Senator vm.91 *kuvapäivitystä*
Re: Senator vm.91 *Mätää, b luokan korjauksia & muuta*
Nyt on kyllä pakko mainostaa, hitto kerrankin positiivinen yllätys korin suhteen.
bensatankki ei ole edes pahasti ruosteessa
ja pohja olikin sitten melkonen yllätys!
vähällä taidetaan hitsauksissa kuitenkin päästä
polttoainetankin ympäryskään ei ole paha, puhallus riittänee että ei tarvi sitäkään hitsata välttämättä
Hitto uudet helmat enää pitäs ostaa ni pääsis hitsaileen, kuhan saatas virolaisten asentaman hallin sähkökaapin asennettua uudelleen kun pistorasiat ei toimi
bensatankki ei ole edes pahasti ruosteessa
ja pohja olikin sitten melkonen yllätys!
vähällä taidetaan hitsauksissa kuitenkin päästä
polttoainetankin ympäryskään ei ole paha, puhallus riittänee että ei tarvi sitäkään hitsata välttämättä
Hitto uudet helmat enää pitäs ostaa ni pääsis hitsaileen, kuhan saatas virolaisten asentaman hallin sähkökaapin asennettua uudelleen kun pistorasiat ei toimi
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
Re: Senator vm.91 *Mätää, b luokan korjauksia & muuta*
eihän toi oo pahakaan.. ite omasta senusta revin kans sisustan auki ja yllätyin ko ei ollu ruostetta yhtään helmassa pikku reikä ja eessä pyörän kotelossa.. kaaretki jopa ehjät toki jonku joskus korjaamat ja huonosti maalaamat.. ovien alareunat häätys kans laittaa.. aina näissä vanhoissa on
Vectra B -97 1.6 (projektikäyttis)
Calibra -91 2.0 8v aut (kesäauto/projekti)
Astra G -01 2.0 (käyttis)
Calibra -91 2.0 8v aut (kesäauto/projekti)
Astra G -01 2.0 (käyttis)
Re: Senator vm.91 *Mätää, b luokan korjauksia & muuta*
Juu siitä ei pääse mihinkään, ihme on jos ei vanhasta autosta löydy paikattavaaDr_Sultan kirjoitti:eihän toi oo pahakaan.. ite omasta senusta revin kans sisustan auki ja yllätyin ko ei ollu ruostetta yhtään helmassa pikku reikä ja eessä pyörän kotelossa.. kaaretki jopa ehjät toki jonku joskus korjaamat ja huonosti maalaamat.. ovien alareunat häätys kans laittaa.. aina näissä vanhoissa on
putkiston kanssa päästy eteenpäin
tuollaset 2" välivaimentimet tilattu ja V-bandit siihen samaan syssyyn.
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
Re: Senator vm.91 *Mätää, b luokan korjauksia & muuta*
Pohja näyttää suht terveeltä. lahompiiki on nähty
Omega A
Re: Senator vm.91 *Mätää, b luokan korjauksia & muuta*
näyttihän se iteltäki.. otin orkkis helmamuovit pois niin alaosa näytti terveeltä muttako vähän kynsi massaa pois niin peltiä ei ollu ollenkaan, itellä ei oo senussa enään ko yks paikka hitsata niin olis valmis ja lahoa löyty: molemmat helmat, peräkontin pohjassa kaks reikää, vararengaskotelossa yks reikä, etupyörän koteloissa molemmissa reikä siinä missä sisällä on kuskinpuolella polkimet, runkopalkki kuskinpuolelta eestä, kolme reikää, vänkärin puolella ihan terve kuskin penkin alla pari reikää, vänkärin takajalkotilassa yks iso reikä ja ööö.. siinäpä ne tais ollakki monikaan ei ois alkanu tota laittaan mut toivottavasti ois yks "harvinaisuus" pelastettu tulevaisuuden osalta suomenteille
Vectra B -97 1.6 (projektikäyttis)
Calibra -91 2.0 8v aut (kesäauto/projekti)
Astra G -01 2.0 (käyttis)
Calibra -91 2.0 8v aut (kesäauto/projekti)
Astra G -01 2.0 (käyttis)
Re: Senator vm.91 *Mätää, b luokan korjauksia & muuta*
Joo ei nää mitään ruottalaista rautaa ole.. paikattavat yhteen läjään tässä näin: Takakaaret, molemmat helmat/helmojen päädyt, vasen etu sisälokasuoja, kuljettajan penkin alta pohjasta yks paikka ja runkopalkki oikeelta ennen takakelkkaa
Katalysaattorit on tulossa joista toinen tulee ensi viikolla ja toinen joskus elo/syyskuussa. muut putken pätkät hommataan toisen katin saapumiseen asti niin pääsee kaveri näyttämään hitsikonetta rosteriin
Siinä osa hiluista nyt sitten on
Sitten lisää teetettyä hommaa, tänä viikonloppuna haetaan S2000 Hondan nahkajakkarat tuohon, kiskojen muokkaus onnistunee helposti kun molemmissa ovat pultattavaa mallia
Takakelkan otin alas, purin, putsasin ja totesin että hyvältä näyttää, hieman paineistettua hiekkaa/soodaa ja jotain myrkkymaalia niskaan että myös pysyy hyvänä.
