Astra H 1.9CDTI farkku -- Myydään 2000€
Astra H 1.9CDTI farkku -- Myydään 2000€
Kesälomaprokkis on korjata jonkun kyläsepän tekemää kolarikorjausta. Toivottavasti tästä ei tule sen pidempää projektia, ajattelin et helpompi koota kysymykset yhden topicin taakse.
Auto on siskoni, hankittu toukokuussa. Kolarointi tiedettiin ostohetkellä, myyjä ei siitä mitään maininnut. Hinta oli kuitenkin kohdallaan, vanha auto meni hyvällä hyvityksellä vaihdossa ja Astralla oli ajettu vajaa 100tkm. Itse en päässyt Astraa tsekkaamaan ostettaessa ja muutamia yllätyksiä löytyikin.
Auto on loppuvuoden 2008 Astra caravan 1.9 CDTI (120hp) cosmo. Historiana Mohamed on kolhinut auton keulasta marraskuun lopussa 2012. Vakuutusyhtiö on lunastanut auton ja myynyt eteenpäin tammikuun puolessa välissä 2013. Tuolloin auton on ostanut seinäjokelainen heppu, joka käsittääkseni on auton korjannut ja jolta Astra ostettiin. Astra on rekisteröintikatsastettu korjauksen jälkeen heinäkuussa 2013 alkuperäiselle tunnukselle. Kerran tuossa välissä on haettu siirtokilvet päiväksi, lieneekö tullut hylsy leimalta?
Ulkoisesti ei mitään ihmeellistä.
Sisusta on cosmon puolinahkainen.
Mitäs sport-nappi pitäs näissä tehdä? Säätyviä iskareita ei ainakaan tässä ole.
Konehuoneessa ei päällisellä vilkaisulla mitään ihmeellistä. Umpioiden kiinnikkeet on korjattu ja lukkopelti pultein kiinni.
Osia on mennyt vaihtoon 8,5% ja pintapuolisella tarkastelulla korin korjauksessa ei ole suuremmin sanomista. Sen sijaan kokoaminen on tehty miten sattuu. Kiinnikkeitä puuttuu, osia roikkuu johtojen varassa, varusteita ei ole toiminnassa jne.
Tyypillinen korjausmetodi, teippiä ja osa roikkumaan johtojen varaan.
Ilmastointin viat
- ”Kyllä, toimii. Ilmastointi puhaltaa niin kylmää ilmaa” sanoi myyjä kun autoa oltiin ostamassa. Korjautettu, oliko magneettikytkimessä vai missä vika ettei lähtenyt päälle. Edelleen kenno on vähän solmussa, vuotanee hitaasti ainetta.
Ulkolämpötila-anturi toimii ja ei toimi
- Kosketushäiriö hienosti abikoilla tehdyssä korjauksessa, pitää juottaa piuhat yhteen.
Ajovalojen korkeudensäädöt eivät toimi
- En ole ehtinyt tutkimaan. Missä korkeudensäätömoottorit sijaitsevat Astra H:ssa? Onko oma liitin vai tuleeko samassa liittimessä valojen kanssa? Ilman purkamista ei ainakaan pääse käsiksi kuten G Astrassa.
Töötti ei toimi
- Töötti itsessään on ehjä, töötille ei tule virtasta. Oliko niin, että CIM vika voi esiintyä töötin toimimattomuutena? Toisaalta ratin kaikki napit kyllä toimivat. Todennäköisesti siis johdoissa vikaa?
Ajovalojen pesurit eivät toimi
- Letkut katkaistu. Samalla pumpullahan nämä pitäisi toimia kuin lasinpesuri? Myös säiliön anturin johto näyttää kadonneen. Huomaa taustalla hyvin suojattu abiko-liitos.
Takaluukun perinteinen ruostevika
- Takaluukun listan alta alkavaa rupea. Lista pitäisi käyttää irti ja fiksata siitä alaspäin
Mikähän liitin tämä on? Sijaitsee jakopään puolella, umpion ja ilmansuodattimen paikkeilla?
Minkäs johdot tässä on?
