäntään( just porattu 0,5mm ylikokoon)
Tietty se sulanut venttiili oli menny turbosta läpi ja pakosiiven kärjet hieman kärsi
Koko päivä ihmeteltiin ku nakuvalo välkky aina välillä muttei loogisesti eikä naku ääntä kuultu vaikka kuunneltiin koko ajan Luultiin valon olevan rikki tai ottavan jostain mekaanisesta kolinasta häiriötä No eihän sieltä ääntä kuulu ku ei kahta palotapahtumaa ole jos tulpasta lähtee hehku sytytys omia aikoja
Niittikaaret on garage shopista jotku yleimallit.
Elikkäs penkkiin mentiin ja koko päivä säädettiin (ahtoja 1,5) ja ihan viimesiä hienosäätöjä jarrua vasten ennen tehon mittausta ajettiin ni auto yskäisi ja tuli musta pilvi putkesta ja samalla lähti laturin ja tehostajan remmit.
Laitettiin remmit takas ja auto käyntiin ni ei ollu puristuksia ollenkaan no tästä ei vielä huolestuttu ku oopelit joskus tuppaa tekeen sen (liittyy varmaan nostajiin).
Hetki odoteltiin ja sit uus yritys. Kone käy mutta kolmella, tulpat irti joista sivu elektrodit sulanut.
Hinattiin auto kotiin. Kansi irti ja JÄRKYTYS
pakoventiili sulanut, kansi halki kahdesta kohtaa(coscast) männissä jälkiä joten kellari
auki ja taas kaikki männät painunut kasaan(uudet je:t) ja vielä kaupanpäälle lohkossa hyvä naarmu ku männänrengas oli painunut jumiin mäntään( just porattu 0,5mm ylikokoon)
Tietty se sulanut venttiili oli menny turbosta läpi ja pakosiiven kärjet hieman kärsi
Koko päivä ihmeteltiin ku nakuvalo välkky aina välillä muttei loogisesti eikä naku ääntä kuultu vaikka kuunneltiin koko ajan Luultiin valon olevan rikki tai ottavan jostain mekaanisesta kolinasta häiriötä No eihän sieltä ääntä kuulu ku ei kahta palotapahtumaa ole jos tulpasta lähtee hehku sytytys omia aikoja
TRT racing
Re: Omega A -88 C20XE turbo
Selvisikö mistä johtui? ei männät yleensä noista venttiili osumista helposti siipeensä ota kun venttiilit niin kenossa tossa kannessa että ne menee pienestäkin osumasta jo kallelleen .. itellä otti pari mäntää itteensä ja rengasurat painui kasaan kun oli käynyt laihalla rikkinäisten suuttimien vuoksi...toni.t kirjoitti: pakoventiili sulanut, kansi halki kahdesta kohtaa(coscast) männissä jälkiä joten kellari
auki ja taas kaikki männät painunut kasaan(uudet je:t) ja vielä kaupanpäälle lohkossa hyvä naarmu ku männänrengas oli painunut jumiin mäntään( just porattu 0,5mm ylikokoon)
Tietty se sulanut venttiili oli menny turbosta läpi ja pakosiiven kärjet hieman kärsi
Koko päivä ihmeteltiin ku nakuvalo välkky aina välillä muttei loogisesti eikä naku ääntä kuultu vaikka kuunneltiin koko ajan Luultiin valon olevan rikki tai ottavan jostain mekaanisesta kolinasta häiriötä No eihän sieltä ääntä kuulu ku ei kahta palotapahtumaa ole jos tulpasta lähtee hehku sytytys omia aikoja
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Omega A -88 C20XE turbo
Kaikki johtui niin pienestä asiasta ku tulpat
kääntövirhe ku hain turbo calibran tulppia joita ei ollut käänsi yks kärkiseen jossa tuleekin virhe normaalihan on kaks kärkinen pitkällä keski elektrodilla ja kääntäessä pitkä keski elektrodi ja yksi kärki tulee kärki pidemmälle kuin kuuluis jolloin sivu elektrodi on keskellä palotapahtumaa ja alkaa hehkumaan aiheuttaen ns nakutusta (itse syttymistä) eli kone naulas ittensä hengiltä
