Omega A 2.0 turbo
Re: Omega A 2.0 TIC
Noni, kiitti Ja pommiinki pätkähti leima tänään kertaheitolla
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Re: Omega A 2.0 TIC
Noniin, jäänyt pahasti tämän keissin päivittelyt.. Mutta edetty ollaan projektissa ja kesällä tuli muutamilla radoillakin käytyä ajelemassa, mm. pesämäessä, jossa mahtava uusi drifting rata ja botnialla. Tehoja koneessa oli kesällä arviolta 300hv 1.5bar ahdoilla. Keväällä käytiin penkissä 1.2bar ja 270hp. Arvio perustuu siihen Kevään penkityksestä:
Kesän aikana siis lähinnä kulutettiin takarenkaita... Kone pysyi läjässä OCF botnian ratapäiville saakka, jolloin räjähti kansipahvi juuri ennen luisukunkkua... Todella hauskaa oli siihen asti Kannen pahvi vaihdettiin parempaan noin 2pv ratapäivien jälkeen, ja taas oli drifteri ajossa. Muutama pieni kuvanenkin oli kerholehteen päässyt
Ratapäivien jälkeen saatiin kauan kaivatut alustan osat: Avon jäykkyys-säädettävät iskarit ja KAW:n jouset. Etuiskarit eivät ole vielä valmiit. Vakio iskarin runkoon sovitetaan Avon patruunat sisälle. Tämän meille tekee eräs yhteistyökumppani. Takapää on kasassa jo kokonaisuudessaan.
Katsastuskin saatiin suoritettua joulukuun alussa. Eli vuosi taas leimaa niin ei tarvitse sitäkään enään miettiä.
Nyt viimeisimmäksi asensimme autoon Megasquirt 3 moottorinohjauksen suorasytytyksellä. Se saatiin pelaamaan ilman mitään hirveän ihmeellisiä ihmettelyitä. Kampuran anturi vaihdettiin hall-tyyppiseksi. Nyt käyty yhden kerran ajelemassa autolla perussäätöjä kohdilleen livetunen avulla. Tuntuisi liikkuvan mukavasti
Kampiakselin signaalit vähän persiillään aluksi
Etanatkin innostuivat kesän ratapäivistä Lisää kuvia löytyy tuolta samasta kansiosta kuin nuokin kuvat. Pistellään vähän kaikkea tässä lisää kun keritään Edit Minkähän takia nuo kuvat eivät näy suoraan tässä? No nyt näkkyy
Kesän aikana siis lähinnä kulutettiin takarenkaita... Kone pysyi läjässä OCF botnian ratapäiville saakka, jolloin räjähti kansipahvi juuri ennen luisukunkkua... Todella hauskaa oli siihen asti Kannen pahvi vaihdettiin parempaan noin 2pv ratapäivien jälkeen, ja taas oli drifteri ajossa. Muutama pieni kuvanenkin oli kerholehteen päässyt
Ratapäivien jälkeen saatiin kauan kaivatut alustan osat: Avon jäykkyys-säädettävät iskarit ja KAW:n jouset. Etuiskarit eivät ole vielä valmiit. Vakio iskarin runkoon sovitetaan Avon patruunat sisälle. Tämän meille tekee eräs yhteistyökumppani. Takapää on kasassa jo kokonaisuudessaan.
Katsastuskin saatiin suoritettua joulukuun alussa. Eli vuosi taas leimaa niin ei tarvitse sitäkään enään miettiä.
Nyt viimeisimmäksi asensimme autoon Megasquirt 3 moottorinohjauksen suorasytytyksellä. Se saatiin pelaamaan ilman mitään hirveän ihmeellisiä ihmettelyitä. Kampuran anturi vaihdettiin hall-tyyppiseksi. Nyt käyty yhden kerran ajelemassa autolla perussäätöjä kohdilleen livetunen avulla. Tuntuisi liikkuvan mukavasti
Kampiakselin signaalit vähän persiillään aluksi
Etanatkin innostuivat kesän ratapäivistä Lisää kuvia löytyy tuolta samasta kansiosta kuin nuokin kuvat. Pistellään vähän kaikkea tässä lisää kun keritään Edit Minkähän takia nuo kuvat eivät näy suoraan tässä? No nyt näkkyy
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Re: Omega A 2.0 TIC
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Re: Omega A 2.0 TIC
Kaikki tulee kuntoon..viimeistään siinä vaiheessa,kun on tullut maksamaan tarpeeksi...
Re: Omega A 2.0 TIC
Noniin, tänään tuli vaihdettua takakelkka 3000 ompusta. Homma kävi melko simppelisti, ei ollut mitään ihmeellisiä vaikeuksia. Onhan nuo vetarit paljon paksummat ja perä isompi
Uusi kelkka
Vanha kelkka
Vanhat vetarit
Uuudet vetarit
Hiljasta
Uus paikoillaan
Uusi kelkka
Vanha kelkka
Vanhat vetarit
Uuudet vetarit
Hiljasta
Uus paikoillaan
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Re: Omega A 2.0 TIC
Ai onko noissa itse kelkoissakin jotain eroa vai vaihdoitko koko paketin ettei tarvinnu perää, vetareita yms. irrottaa?
