GTS Vectra -03 "EX"

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Lukittu
TKoo
OCF Member 2016
Viestit: 110
Liittynyt: 12 Maalis 2012, 19:58
Paikkakunta: Jyväskylä

GTS Vectra -03 "EX"

Viesti Kirjoittaja TKoo »

Terve.

Uutena foorumilla aattelin kirjotella käyttöautosta jottain.


Eskortti alkoi jo pikkuhiljaa kyllästyttää ja auton vaihto alkoi olemaan mielessä, vaihtaa sitten vähän isompaan, ees 5oviseen. Kai sitä oli aika jo vähän aikuistuakkin.
Kuva
Tälläinen oli siis entinen foordi.

Aikani kateltuani eri vaihtoehtoja, lähinnä foordeja ja ooppeleita, olin soitellu monen ilmotuksen perään kun löyty kyseinen yksilö jota lähdettiin paikanpäälle yks ilta kattomaan. Paikan päälle päästyä, petyin hieman kun näin mikä "hieno" yksilö oli kyseessä, toki onhan autolla ajettu yli 300tkm, mutta silti.. Ei muuten olisi harmittanut mutta kun välimatkaa oli kumminkin vajaa 300km. Auto nökötti ulkona katoksen alla(liikkeessä siis) ja kattoin jo kaukaa et ei v***u. Ensimmäisenä pisti silmään haljennut tuulilasi josta ei myyjä ilmoittanut. Tämän vielä sulattelin ja ajattelin että kerta ei leimalla haitannu niin ei sit mitään.
Myyjä ajoi auton pois katoksesta ja selvisi että maalipinta on auringon polttama.. :Dmyllyllä kuitenkin pelastettavissa. Entinen omistaja oli paikkamaalannu pari kohtaa mistä on maali lohjennu pois, myös kontin alareuna oli ruosteessa. Tässä vaiheessa oli jo lähellä etten lähtenyt kävelee eskortille ja ajanut pois.
Lähdin kumminkin koeajolle ja selvisi että auto on ajolleen helkkarin hyvä, koiranluut kopsahteli, mutta niitä jokatapauksessa vaihellaan, no big deal. Laiskahan tää oli, olihan tää 1.8, niinku eskorttiki. Kaikki sähkölaitteet toimi ja muutenkin mukavan oloinen kapistus. Tutkiessa autoo, huomasin että takarenkaan laakerit oli välykselliset->pikainen soitto ad:lle paljon maksaa laakerit ja tuomio oli että koko takanapa täytyy vaihtaa, n.220e kpl. Siinä vaiheessa hampaita nauratti. :D iibeistä koeajolla löysin kumminkin halvalla takarenkaan laakerit ja ajattelin että täytyy ottaa puheeks autoliikkeessä havaitsemat puutteet.

Aikani välirahaväännön jälkeen eskortti sai jäädä liikkeeseen ja ooppelilla huristeltiin mikkeliin. Pitkän matkan ajo oli mukavaa, olihan ensimmäinen oma auto missä oli cruise, autoilm. ja sun muut herkut. :)
Autohan on GTS sport eli on siellä hytissä vähän paremmat etupenkitki mitkä on helkkarin hyvät istua.
Autolla siis ajettu 316tkm, mutta koneremppa tehty 27tkm sitten, jossa kansi, männänrenkaat, jakopää, vesipumppu, rullat ja jotain muuta uusittu, huoltokirjassa huollon tehneen puljun merkintä.

Laitetaan tähän väliin jokunen kuva ettei mee pelkäks tekstiks.

Kuva
Kuva

Takakulmasta missä kaaren pelti kohtaa puskurin, huomaa maalipinnan haalistumisen.

Aikalailla samalla viikolla auton oston jälkeen, koitin värivahan kanssa pyöriä ympäri autoa, noin niinkuin kokeeks.

Kuva
Haalistunut vasemmalla ja vahattu oikealla.
Kuva
Kuva
Kuva

Parhaimman lopputuloksen saa sit varmasti myllyllä ja kunnon vahoilla, kaverin kanssa oli puhe et myllytellään joku päivä auto yli. Anto tuo käsittely sen verran toivoo et kiiltoo sieltä saahaan vielä. :)

Autolla huristeltiin tyytyväisenä pari viikkoa kunnes tilasin koiranluut eteen ja ne takarenkaan laakerit kummallekkin puolelle, jotka vieläkin odottaa asentamista :D kopsuna loppu kun koiranluut vaihdettiin.

Kolmannen viikon minulla olon jälkeen aattelin että "ei v***u, ei ois ikänä pitäny ostaa ooppelia, taas", ohjaustehostin siis mykisty kun lähdin töistä kotia ajelee, oli vielä perjantai kaiken lisäks.. :D pikainen vikakoodinluku ja jotain sieltä tuli että tiedonsaannissa/vast häiriö. Eli toisinsanoen paskana koko pe***leen pumppu. Tiesin jo etukäteen että se on kallis pumppu, mutta koneelta ad huollossa kaverin kanssa katottiin niin pelkkä pumppu 1250e.. hohhoh..

