Insignia BiTurbo -13
Insignia BiTurbo -13
No niinhän siinä kävi että löytyi sopiva vaihtari kohdalle ja Vectra annettiin armeliaasti eteenpäin.
Pitempään oli haussa 1.6T ST Insignia, mutta ulkomailla oleskelun takia kaupankäynti oli melko tahmeaa. Muutamat menikin nätisti silmien edestä joten hetkeksi leukarintaan ja kohti uusia pettymyksiä
Päätettiin laajentaa autokantaa myös diesel puolelle josta alkoikin löytyä mukavia vaihtoehtoja ja varusteita.
Vaimohan tämän bongasi netistä ja soitin nopeasti perään ja päästiinkin katsomaan, kuviakaan ei vielä ollut, mutta kyllähän nyt Insignian ulkonäöltä tietää.
Pelkkä päältä katsominen riitti koska mittarissa oli vain karvan yli 5000 km. Neuvottelut vaihdosta ja rahasta niin alkoi homma olemaan selvä.
Insignia Sports Tourer Sport 2.0 CDTI BiTurbo S/S MT6 143Kw (A20DTR)
Varusteita:
-Vetokoukku
-Bi-Xenon-ajovalot (AFL-valot)
-Sähkötoiminen takaluukku,
-Flex Organizer -paketti
-Aktiivi -paketti
-OPC Line -ulkoasupaketti
-Premium Climate -paketti
-Talvipaketti
-Valo- ja näkyvyyspaketti
- Kesäalut 18" ja talveksi 18" kitkat
Noi kolme ensimmäistä oli ne ratkaisevimmat mitä haettiin. Eikä toi -13 mallikaan nyt ihan hirveen vanha vielä ole.
Ensimmäiset ajotuntemukset ei kyllä pettäneet mitenkään. Vetoja riittää hienosti että kortti lähtee jos ei ole tarkkana. Eikä vauhti pahemmin tunnu.
Tehdastakuutahan on jäljellä reilusti, että mitään päätä huimaavaa ei ole tulossa, ehkä
Tähän mennessä takuuseen vaihdettuja osia ja huoltohistoriaa:
- Takaluukun nostopumppu, koska ajoittain reistailee 7/14 (6800km ajettuna),
- Ensimmäiset öljyt vaihdettu 11800 km kohdalla
- 2-vaihteen syncro vaihdettu 2/15
- molemmat takaluukun pumput 35tkm kohdalla 7/15
- Kutsukampanjan takia takaluukun pumput vaihdettu 3 kerran.
- Etujarrupalat ja levyt loppu 60tkm kohdalla ja iskareiden laakerit vaihdettu 6/16
- 3 vuotta ajossa ja 82tkm, 1/17
3.6-16 Ongelmia alustan vaihdon jäljiltä,
3.8-16 Alusta ruuvattu oikealle korkeudelle.
12/16 ensikatsastus hyväksytysti uudella alustalla
Päivitettyjä kuvia kesä -16
Pitempään oli haussa 1.6T ST Insignia, mutta ulkomailla oleskelun takia kaupankäynti oli melko tahmeaa. Muutamat menikin nätisti silmien edestä joten hetkeksi leukarintaan ja kohti uusia pettymyksiä
Päätettiin laajentaa autokantaa myös diesel puolelle josta alkoikin löytyä mukavia vaihtoehtoja ja varusteita.
Vaimohan tämän bongasi netistä ja soitin nopeasti perään ja päästiinkin katsomaan, kuviakaan ei vielä ollut, mutta kyllähän nyt Insignian ulkonäöltä tietää.
Pelkkä päältä katsominen riitti koska mittarissa oli vain karvan yli 5000 km. Neuvottelut vaihdosta ja rahasta niin alkoi homma olemaan selvä.
Insignia Sports Tourer Sport 2.0 CDTI BiTurbo S/S MT6 143Kw (A20DTR)
Varusteita:
-Vetokoukku
-Bi-Xenon-ajovalot (AFL-valot)
-Sähkötoiminen takaluukku,
-Flex Organizer -paketti
-Aktiivi -paketti
-OPC Line -ulkoasupaketti
-Premium Climate -paketti
-Talvipaketti
-Valo- ja näkyvyyspaketti
- Kesäalut 18" ja talveksi 18" kitkat
Noi kolme ensimmäistä oli ne ratkaisevimmat mitä haettiin. Eikä toi -13 mallikaan nyt ihan hirveen vanha vielä ole.
Ensimmäiset ajotuntemukset ei kyllä pettäneet mitenkään. Vetoja riittää hienosti että kortti lähtee jos ei ole tarkkana. Eikä vauhti pahemmin tunnu.
