Opel Omega 16v turbo myyty
Opel Omega 16v turbo myyty
Tässä hieman tarinaa halvan käyttöauton ylläpidosta.Eli auto on vähän ajettu(ostettaessa 2/2013 135tkm) vähä ruosteinen A Omega jolla piti vain siirtyä paikasta A paikkaan B.Noh vähän on "joutunut" tätäkin laittamaan.
Ostettaessa oli kiinni vanhemman mallin etupuskuri+konepellissä ruma paikka maalaus,noh ne korjaantu vaihtamalla faceliftin puskuri ja ehjä konepelti.Sitten piti saada vähän parenpi alusta ja siihen auttoi bmw e36 madallus jouset ja Omegan bilstein iskarit.Sitten vähän vanteita ja jotain muuta pientä,perus käyttöauto duunaukset.
Perus vaalea sisusta oli aika ruma,nooh siihen helpotusta Mikkelin suunnalta,eli musta puolinahka sisusta.Ikkunoihin hieman tummennusta ja taas vanteiden vaihtoa,sekä kuluneiden etujarrujen tilalle uudet Omega 3000 jarrut.
Vähän ajoa ja sittenhän vois taas vaihtaa vanteita,eihän tonne takakaariin mahdu mitään leveitä.Melko harvinaista a omegassa, tässä oli täysin ruosteettomat takakaaret.Tilalle tehtiin E Kadetin etulokareista hieman tilavammat.
Tuossa kuva "uusista" vanteista
Maalattuna ja uusilla lipeillä,takana 11.25" ja edessä 9.5" x 17"
Konepeltiin tuli vielä luomet ja löytyhän sieltä takaovista ja helmoista hieman ruostettakin kun kaivoi.
Peltitöiden jälkeen lainavanteilla.
Alustaa hieman alaspäin ja tältä näyttää omilla pyörillä.
Nyt auto maalaamossa ja puskurit vaihtuu omega 3000 mallisiin,jotka tuli samassa kaupassa Mikkelistä kun penkitkin.
Omegan piti tosiaan olla pelkkä ympärivuotinen käyttöauto,mutta ei sillä varmaankaan viitsi enään penkkoja siirrellä ja suolassa uittaa.
Tuossa kuva vielä siitä oikeasta kesäautosta josta onkin jo topic täällä:
Ostettaessa oli kiinni vanhemman mallin etupuskuri+konepellissä ruma paikka maalaus,noh ne korjaantu vaihtamalla faceliftin puskuri ja ehjä konepelti.Sitten piti saada vähän parenpi alusta ja siihen auttoi bmw e36 madallus jouset ja Omegan bilstein iskarit.Sitten vähän vanteita ja jotain muuta pientä,perus käyttöauto duunaukset.
Perus vaalea sisusta oli aika ruma,nooh siihen helpotusta Mikkelin suunnalta,eli musta puolinahka sisusta.Ikkunoihin hieman tummennusta ja taas vanteiden vaihtoa,sekä kuluneiden etujarrujen tilalle uudet Omega 3000 jarrut.
Vähän ajoa ja sittenhän vois taas vaihtaa vanteita,eihän tonne takakaariin mahdu mitään leveitä.Melko harvinaista a omegassa, tässä oli täysin ruosteettomat takakaaret.Tilalle tehtiin E Kadetin etulokareista hieman tilavammat.
Tuossa kuva "uusista" vanteista
Maalattuna ja uusilla lipeillä,takana 11.25" ja edessä 9.5" x 17"
Konepeltiin tuli vielä luomet ja löytyhän sieltä takaovista ja helmoista hieman ruostettakin kun kaivoi.
Peltitöiden jälkeen lainavanteilla.
Alustaa hieman alaspäin ja tältä näyttää omilla pyörillä.
Nyt auto maalaamossa ja puskurit vaihtuu omega 3000 mallisiin,jotka tuli samassa kaupassa Mikkelistä kun penkitkin.
Omegan piti tosiaan olla pelkkä ympärivuotinen käyttöauto,mutta ei sillä varmaankaan viitsi enään penkkoja siirrellä ja suolassa uittaa.
Tuossa kuva vielä siitä oikeasta kesäautosta josta onkin jo topic täällä:
Manta SR/E
Re: Opel Omega -91
Melko maukkaan näköinen talvi lintta
- erämies1989
- 'Diplomat'
- Viestit: 1575
- Liittynyt: 20 Syys 2012, 13:12
- Paikkakunta: kajaani
- Viesti:
Re: Opel Omega -91
todella asiallinen omega! kelpaa ajella
Rinkilät:
- Audi A4 B5 Prefacelift Avant
- Audi A4 B5 Facelift Sedan
- Audi A6 C4 Avant
- Audi A4 B5 Prefacelift Avant
- Audi A4 B5 Facelift Sedan
- Audi A6 C4 Avant
Re: Opel Omega -91
No nyt on nättiä! Alkaa tehdä A Omegaa mieli enemmän ja enemmän!
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
Re: Opel Omega -91
Siisti omega Ja ihmeen vähäruosteisen kopan olet kyllä löytänyt.
entiset Signum, Vectra C2, Vectra B2, Astra F, Omega A2, Vectra C1, Omega A1
Volvo V70 D5
Volvo V70 D5
Re: Opel Omega -91
Milläs koneella tämä omega on.? On se vaan nätti toi sun omega Mulla on nuita A omppuja neljä
Omega A
Re: Opel Omega -91
Oohooceellä mennään eli perus 2.0lhote kirjoitti:Milläs koneella tämä omega on.? On se vaan nätti toi sun omega Mulla on nuita A omppuja neljä
Kiitoksia vain kehuista, pistäppäs se lippa nyt tänneppäin tulemaan
Manta SR/E
Re: Opel Omega -91
Oliko muuten kuinka helppo vääntää noi takakaaret kadetin loksuista? Näyttää tulevan mukavasti pullistusta tohon taakse
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
Re: Opel Omega -91
Hyvä vanne valinta Kadetin kaarilla menee mukavasti 11-12x18 vanteet omegaan.
Opel Ascona R6 Mantzel | M5
Re: Opel Omega -91
Komiaa on! Sinne vaan vielä saban kone pellin alle ja avot!
Calibra C20XE + Saab 9-5 2.3t Vector Wagon
ex: Astra F X20XEV GSi Caravan
ex: Saab 9-3 2.0t
ex: Astra F X20XEV GSi Caravan
ex: Saab 9-3 2.0t
Re: Opel Omega -91
Kaddun kaaret oikeestaan meni aika helposti, ei tarvinnut hirveitä sovituksia.w4hlman kirjoitti:Komiaa on! Sinne vaan vielä saban kone pellin alle ja avot!
Ja kyllä se letti tai saab moottori on ollut mielessä
Isotaka-akseli jo hankittu ja jotain muuta pientä.
Manta SR/E
Re: Opel Omega -91
Miten olis matkalaukku kutonen ahtimella? Tai sit Volvon TeeVitska._tomsse_ kirjoitti:Ja kyllä se letti tai saab moottori on ollut mielessäw4hlman kirjoitti:Komiaa on! Sinne vaan vielä saban kone pellin alle ja avot!
Isotaka-akseli jo hankittu ja jotain muuta pientä.
Re: Opel Omega -91
No nyt on auto maalissa:
[/URL]
[/URL]
Vielä olisi jonkun verran kasaamista ja sitten katsastukseen.
[/URL]
[/URL]
Vielä olisi jonkun verran kasaamista ja sitten katsastukseen.
Manta SR/E