Suunnitelmat:
Vikojen/korjausten korjaus [Tehty]
Takaluukun maalaus [Tehty]
Ruostesuojaus helmoihin, koteloihin, luukkuihin ja pyöränkaariin [Tehty]
Kiillotus ja vahaus [Tehty]
Xenonit ainakin lyhyisiin valoihin [Tehty]
Madallus [Tehty]
Takapenkit pois ja rekisteröinti pakuksi [Tehty]
Saako Trafilta tai muualta tietoja, mitä autoon on vaihdettu tai tarkempia tietoja korjauksesta?
Auto on siskoni, hankittu toukokuussa. Kolarointi tiedettiin ostohetkellä, myyjä ei siitä mitään maininnut. Hinta oli kuitenkin kohdallaan, vanha auto meni hyvällä hyvityksellä vaihdossa ja Astralla oli ajettu vajaa 100tkm. Itse en päässyt Astraa tsekkaamaan ostettaessa ja muutamia yllätyksiä löytyikin.
Auto on loppuvuoden 2008 Astra caravan 1.9 CDTI (120hp) cosmo. Historiana Mohamed on kolhinut auton keulasta marraskuun lopussa 2012. Vakuutusyhtiö on lunastanut auton ja myynyt eteenpäin tammikuun puolessa välissä 2013. Tuolloin auton on ostanut seinäjokelainen heppu, joka käsittääkseni on auton korjannut ja jolta Astra ostettiin. Astra on rekisteröintikatsastettu korjauksen jälkeen heinäkuussa 2013 alkuperäiselle tunnukselle. Kerran tuossa välissä on haettu siirtokilvet päiväksi, lieneekö tullut hylsy leimalta?
Ulkoisesti ei mitään ihmeellistä.
Sisusta on cosmon puolinahkainen.
Mitäs sport-nappi pitäs näissä tehdä? Säätyviä iskareita ei ainakaan tässä ole.
Konehuoneessa ei päällisellä vilkaisulla mitään ihmeellistä. Umpioiden kiinnikkeet on korjattu ja lukkopelti pultein kiinni.
Osia on mennyt vaihtoon 8,5% ja pintapuolisella tarkastelulla korin korjauksessa ei ole suuremmin sanomista. Sen sijaan kokoaminen on tehty miten sattuu. Kiinnikkeitä puuttuu, osia roikkuu johtojen varassa, varusteita ei ole toiminnassa jne.
Tyypillinen korjausmetodi, teippiä ja osa roikkumaan johtojen varaan.
Ilmastointin viat
- ”Kyllä, toimii. Ilmastointi puhaltaa niin kylmää ilmaa” sanoi myyjä kun autoa oltiin ostamassa. Korjautettu, oliko magneettikytkimessä vai missä vika ettei lähtenyt päälle. Edelleen kenno on vähän solmussa, vuotanee hitaasti ainetta.
Ulkolämpötila-anturi toimii ja ei toimi
- Kosketushäiriö hienosti abikoilla tehdyssä korjauksessa, pitää juottaa piuhat yhteen.
Ajovalojen korkeudensäädöt eivät toimi
- En ole ehtinyt tutkimaan. Missä korkeudensäätömoottorit sijaitsevat Astra H:ssa? Onko oma liitin vai tuleeko samassa liittimessä valojen kanssa? Ilman purkamista ei ainakaan pääse käsiksi kuten G Astrassa.
Töötti ei toimi
- Töötti itsessään on ehjä, töötille ei tule virtasta. Oliko niin, että CIM vika voi esiintyä töötin toimimattomuutena? Toisaalta ratin kaikki napit kyllä toimivat. Todennäköisesti siis johdoissa vikaa?
Ajovalojen pesurit eivät toimi
- Letkut katkaistu. Samalla pumpullahan nämä pitäisi toimia kuin lasinpesuri? Myös säiliön anturin johto näyttää kadonneen. Huomaa taustalla hyvin suojattu abiko-liitos.
Takaluukun perinteinen ruostevika
- Takaluukun listan alta alkavaa rupea. Lista pitäisi käyttää irti ja fiksata siitä alaspäin
Mikähän liitin tämä on? Sijaitsee jakopään puolella, umpion ja ilmansuodattimen paikkeilla?
