Insignia BiTurbo -13

Esittele Opel-projektisi tai autosi
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia BiTurbo -13

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

2001 uudemmissa käytännössä vaaditaan tuo tuv todistus
Akselimassat, vetotapa ja kilowateista vaaditaan luotettava selvitys jota trafi ei ole määrittänyt tarkemmin.

Konttorin jarno soitti muihin ketjun konttoreihin jotka olivat samalla linjalla, kuitenkin näitä vanhempia on katsastettu ilman tuv lappuja, kukaan ei vain osaa määrittää mikä on luotettava selvitys,

oma selvitys ebayn ostokuitti ei kelvannut kw tiedon puuttuessa

Trafille on laitettu sähköpostia asiasta konttorin toimesta,
Määrittämään mikä on luotettava selvitys.

Bilsteinin kautta soittelin itselleni vastaavuus todistuksen (jossa luki tuv kun tuli sähköpostiin
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
marqus
OCF Member 2017
Viestit: 3381
Liittynyt: 13 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Insignia BiTurbo -13 "Alustan kanssa ongelmia!!"

Viesti Kirjoittaja marqus »

No nih.
62 tkm mittarissa ja etujarrupalat ja levyt (lähes) alkavat olemaan muutamaa milliä vaille valmiit. Varotin ei ole vielä ilmoittanut, mutta soittivat kun alustaa laittavat alle.
Millasta kokoonpanoa suositellaan etupään jarruiksi? Ja miksei myös taka-akselille, koska sekin varmaan kohta kypsä vaihdettavaksi.

Ja ettei menis liian helpoksi niin etupään iskarienlaakerit tippuivat palasina asentamonlattialla :evil:
Mitähän sellasetkin maksaa??

Ja alusta on liiankin matalalla ainakin perästä vaikka on puolessa välissä kierteitä.
Saatana!! Ei ole hyvä nyt ei. Jotenkin tuntuu että tässä menny kaikki päin persettä....

Nyt on hyvät neuvot osien kanssa tarpeen.
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
marqus
OCF Member 2017
Viestit: 3381
Liittynyt: 13 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Insignia BiTurbo -13 "Apuva!!"

Viesti Kirjoittaja marqus »

Huolto varattu ja tuleehan taas pikku remonttia :no:

Eteen jarrulevyt ja palat, ne iskarinyläpään laakerit ja öljynvaihto kun 15tkm edellisestä.
Clubin alennukset raapaistiin pois niin siltikin hinnat huimaa päätä. Oliko se -15% varaosista vai 10%? Mä menin sanomaan 15% ja kovasti huokaili tiskillä :lollis:

Laitetaan kuvaa vasta kun saatu alusta kunnolla asettumaan oikeille lukemille.
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
marqus
OCF Member 2017
Viestit: 3381
Liittynyt: 13 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Insignia BiTurbo -13 *Alustahommia*

Viesti Kirjoittaja marqus »

Alustan kanssa ollut säätämistä. Etenkin takana on ollu liiankn matalalla ja yleisilme on ollut keuliva. Pahin tilanne oli kun pakattiin 5 hengen Lapin reissulle ja ajeltiin vähän heikompiakin teitä. Ei onneksi pohjannut missään kohtaa. Eikä muitakaan vaurioita tullut.

Perä nyt ruuvattu lähes niin ylös kuin uskalsi nostaa. Ajoittain todella tiukassa ollut kierteet ja pitänyt laittaa WD-40 tyyppistä avustusta.
Jousta poistanut jännityksestä kun tilanne vaatinut.

No nyt sitten pitäis vaihtaa etuvakaajan pystytanko (muovinen) https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... oneuvo=779 , koska kolahtelee esim pienellä vauhdilla kaivonkansien ja kuoppien kohdalla.
Pitääkö ne yleensä vaihtaa molemmille puolille vaikka toinen puoli onkin oireeton? Ja mitä huomioitavaa niiden vaihdossa?