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Re: Omega A 2.0 TIC
Ite kelkoissa ei oo eroa. Sattu vaan oleen koko kelkka joka oli hiekkapuhallettu ja maalattu. Sekä siinä oli uutta puslaa jne
Täytyy joutessaan varmaan puhaltaa ja maalaa tuo vanhakin. Tiedä koska tarvitsee
Täytyy joutessaan varmaan puhaltaa ja maalaa tuo vanhakin. Tiedä koska tarvitsee
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Re: Omega A 2.0 TIC
Sakari kirjoitti: Autosta olisi tavoite ottaa noin 350hp ja saada vielä pysymään läjässä. Paljon on vielä tekemättä...
Joko tänä kesänä on toi tavoite tehot omegassa ? Hieno omega piti lukasta läpi, kun löytyi kiinnostava projekti.
Omega A
Re: Omega A 2.0 TIC
Mä todella toivon että se 350 menis keväällä rikki Vaikee sanoo tarkallee oltiiko kuin lähellä jo tänä kesänä, piti käyttää syksyllä vielä penkissä mutta se sitten jäi... Ja se kevään penkityskään ei ihan putkeen mennyt... Mutta uskon kyllä että ton megan kanssa saatas suht iisisti noi lukemat pihalle. Jos sitten keväällä pääsis vetään luisua kunnolla Kohta pitäs etuiskarit saada ja säädettävät alumiiniset yläpäät niihin.hote kirjoitti:Sakari kirjoitti: Autosta olisi tavoite ottaa noin 350hp ja saada vielä pysymään läjässä. Paljon on vielä tekemättä...
Joko tänä kesänä on toi tavoite tehot omegassa ? Hieno omega piti lukasta läpi, kun löytyi kiinnostava projekti.
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Re: Omega A 2.0 TIC
Paljon oli penkityshetkellä vääntöä Nm ? 270hv löytyi 1.2 paineilla, mut en löytänyt tosta millanen vääntö oli.
Omega A
Re: Omega A 2.0 TIC
Muistaakseni oli 360nm väännöt.hote kirjoitti:Paljon oli penkityshetkellä vääntöä Nm ? 270hv löytyi 1.2 paineilla, mut en löytänyt tosta millanen vääntö oli.
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Re: Omega A 2.0 TIC
400Nm väännöt rikkoo jo vaihdelaatikoita mulla ainakin R28 lootat ei kestä kovia kiihdytyksiä nelilitrasen perässä.. Kaksi lootaa jo mennyt En tiiä miten muilla kun luin tätä topiikkia niin joku väitti että kestää kestääSakari kirjoitti:Muistaakseni oli 360nm väännöt.hote kirjoitti:Paljon oli penkityshetkellä vääntöä Nm ? 270hv löytyi 1.2 paineilla, mut en löytänyt tosta millanen vääntö oli.
Omega A
Re: Omega A 2.0 TIC
Aijaa sulla on menny paskaks? Tossa ei oo menny ku 3 vaihteelta syncro paskaks.. Muuten on hyvin kestäny kunnon rääkkiä. Muutama laatikko onneks varallahote kirjoitti:400Nm väännöt rikkoo jo vaihdelaatikoita mulla ainakin R28 lootat ei kestä kovia kiihdytyksiä nelilitrasen perässä.. Kaksi lootaa jo mennyt En tiiä miten muilla kun luin tätä topiikkia niin joku väitti että kestää kestääSakari kirjoitti:Muistaakseni oli 360nm väännöt.hote kirjoitti:Paljon oli penkityshetkellä vääntöä Nm ? 270hv löytyi 1.2 paineilla, mut en löytänyt tosta millanen vääntö oli.
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Re: Omega A 2.0 TIC
Kytkin pommilla ainaki särkee isoilla väännöillä laatikon helposti. Jos auto liikkuu ja siitä rupee ilman kytkinpommia suttaamaan niin ei särjy niin helposti. Niin ja öljynvaihdotki laatikoihin kantsii tehdä vaikka sitä ei huoltoohjelmas olekkaan
Re: Omega A 2.0 TIC
Juurikin näin. Vaikka tuo on koko kesän radallakin pommia saanut (ahdinta pitänyt vähän välillä herättää ) niin todella hienosti kyllä mielestäni kestänyt. Vaikuttavat kestäviltä laatikoilta minun mielestäni..jarkkis kirjoitti:Kytkin pommilla ainaki särkee isoilla väännöillä laatikon helposti. Jos auto liikkuu ja siitä rupee ilman kytkinpommia suttaamaan niin ei särjy niin helposti. Niin ja öljynvaihdotki laatikoihin kantsii tehdä vaikka sitä ei huoltoohjelmas olekkaan
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v