Minkäs johdot tässä on?
Suunnitelmat:
Vikojen/korjausten korjaus [Tehty]
Takaluukun maalaus [Tehty]
Ruostesuojaus helmoihin, koteloihin, luukkuihin ja pyöränkaariin [Tehty]
Kiillotus ja vahaus [Tehty]
Xenonit ainakin lyhyisiin valoihin [Tehty]
Madallus [Tehty]
Takapenkit pois ja rekisteröinti pakuksi [Tehty]
Saako Trafilta tai muualta tietoja, mitä autoon on vaihdettu tai tarkempia tietoja korjauksesta?
Toistaiseksi Opeliton mies
A4 Avant quattro B9
Cayman S 987
A4 Avant quattro B9
Cayman S 987
Re: Astra H 1.9CDTI farkku, kolarikorjausten korjausta
Minä muistaakseni soitin sinne katsastuskonttorille missä Se oli uudelleen rekisteröity, kertoivat vaihdetuista osista.
Re: Astra H 1.9CDTI farkku, kolarikorjausten korjausta
Just taas näitä kolarikorjaajia jotka sit tommoset pikkuhommat kusee huolella, vähän ku olis panostettu osien istuvuuteen ja sähköt tehty kunnolla. Näyttää just siltä taas et äkkiä vaan kuntoon ja myyntiin, kennoakaa sit oo viittitty vaihtaa ehjään ja etupuskuriki maalattu liian tummalla sävyllä.
Mut etköhän sä saa ne kunnolla tehtyä niin on taas niinku tehtaalta lähtenyt.
P.S olis mielenkiintoista tietää kuka tuon on räpeltäny kasaan...
Mut etköhän sä saa ne kunnolla tehtyä niin on taas niinku tehtaalta lähtenyt.
P.S olis mielenkiintoista tietää kuka tuon on räpeltäny kasaan...
Re: Astra H 1.9CDTI farkku, kolarikorjausten korjausta
Joskus nähnyt kun korjaamotkin tuollasta jättää ja tekee..
EDIT: Semmoiseen joskus törmäsin että korjauksen yhteydessä ei kaikkia osia ollut saatavilla joten autoon tehty väliaikainen korjaus, ulkoisesti virheetön mutta piilossa olevia osia rikki. Asiakas laittoi auton heti kiertoon vaikka tiesi korjauksen olevan kesken, no eipä siinä mutta mukava ylläri seuraavalla omistajalle..
EDIT: Semmoiseen joskus törmäsin että korjauksen yhteydessä ei kaikkia osia ollut saatavilla joten autoon tehty väliaikainen korjaus, ulkoisesti virheetön mutta piilossa olevia osia rikki. Asiakas laittoi auton heti kiertoon vaikka tiesi korjauksen olevan kesken, no eipä siinä mutta mukava ylläri seuraavalla omistajalle..
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
Re: Astra H 1.9CDTI farkku, kolarikorjausten korjausta
Ilmastointin viat
- ”Kyllä, toimii. Ilmastointi puhaltaa niin kylmää ilmaa” sanoi myyjä kun autoa oltiin ostamassa. Korjautettu, oliko magneettikytkimessä vai missä vika ettei lähtenyt päälle. Edelleen kenno on vähän solmussa, vuotanee hitaasti ainetta.
Ulkolämpötila-anturi toimii ja ei toimi
- Kosketushäiriö hienosti abikoilla tehdyssä korjauksessa, pitää juottaa piuhat yhteen.
Ajovalojen korkeudensäädöt eivät toimi
- En ole ehtinyt tutkimaan. Missä korkeudensäätömoottorit sijaitsevat Astra H:ssa? Onko oma liitin vai tuleeko samassa liittimessä valojen kanssa? Ilman purkamista ei ainakaan pääse käsiksi kuten G Astrassa.
Töötti ei toimi
- Töötti itsessään on ehjä, töötille ei tule virtasta. Oliko niin, että CIM vika voi esiintyä töötin toimimattomuutena? Toisaalta ratin kaikki napit kyllä toimivat. Todennäköisesti siis johdoissa vikaa?
