Älä osta käytettyjä suuttimia, kun finjectorilta saa uudet 1150cc EV14 sumut ~280 euroon kotiin kannettuna. Niissä on tuotot varmasti saman suuruiset, ne eivät ole tukossa tai rikki tai tee mitän muutakaan outoa mikä voi rikkoa koneen. Uusien suuttimien puolesta puhuu sekin, että käytettyjen suuttimien hinnat on jotenkin ihan älyttömän korkealla verrattuna uusiin.Sakari kirjoitti:Mites onko kellään jääny 1100-1500cc suuttimia hyllyyn? Sellaset tarttis, ja sen jälkeen uudelleen penkitystä.
Omega A 2.0 turbo
Re: Omega A 2.0 turbo
JEEEEEEEEEEEEE!
Re: Omega A 2.0 turbo
Eikä missään nimessä mitään kaasusuuttimia. Itse laittaisin Siemens Decat. Osa noista EV14 ruikkimista on tarkoitettu kaasulle, eivätkä ne menesty kovin hyvin etenkään viinalla. Useampi kone on mm. äkkilähtövehkeissä porsinut.
Re: Omega A 2.0 turbo
Mä jättäsin dekat hyllyyn ja ostasin EV14, ihan vaan suuttimen sumun ja lineaarisuuden vuoksi. Finjectorin sivuilla on mainittu selkeästi onko suuttimet tarkoitettu kaasulle vaiko ei.
JEEEEEEEEEEEEE!
Re: Omega A 2.0 turbo
Jaa, etteikö Deca olekaan hyvä? Erhiksellä on Asconassa melko suuret ja nyt jopa tuplana. Mutta aiemmin kun oli vain yhdet, niin toimi tyhjäkäynnillä ja pikkukierroksilla oikein hyvin, kun kisoissa tuli varikkoajoa yms. siirtelyajoa. Olivatkohan 2300cc. No pääasia, että tulee riittävän suuret ja toimivat.
Re: Omega A 2.0 turbo
Voi olla ettei tuu botnialle lähettyä, kun seuraavalla viikolla meinattiin tonne syyspartyille lähteä vehkeet rikkomaan?! kirjoitti:Meinasitko botnialle mennä ajelemaan 9.9?
Keme kirjoitti:Mä jättäsin dekat hyllyyn ja ostasin EV14, ihan vaan suuttimen sumun ja lineaarisuuden vuoksi. Finjectorin sivuilla on mainittu selkeästi onko suuttimet tarkoitettu kaasulle vaiko ei.
Uusiin oon kans kallistunu. Tosin nää nykysetkin suuttimet tuli ostettua vähän käytettynä ja on pelannu. Olikohaa ne dekat 400e pintaan ja noi EV14 280. Erotus sen 120.. loppupeleis pieni erotus, mutta kummat on sitte oikeesti ns paremmat, vai onko toiminnallisesti suurtakaan eroa? Itte en osaa yhtään sanoa kun kumpiakaan suuttimia ei ole ollut.kosunen kirjoitti:Eikä missään nimessä mitään kaasusuuttimia. Itse laittaisin Siemens Decat. Osa noista EV14 ruikkimista on tarkoitettu kaasulle, eivätkä ne menesty kovin hyvin etenkään viinalla. Useampi kone on mm. äkkilähtövehkeissä porsinut.
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Re: Omega A 2.0 turbo
Saabklubilla noista on tehty vertailua ja otettu sumusta kuvia. Dekojen "sumu" näyttää lähinnä paloruiskulta ja EV14 on oikeaa sumua.kosunen kirjoitti:Jaa, etteikö Deca olekaan hyvä?
https://www.dropbox.com/s/90e04gfi9w37n ... suhiku.jpg Tos 960cc Ev14
https://www.dropbox.com/s/rccnx5ucrs4z0 ... suihku.jpg Tos 870 deka
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... us#p999438 Tosta voi tarkastella enemmälti tuloksia.
JEEEEEEEEEEEEE!
Re: Omega A 2.0 turbo
Mulla ainakin toiminu noi 2000ev14 kaasut ihan ok.
Mites sait rakenneltua tuon 120A laturin? Onko se vielä kiilahihnalla? Mullaki alkaa virta käymään vähiin tolla 70A mallilla, täytyy ajaa ilman valoja jos luukuttaa
Mites sait rakenneltua tuon 120A laturin? Onko se vielä kiilahihnalla? Mullaki alkaa virta käymään vähiin tolla 70A mallilla, täytyy ajaa ilman valoja jos luukuttaa
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Omega A 2.0 turbo
Paloruiskusta en tiedä, muuta kuin että Sunbeam Impin kone on alunperin paloruiskusta peräisin . Useammalla asiakkaalla nuo kaasusuuttimet ovat viinalla rikkoneet koneet. Mäntiä jne sulanut, kun suutin on lopettanut lämpimänä toimintansa. Ts. suutin alkaa hirttää kiinni, tai jumittuu asentoon, jossa soossi ei enää piisaa.
En ole mikään asiantuntija näissä suutinasioissa. Sattuneesta syystä kyllä tutkitaan konerikot mahdollisimman tarkkaan, jotta vian aiheuttaja saadaan selville, eikä näin enää pääsisi käymään ja haittaamaasn kilvanajoa. Jossain vaiheessa käy melko kalliiksi artistille.