jotain nelipyttysiä kiinni leikanneita tuhkakuppeja eksynyt kuvaan..
En oikeen niellyt edellisen omistajan sanomaa lausetta "tänä vuonna en vaihtanu peräöljyjä kun kerkesit ostaa pois".. öljyt vissiin jääny vaihtamatta parina edellisenäkin vuonna
Me ei paineilmaa tarvita, kun vääntövartta löytyy max. kolmen metrin edestä! helpotti perän pulttien irrotusta kummasti..
Kuva sensuroitu
tuli ihan puhdasta, kaikki osat on vaan uitettu johonkin vahaan, ei meinaan lähde kun rapsuttamalla irti
Ruosteet ei ole todellakaan vielä pahat kelkan ja tukivarsien kohdalla
Löysin hyvän ystävän Rick Dale:n joka kertoi tästä loistavasta tuotteestaan. Pakko oli koittaa ja jenkin myyntipuheet toimi!
tökötti poistaa ruostetta ihan mallikkaasti näistä kuvia myöhemmin (kun muistan kuvat ottaa)
Tukivarsien puslat on sen verran hyvässä kunnossa että en lähde vaihtamaan, kumi ei ole mistään halkeillut irti ja ovat jämäkät kun vääntää ja kääntää. Takakelkan isot vaihtuu kyllä uusiin kun niistä on alkanut vulkanointi irtoamaan
Näillä eväillä eteenpäin, Hitaasti mennään ja alkaa jo ahdistaa kun ei ole hitsikoneeseen tarvittavaa sähköä _edelleenkään_ ja vuoden päästä pitäs saksaan lähteä tuolla... Pakko on jotain kohta karsia ToDo 2014 listalta pois jos ei pääse hommia tekemään Sähköt voi tosin tehdä vaikka tässä odotellessa ja sisustaa
Yleiskuva tältä hetkeltä tähän loppuun
Osat pitäs saada ja vähän äkkiä lattiatasolta poikkeen, hyllyt pitäs rakentaa...
Katalysaattorit on tulossa joista toinen tulee ensi viikolla ja toinen joskus elo/syyskuussa. muut putken pätkät hommataan toisen katin saapumiseen asti niin pääsee kaveri näyttämään hitsikonetta rosteriin
Siinä osa hiluista nyt sitten on
Sitten lisää teetettyä hommaa, tänä viikonloppuna haetaan S2000 Hondan nahkajakkarat tuohon, kiskojen muokkaus onnistunee helposti kun molemmissa ovat pultattavaa mallia
Takakelkan otin alas, purin, putsasin ja totesin että hyvältä näyttää, hieman paineistettua hiekkaa/soodaa ja jotain myrkkymaalia niskaan että myös pysyy hyvänä.
jotain nelipyttysiä kiinni leikanneita tuhkakuppeja eksynyt kuvaan..
En oikeen niellyt edellisen omistajan sanomaa lausetta "tänä vuonna en vaihtanu peräöljyjä kun kerkesit ostaa pois".. öljyt vissiin jääny vaihtamatta parina edellisenäkin vuonna
Me ei paineilmaa tarvita, kun vääntövartta löytyy max. kolmen metrin edestä! helpotti perän pulttien irrotusta kummasti..
