Senator vm.91 *kuvapäivitystä*

Esittele Opel-projektisi tai autosi
pläsäri
OCF Member 2016
Viestit: 1486
Liittynyt: 15 Marras 2012, 09:00
Paikkakunta: Lahti

Re: Senator vm.91 *Mittaristoa*

Viesti Kirjoittaja pläsäri »

bart kirjoitti:aikoinaan tuli senu ostettua ja ajatuksena tehdä tuon suuntainen lattiasta kattoon projekti siitä.
no en ole saanut mtn aikaiseksi :bonk:

hienoa että jaksat väkertää :thumbsup:
Tätä on ollu mukava rakentaa kun ei ole kukaan aikasemmin ruvennut patentti ratkaisuilla räpeltämään, peltejä lukuunottamatta :)
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
pläsäri
OCF Member 2016
Viestit: 1486
Liittynyt: 15 Marras 2012, 09:00
Paikkakunta: Lahti

Re: Senator vm.91 *Tekniikkaa(ko)*

Viesti Kirjoittaja pläsäri »

Jeppistä joo, Tullu tehtyä taas kaikkea pientä kivaa.

Mittariston kun sain valmiiksi kusipäisen kissan mielestä homma ei natsannut ja mittaristo tapasi parkettilattian
Kuva
Että näin.
Vielä on päätös tulematta maksaako kissan omistaja mittariston vai pitääkö minun maksaa. Kissan omistaja tuppaa olemaan vähän sitä mieltä että minun vika kun jätin sen mittariston pöydälle... Tokasin että on se perkele jos kissan takia pitää kaikki olla joko lattialla tai lukkojen takana ettei vaan kissa tiputa, kun "kissat nyt vaan on tuollaisia" :roll:

Noo asiasta kukkaruukkuun hyllyt sain paikoilleen ja 12 kpl pahvilaatikoita hävisi tuohon rytöläjään sitten
Kuva
kelepaa pyöriä auton ympärillä kun nyt siihen pystyykin, siirtoalustan proto on tallikaverin auton alla tällä hetkellä ja protosta siirrytään mutkan kautta lopulliseen siirtoalustaan ja työntö senatorin alle että pääsee sitten liikuttelemaan sitä

Vesipumpun hihnapyörän pulteista pyörähti kannat pyöreiksi, siihen sitten menikin tovi kun porasi niitä pois kun halppis poranteräsarjasta ei pärjännyt yksikään pulttien kantoihin...
Kuva
Nyt viikonloppuna sain aikaiseksi porata nekin pois jonka jälkeen jakopää auki

ÜLLATÜÜS!!
Kuva
Kuva
jakoketjun laahaimet palasina :whack:
Tällä kun olisi saksaan lähdetty pois oltais tultu varmaan hinurilla...

Vaihteiston ja moottorin yhteiselo päättyi ja moottori pukille hoppista
Kuva
Öljypohja poikkeen
Kuva
Aiemmin alkukesästä Motonetistä ostettu alapään tiivistesarja saa nyt sitten oikeasti käyttöä, viimenen mitä konserniin saatiin ja siitäkin kampuran takastefa 5mm kiero.. Eipä haittaa kun konetta avata tuota enempää
Kuva
Paperitiivisteet vaihtuu Loctite 5910 tiivistemassaan, saa oikeasti sen öljyn pysymään pois koneen ulkopuolelta oikein käytettynä...
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19314
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Senator vm.91 *Tekniikkaa(ko)*

Viesti Kirjoittaja Timonen »

pläsäri kirjoitti:Mittariston kun sain valmiiksi kusipäisen kissan mielestä homma ei natsannut ja mittaristo tapasi parkettilattian
Kuva
Että näin.
Vielä on päätös tulematta maksaako kissan omistaja mittariston vai pitääkö minun maksaa. Kissan omistaja tuppaa olemaan vähän sitä mieltä että minun vika kun jätin sen mittariston pöydälle... Tokasin että on se perkele jos kissan takia pitää kaikki olla joko lattialla tai lukkojen takana ettei vaan kissa tiputa, kun "kissat nyt vaan on tuollaisia" :roll:
Ei kyllä meillä ole IKINÄ kissat kauaa pöydillä hyppineet... Yleensä sen yhden ja viimeisen kerran vesisuihkulla kasteltuna.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
pläsäri
OCF Member 2016
Viestit: 1486
Liittynyt: 15 Marras 2012, 09:00
Paikkakunta: Lahti

Re: Senator vm.91 *Tekniikkaa(ko)*

Viesti Kirjoittaja pläsäri »