En enää muista kuka näitä kaasusuuttimia oli (uusia) rälläköinyt auki ja havainnut sen vian sieltä sisältä. AInakin nuo käytössä olevat moottorinohjaimet kisapuolella ovat hyvin toimineet Dekojen kanssa. Sitä en tiedä onko suuttimen koolla mitään merkitystä sen temppuilun suhteen viinaa käytettäessä. Mutta isot suuttimet ovat kyllä hienosti pelanneet ihan tuolla varikkosiirrossakin. Ja koneet jää käymään nätisti tyhjää käynnistyksen jälkeen.
Aika harvalla taitaa olla pyttykohtaisia lambdoja käytössä, eikö yleisin ole se yksi downpiipussa?
En ole mikään asiantuntija näissä suutinasioissa. Sattuneesta syystä kyllä tutkitaan konerikot mahdollisimman tarkkaan, jotta vian aiheuttaja saadaan selville, eikä näin enää pääsisi käymään ja haittaamaasn kilvanajoa. Jossain vaiheessa käy melko kalliiksi artistille.
En enää muista kuka näitä kaasusuuttimia oli (uusia) rälläköinyt auki ja havainnut sen vian sieltä sisältä. AInakin nuo käytössä olevat moottorinohjaimet kisapuolella ovat hyvin toimineet Dekojen kanssa. Sitä en tiedä onko suuttimen koolla mitään merkitystä sen temppuilun suhteen viinaa käytettäessä. Mutta isot suuttimet ovat kyllä hienosti pelanneet ihan tuolla varikkosiirrossakin. Ja koneet jää käymään nätisti tyhjää käynnistyksen jälkeen.
Aika harvalla taitaa olla pyttykohtaisia lambdoja käytössä, eikö yleisin ole se yksi downpiipussa?
Re: Omega A 2.0 turbo
Olikos se 1700ev14 kaasuna niin sellaisessa mallissa oli sellaista ongelmaa että mahdollinen huohotusöljy turvottaa suuttimen o rengasta jolloin tuotto vähenee.
2000ev14 kaasussa ei ole tuota ongelmaa ollut ainakaan tän hetken tiedon mukaan.
2000ev14 kaasussa ei ole tuota ongelmaa ollut ainakaan tän hetken tiedon mukaan.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Omega A 2.0 turbo
Kiilahihnalla on kyllä juu se kiilahihnapyörä käy suoraan sen moniurahihnapyörän paikalle. Tai yksi prikka sinne pyörän alle pitää laittaa ettei pyörä ota laturinrunkoon. Joo toi 70A laturi ei kyllä riitä millään. Laski itellä voitit täyskaasuvedossa pahimmillaan 11,8volttiin... Sytkä ei oikeen tykkää... Nyt pysyy päältä 13voltin.vectraTBO kirjoitti:Mulla ainakin toiminu noi 2000ev14 kaasut ihan ok.
Mites sait rakenneltua tuon 120A laturin? Onko se vielä kiilahihnalla? Mullaki alkaa virta käymään vähiin tolla 70A mallilla, täytyy ajaa ilman valoja jos luukuttaa
Täytyy noita suuttimia ostaa luultavasti ensi kaudeksi. Nyt mennään näillä suuttimilla tekemään ensiviikolla säädöt loppuun ja katsotaan mitä saadaan vehkeestä revittyä irti... eikä tässä vielä ole varmaa tietoa laitellaanko talvella tuohon 3litraiseen etana
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Re: Omega A 2.0 turbo
Ok. Täytyy talvella ihmetellä. Mulla toistaiseksi pysyy päälle 13V tolla 70A laturilla, ilman valoja. Valoilla menee alle 13V.Sakari kirjoitti:Kiilahihnalla on kyllä juu se kiilahihnapyörä käy suoraan sen moniurahihnapyörän paikalle. Tai yksi prikka sinne pyörän alle pitää laittaa ettei pyörä ota laturinrunkoon. Joo toi 70A laturi ei kyllä riitä millään. Laski itellä voitit täyskaasuvedossa pahimmillaan 11,8volttiin... Sytkä ei oikeen tykkää... Nyt pysyy päältä 13voltin.vectraTBO kirjoitti:Mulla ainakin toiminu noi 2000ev14 kaasut ihan ok.
Mites sait rakenneltua tuon 120A laturin? Onko se vielä kiilahihnalla? Mullaki alkaa virta käymään vähiin tolla 70A mallilla, täytyy ajaa ilman valoja jos luukuttaa
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Omega A 2.0 turbo
Juu, oliko sulla millain sytkä? Täs on toi suorasytytys Ls2 puolilla. Noi taitaa vaan imasta niin pirusti tota virtaa.
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Re: Omega A 2.0 turbo
Perus hukkakipinä systeemi mulla.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Omega A 2.0 turbo
Juu, elikkäs käytiin eilen penkissä ja reissu meni ihan hyvin. Auto toimi ja saatiin penkattua 350hp/450nm 1.5bar. Sitte katotaan kuopiossa saadaanko radalla rikottua
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Re: Omega A 2.0 turbo
Noniin, tuli käytyä Kuopiossa partyilla ajelemassa ja illalla tuli vähän mökäöljyäkin otettua... Auto kesti hyvin. Enemmänkin ois voinut ajaa, mutta aika loppu kesken ja kuskeja oli paljon Harmi vaan että keli oli vetinen. Ei päässyt kunnolla savuttelemaan luisukunkku pystikin sattui tänne tulemaan
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v