Hirmu vikoja.
1. ilmastoinnin kenno suurinpiirtein 10 vuotta vanhassa austossa jo saattaa joskus vuotaa.
2. ulkotilan lämpötilatunnistin kulutustavaraa ooppeleissa, sama tunnistin ollut iänkaiket käytössä ooppeleissa.
3.korkeudensäätömoottorit kulutustavaraa merkissä kuin merkissä.
4.töötti ei toimi.. oisko jo 10 vuotta vanhassa autossa ite se joka äänen tekee jo niin paska että ei enää toimi?
5. takaluukussahan näissä on aina vikaa koska niissä on joku pohjamaali/ pintamaali / sinkkausongelma heti uudesta lähtien. tuskin liittyy kolariin.
6.en lukenu niin tarkkaan mutta jos ei oo xenoneita ni ei oo ajovalonpesurit pakolliset. jos on xenonit ni ihme että saatu leima.
ehyen auton oot saanu jossa ei ole mitään muuta ku teippipatentit jotka vois uusia joka nyt ei kummonen homma ole. Kiinnikkeitä en katellu mutta eipä ne ole tähdelliset ku umpioissa jos niissäkään.
loppupäättely? oot saany ihan ehyen auton
melkein ite alkasin tuosta korjaamaan
-takaoven johtosarjat
-takaluukun johtosarjat
-jos on 8 tappinen niin alipainepumpun uusisin riippuen kikometreistä.
-16 venttiilisestä nakkaisin imusarjan pyörreläpät mäkeen ja hitsaisin imusarjan umpeen sekä putsaisin egr venttiilin sekä imusarjan ja tilaisin egr:lle
kuristimen alfa romeon puolelta.
-kattoisin hammastangon että se ei vuoda öljyä ja ennen sitä jo tilaisin uuden koska kuitenki vuotaa.
-tilaisin raidetangon sisä sekä ulkopäät uuteen hammastankoon
-tekisin tai teettäisin kulmat.
-vikavalon syttyessä painaisin lisää kaasua.
muokkaan vielä sen verran että sitoisin hiukkasuodattimen kylän suurimpaan koivuun kiinni mahdollisimman isolla sekä pitkällä liinalla ja kokeilisin ajaa niin lujaa puusta ohi kuin
rellun tekemä moottori mahdollisesti antaa myöten. sen jälkeen 1.9 astra ois ihan jees vehe ilman tuota paskaa tiisselikonetta kaksoismassavauhtipyörineen.
Re: Astra H 1.9CDTI farkku, kolarikorjausten korjausta
FullMetal kirjoitti: -vikavalon syttyessä painaisin lisää kaasua.
Astroja ja Signumi. Ja Corsa. Ja Vivaro.
Re: Astra H 1.9CDTI farkku, kolarikorjausten korjausta
En halua nähä millaisessa kunnossa sun auto on ku tällasta latelet...FullMetal kirjoitti:Ilmastointin viat
- ”Kyllä, toimii. Ilmastointi puhaltaa niin kylmää ilmaa” sanoi myyjä kun autoa oltiin ostamassa. Korjautettu, oliko magneettikytkimessä vai missä vika ettei lähtenyt päälle. Edelleen kenno on vähän solmussa, vuotanee hitaasti ainetta.
Ulkolämpötila-anturi toimii ja ei toimi
- Kosketushäiriö hienosti abikoilla tehdyssä korjauksessa, pitää juottaa piuhat yhteen.
Ajovalojen korkeudensäädöt eivät toimi
- En ole ehtinyt tutkimaan. Missä korkeudensäätömoottorit sijaitsevat Astra H:ssa? Onko oma liitin vai tuleeko samassa liittimessä valojen kanssa? Ilman purkamista ei ainakaan pääse käsiksi kuten G Astrassa.
Töötti ei toimi
- Töötti itsessään on ehjä, töötille ei tule virtasta. Oliko niin, että CIM vika voi esiintyä töötin toimimattomuutena? Toisaalta ratin kaikki napit kyllä toimivat. Todennäköisesti siis johdoissa vikaa?