Tehdastakuutahan on jäljellä reilusti, että mitään päätä huimaavaa ei ole tulossa, ehkä
Tähän mennessä takuuseen vaihdettuja osia ja huoltohistoriaa:
- Takaluukun nostopumppu, koska ajoittain reistailee 7/14 (6800km ajettuna),
- Ensimmäiset öljyt vaihdettu 11800 km kohdalla
- 2-vaihteen syncro vaihdettu 2/15
- molemmat takaluukun pumput 35tkm kohdalla 7/15
- Kutsukampanjan takia takaluukun pumput vaihdettu 3 kerran.
- Etujarrupalat ja levyt loppu 60tkm kohdalla ja iskareiden laakerit vaihdettu 6/16
- 3 vuotta ajossa ja 82tkm, 1/17
3.6-16 Ongelmia alustan vaihdon jäljiltä,
3.8-16 Alusta ruuvattu oikealle korkeudelle.
12/16 ensikatsastus hyväksytysti uudella alustalla
Päivitettyjä kuvia kesä -16
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
Re: Insignia BiTurbo -13
Hieno Insignia!
Re: Insignia BiTurbo -13
Kiitän. Samaa mieltä ollaan itsekintrz kirjoitti:Hieno Insignia!
Nyt ajettu vajaa 1000km ja keskikulutus näyttää tasan 6l/100km. Noin isoksi autoksi positiivinen yllätys vaikka poljentaakin on annettu ajoittain ihan reippaasti.
Sitten sitä negatiivistä: Yllättäen takaluukun automatiikka reistailee Lähtee kyllä sulkemaan takaluukun mutta juuri kun on lukittumassa niin lähteekin takaisin ylös. Tekee samaa kaikilla mahdollisilla kokeiluilla.
Tänään näytille Länsi Autoon.
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
Re: Insignia BiTurbo -13
Asiallinen Insignia! Minkälainen sisusta tässä on, ei taida vielä olla facelift-malli?
Re: Insignia BiTurbo -13
Kangasverhoilut on sisällä. Etupenkeissä enemmän "kuppimuotoa" kuin normipenkeissä. Nappaan kuvaa jossain vaiheessa.JukeN kirjoitti:Asiallinen Insignia! Minkälainen sisusta tässä on, ei taida vielä olla facelift-malli?
Tää ei vielä ollut se facelift-versio. Se tuli -14 puolella.
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
Re: Insignia BiTurbo -13
Minkäslaisia suunnitelmia? Oliko tämä jo niitä uusia dieseleitä mitä ei pysty ohjelmoimaan, eli saa vaan noita bokseja?
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
Re: Insignia BiTurbo -13
Siisti inkku, jos kiinnostaa niin löytyis ~20km ajetut orkkis 5-puolaset 19" vanteet ja samanverran ajetut kumit (ts.uudet).
Insignia OPC
Ex:Astra OPC, Astra GTC
Ex:Astra OPC, Astra GTC
Re: Insignia BiTurbo -13
Ei voi tehdä mitään isoja rakenteellisia muutoksia, ajellaan toi tehdastakuun ajan normisti. Sitten vois jotain ihmetellä.Alpha kirjoitti:Minkäslaisia suunnitelmia? Oliko tämä jo niitä uusia dieseleitä mitä ei pysty ohjelmoimaan, eli saa vaan noita bokseja?
Kattelin kyllä noita lastutuksia jossain vaiheessa ja tähän olisi sivujen mukaan mahdollista saada vielä lisää tehojakin, mutta nyt ainakin tyydyttää noi vakiotehot 195hv/400Nm.
Alemmas tota kyllä laitetaan jotenkin, ehkäpä pelkillä jousilla.
Kovavahaukseen menee CCLdesignille ensviikolla että saadaan uusi pinta suojattua.
Kiitos tarjouksesta. Ainakin vielä riittää noi 18" kun kumit on uudet. Pidän mielessäMasq kirjoitti:Siisti inkku, jos kiinnostaa niin löytyis ~20km ajetut orkkis 5-puolaset 19" vanteet ja samanverran ajetut kumit (ts.uudet).