Kuva sensuroitu
tuli ihan puhdasta, kaikki osat on vaan uitettu johonkin vahaan, ei meinaan lähde kun rapsuttamalla irti
Ruosteet ei ole todellakaan vielä pahat kelkan ja tukivarsien kohdalla
Löysin hyvän ystävän Rick Dale:n joka kertoi tästä loistavasta tuotteestaan. Pakko oli koittaa ja jenkin myyntipuheet toimi!
tökötti poistaa ruostetta ihan mallikkaasti näistä kuvia myöhemmin (kun muistan kuvat ottaa)
Tukivarsien puslat on sen verran hyvässä kunnossa että en lähde vaihtamaan, kumi ei ole mistään halkeillut irti ja ovat jämäkät kun vääntää ja kääntää. Takakelkan isot vaihtuu kyllä uusiin kun niistä on alkanut vulkanointi irtoamaan
Näillä eväillä eteenpäin, Hitaasti mennään ja alkaa jo ahdistaa kun ei ole hitsikoneeseen tarvittavaa sähköä _edelleenkään_ ja vuoden päästä pitäs saksaan lähteä tuolla... Pakko on jotain kohta karsia ToDo 2014 listalta pois jos ei pääse hommia tekemään Sähköt voi tosin tehdä vaikka tässä odotellessa ja sisustaa
Yleiskuva tältä hetkeltä tähän loppuun
Osat pitäs saada ja vähän äkkiä lattiatasolta poikkeen, hyllyt pitäs rakentaa...
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
Re: Senator vm.91 *penkin pentelettä*
Dodiin nyt juuri tuli haettua penkit kotia
jos noilla pysyis paikallaan vallan hirveissä gee voimissa, hyvät on kyllä istua!
jos noilla pysyis paikallaan vallan hirveissä gee voimissa, hyvät on kyllä istua!
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
Re: Senator vm.91 *Sähköjä uusiks*
Doddiin, putkiston värkkääminen odottaa toista katalysaattoria joka odotuksista poiketen tulee ens viikolla kahde kuukauden sijaan.
Homman nimi on Wire Tuck ja alotettiin keulan sähköistä
Uusi reikä kylkeen ja menoks
Samaa kautta myös ilmastoinnin sähköt
Toinen mokoma johtosarja onkin tässä
Konehuoneen muut sähköt vedetään sitten täältä, uusi reikä peltiin ja uudelleen menoks.
Moottorin ja laatikon johtosarjat pitäs kanssa saada mahtumaan, pitää halkoa lisää että mahtuu.. ja reikää täytyy vielä värkätä lisää pyöräkoteloon ABS boxille ja tulipeltiin parille muun laitteen piuhoille
Mikä olis erkkateippiä fiksumman näkönen eriste?
Päivän jokeri on akkutelineen irroitus
Homman nimi on Wire Tuck ja alotettiin keulan sähköistä
Uusi reikä kylkeen ja menoks
Samaa kautta myös ilmastoinnin sähköt
Toinen mokoma johtosarja onkin tässä
Konehuoneen muut sähköt vedetään sitten täältä, uusi reikä peltiin ja uudelleen menoks.
Moottorin ja laatikon johtosarjat pitäs kanssa saada mahtumaan, pitää halkoa lisää että mahtuu.. ja reikää täytyy vielä värkätä lisää pyöräkoteloon ABS boxille ja tulipeltiin parille muun laitteen piuhoille
Mikä olis erkkateippiä fiksumman näkönen eriste?
Päivän jokeri on akkutelineen irroitus
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
Re: Senator vm.91 *Sähköjä uusiks*
Tuohan olis kyllä joo ihan passelia kamaa, pitäs vaan kaikki liittimet purkaa että saa tuolla vedettyä.. Ehkä mä vedän tuolla erkkateipillä nuo piuhat, ei ne kuitenkaan tule näkymään niin ei sen tarvi olla kaunis^baxxter^ kirjoitti:http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... kka-61993/
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
Re: Senator vm.91 *Kainennäköstä Näpräämistä*
Taas menty eteenpäin, hiljaa hyvä tulee niinhän ne kaikki sanoo...
Ei ole ollut lomien aikaan oikeen mitään tekemistä niin nyppästiin tovereiden kanssa kone laatikoineen pois.