Hirmu vikoja.
1. ilmastoinnin kenno suurinpiirtein 10 vuotta vanhassa austossa jo saattaa joskus vuotaa.
2. ulkotilan lämpötilatunnistin kulutustavaraa ooppeleissa, sama tunnistin ollut iänkaiket käytössä ooppeleissa.
3.korkeudensäätömoottorit kulutustavaraa merkissä kuin merkissä.
4.töötti ei toimi.. oisko jo 10 vuotta vanhassa autossa ite se joka äänen tekee jo niin paska että ei enää toimi?
5. takaluukussahan näissä on aina vikaa koska niissä on joku pohjamaali/ pintamaali / sinkkausongelma heti uudesta lähtien. tuskin liittyy kolariin.
6.en lukenu niin tarkkaan mutta jos ei oo xenoneita ni ei oo ajovalonpesurit pakolliset. jos on xenonit ni ihme että saatu leima.
ehyen auton oot saanu jossa ei ole mitään muuta ku teippipatentit jotka vois uusia joka nyt ei kummonen homma ole. Kiinnikkeitä en katellu mutta eipä ne ole tähdelliset ku umpioissa jos niissäkään.
loppupäättely? oot saany ihan ehyen auton
melkein ite alkasin tuosta korjaamaan
-takaoven johtosarjat
-takaluukun johtosarjat
-jos on 8 tappinen niin alipainepumpun uusisin riippuen kikometreistä.
-16 venttiilisestä nakkaisin imusarjan pyörreläpät mäkeen ja hitsaisin imusarjan umpeen sekä putsaisin egr venttiilin sekä imusarjan ja tilaisin egr:lle
kuristimen alfa romeon puolelta.
-kattoisin hammastangon että se ei vuoda öljyä ja ennen sitä jo tilaisin uuden koska kuitenki vuotaa.
-tilaisin raidetangon sisä sekä ulkopäät uuteen hammastankoon
-tekisin tai teettäisin kulmat.
-vikavalon syttyessä painaisin lisää kaasua.
muokkaan vielä sen verran että sitoisin hiukkasuodattimen kylän suurimpaan koivuun kiinni mahdollisimman isolla sekä pitkällä liinalla ja kokeilisin ajaa niin lujaa puusta ohi kuin
rellun tekemä moottori mahdollisesti antaa myöten. sen jälkeen 1.9 astra ois ihan jees vehe ilman tuota paskaa tiisselikonetta kaksoismassavauhtipyörineen.
Vectra C vm. 09 1,9cdti
Vectra C vm. 03 1,8
"Kun C kiinnostaa"
Vectra C vm. 03 1,8
"Kun C kiinnostaa"
Re: Astra H 1.9CDTI farkku, kolarikorjausten korjausta
Totta, valitettavasti tällaista jälkeä tulee korjaamoistakin.Kaitzu kirjoitti:Joskus nähnyt kun korjaamotkin tuollasta jättää ja tekee..
Hienoa, ymmärsit täydellisesti lukemasi. Täytyy sanoa, että meillä on hieman eri näkemykset toimivasta autosta. Viimeksi näiden teippipatenttien johdosta pimeni toinen umpio kun patenttiliitin irtosi. Jotta tällaista ei sattuisi, pitää koittaa fiksata nuo "korjaukset".FullMetal kirjoitti: -vikavalon syttyessä painaisin lisää kaasua.
Tokihan kenno alkaa ennen pitkää vuotamaan. Erityisesti jos se on kolaroitu solmuun, koitettu oikoa ja kiilattu kumitallalla puskurin palkkia vasten, jotta pysyy halkeama suurinpiirtein tukossa.FullMetal kirjoitti: 1. ilmastoinnin kenno suurinpiirtein 10 vuotta vanhassa austossa jo saattaa joskus vuotaa.
Ok, voihan tunnistimessa olla vikaa, mutta enemmän epäilen tuota suojaamatonta abiko-liitintä.FullMetal kirjoitti: 2. ulkotilan lämpötilatunnistin kulutustavaraa ooppeleissa, sama tunnistin ollut iänkaiket käytössä ooppeleissa.
