Nää oli muistaakseni letin männät, niitä oli 2 eri vaihtoehtoa. Korkeempi puristeinen ja matalempi. Nää on ne korkeempi puristeiset. Palotiloja on vähän muokattu. Ostin sillon korkeempi puristeiset kun oli tiedossa että polttoaineena on RE85.lauantaijokeri kirjoitti: ↑04 Helmi 2018, 22:12Minkä koneen männät ne on, c20let? Onko palotiloja kannesta muokkailtu? Monet aftermarket männän antavat hieman alemman puristuksen lettiin, ilmeisesti tarkoituksena isompien ahtojen käyttö.Sakari kirjoitti: ↑03 Helmi 2018, 15:42Kantta mieluusti teettäisin lisääkin, mutta nyt on budjetit vaan heikossa nokka oli catcamssin lievä virinokka. Mutta melkein siis vakio. Rutut siinä 9:1-2 wösnerin mäntälöisillä. Lisää ei ole tarkoitus laittaa.kosunen kirjoitti: ↑02 Helmi 2018, 19:21 Kohta saattaa olla syytä vaihtaa vakio nokka pois ja tehdä jotain parempaa tilalle kun suurennat ahdinta. Ruttujen kanssa ei kannata liikaa leikkiä. Siinä maksimissaan 9,0:1 paikkeilla pidät, niin kestää laittaa edes vähän järkevämmin ennakkoa, eikä puristuspaineet nouse kierroksilla liian suuriksi.
Ja varmaan sitä kantta voisi muokata hiukan lisää, niin tulee helpommin voimaa.
Omega A 2.0 turbo
Re: Omega A 2.0 turbo
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Re: Omega A 2.0 turbo
Noniin suuttimet saapu 1300cc fininjectorilta. Ja turvatankki tuli myös nyt laitettua. Vanha peltitankki sai lentää mäkeen
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
-
- 'Admiral'
- Viestit: 173
- Liittynyt: 20 Maalis 2013, 12:31
- Paikkakunta: kaustinen
Re: Omega A 2.0 turbo
olipa kiiltonen tankki mihin asti tankin viskasit?
rekord coupe 2,5 -70
senator A1 3,0 -78
omega 3000 12v -89
Calibra 4x4 turbo
Omega 3000 24v
senator A1 3,0 -78
omega 3000 12v -89
Calibra 4x4 turbo
Omega 3000 24v
Re: Omega A 2.0 turbo
Nimenomaan Ehkä vähän huonosti artikuloitu
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Re: Omega A 2.0 turbo
Noniin, nyt on eilen penkitelty autoa ja haettu säätöjä kohdilleen. Eli lopputulos oli lukujen valossa seuraava: 409hp ja 509Nm 1.7bar. Mielestäni tällä setupilla ihan ok. Tultiin siihen lopputulokseen että nokka pitäisi laittaa vaihtoon. Niin kuin Kosunenkin aikaisemmin sanoi. Se on siis jossain vaiheessa tässä hankinnassa. Mutta mukavasti on kyllä vetoja, mitä tuossa eilen pieni lenkki kerettiin ajamaan tavoitteet tuli siis kuitenkin täyteen että 400 korville päästiin ahdin herää siinä 4t kohdalla, eli ihan passeli vielä
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Re: Omega A 2.0 turbo
Millä kierroksilla 1bar ylittyy?
Oisko lappua näkyville?
Hyvä että jollain on vehkeet jo hyvällä mallilla,meidän omega on velä siellä mihin se syyskuussa hylättiin
Oisko lappua näkyville?
Hyvä että jollain on vehkeet jo hyvällä mallilla,meidän omega on velä siellä mihin se syyskuussa hylättiin
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omega A 2.0 turbo
Tossa lapussa ei oo sitä painetta... Tai on mutta ei oo ollu ilmeisesti mappi siin mittauksessa mukana. Logista näkyy sit se paineen nousu. Tossa kuva mikä puhelimessa nyt oli lapusta
Ja toivotaan pitkää ikää on teillä vielä aikaa laittaa pelit kuntoon!
Ja toivotaan pitkää ikää on teillä vielä aikaa laittaa pelit kuntoon!