Pojat väitti että menee kaks tuntia ennen kun ollaan valmiita nyppäsemään mutta kun tietää mitä tekee (ei tee niinkun nipponi pojat jotka olisi jättäny laatikon paikalleen perusteella "ihan turhaa ottaa pois, hirvee homma mennä auton alle") puolisen tuntia myöhemmin oli tekniikka eurolavalla kas näin
Hieno reikä siellä niin, saapi nyt apurungonkin irti tolppineen päivineen ei tarvi nysväillä ahtaassa tilassa
Osia tullut lähinnä maalailtua kun e ole voinut muutakaan tehdä, pakkohan nekin kyllä jossain välissä olis pakko niin tehdään nyt niin ei tarvi sitten hätäpäissään väkertää päin persettä
tänään maalasin taka-akselin osia lisää, niistä en muistanut kuvia ottaa
Perän luukulle pitäisi keksiä jotain, mustaksi en halua ja hopeakin kuulostaa aika teinimäiseltä, mitähän sille tekisi onko ideoita?
Käsijarruvaijerin palautus jouset väsäsin uudet kun ei löytynyt mistään uusia samanlaisia. Crossin pakoputken jousia ostin kaupasta ja väänsin kierrettä pidemmälle että sain toisen pään 90 asteen kulmaan toiseen nähden, lanka on paksumpaa ja lenkki pidempää kun alkuperäsessä niin luulisi käsijarrun palautuan pikkuhiljaa..
vasemmalla crossin jousivakiona, keskellä opelin oma ja muokattu malli oikealla
Nahkapenkit lämmityksillä kävin hakemassa niin saa sitten tytöt takapenkillä kerrankin lämpöä meikältä, nuo niinkuin etupenkitkin pitäisi jynssätä puhtaaksi, paklata ja värjätä vauriot poikkeen.
Ikean kassi on vain rekvisiittaa, kaiketi eivät vielä ole keksineet opelin osia myydä siellä (pitäis kyllä!)
läppärungon ja ABS boxin sain siitä ÄRSYTTÄVÄSTÄ vahasta pois mitä kaikkiin opelin vekottimiin on aikanaan laitettu, paineistettua soodaa joutu näyttämään läppärungolle että sai kaikkialta sen vahan pois.
Putkiston kanssa päästy asiassa eteenpäin ja keskivaimentimille asti hitsausta vaille valmis
verrokiksi laitetaan samaan kuvaan vanhan kanssa
Hitto mä sanon tätä rytöläjää, ens tilistä ostan itelleni muutamat varastohyllyköt hallille niin pääsee noista pahvilaatikoista eroon
kamat kun pinoat hienosti läjään, siinä vaiheessa pitää parista laatikosta saada parit mutterit käyttöön ja saat levittää koko läjän pitkin poikin...
Ei ole ollut lomien aikaan oikeen mitään tekemistä niin nyppästiin tovereiden kanssa kone laatikoineen pois.
Pojat väitti että menee kaks tuntia ennen kun ollaan valmiita nyppäsemään mutta kun tietää mitä tekee (ei tee niinkun nipponi pojat jotka olisi jättäny laatikon paikalleen perusteella "ihan turhaa ottaa pois, hirvee homma mennä auton alle") puolisen tuntia myöhemmin oli tekniikka eurolavalla kas näin
Hieno reikä siellä niin, saapi nyt apurungonkin irti tolppineen päivineen ei tarvi nysväillä ahtaassa tilassa
Osia tullut lähinnä maalailtua kun e ole voinut muutakaan tehdä, pakkohan nekin kyllä jossain välissä olis pakko niin tehdään nyt niin ei tarvi sitten hätäpäissään väkertää päin persettä
tänään maalasin taka-akselin osia lisää, niistä en muistanut kuvia ottaa
Perän luukulle pitäisi keksiä jotain, mustaksi en halua ja hopeakin kuulostaa aika teinimäiseltä, mitähän sille tekisi onko ideoita?
Käsijarruvaijerin palautus jouset väsäsin uudet kun ei löytynyt mistään uusia samanlaisia. Crossin pakoputken jousia ostin kaupasta ja väänsin kierrettä pidemmälle että sain toisen pään 90 asteen kulmaan toiseen nähden, lanka on paksumpaa ja lenkki pidempää kun alkuperäsessä niin luulisi käsijarrun palautuan pikkuhiljaa..
vasemmalla crossin jousivakiona, keskellä opelin oma ja muokattu malli oikealla
Nahkapenkit lämmityksillä kävin hakemassa niin saa sitten tytöt takapenkillä kerrankin lämpöä meikältä, nuo niinkuin etupenkitkin pitäisi jynssätä puhtaaksi, paklata ja värjätä vauriot poikkeen.