Kulutusosa joo. Pitää ensi viikolla tutkia tarkemmin.FullMetal kirjoitti: 3.korkeudensäätömoottorit kulutustavaraa merkissä kuin merkissä.
Ei ole, testattu ristiin toisessa Astrassa.FullMetal kirjoitti: 4.töötti ei toimi.. oisko jo 10 vuotta vanhassa autossa ite se joka äänen tekee jo niin paska että ei enää toimi?
Totta, ei ole tekemistä kolarin kanssa. Samassa pihassa seisoo toinenkin Astra, jossa kontti samassa kunnossa.FullMetal kirjoitti: 5. takaluukussahan näissä on aina vikaa koska niissä on joku pohjamaali/ pintamaali / sinkkausongelma heti uudesta lähtien. tuskin liittyy kolariin.
Huomautuksen niistä taitaa saada. Töötistä samoin. Sitten vielä jostain neljännestä niin leima jää saamatta.FullMetal kirjoitti: 6.en lukenu niin tarkkaan mutta jos ei oo xenoneita ni ei oo ajovalonpesurit pakolliset. jos on xenonit ni ihme että saatu leima.
Millä kilometreillä tämä tuppaa hajoamaan?FullMetal kirjoitti: -jos on 8 tappinen niin alipainepumpun uusisin riippuen kikometreistä.
Eikös nämä paremmin ole petojen sukua, kuin ranskan poikien tekeleitä. DPF on sama ongelma jokaisessa nykyvessassa, mutta poistaminen vaatii myös koodin sorkkimista. Ohjelmaa ei nyt ensi hätään ole ainakaan tulossa. Takaovien/-luukun johtosarjat on tosiaan kulutustavaraa. Kulmat toki mitataan ja säädetään madalluksen jälkeen, näkee samalla onko kori muutoin mitoissaan.FullMetal kirjoitti: muokkaan vielä sen verran että sitoisin hiukkasuodattimen kylän suurimpaan koivuun kiinni mahdollisimman isolla sekä pitkällä liinalla ja kokeilisin ajaa niin lujaa puusta ohi kuin
rellun tekemä moottori mahdollisesti antaa myöten. sen jälkeen 1.9 astra ois ihan jees vehe ilman tuota paskaa tiisselikonetta kaksoismassavauhtipyörineen.
- tuikki
- OCF Rahastonhoitaja
- Viestit: 4979
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 03:00
- Paikkakunta: Kokkola
- Jäsennumero: 2729
Re: Astra H 1.9CDTI farkku, kolarikorjausten korjausta
Aika jänniä patentteja... vittu mitä seppiä sitä oikeasti on olemassa... onko kaikki turvalaitteet oikeasti paikallaan? Oonpa kuullut sellasestakin, että turvatyynyjä on kolarin jälkeen jätetty laittamatta ja järjestelmä huijattu luulemaan niiden olevan paikallaan... mukava yllätys kolarin sattuessa...
Fiatin tekeleitähän nuo koneet on... ja sen egr:n kuristuslaipan tekee itekkin... omassani taisi olla 3x5mm reiät porattuna... tai 4mm, en muista enää
DPF:n pystyy ohjelmoimaan pois noista aika helposti ja suht edullisesti. Toki se pönttö pitää tyhjentää samalla. Mutta toisaalta jos se kerran toimii eikä häiritse menoa niin samahan sen on antaa olla siellä... Opeleissa tuo pöttö taitaa olla suhteellisen huoleton. Ei tietenkään täysin varma, mutta verrattuna moneen muuhun kuitenkin.
Fiatin tekeleitähän nuo koneet on... ja sen egr:n kuristuslaipan tekee itekkin... omassani taisi olla 3x5mm reiät porattuna... tai 4mm, en muista enää
DPF:n pystyy ohjelmoimaan pois noista aika helposti ja suht edullisesti. Toki se pönttö pitää tyhjentää samalla. Mutta toisaalta jos se kerran toimii eikä häiritse menoa niin samahan sen on antaa olla siellä... Opeleissa tuo pöttö taitaa olla suhteellisen huoleton. Ei tietenkään täysin varma, mutta verrattuna moneen muuhun kuitenkin.
tuikka.jari (ät) gmail.com
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
Re: Astra H 1.9CDTI farkku, kolarikorjausten korjausta
Lähtökohtaisesti jos ostaja tiennyt suurinpiirtein mitä ostanut ja Se on hinnassakin huomioitu niin eikat tuossa nyt suurta ihmettelyä ole.
