Insignia BiTurbo -13

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Letculator
OCF Member 2017
Viestit: 99
Liittynyt: 28 Huhti 2013, 19:23
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Insignia BiTurbo -13

Viesti Kirjoittaja Letculator »

Juu olen tietoinen mutta juurikin varmuuden vuoksi, koskaa kun ei tiedä millä päällä katsurisetä on :)
marqus
OCF Member 2017
Viestit: 3381
Liittynyt: 13 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Insignia BiTurbo -13

Viesti Kirjoittaja marqus »

Letculator kirjoitti:Fk coilisetti tässä? Oliskohan mahdollista saada kopiot noista tuv lapuista? Itsellä ei tullut mukana niitä ollenkaa ja FK ei paljo sposteihin vastaile!
On FK:n coilit ja on mahdollista saada laput. Laitan YV
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
marqus
OCF Member 2017
Viestit: 3381
Liittynyt: 13 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Insignia BiTurbo -13

Viesti Kirjoittaja marqus »

No tulihan se leimakin papruihin. Pieni mutka piti vielä heittää Euromasterin kautta kun suuntauslappusessa ei ollutkaan insinöörille mieleisiä lukuja. Nyt nekin on asetettu kohdalleen ja ajo saa jatkua (kunnes loppuu)

Kaari-napamitta edessä 350mm ja takana 330mm, rekisteriotteesta lukien.
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
Avatar
t3mu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 18 Marras 2008, 17:11
Paikkakunta: lahti

Re: Insignia BiTurbo -13

Viesti Kirjoittaja t3mu »

Siellä ei sitten ollut niin tarkka leimamies, kun plus katsastuksessa. Minulla hylkäsi katsastuksen noilla mitoilla...
marqus
OCF Member 2017
Viestit: 3381
Liittynyt: 13 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Insignia BiTurbo -13

Viesti Kirjoittaja marqus »

t3mu kirjoitti:Siellä ei sitten ollut niin tarkka leimamies, kun plus katsastuksessa. Minulla hylkäsi katsastuksen noilla mitoilla...
Mitähän sitten ois pitäny tehdä jos ei olis noilla menny läpi? :o Takaa ei pysty enempää kuin muutaman millin nostamaan ylöspäin.

Eikä löytänyt mitään syytä kolinoille jotka edelleen paikallistuu etupäähän. Epäilys että iskareiden yläpään kiinitykseen voisi kokeilla 1-2 mm prikkaa tai vastaava laittaa :roll:
Kun kerran välyksiäkään ei mistään löytynyt vaikka ronklas melko tarkkaan kaikki kohdat.
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
Avatar
t3mu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 18 Marras 2008, 17:11
Paikkakunta: lahti

Re: Insignia BiTurbo -13

Viesti Kirjoittaja t3mu »

Hmm, mulla sai nostettua perän jonnekkin 360mm paikkeille ja edestä 370mm. Otteessa taitaa lukea, että säädettävä alusta säätöalue 380-350mm. Tuli noista kolinoista mieleen, että omassakin kolahtaa välillä terävissä montuissa ja ehkä kääntäessä vielä herkemmin. "Ominaisuus" ilmeni alustan vaihdon jälkeen, eli voisikohan olla etuiskareissa jotain häikkää. Vanhassa Astrassa oli samaa vikaa, että etupää kolahti halppisalustalla ja iskarit olivat syypää siihen. Ei vaikuta toimintaan, mutta en muista miksi pääsi kolahtamaan.
marqus
OCF Member 2017
Viestit: 3381
Liittynyt: 13 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Insignia BiTurbo -13

Viesti Kirjoittaja marqus »

Tämmöstä hommaa 13 päivänä :banghead:
Itse peruutin pois koulun pihassa ja valkoinen Mini jäi kuolleeseen kulmaan vaikka katsoin molempii suuntiin. Eipä parkkitutkat kerinny auttamaan.
Olen edelleen sitä mieltä että toisella osapuolella oli vauhtia yli sopivan, eli 20km/h.
Vahinko tapahtunut ja näyttämään vahingot. Omista vakuutuksista nää nyt menee joka tapauksessa.
Olihan tossa tapauskurissa jo aikasemminkin osumia joten nyt menee nekin samalla kuntoon.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
marqus
OCF Member 2017
Viestit: 3381
Liittynyt: 13 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Insignia BiTurbo -13