Timonen kirjoitti:
pläsäri kirjoitti:Mittariston kun sain valmiiksi kusipäisen kissan mielestä homma ei natsannut ja mittaristo tapasi parkettilattian
Kuva
Että näin.
Vielä on päätös tulematta maksaako kissan omistaja mittariston vai pitääkö minun maksaa. Kissan omistaja tuppaa olemaan vähän sitä mieltä että minun vika kun jätin sen mittariston pöydälle... Tokasin että on se perkele jos kissan takia pitää kaikki olla joko lattialla tai lukkojen takana ettei vaan kissa tiputa, kun "kissat nyt vaan on tuollaisia" :roll:
Ei kyllä meillä ole IKINÄ kissat kauaa pöydillä hyppineet... Yleensä sen yhden ja viimeisen kerran vesisuihkulla kasteltuna.
Juu, tämä oli tapahtunut kun ei ollut ketään kotona, tosin kissat saa kiittää onneaan etten ollut paikalla tapahtuma aikaan :D
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
Avatar
L.ossi
OCF Member 2020
Viestit: 575
Liittynyt: 29 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Heinola

Re: Senator vm.91 *Tekniikkaa(ko)*

Viesti Kirjoittaja L.ossi »

mulla on yksi digimittaristo hyllyssä. taitaa olla omegasta mutta siitä saa osia ainakin. en ole koskaan kokeillut kuinka toimiva se on. saat sen veloituksetta jos on käyttöä.
pläsäri
OCF Member 2016
Viestit: 1486
Liittynyt: 15 Marras 2012, 09:00
Paikkakunta: Lahti

Re: Senator vm.91 *Tekniikkaa(ko)*

Viesti Kirjoittaja pläsäri »

L.ossi kirjoitti:mulla on yksi digimittaristo hyllyssä. taitaa olla omegasta mutta siitä saa osia ainakin. en ole koskaan kokeillut kuinka toimiva se on. saat sen veloituksetta jos on käyttöä.
Mä pidän ton mielessä, aika usein tulee Heinolassa käytyä kuitenkin
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
Avatar
Jones-
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 1132
Liittynyt: 04 Heinä 2005, 14:46
Paikkakunta: Tre

Re: Senator vm.91 *Tekniikkaa(ko)*

Viesti Kirjoittaja Jones- »

Samoilla vauhdeilla manuaaliaskia paikalleen :D sopiikos tuo putkisto semmosen kanssa yhteen?
._.
pläsäri
OCF Member 2016
Viestit: 1486
Liittynyt: 15 Marras 2012, 09:00
Paikkakunta: Lahti

Re: Senator vm.91 *Tekniikkaa(ko)*

Viesti Kirjoittaja pläsäri »

GreadR kirjoitti:Samoilla vauhdeilla manuaaliaskia paikalleen :D sopiikos tuo putkisto semmosen kanssa yhteen?
Sopis kyllä mut ei ole tulossa manuaalia, ei tää mikään omega ole :D Jos jenkeistä pistäis vahvistuspakettia tilaukseen uuden turbiinin kanssa? :lovin: ei ehkä nyt tässä vaiheessa kun on niin paljon muutakin hommaa
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
Avatar
Killroy
OCF Member 2020
Viestit: 4480
Liittynyt: 03 Huhti 2006, 11:39
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Senator vm.91 *Tekniikkaa(ko)*

Viesti Kirjoittaja Killroy »

Ei hyviä autoja pidä mennä manuaaliaskilla pilaamaan. -(z)-
"Älä puhu Asconasta, jos et totta tarkoita, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita, sulle Ladaa en mä toivo mutta vihaan japseja, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita"
(lauletaan Johnny Liebkindìn äänellä ja hymyhyylien nuotilla)
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Re: Senator vm.91 *Tekniikkaa(ko)*

Viesti Kirjoittaja telwin »

L.ossi kirjoitti:mulla on yksi digimittaristo hyllyssä. taitaa olla omegasta mutta siitä saa osia ainakin. en ole koskaan kokeillut kuinka toimiva se on. saat sen veloituksetta jos on käyttöä.
+ 1
hote
OCF Member 2015
Viestit: 2166
Liittynyt: 13 Heinä 2008, 22:15

Re: Senator vm.91 *Tekniikkaa(ko)*

Viesti Kirjoittaja hote »

telwin kirjoitti:
L.ossi kirjoitti:mulla on yksi digimittaristo hyllyssä. taitaa olla omegasta mutta siitä saa osia ainakin. en ole koskaan kokeillut kuinka toimiva se on. saat sen veloituksetta jos on käyttöä.
+ 1
Löytyy multakin digimittaristo A omegasta.. mut toi ei ole ihan ilmainen :lol:
Omega A
pläsäri
OCF Member 2016
Viestit: 1486
Liittynyt: 15 Marras 2012, 09:00
Paikkakunta: Lahti

Re: Senator vm.91 *Ledien vääntämistä*

Viesti Kirjoittaja pläsäri »

Hommat jatkunut taas harppauksen eteenpäin kun sain valokuidun ja sähköhilut kiinasta..