Re: Astra H 1.9CDTI farkku, kolarikorjausten korjausta
Eipä noi kolarikorjatut enää nykyään oo yhtään sen halvempia ku 1-kilpiset ja suurimmas osas ilmoituksia ei edes mainita, että on mällipeli. Kaveri teki yhden mälli rellun kans silleen et otti kuvat vaurioisena ja sit ku oli korjannu otti uudet kuvat ja näytti ostajalle et kato kunnolla on tehty eipä ollu nokankoputtamista puolin eikä toisin.
Mut se siittä, eiköhän tästä noi patentit korjata kuntoon ja saa lisää kilsoja mittariin
Mut se siittä, eiköhän tästä noi patentit korjata kuntoon ja saa lisää kilsoja mittariin
Re: Astra H 1.9CDTI farkku, kolarikorjausten korjausta
OT:
Ei "mällipeliä" yleisesti ottaen kannata vieroksua, tietenkin jos auto käsitteenä on jo hieman hatara niin suosittelen pysymään aina autoliikkeen asiakkaana mutta jos ymmärtään jotain muutakin kuin että mistä polttoaine ja mahdollinen tuulilasinpesuneste lisätään voi ns.mällipeli olla myös mahdollisuus johonkin parempaan.
Todella monesti lunastus tapahtuu vakuutusehtojen ja korjaamisen hintalapun vuoksi, ei niinkään sen vuoksi että se auto on tohjona.
Yleisestiottaen monet mällipelit on todella helposti korjattavissa samaan tasoon kuin ehjä vastaava auto. Teksti on referoitu omista ajatuksista ja tiedoista eikä suoraan kerro koko totuutta mutta toivottavasti raotti sitä.
PS. Meiän C Vectra on 2-kilpinen, ostin 2009 AVK:lta ja mm. sillä ajellaan vieläkin. Nykyään vastaavat autot ajettu vähintään 100-200tkm enemmän, eli tässä on se etu mikä saavutettiin AVK ostoksella..
PPS. Rekisteriotteesta tarkastamalla näkee onko auto esim. tuonti- tai uudelleen rekisteröity peli. Eli kattokaa se rekisteriote aina autoa ostaessa niin ei tule yllärinä sitten kotona että tässähän on jo 6-kilvet menossa
Ei "mällipeliä" yleisesti ottaen kannata vieroksua, tietenkin jos auto käsitteenä on jo hieman hatara niin suosittelen pysymään aina autoliikkeen asiakkaana mutta jos ymmärtään jotain muutakin kuin että mistä polttoaine ja mahdollinen tuulilasinpesuneste lisätään voi ns.mällipeli olla myös mahdollisuus johonkin parempaan.
Todella monesti lunastus tapahtuu vakuutusehtojen ja korjaamisen hintalapun vuoksi, ei niinkään sen vuoksi että se auto on tohjona.
Yleisestiottaen monet mällipelit on todella helposti korjattavissa samaan tasoon kuin ehjä vastaava auto. Teksti on referoitu omista ajatuksista ja tiedoista eikä suoraan kerro koko totuutta mutta toivottavasti raotti sitä.
PS. Meiän C Vectra on 2-kilpinen, ostin 2009 AVK:lta ja mm. sillä ajellaan vieläkin. Nykyään vastaavat autot ajettu vähintään 100-200tkm enemmän, eli tässä on se etu mikä saavutettiin AVK ostoksella..