Löyty käytetty uus pumppu 350e, ostin sen, vaihoin ja tehostin pelaa taas. :) tosin vikavalo palaa edelleen, syttyy noin 10sek päästä kun auton nappaa käyntiin-> ei muutakun vikakoodilukulaitteen perään ja vielä antaa vikakoodin eikä anna nollata sitä, tarkkaa koodin nimeä en muista. Kaikki muu data minkä autosta tulee lukulaitteelle on oikein, kuulemma yllätävänkin hyvin toleranssissa paitsi ajonopeutta ei näy lukulaitteella kun käytiin koeajolla..

Osaako joku sanoa että onko tässä joku ajonopeuden tunnistin, jos se on porsinu? Toki voi olla mahollista että ohjaustehostimen myyjä on kusettanu.

Auto on kumminkin tälläkin hetkellä ajossa, tuo tyhmä ohjaustehostimen valo palaa vaan kojetaulussa.. Kovasti vanteita oon katellu nyt, jahka palautukset tulee niin josko sillon viimistään ens kesälle jotain, coileja myös suunnitellu. Nykyään talvella 15" pellit ja kesällä 16"pellit.. :D Pulttijako on niin typerä että esim. käytettyjä vanteita ei hirveenä 5x110 jaolla löydy. Ainakaan nettivarosan kautta. Mietin sitte että meniskös tähän 5x112 epäkeskoilla kuinka järkevästi?

Risuja, ruusuja, kommentteja ja apuja kiitos! :)
MasaKoo
OCF Member 2019
Viestit: 1777
Liittynyt: 14 Maalis 2006, 15:26
Paikkakunta: oulu

Re: Uuppel Vectra geeteeässä

Viesti Kirjoittaja MasaKoo »

http://www.nettivaraosa.com/vanteet/1665716 Siitä suorasovitteiset valssit nii tarvi enää hakia, vähän lättyä vaan väliin :wink:
Astroja ja Signumi. Ja Corsa. Ja Vivaro.
whathifi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1842
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 13:15
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Uuppel Vectra geeteeässä

Viesti Kirjoittaja whathifi »

kts. allekirjoitus :), heittämällä menevät alle. Kato Vannetopic c-vectra, paljon settejä.

Punainen käypi hyvin tähän koriin.. melkein voisin ottaa mustan tilalle..

En nyt varmaksi mene sanomaan mutta eikö tuo pumppu olis mennyt virhevastuun piikkiin? 6kk voim.
Vectra C Estate -07
Avatar
Teemu J
OCF Member 2017
Viestit: 3563
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 01:52

Re: Uuppel Vectra geeteeässä

Viesti Kirjoittaja Teemu J »

Kiva tietää et toi oma gts:sä kestää sen 180tkm ainakin lähelle vielä :lol:
Rizla^^
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4993
Liittynyt: 13 Loka 2010, 16:16
Paikkakunta: Kokkola

Re: Uuppel Vectra geeteeässä

Viesti Kirjoittaja Rizla^^ »

Teemu J kirjoitti:Kiva tietää et toi oma gts:sä kestää sen 180tkm ainakin lähelle vielä :lol:
nono. täällä o samalla koneella (z22se) oleva C ja mittarissa jo 273tkm eikä ongelmia
Avatar
jrauhala
'Senator'
'Senator'
Viestit: 598
Liittynyt: 22 Syys 2011, 12:01
Paikkakunta: Luoteis-Lappi

Re: Uuppel Vectra geeteeässä

Viesti Kirjoittaja jrauhala »

Mietin sitte että meniskös tähän 5x112 epäkeskoilla kuinka järkevästi?
Menee järkevästi. Vähän vanteesta riippuen ilman epäkeskojakin. Myös 5x108-jakoiset saa menemään epäkeskoilla, tai edelleen, vähän vanteesta riippuen ilmankin.
entiset -(z)- Signum, Vectra C2, Vectra B2, Astra F, Omega A2, Vectra C1, Omega A1
Volvo V70 D5
TKoo
OCF Member 2016
Viestit: 110
Liittynyt: 12 Maalis 2012, 19:58
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Uuppel Vectra geeteeässä

Viesti Kirjoittaja TKoo »

Eipä mee virhevastuun piikkiin tehostin, autoliikkeen kanssa on oltu yhteyksissä asian tiimoilta..