Ylivirran saanti Arduinolle estyy nyt tällä jännitteensäätimellä, tiputan virran auton käynnissä ollessa vajaaseen 12 voltiin ettei käy hassusti kun pistää koneet käyntiin (kun ne lähtee käyntiin)
Kuva

Itse Arduino juntattuna hallin koneeseen, ja ohjelma latautumaan kas näin
Kuva
Kuva
Huomatkaa AVAAMATON olut!! vieläkin avaamatta, voisi tallikaveria kiusataksee avata sen seuraavalla kerralla kun tuppaa sen arvokas olunen olemaan

Hommahan lähti siis kolvaamalla Motronicin 25 pinninen liitin irti jostain wolkkarin ecusta, mukavaa hommaa kun tinaimuri oli hävinnyt... löytyi jälkikäteen kotoa :roll:
Kuva
Ja juottamalla se kiinni uuteen piiriin
Kuva

Komponenttien paikat katottiin kohilleen ja tähän kohtaan tällä kertaa hommat jäi, kun ei enää tinahöyryissä pystynyt luovaan ajatteluun
Kuva
Mosfetit puuttuu vielä ennen kun pääsee lopulliseen piirin valmiiksi tekoon ja kysymys merkkinä vielä on juotanko arduinosta usb ja virtaportit irti ja kolvaan piiriin kiinteästi vai miten.. Näkee sitten kun muut saa kolvailtua..

Valokuitu saapui Nadenexilta kotiin ja tässähän piti nyt tehdä lopullinen päätös miten mä noi hommat teen, päätös tehtiin parin tupakin jälkeen ja eikun menoks!
Whiiiii--RUKS sano porakone ja liittimiin sekä liitinrunkoihin tuli reikää jumalaton määrä
Kuva
Kuva
Liittimiin piti muovihitsata ohjurit valokuidulle että sai valon oikeaan paikkaan, sopiva materiaali löytyi Hondan helmamuovin kiinnikkeistä
Kuva
Kuva
Itse valokuitu, kuoren kanssa 8,4mm ja ilman kuorta 6mm
Kuva

Näillä eteenpäin
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
Rizla^^
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4993
Liittynyt: 13 Loka 2010, 16:16
Paikkakunta: Kokkola

Re: Senator vm.91 *Ledien vääntämistä*

Viesti Kirjoittaja Rizla^^ »

Mulla meni ohi että mitä tässä ollaan tekemässä? työn jälki kyllä näyttää aikasta hyvälle ja harkitulle sijoittamiselle.

tuohon tinaamiseen niin olisi hyvä jos käytössä joku imuri tai puhallin ettei höyryt jää pyöriin siihen hollille.
pläsäri
OCF Member 2016
Viestit: 1486
Liittynyt: 15 Marras 2012, 09:00
Paikkakunta: Lahti

Re: Senator vm.91 *Ledien vääntämistä*

Viesti Kirjoittaja pläsäri »

Rizla^^ kirjoitti:Mulla meni ohi että mitä tässä ollaan tekemässä? työn jälki kyllä näyttää aikasta hyvälle ja harkitulle sijoittamiselle.

tuohon tinaamiseen niin olisi hyvä jos käytössä joku imuri tai puhallin ettei höyryt jää pyöriin siihen hollille.
Säädettävää RGB Led valaistusta sisustaan. Normaali ajossa taustavalaistus on oranssi, sportilla ajettaessa punainen ja pakkasasennolla ajettaessa valkoinen. tuohon purkkiin vois vielä lisätä automaattisen kirkkauden säädön mutta laitetaan nyt tää ekaks kuosiin
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
pläsäri
OCF Member 2016
Viestit: 1486
Liittynyt: 15 Marras 2012, 09:00
Paikkakunta: Lahti

Re: Senator vm.91 *peltihommia*

Viesti Kirjoittaja pläsäri »

Jos ei se räpeltäminen lopu, se saa jatkua!

Joten jatketaan.

Sain otettua itteäni niskasta kiinni ja rupesin kaaria tekeen uudestaan, vähän kadettia ja omegaa yhdistelemällä päästiin hyvään alkuun. Omegan korjauskaaret sai vääntää kolmeen osaan että rupes sopimaan paikoilleen
Kuva
Nyt vaan kun on uusi kaari abouttiarallaa paikoillaan tajusin ottaa vasta tässä vaiheessa takapuskurin seinältä alas ja katsoa että miten se istuu.. No eihän se oikeen istu kun vedin kaaren alkuperästä hitusen ylemmäs. Täytyy miettiä miten tuon fiksaa että se näyttää siltä miltä pitääkin
Kuva

Sisältäkin saanu naputeltua bitumia poikkeen jo reilu puolet, apparin puoli käytännössä jälellä enään
Kuva

Penkin kiskojakin motivaation yllättäessä tein, luulis säädöt riittävän pienemmällekkin ihmiselle. Kuvassa penkki työnnetty niin eteen ja niin ylös kun sen saa
Kuva

Päivän jokerina kuva perän öljypropusta minkä tein tuossa viime vuoden puolella
Kuva
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
Vastaa Viestiin