PPS. Rekisteriotteesta tarkastamalla näkee onko auto esim. tuonti- tai uudelleen rekisteröity peli. Eli kattokaa se rekisteriote aina autoa ostaessa niin ei tule yllärinä sitten kotona että tässähän on jo 6-kilvet menossa
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
Re: Astra H 1.9CDTI farkku, kolarikorjausten korjausta
Näin, samaa mieltä. Tässä tapauksessa oli haussa edullinen, kohtuu tuore ja varusteltu vähän ajettu farkku. Vaihtoehtoina olisi ollut 100+tkm enemmän ajettu, 3-4 vuotta vanhempi tai aivan karvalakkimalli 1.3cdti-koneella. Vaikuttaa, että tässä on keulaan tullut kevyt kolari ja molemmat kyljet ovat vaatineet maalauksen. Tuolle tulee jo äkkiä niin paljon hintaa, että menee lunastukseen. Ainoastaan korjausjäljessä on siis tässä sanomista.Kaitzu kirjoitti:Ei "mällipeliä" yleisesti ottaen kannata vieroksua, tietenkin jos auto käsitteenä on jo hieman hatara niin suosittelen pysymään aina autoliikkeen asiakkaana mutta jos ymmärtään jotain muutakin kuin että mistä polttoaine ja mahdollinen tuulilasinpesuneste lisätään voi ns.mällipeli olla myös mahdollisuus johonkin parempaan.
Todella monesti lunastus tapahtuu vakuutusehtojen ja korjaamisen hintalapun vuoksi, ei niinkään sen vuoksi että se auto on tohjona.
Viime viikolla Astra sai vähän huolenpitoa. Pesu, savestus, kevyt puhdistushinkkaus ja vahaus. Ruostesuoja-aineita roiskin luukkuihin, kaariin ja helmakoteloihin. Keulaa purin, mutta töötin ja korkeudensäätömoottoreiden toimimattomuus jäi vielä arvoitukseksi. Oikean umpion pohjassa muutama halkeama ja pari palaa puuttui, saa nähdä miten ottaa kosteutta. Eikö korkeussäätömoottoreita ole oikeasti tarkoitettu vaihdettavaksi kun on jollain muoviniiteillä kiinni ja umpion tausta ei näytä ihan helpolla irtoavan?
No nyt oikeesti.Toisella puolella polttimo oli saatu väärinpäin kantaan..
Madallusta haettiin Eibachin ProKitillä. Takajousien vapaapituudessa ei juuri eroa. Keulasta korkeudeksi jäi 33cm, takana 34cm. Kai tuo tuosta vähän vielä putoaa. Mukavuudessa ei eroa vakiojousiin, Sportline vieterit vastaavassa farkku Astrassa hitusen jämäkämmät.
2005 ruostesuojasin silloisin Astra F:n ja vannoin, etten tee samaa enää ikinä. No nyt tuli tehtyä, tuntemukset samat.
Tectyl ML pohjalle ja kiveniskumassa päälle.
Kaasun herkkyyteen tuntuu vaikuttavan selkeästi. Ohjausvasteessa en kyllä eroa huomannut. IDS-alustaa ei tosiaan ole, hyvä niin.JukeN kirjoitti: Mitäs sport-nappi pitäs näissä tehdä? Säätyviä iskareita ei ainakaan tässä ole.
Toistaiseksi Opeliton mies
A4 Avant quattro B9
Cayman S 987
A4 Avant quattro B9
Cayman S 987
Re: Astra H 1.9CDTI farkku, kolarikorjausten korjausta
Mihin kannattaa viedä Vaasassa kulmien säätöön? Auraus tietty tarvii vaan säätää, mutta sais olla sellaiset laitteet että näkisi pyörien siirtymät yms.
Re: Astra H 1.9CDTI farkku, kolarikorjausten korjausta
Olisko Lähdesmäki eli merkkiliike? Ei varmaan halvin, mut varmaan osaavat hommansa, joku ainaki moitti joskus Vaasan Vianoria.
Onko pyöränkulmat persiillään tai jääny säätämättä?
Vaikka olis myyty korjattavaksi ni pitää pyöränkulmat rekisteröintiin säädättää.
Onko pyöränkulmat persiillään tai jääny säätämättä?
Vaikka olis myyty korjattavaksi ni pitää pyöränkulmat rekisteröintiin säädättää.