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
-
- OCF Member 2018
- Viestit: 1242
- Liittynyt: 16 Marras 2009, 16:33
Re: Insignia BiTurbo -13
No nyt on foorumilla toinenkin musta farkku insignia Aiotko näprätä jonkinmoiset kuraläpät eteen? Lähtee helman etuosasta maalit aika helposti pois
Tuohon opc line helmoihin kun ei saa valmiita paloja
Tuohon opc line helmoihin kun ei saa valmiita paloja
Re: Insignia BiTurbo -13
Vanha vectrasi oli löytänyt alavudelle.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: Insignia BiTurbo -13
Kyllä se on harkinnassa. Ei olis iso homma tehdä ja säästyy ongelmilta. Huomenna laitetaan kovavaha pintaan CCL toimesta.opelisti77 kirjoitti:No nyt on foorumilla toinenkin musta farkku insignia Aiotko näprätä jonkinmoiset kuraläpät eteen? Lähtee helman etuosasta maalit aika helposti pois
Tuohon opc line helmoihin kun ei saa valmiita paloja
Toivottavasti on päässyt hyvään jatkohoitopaikkaanJartsa kirjoitti:Vanha vectrasi oli löytänyt alavudelle.
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
Re: Insignia BiTurbo -13
Nyt on saanut pinta hoitoa.
Ennen:
Ja jälkeen:
Ja se sisustakuva:
Ja maanantaina ihmettelemään takuun piikkiin, että miksi ilmoittelee alhaisesta öljynmäärästä vaikka tikku on yläkohtaan asti märkä öljystä
Molemmilla kerroilla antanut ilmoituksen moottoritienopeuksissa.
Ennen:
Ja jälkeen:
Ja se sisustakuva:
Ja maanantaina ihmettelemään takuun piikkiin, että miksi ilmoittelee alhaisesta öljynmäärästä vaikka tikku on yläkohtaan asti märkä öljystä
Molemmilla kerroilla antanut ilmoituksen moottoritienopeuksissa.
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
Re: Insignia BiTurbo -13
Takaluukun nostomoottori vaihdettu uuteen ja moottoriöljymäärästä kertova anturi vaihtuu jos virheilmoitukset jatkuvat.
Toivotaan että vaihtorumba ei olisi hirmuinen tulevaisuudessa.
Toivotaan että vaihtorumba ei olisi hirmuinen tulevaisuudessa.
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
Re: Insignia BiTurbo -13
Eli yksi ongelma vähemmän. Eli moottoriöljyn vähyydestä ei ole tullut ilmoituksia enää. Ihme homma.
Nyt on kuitenkin vaihdettu tehdasöljyt uusiin, ajettuna 11800km. Sisälle meni nyt 5W-30 öljyt. Öljyn käyttöprosentit olivat tuossa vaiheessa 36% El iihan hyvä aika vaihtaakin. Kestää sitten loppuvuoteen tai 30 tkm kumpi nyt ensin tulee.
Vinkuuko muillakin jarrut kun kevyesti painaa jarrupoljinta? Onko tämä sitten ostettu ominaisuus alkuperäisillä paloilla?
Nyt on kuitenkin vaihdettu tehdasöljyt uusiin, ajettuna 11800km. Sisälle meni nyt 5W-30 öljyt. Öljyn käyttöprosentit olivat tuossa vaiheessa 36% El iihan hyvä aika vaihtaakin. Kestää sitten loppuvuoteen tai 30 tkm kumpi nyt ensin tulee.
Vinkuuko muillakin jarrut kun kevyesti painaa jarrupoljinta? Onko tämä sitten ostettu ominaisuus alkuperäisillä paloilla?
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
Re: Insignia BiTurbo -13
[quote="marqus"]Eli yksi ongelma vähemmän. Eli moottoriöljyn vähyydestä ei ole tullut ilmoituksia enää. Ihme homma.
Nyt on kuitenkin vaihdettu tehdasöljyt uusiin, ajettuna 11800km. Sisälle meni nyt 5W-30 öljyt. Öljyn käyttöprosentit olivat tuossa vaiheessa 36% El iihan hyvä aika vaihtaakin. Kestää sitten loppuvuoteen tai 30 tkm kumpi nyt ensin tulee.
Mulla kans ilmoitteli zafirassa vm2000 vähäisestä öljymäärästä sit kun vaihdoin öljyt niin loppu ilmoitukset jännä herja kun näköjään viel noinkin uudessa samaa vikaa
Nyt on kuitenkin vaihdettu tehdasöljyt uusiin, ajettuna 11800km. Sisälle meni nyt 5W-30 öljyt. Öljyn käyttöprosentit olivat tuossa vaiheessa 36% El iihan hyvä aika vaihtaakin. Kestää sitten loppuvuoteen tai 30 tkm kumpi nyt ensin tulee.
Mulla kans ilmoitteli zafirassa vm2000 vähäisestä öljymäärästä sit kun vaihdoin öljyt niin loppu ilmoitukset jännä herja kun näköjään viel noinkin uudessa samaa vikaa