Omega A 2.0 turbo

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
Sakari
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 277
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 17:51
Paikkakunta: Lahti

Omega A 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja Sakari » 14 Maalis 2013, 09:56

Noniin, elikkä tollanen turbo omega projekti ollut hetken aikaa työllä ja ajattelin siitä tälläsen ketjun tehdä.
Projektihan alkoi kun nettiautoa selatessa sattui silmään turbotettu omena, jonka omistaja kertoi ilmoituksessa koneen olevan hajalla. No, soitin kyseiselle kaverille ja kyselin autosta niitä näitä. Kertoi että kone kyllä käy mutta kolisi pahasti. Sitten ruvettiin puhumaan hinnasta ja hinta oli enemmänkuin kohdillaan. Joten tuli ehkä hieman kiirekin lähteä autoa trailerin kanssa hakemaan, ettei joku muu kerkiä ensin :D No, auto haettiin pois ja ruvettiin tutkimaan vikaa. Viaksi paljastui kk laakerit jotka olivat menneet päällekäin. Uudet laakerit kiinni ja auto tulille! Omegalla sitten kruisailtiin jokunen kuukaus ja alettiin selvittämään muutoskatsastusta, jota autolle ei oltu tehty. Nyt auto muutoskatsastettu turbolle ja tehty muutakin... Pistän autosta kuvaa ja tämänhetken speksejä.

Tekniikka ostaessa täysin vakio (lukuunottamatta turboa + pakosarjaa).
Nyt kiinni: Let männät, let veivit, 4lapanen jousitettu sintteri, kevennetty vauhtis, kertova bensanpaineen säädin, 20xe suuttimet, suurtehopuola, PLX laajakaista, kansi kasattu dieselin pulteilla. holsetin 30 ahdin.
Paljon jäi vielä varmasti, mutta lisäilen.

Tarkotus olisi vaihtaa vielä isommat suuttimet, käydä ostamassa h-profiili kanget kun budjetti sallii ja ostaa moottorinohjaus (tatech tai mega).

Sisustana 3000 puolinahka recarot, 3000 ratti ja ovipahvit. Pistän lisää ja parempia kuvia myöhemmin. Kone nykyisin päivitetymmän näköinen kuin tässä vanhemmassa kuvassa. Kansi mm maalattu ja venakoppa kiillotettu jne... Laitan vielä uudet kuvat jossain vaiheessa.

http://aijaa.com/41crs9
http://aijaa.com/q4f73T
http://aijaa.com/i5l9sB
http://aijaa.com/jQFIG5
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Omega A 2.0 Turbo
Omega B 3000 R6
Kadett E GSI cabriolet 2.0 16v

Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1965
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Re: Omega A 2.0 TIC

Viesti Kirjoittaja Juzzi » 14 Maalis 2013, 11:19

Broidi osti kyseisen auton 2000-luvun alussa täysin orggiksena noin 200tkm ajettuna, oli todella siisti ja ehjä, ja osti osien luovuttajaksi 3000 omegan josta tuli toi korisetti ja sisusta täydellisenä.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R

Avatar
Sakari
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 277
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 17:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Omega A 2.0 TIC

Viesti Kirjoittaja Sakari » 14 Maalis 2013, 11:39

Juzzi kirjoitti:Broidi osti kyseisen auton 2000-luvun alussa täysin orggiksena noin 200tkm ajettuna, oli todella siisti ja ehjä, ja osti osien luovuttajaksi 3000 omegan josta tuli toi korisetti ja sisusta täydellisenä.
Broidisi kanssa on ollutkin juttua tästä!
Omega A 2.0 Turbo
Omega B 3000 R6
Kadett E GSI cabriolet 2.0 16v

Avatar
Sakari
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 277
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 17:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Omega A 2.0 TIC

Viesti Kirjoittaja Sakari » 14 Maalis 2013, 12:08

Autoon vaihdettiin myöskin etujarrut 3000 ompusta katsastusta ajatellen. Yksi lohkokin saatiin jo paskaksi kun kiertokanki tuli kyljestä morjenstamaan. Paineita oli tuolloin 1.5bar. Kangesta oli pultit paukahtaneet poikki. Tällähetkellä auto toimii hyvin ja meinattiin viedä penkkiin jokusen viikon päästä kun on ensin vähän sisäänajeltu :D Nykyisellä lohkolla nyt takana 400km. Autosta olisi tavoite ottaa noin 350hp ja saada vielä pysymään läjässä. Paljon on vielä tekemättä... 0.7 ahdoilla penkitettiin viime vuoden puolella 220hp 330nm, vakio männillä ja kytkimellä tuolloin...
Omega A 2.0 Turbo
Omega B 3000 R6
Kadett E GSI cabriolet 2.0 16v

Avatar
Sakari
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 277
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 17:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Omega A 2.0 TIC

Viesti Kirjoittaja Sakari » 15 Maalis 2013, 05:44

Jos jollain tarjota esim letin suuttimia niin voi ottaa yhteyttä! Miten pitkälle nää vakio vaihdelaatikot kestää? Entä perä? Kuulin että 400hp kohdalla paukkuu vetarit vasta? Mitä mieltä? Hiluxin perää hommaamaan? :roll:
Omega A 2.0 Turbo
Omega B 3000 R6
Kadett E GSI cabriolet 2.0 16v

Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1965
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Re: Omega A 2.0 TIC

Viesti Kirjoittaja Juzzi » 15 Maalis 2013, 07:50

Vakio vaihteistot kestää kohtuullisesti 200hv ja alle 300nm sen jälkeen se kestää 100 lisää kun käyttää tosi varovasti eikä tee nopeita vaihtoja. Ehjä välyksetön taka-akseli kestää varmasti sen mitä 2.0 kattilasta ulos saat, ja sitten siihen voi päivittää 3.0 perän mikä on vielä vahvempi, tai sitten ostat multa Pontiac gto murikan ja Kurikan.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R

Keme
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 2521
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Omega A 2.0 TIC

Viesti Kirjoittaja Keme » 15 Maalis 2013, 07:57

Sakari kirjoitti:Hiluxin perää hommaamaan? :roll:
Leimaamisesta tulee ainakin pirun hankalaa, jos taka-akseliston tuenta muutetaan erillisjousitetusta nelilinkiksi.
JEEEEEEEEEEEEE!

kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 569
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Omega A 2.0 TIC

Viesti Kirjoittaja kosunen » 15 Maalis 2013, 11:06

On tuommonen vakkari Ompun loota kestänyt ihan hyvin + 400 hummaa ja nyyttönit siihen päälle ( n.500nm). Kaikenhan saa toki paskaks.

Avatar
Sakari
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 277
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 17:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Omega A 2.0 TIC

Viesti Kirjoittaja Sakari » 15 Maalis 2013, 11:12

kosunen kirjoitti:On tuommonen vakkari Ompun loota kestänyt ihan hyvin + 400 hummaa ja nyyttönit siihen päälle ( n.500nm). Kaikenhan saa toki paskaks.
Kuulostaa hyvältä :D tavote ois tosiaan tälle kesälle se 350hp tai siihen lähelle.. Ei ruveta heti ahnehtii :D
Omega A 2.0 Turbo
Omega B 3000 R6
Kadett E GSI cabriolet 2.0 16v

Avatar
Sakari
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 277
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 17:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Omega A 2.0 TIC

Viesti Kirjoittaja Sakari » 15 Maalis 2013, 11:15

Keme kirjoitti:
Sakari kirjoitti:Hiluxin perää hommaamaan? :roll:
Leimaamisesta tulee ainakin pirun hankalaa, jos taka-akseliston tuenta muutetaan erillisjousitetusta nelilinkiksi.
Niin, leimaaminen ilmeisesti onnistuisi kun on materiaalitodistukset, todiste hitsarin luokista ja jotain muuta paperia... Jotain tälläistä muistelisin :roll:
Omega A 2.0 Turbo
Omega B 3000 R6
Kadett E GSI cabriolet 2.0 16v

Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1502
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Omega A 2.0 TIC

Viesti Kirjoittaja motorsport » 15 Maalis 2013, 12:04

Jos akselityyppi ei vaihdu, niin muutoksen voi tehdä. Mutta erillisjousitetusta on kyllä aika hiljaista muuttaa jäykään perään. Vai onko laki jotenkin muuttunut ?
- Opeleista eläköitynyt harrastaja -

aero
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 47
Liittynyt: 24 Tammi 2005, 02:00
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Omega A 2.0 TIC

Viesti Kirjoittaja aero » 15 Maalis 2013, 22:07

Saattais olla tuosta omasta turbo-omega projektista joutilaana tatechin boksi jos kiinnostaa.

Avatar
export
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 730
Liittynyt: 22 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: E-/P-Pohojanmaa

Re: Omega A 2.0 TIC

Viesti Kirjoittaja export » 15 Maalis 2013, 22:20

Drifting puolella näyttäny 2.0 litrasen perä kestävän hyvin. Sittemmin tainnu tulla tilalle 3000:n perä ja sekin kestäny 600+ hv tehoja.

Joten en olis kovin huolissaan perästä.
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut

Avatar
Sakari
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 277
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 17:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Omega A 2.0 TIC

Viesti Kirjoittaja Sakari » 16 Maalis 2013, 14:44

export kirjoitti:Drifting puolella näyttäny 2.0 litrasen perä kestävän hyvin. Sittemmin tainnu tulla tilalle 3000:n perä ja sekin kestäny 600+ hv tehoja.

Joten en olis kovin huolissaan perästä.
Hyvä homma! Täytyy varmaan jossain vaiheessa se 3000 perä laittaa. Täytyy tossa tänään tai ensi viikolla tutkia tota ohjainlaitetta, että mitä sinne on tehty. Kaveri sinne eilen kurkki ja sanoi että jotain katkasijaa sun muuta siellä näky :D
Omega A 2.0 Turbo
Omega B 3000 R6
Kadett E GSI cabriolet 2.0 16v

Avatar
Sakari
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 277
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 17:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Omega A 2.0 TIC

Viesti Kirjoittaja Sakari » 16 Maalis 2013, 14:45

aero kirjoitti:Saattais olla tuosta omasta turbo-omega projektista joutilaana tatechin boksi jos kiinnostaa.
Pistä yv tästä. Että minkähintasta olis jne..
Omega A 2.0 Turbo
Omega B 3000 R6
Kadett E GSI cabriolet 2.0 16v

Vastaa Viestiin