Viisaammat kerto että se nakutus ääni tulee ku sylinterissä kohtaa kaks palorintamaa toinen tulpalta ja toinen jostain itse syttymisestä mutta tässä tapauksessa ku molemmat lähti tulpalta ei ääntä kuulukkaan sama ku ois pannu 50 astetta ennakkoa koneeseen
No olihan ne kaikki hilut ajettu jo 200km männät lohko ja kansi meni roskiin laakerit uusittiin varmuuden varalta ja muut kävi mitotuksilla
Uus kone samalla reseptillä ainoastaan kolben kannella ja lyhyemmillä tulpilla
Tavote oli saada tehoa puolet kilven numeroista BHP-859 bullshit horse power
Tämän takia painetta ei kokeiltu nostaa enempää ku oma haave tuli täytettyä ja motti oli ehjänä vielä penkittäjä olis kyllä halunnut kokeilla mutta tuumasin et tän haluan ite rikkoa
kääntövirhe ku hain turbo calibran tulppia joita ei ollut käänsi yks kärkiseen jossa tuleekin virhe normaalihan on kaks kärkinen pitkällä keski elektrodilla ja kääntäessä pitkä keski elektrodi ja yksi kärki tulee kärki pidemmälle kuin kuuluis jolloin sivu elektrodi on keskellä palotapahtumaa ja alkaa hehkumaan aiheuttaen ns nakutusta (itse syttymistä) eli kone naulas ittensä hengiltä
Viisaammat kerto että se nakutus ääni tulee ku sylinterissä kohtaa kaks palorintamaa toinen tulpalta ja toinen jostain itse syttymisestä mutta tässä tapauksessa ku molemmat lähti tulpalta ei ääntä kuulukkaan sama ku ois pannu 50 astetta ennakkoa koneeseen
No olihan ne kaikki hilut ajettu jo 200km männät lohko ja kansi meni roskiin laakerit uusittiin varmuuden varalta ja muut kävi mitotuksilla
Uus kone samalla reseptillä ainoastaan kolben kannella ja lyhyemmillä tulpilla
Tavote oli saada tehoa puolet kilven numeroista BHP-859 bullshit horse power
Tämän takia painetta ei kokeiltu nostaa enempää ku oma haave tuli täytettyä ja motti oli ehjänä vielä penkittäjä olis kyllä halunnut kokeilla mutta tuumasin et tän haluan ite rikkoa
TRT racing
Re: Omega A -88 C20XE turbo
Ei voi sano muutaku huono tuuri päivän olis voinnu pelastaa muutamakin pieni asia
1. 30sek lyhyempi veto
2. Olis uskottu sitä valoa joka väitti nakutusta
3. Olis ees menny yhet tulpat pimeeks sisään ajossa / säätämisessä oli nimittäin ne oikeet tulpat tilattu hyllyyn
No tää on sitä motorspottia :lollis:eikä ne murheet tähän loppunut
1. 30sek lyhyempi veto
2. Olis uskottu sitä valoa joka väitti nakutusta
3. Olis ees menny yhet tulpat pimeeks sisään ajossa / säätämisessä oli nimittäin ne oikeet tulpat tilattu hyllyyn
No tää on sitä motorspottia :lollis:eikä ne murheet tähän loppunut
TRT racing
Re: Omega A -88 C20XE turbo
4.kannentiiviste olis voinnu kans pettää mutta ku ei sekään (z20let)
TRT racing
Re: Omega A -88 C20XE turbo
Luultavasti samassa dynossa nakuvaloon luottaneena ehdotan ettei sitä kannata käyttää Meillä on samanlainen dynossa ja en kyllä luota siihen.
Dynopäivän kesti sillon juuri ja juuri, kotimatkalla suli neljä mäntää. 800km ajettu kone meni siinä. Oiskin ollu halpa opelin kone...
Näin jälkeenpäin on helppo olla viisaampi ja sanoa että jos epäilee että on nakurajalla niin kannattaa tiputtaa pari astetta ennakkoa ja kokeilla jos vaikka tehot kasvaiskin...