Kylläpähän varmaan mikä tahansa auto hyvällä huollolla ja hyvällä pidolla kestää. :)

Juu, eiköhän niitä vanteita ruveta kahtelee talven aikaa ja alustaa sitte kanssa kun rahatilanne antaa myöten. :) Siitä tulikin toisaalla neuvoja että 5x110 menis jopa normipulteilla kiinni, riippuen vanteesta.. Noh, onneks on talviaikaa katella. :D

Lueskelin tuosta ohjaustehostimen valosta että jotain vikaa ollu cim-moduulissa että se polttaa vikavaloa ja muutenkin on näissä se v*ttuillu. Voisko se vika sitte löytyä sieltä? Mistä osais lähtee ettii? Ois jollain kaverilla mikkelissä samanlainen vectra niin vaihtais tehostimen siitä ja koittas polttaako vielä valoo niin sillä se selviäis onko cimi paskana vai tehostin.. :D
Avatar
Teemu J
OCF Member 2017
Viestit: 3563
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 01:52

Re: Uuppel Vectra geeteeässä

Viesti Kirjoittaja Teemu J »

Hammastanko oli itellä menny kun semmonen valo paloi.. Tiiä sit onko muissakin samoja ominaisuuksia, onneksi minulla menee myyjän piikkiin.... Muuten ois ollu ihanan kallista ja revenny perse
TKoo
OCF Member 2016
Viestit: 110
Liittynyt: 12 Maalis 2012, 19:58
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Uuppel Vectra geeteeässä

Viesti Kirjoittaja TKoo »

Noh, onneks hammastangossa ei näkyny mitään ihmeellistä kun tutkittiin. :D Täytyy vielä lukee vikakoodit ja katella et mistä tuo valon palaminen voi johtua.. Puretaan sitte vaikka osiin ja etitään se vika. :D
Avatar
Teemu J
OCF Member 2017
Viestit: 3563
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 01:52

Re: Uuppel Vectra geeteeässä

Viesti Kirjoittaja Teemu J »

kerroppa mullekki, jos mullakaan ei häviä sen vaihdolla. toisin mulla kävi testerissä ja se ilmoitti sen vian. :no:
TKoo
OCF Member 2016
Viestit: 110
Liittynyt: 12 Maalis 2012, 19:58
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Uuppel Vectra geeteeässä

Viesti Kirjoittaja TKoo »

Minkäslaista vikakoodia se sulla anto siihen hammastankoon?? Mullakin luettiin paikallisessa ad korjaamolla vikakoodit ja ohjaustehostimeen silloin vika paikantui. Nyt on tosissaan joku kommunikaatio vika tai vastaava, ens viikolla tulee oma vikakoodin lukija niin sit pystyy itekki lukee koodeja ku huvittaa ettei tarvi kaverin luona aina käydä.
Avatar
Teemu J
OCF Member 2017
Viestit: 3563
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 01:52

Re: Uuppel Vectra geeteeässä

Viesti Kirjoittaja Teemu J »

Mulla paloi ohjaustehostimen kuva ja siinä oli huutomerkki, työnnettiin paikallisessa ooppel huollossa testeriin, kone näytti että öljymäärä vähissä tehostimessa. Ei muutakun autopukille, niin näkyi selvästi, että oli vuotanu jo jonkin aikaa.. Ja sit kun kääntää ääri asentoon, niin pitää äänen...
TKoo
OCF Member 2016
Viestit: 110
Liittynyt: 12 Maalis 2012, 19:58
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Uuppel Vectra geeteeässä

Viesti Kirjoittaja TKoo »

juujuu. selvä homma. Mulla vaan yks päivä töistä olin lähössä himaan ajeleen niin auton ku nappasin käyntiin niin ohjaustehostimen valo alkoi palamaan ja tehostin ei enää pelannu. Kun vaihoin tehostimen niin ei ollu mistään vuotanu, nesteitäkin oli maksimiin saakka, tehostin oli siis vaan mykistynyt. Nyt "uudella" pumpulla kuuluu pieni sirinä koko ajan, tiiä sitten onko tuo pumppu susi minkä vaihoin.
J.P.S
'Senator'
'Senator'
Viestit: 841
Liittynyt: 16 Loka 2005, 18:58
Paikkakunta: Oulu

Re: Uuppel Vectra geeteeässä

Viesti Kirjoittaja J.P.S »

Jos se vika ois kuitenkin siellä ohjauskulma anturissa, joka alkupään c vectroissa on hammastangossa ja uudemmissa cim moduulissa ratin takana.. Juttua löytyy foorumilta jos löytyy.. googlella parhaiten.
Audi a3 2.0tdi quattro, Golf mk6 1.4 i.
Exiä 29 kpl. mm: Vectra C 2.0T, Calibra Turbo 4x4, Omega 3000 24v..
TKoo
OCF Member 2016
Viestit: 110
Liittynyt: 12 Maalis 2012, 19:58
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Uuppel Vectra geeteeässä

Viesti Kirjoittaja TKoo »

okei, kiitos neuvosta. Kattelinkin että se voi tosissaan olla siellä cim puolella. Se toivottavasti selviää, missä se vika on, ku lukulaite kotiutuu jossain vaiheessa. Saapiko tuota cim moduulia ostettua tohon hammastankoon vai onko se koko paska uusittava?? Kokemuksia?
Lukittu