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Re: Omega A 2.0 turbo
Yläpäässä näyttäis ahistavan jokin selkeästi,vai onko säätö kesken tai jtn.?
Jos ei tuon ylemmäksi pyöritä niin luulis pysyvän pitkäänkin kasassa.
Jos ei tuon ylemmäksi pyöritä niin luulis pysyvän pitkäänkin kasassa.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omega A 2.0 turbo
Juu oli viel tuossa kesken. Mutta siis rajoitinkin on jo 6500. Ei ollu hyötyä nostaa enää kierroksia. Tilanne ois varmasti ihan eri toisella nokalla. Ja tuo turbolta lähtevä kurvi jossa pieni supistus ja silikoni pitää tehdä paremmaksi. Pyöreämmäksi. Kierrättää vähän kauempaa ja hitsata loivemmat alumiinikurvit... Siinä tulee luultavasti sellanen ahdistava pyörre.
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Re: Omega A 2.0 turbo
Mikä setuppi koneessa on? Aika kapea toi tehoalue ja maksimi vääntö jotenkin omasta mielestä korkealla, johtuneeko sitten isosta ahtimesta ja jos nokka ei hengitä kunnolla.. Oma 8v odottelee vielä loppusilausta ja sit ehkä tänä kesänä penkkiin Tehotavoite on pienempi kuin sinulla, vaivaiset 350hv mutta eiköhän se riitä c kadettiin ja ajelee sitten tolla deellä jos enempi vetoja haluaa
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Omega A 2.0 turbo
Männät on 9 pintaan ruttu, kosunen kairannut kantta ja re85 mennään... Venat vakiot, jouset jäykemmät ja catcamssin lievin nokka mitä näihin on saanu. Vastasko kysymykseen? Niin ja ahdin siis hx40 superi 16 pesällä.
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Re: Omega A 2.0 turbo
Pitää muuten melko kovaa meteliä noi ev14 suuttimet. Kellään kokemuksia noista? Tai sitten se ottaa hyvän kaikupohjan tosta plenumista. Ja puolien säksätys vielä siihen päälle. Kivahan tosta ois kutitella viel vähän enemmän epäilys on kyllä siinä nokassa että ahdistaa. Mutta sehän selviää kun vaihtaa nokan.
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Re: Omega A 2.0 turbo
Vastasi
Oma rutku on letin männillä 9,2 rutulla, hiukan siitä pudonnut kun palotiloja pyöristelty venojen kohdalta ja kanavia kairailtu kevyesti omin jaloin vakiovenat, newmann camssin jouset,hiottu nokka moottorin ja tehotavoitteiden mukaan, tavoite saada mahdollisimman käyttömukava auto kun katukäytössä. Master powerin mpr 545-2 ahdin, #9 pakopesällä. Onko tietoa nokan asteista yms?
Mulla deessä täysmetallirunkoiset ev14 ja pitää aika rajua naputusta
Oma rutku on letin männillä 9,2 rutulla, hiukan siitä pudonnut kun palotiloja pyöristelty venojen kohdalta ja kanavia kairailtu kevyesti omin jaloin vakiovenat, newmann camssin jouset,hiottu nokka moottorin ja tehotavoitteiden mukaan, tavoite saada mahdollisimman käyttömukava auto kun katukäytössä. Master powerin mpr 545-2 ahdin, #9 pakopesällä. Onko tietoa nokan asteista yms?
Mulla deessä täysmetallirunkoiset ev14 ja pitää aika rajua naputusta
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Omega A 2.0 turbo
Juu. Nokan speksit 272°/271° - 225°/224° - 11.35mm/11.35mm - 1.00mm/1.10mm. Joku sport mallin nokka. Juu, tää on sillontällön kadulla ja radalla kun kerkii lähtee ajelee ja pelit toimii kaikki radat vaan niin kaukana, tai joku ahvenistokin joka vkl varattu. Muttamutta eiköhän sitä taas pääse keväällä johonkin luisuttaa
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Re: Omega A 2.0 turbo
Aika liki taitaa olla omaa nokkaa.. mulla muistaakseni pakopuolella 12mm nostoa. pitä kaivaa tallista lappu ja tarkistaa
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....