No jospa sulla ois nyt palikat kohillaan ja kone pysyis kasassa taas hetken aikaa Hienolta kyllä näyttää kaikin puolin!
BCPR7ES tulpat toimii hyvin tuossa koneessa...
Dynopäivän kesti sillon juuri ja juuri, kotimatkalla suli neljä mäntää. 800km ajettu kone meni siinä. Oiskin ollu halpa opelin kone...
Näin jälkeenpäin on helppo olla viisaampi ja sanoa että jos epäilee että on nakurajalla niin kannattaa tiputtaa pari astetta ennakkoa ja kokeilla jos vaikka tehot kasvaiskin...
No jospa sulla ois nyt palikat kohillaan ja kone pysyis kasassa taas hetken aikaa Hienolta kyllä näyttää kaikin puolin!
BCPR7ES tulpat toimii hyvin tuossa koneessa...
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
Re: Omega A -88 C20XE turbo
Eli uudella koneella uudestaan penkkiin hieman miedommilla paineilla(0,7 Bar) lähettiin rullaan ja tulokset oli rohkasevat tehoa n.370 hp
Paineet nostettiin kiloon ja tehoa yli 400 mutta hieman nakutti => ennakkoa 3 astetta pois ja melkein 30 hp tippu tehot
Hiukka painetta lisää (1,2 Bar) ja lukemat 428 hp ja 494 nm
Tavoitteet tuli täyteen ja mieli oli hyvä
Hyvä mieli ei kauaa kestänyt kun lähdin penkin jälkeen kokeilemaan. Ensin kaikki hienosti ja hyvin vetää sitten auto ympäri ja pakolliset donitsit, ykkönen liian lyhyt, kakkonen tupaan ja hyvät savut, siitä poistuessa vielä kolmonen tupaan ja kytkin luistaa...
Haaveet radalle pääsystä sai heittää pois ku sitä luntakin rupes tuleen
Tämä kesä on koneen puolesta mennyt hyvin mutta kaikki muu hajoilee mutta radallekkin päästiin kokeileen ja löytyhän niitä vikoja vieläkin lisää noh lauantaina taas yritetään kemoraan jos ei vain lunta sada
Paineet nostettiin kiloon ja tehoa yli 400 mutta hieman nakutti => ennakkoa 3 astetta pois ja melkein 30 hp tippu tehot
Hiukka painetta lisää (1,2 Bar) ja lukemat 428 hp ja 494 nm
Tavoitteet tuli täyteen ja mieli oli hyvä
Hyvä mieli ei kauaa kestänyt kun lähdin penkin jälkeen kokeilemaan. Ensin kaikki hienosti ja hyvin vetää sitten auto ympäri ja pakolliset donitsit, ykkönen liian lyhyt, kakkonen tupaan ja hyvät savut, siitä poistuessa vielä kolmonen tupaan ja kytkin luistaa...
Haaveet radalle pääsystä sai heittää pois ku sitä luntakin rupes tuleen
Tämä kesä on koneen puolesta mennyt hyvin mutta kaikki muu hajoilee mutta radallekkin päästiin kokeileen ja löytyhän niitä vikoja vieläkin lisää noh lauantaina taas yritetään kemoraan jos ei vain lunta sada
TRT racing
Re: Omega A -88 C20XE turbo
Tommoset käppyrät sieltä tuli aika huonon malliset mutta ehkä ne jollain konstilla sais paraneen
TRT racing
Re: Omega A -88 C20XE turbo
kävikö tämä laite bensalla vai e85?
Re: Omega A -88 C20XE turbo
Talven aikana ei suuria tehty ku oli toinen projekti mutta kytkin tuli tilattua.
Tilasin tilttonin kaks levysenä ja vauhtipyörän mutta pitkän odottelun jälkeen tulikin kolme levynen
Noh kolmi levystäkin mietittiin josta vois tehdä kahdella massa levyllä siedettävän kytkimen.