Ikean kassi on vain rekvisiittaa, kaiketi eivät vielä ole keksineet opelin osia myydä siellä (pitäis kyllä!)
läppärungon ja ABS boxin sain siitä ÄRSYTTÄVÄSTÄ vahasta pois mitä kaikkiin opelin vekottimiin on aikanaan laitettu, paineistettua soodaa joutu näyttämään läppärungolle että sai kaikkialta sen vahan pois.
Putkiston kanssa päästy asiassa eteenpäin ja keskivaimentimille asti hitsausta vaille valmis
verrokiksi laitetaan samaan kuvaan vanhan kanssa
Hitto mä sanon tätä rytöläjää, ens tilistä ostan itelleni muutamat varastohyllyköt hallille niin pääsee noista pahvilaatikoista eroon
kamat kun pinoat hienosti läjään, siinä vaiheessa pitää parista laatikosta saada parit mutterit käyttöön ja saat levittää koko läjän pitkin poikin...
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
Re: Senator vm.91 *Kainennäköstä Näpräämistä*
mulla olis ihan hakemisen vaivalla jouten rosterinen hylly.. mahtuu lihalootia ja hyllyt vinossa ni suht helppo ottaakkin
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Re: Senator vm.91 *Kainennäköstä Näpräämistä*
Pistin YV:täAri-S kirjoitti:mulla olis ihan hakemisen vaivalla jouten rosterinen hylly.. mahtuu lihalootia ja hyllyt vinossa ni suht helppo ottaakkin
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
Re: Senator vm.91 *Mittaristoa*
Tjoo vähän motivaatio ollut hukassa, kaikennäköstä sähläystä ollu päällä mutta josko se siitä.. Sain mittaristoon tehtyä LED modin valmiiksi kun otin itseäni niskasta kiinni että nyt pitää jotain saada aikaan
Työkaverilta ostin canonin pikkujärkkärin että saa prokkiskuvista hiukan laadukkaampia..
Kolvi käyntiin ja hetken odotteluun
Ledien paikat olin jo aikaisemmin katsonut paikoilleen, tässä kuva välivaiheesta
Tuon jälkeen nykäsin parit nauhat pois, ei liian innokkaasti tarvi niitä meinaan laitella teettää vaan työtä liikaa ja turhaan
välivaihe kun kokeilin että vihreät ledit palaa kaikki, kerrasta onnistui niinkun pitääkin
Toivotaan että homma rokkaa, joutokset ei aivan priimaa mutta kyllä se tästä kun pitää ruveta Noita napikoitten ledejä kolvaamaan
Siittä nyt kuvaa "valkosella" värillä ja mittaristo kasattuna, noihan pitää tietenkin sitten säätää vimosen päälle kondikseen ennen kun kehtaa autoa näyttää kylillä sitten 2016 kesällä
Kirkkaus säädetään sopivaksi arduinon kanssa sitten kun kaikki on paikallaan
Työkaverilta ostin canonin pikkujärkkärin että saa prokkiskuvista hiukan laadukkaampia..
Kolvi käyntiin ja hetken odotteluun
Ledien paikat olin jo aikaisemmin katsonut paikoilleen, tässä kuva välivaiheesta
Tuon jälkeen nykäsin parit nauhat pois, ei liian innokkaasti tarvi niitä meinaan laitella teettää vaan työtä liikaa ja turhaan
välivaihe kun kokeilin että vihreät ledit palaa kaikki, kerrasta onnistui niinkun pitääkin
Toivotaan että homma rokkaa, joutokset ei aivan priimaa mutta kyllä se tästä kun pitää ruveta Noita napikoitten ledejä kolvaamaan
Siittä nyt kuvaa "valkosella" värillä ja mittaristo kasattuna, noihan pitää tietenkin sitten säätää vimosen päälle kondikseen ennen kun kehtaa autoa näyttää kylillä sitten 2016 kesällä
Kirkkaus säädetään sopivaksi arduinon kanssa sitten kun kaikki on paikallaan
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
Re: Senator vm.91 *Mittaristoa*
aikoinaan tuli senu ostettua ja ajatuksena tehdä tuon suuntainen lattiasta kattoon projekti siitä.
no en ole saanut mtn aikaiseksi
hienoa että jaksat väkertää
no en ole saanut mtn aikaiseksi
hienoa että jaksat väkertää