Viesti Kirjoittaja marqus »

Kävin näyttämässä arvioitavana Länsi-autossa ja hinta-arvioksi saatiin n 1200€. Pelkkää muoviosien maalausta pohjatöineen. Lähettävät Vantaalle uuteen maalamoon maanantaina. Nissania siksi aikaa tilalle :what:
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13463
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia BiTurbo -13

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

marqus kirjoitti:Kävin näyttämässä arvioitavana Länsi-autossa ja hinta-arvioksi saatiin n 1200€. Pelkkää muoviosien maalausta pohjatöineen. Lähettävät Vantaalle uuteen maalamoon maanantaina. Nissania siksi aikaa tilalle :what:
Kiinnostaisi tietää länsiauton tuntiveloitus :hammer:
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
_jussis_
OCF Member 2015
Viestit: 1251
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 22:45
Paikkakunta: klaukkala

Re: Insignia BiTurbo -13

Viesti Kirjoittaja _jussis_ »

Eiköhän se päälle satkun oo, cabas sen arvion laskee ja en usko että meilläkään kauaksi jää tuosta arviosta. Meillä tuntivelotus 90€ tunti. Pinta-alaa puskurissa kuitenkin paljon.
Omega ? Turbo Omega 4000 24v BMW 325 M-Tech 2
marqus
OCF Member 2017
Viestit: 3381
Liittynyt: 13 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Insignia BiTurbo -13

Viesti Kirjoittaja marqus »

_jussis_ kirjoitti:Eiköhän se päälle satkun oo, cabas sen arvion laskee ja en usko että meilläkään kauaksi jää tuosta arviosta. Meillä tuntivelotus 90€ tunti. Pinta-alaa puskurissa kuitenkin paljon.
Tiskillä neuvoja täytteli lomakkeita niin samalla puhui ääneen, että miten homma etenee; maanantaina kun toimitan auton, niin alkavat purkamaan osat jo irti valmiiksi, sitten rekan kyytiin muiden kikkareiden kanssa. Pääsevät Vantaalla heti työstämään.
Ja tilasivat myös uudet merkit luukkuun, taitavat mennä rikki irroittaessa.

Hieman jännittää, että jääkö sävyeroa näkyviin, kun eivät kuitenkaan myllytä/kiillota muuta autoa ollenkaan :-?
Se, että vahingot kohdistuivat ainoastaan luukun- ja puskurin osiin niin katkaisee kuitenkin maalattavan alueen taka-akselin taakse.
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Insignia BiTurbo -13

Viesti Kirjoittaja ?! »

Harvemmin on edes tehdas uutena sävyt kohdallaan puskureissa tai muissa muoviosissa.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13463
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia BiTurbo -13

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

_jussis_ kirjoitti:Eiköhän se päälle satkun oo, cabas sen arvion laskee ja en usko että meilläkään kauaksi jää tuosta arviosta. Meillä tuntivelotus 90€ tunti. Pinta-alaa puskurissa kuitenkin paljon.
Täällä 85 ja yksityisille tehty sit erikseen. Cabaksella se lasketaan joo.

Tosiaan perus mustaan ei sävyeroa kovin helposti edes tule ja harvoin jos koskaan häivytetään lokareihin yms.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
marqus
OCF Member 2017
Viestit: 3381
Liittynyt: 13 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Insignia BiTurbo -13

Viesti Kirjoittaja marqus »

IMG_6941.JPG
Noin. Länsi-auto hoitanut homman ihan mallikkaasti. Pahasta sävyerosta ei vielä pysty sanomaan mitään koska muu auto on melkoisen törkyinen.
Kuukauden varo-ajan antoivat kovemmalle pinnankäsittelylle. Myllytystä ja vahaa se tarvitsis kyllä piakkoin.

Ja laina-autosta sai mukavan OCF:n alennuksen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
opelisti77
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 1242
Liittynyt: 16 Marras 2009, 16:33

Re: Insignia BiTurbo -13

Viesti Kirjoittaja opelisti77 »

Omasta kun konepelti maalattiin niin annoin olla ilman vahaa 3kk, näin ainakin mulle suosittelivat.
Vastaa Viestiin