Asiaa ei sen enempää murehdittu kun siellä on se omegan vakio laatikko paikoilleen vaan
Kytkin paikoillaan ja koe ajolle
Vähän hankala lähteä liikkeelle mutta muuten ei pahan tuntonen sitten se tärkein sehän pitää
Pienet sladittelut piti vielä kokeilla ja siihen se kyyti loppui
Kardaani poikki ekalla kunnon potkulla
Uus kartaani paikoilleen ja päätös ettei kytkintä potkita enään
Noh sujahtihan se suoralla vedollakin
Aikani myhäilin tallissa ja kahtelin senatorin perää ja sitä kartaanin lähtöä hölmö ideahan siitä tuli ja pakko kokeilla kardaanin lähtöä vaihtestoon ja sehän passas sain sen isomman lähdön laatikkoon.
Samalla vaihdoin tonnarin perän ja vetarit
Kävin romulaanilla tonkimassa kartaaneja ja otin bmw e39 ja e36 kartaanit joista sain tehtyä itelle kartaanin.
Taas koe ajolle
siinähän ne kolmosen hampaat sitte
Ei muuta ku vanha kytkin takas
Tilasin tilttonin kaks levysenä ja vauhtipyörän mutta pitkän odottelun jälkeen tulikin kolme levynen
Noh kolmi levystäkin mietittiin josta vois tehdä kahdella massa levyllä siedettävän kytkimen.
Asiaa ei sen enempää murehdittu kun siellä on se omegan vakio laatikko paikoilleen vaan
Kytkin paikoillaan ja koe ajolle
Vähän hankala lähteä liikkeelle mutta muuten ei pahan tuntonen sitten se tärkein sehän pitää
Pienet sladittelut piti vielä kokeilla ja siihen se kyyti loppui
Kardaani poikki ekalla kunnon potkulla
Uus kartaani paikoilleen ja päätös ettei kytkintä potkita enään
Noh sujahtihan se suoralla vedollakin
Aikani myhäilin tallissa ja kahtelin senatorin perää ja sitä kartaanin lähtöä hölmö ideahan siitä tuli ja pakko kokeilla kardaanin lähtöä vaihtestoon ja sehän passas sain sen isomman lähdön laatikkoon.
Samalla vaihdoin tonnarin perän ja vetarit
Kävin romulaanilla tonkimassa kartaaneja ja otin bmw e39 ja e36 kartaanit joista sain tehtyä itelle kartaanin.
Taas koe ajolle
siinähän ne kolmosen hampaat sitte
Ei muuta ku vanha kytkin takas
TRT racing
Re: Omega A -88 C20XE turbo
Nimenomaan sitä, eikä captain jackia .Rookeri kirjoitti:Motorsporttia
Suuri peukku jaksamisesta värkätä, vaikka tulee vastoinkäymisiä ja nehän kuuluukin asiaan
"kaikkea nämä opelit saa ihmisen tekemään"
- janne___
- OCF Member 2017
- Viestit: 2634
- Liittynyt: 09 Kesä 2013, 10:51
- Paikkakunta: Kangasala/Tampere
Re: Omega A -88 C20XE turbo
Repspoksdeme79 kirjoitti:Nimenomaan sitä, eikä captain jackia .Rookeri kirjoitti:Motorsporttia
Omega A Caravan 3.0 24V -93
Ex.Omega B 2.0 16V -97 Vectra A 1.8 8v -94 Vectra B Caravan 1.6 -99 Omega B Caravan 2.5v6 -95 Omega B Caravan 2.0 16v -96
Ex.Omega B 2.0 16V -97 Vectra A 1.8 8v -94 Vectra B Caravan 1.6 -99 Omega B Caravan 2.5v6 -95 Omega B Caravan 2.0 16v -96
Re: Omega A -88 C20XE turbo
Noo pikkanen turhautuminen tuli tossa kohtaa ku vaihto vanhan kytkimen takas ja totes että uuden perän lukko luistaa
Lukko pöydälle ja esijännitystä reilusti (tuli muuten liikaa)
Sitte tuli purettua turhautumiset näin
Lukko pöydälle ja esijännitystä reilusti (tuli muuten liikaa)
Sitte tuli purettua turhautumiset näin
TRT racing