Laitetaas uunituoreita kuvia:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
marqus
OCF Member 2017
Viestit: 3381
Liittynyt: 13 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Insignia BiTurbo -13

Viesti Kirjoittaja marqus »

Joopa. Onneksi istuin kun soitin Länsi-autoon ja kyselin huoltoa Corsaan. Samalla kysyin hintaa tolle etuvakaajan pystytangolle,hinta 80€! :what:
Kallista muovia, jois sama osa tuolla Motonetissä on sen 20€. Vai onko noissa jotain eroavaisuutta kestävyydessä?
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Insignia BiTurbo -13

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Ei oo kestävyys eroja kun otat motonetistä sen laadukkaan merkkisen tuotteen.
marqus
OCF Member 2017
Viestit: 3381
Liittynyt: 13 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Insignia BiTurbo -13

Viesti Kirjoittaja marqus »

jarkkis kirjoitti:Ei oo kestävyys eroja kun otat motonetistä sen laadukkaan merkkisen tuotteen.
Eli TRW?
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Insignia BiTurbo -13

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Juu, ainaki trw poikittaistukivarren helat b-vectras kestäny hyvin.
marqus
OCF Member 2017
Viestit: 3381
Liittynyt: 13 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Insignia BiTurbo -13

Viesti Kirjoittaja marqus »

jarkkis kirjoitti:Juu, ainaki trw poikittaistukivarren helat b-vectras kestäny hyvin.
Katotaan mitä sieltä sitten tuli kun tilasin ja laitoin viestiin, että toivon TRW:n valmistavaa osaa.
Alkaneet työt taas haittaavat harrastuksia :no:
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
marqus
OCF Member 2017
Viestit: 3381
Liittynyt: 13 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Insignia BiTurbo -13

Viesti Kirjoittaja marqus »

Moog- merkkinen etuvakaajan pystytanko vaihdettu omatoimisesti paikalleen.
20km testilenkki kertoi ettei kolina hävinnyt kokonaan etuoikealta :-?
Isoimmissa montuissa "lonksahtelua" kuluu edelleen ´, mutta suurin osa hävisi kuitenkin. Mitäs sieltä sitten pitäis vaihtaa? :x
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
majuva
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 348
Liittynyt: 14 Loka 2009, 06:40
Paikkakunta: vihti

Re: Insignia BiTurbo -13

Viesti Kirjoittaja majuva »

Vaihdoitko molemmilta puolilta, mä vaihdoin molemmat edestä ku oli noi motonetin vakaajat halpoja niin loppu kolina. Nyt n.20tkm takana ja vielä pelaa.
Inex partners oy paikalla mutta ei läsnä :)
Nykyiset:insignia st -18 1.6cdti 176tkm
Astra k -16 1,4T 175tkm
Entiset insignia 09 418tkm ja x määrä ooppeleita :bonk:
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19314
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Insignia BiTurbo -13

Viesti Kirjoittaja Timonen »

marqus kirjoitti:Moog- merkkinen etuvakaajan pystytanko vaihdettu omatoimisesti paikalleen.
20km testilenkki kertoi ettei kolina hävinnyt kokonaan etuoikealta :-?
Isoimmissa montuissa "lonksahtelua" kuluu edelleen ´, mutta suurin osa hävisi kuitenkin. Mitäs sieltä sitten pitäis vaihtaa? :x
Moog pois ja Meyle HD-osa tilalle.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
marqus
OCF Member 2017
Viestit: 3381
Liittynyt: 13 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Insignia BiTurbo -13

Viesti Kirjoittaja marqus »

majuva kirjoitti:Vaihdoitko molemmilta puolilta, mä vaihdoin molemmat edestä ku oli noi motonetin vakaajat halpoja niin loppu kolina. Nyt n.20tkm takana ja vielä pelaa.
Vaihdoin vain oikealta, koska vasen puoli on äänetön. Olihan toi edullinen mut mietinkin että oliko liian halpa. Onko laadullisesti huonompi?
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
marqus
OCF Member 2017
Viestit: 3381
Liittynyt: 13 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Insignia BiTurbo -13

Viesti Kirjoittaja marqus »

Rookeri kirjoitti:Joo Moog:it voi jättää sinne kaupan hyllylle.
Timonen kirjoitti:Moog pois ja Meyle HD-osa tilalle.
No voe perseensuti! Pitää siis katsella parempaa tilalle.
Onneks vaihtotyö ei ole paha rasti.
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
marqus
OCF Member 2017
Viestit: 3381
Liittynyt: 13 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Insignia BiTurbo -13

Viesti Kirjoittaja marqus »

marqus kirjoitti:
Rookeri kirjoitti:Joo Moog:it voi jättää sinne kaupan hyllylle.
Timonen kirjoitti:Moog pois ja Meyle HD-osa tilalle.
No voe perseensuti! Pitää siis katsella parempaa tilalle.
Onneks vaihtotyö ei ole paha rasti.
Ja tyhmänä kysyttävä et miks pitää vaihtaa molemmille puolille samalla, jos toisessa ole mitään vikaa? :o
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
Vastaa Viestiin