Insignia Myyty!
Insignia Myyty!
Näin se uusi tarina voi alkaa, eli astra lähti vaihtoon viime heinäkuussa kun kesäkuun alussa iski järjetön himo hankkia inkku. Parikuukautta etsittiin sitä oikeaa ja viimein oikea löytyikin aivan viereisestä liikkeestä. Vaihto tarjouskin oli okein sopiva vaikka auto kerkesikin jonkin aikaa olla myynnissä tuli astra purettua ja vietyä liikkeeseen lähes vakiona. Insigniaa etsittäessä tärkeimpiä kriteereitä oli neliveto, bensa turbokone,automaati ja mahdollisimman laaja OEM lisävaruste lista ja tässä yksilössä niitä olikin ja auto oli vielä ollut leasing auto joten huollot ja kilometrit olivat kohdillaan.
Tässäpä hiukan listaa mitä autosta löytyy:
-Neliveto
-A20NHT teknikkaa vakiona 220hv
-Flexride alusta
-Automaatti laatikko
-AFL xenon valo, sisältäen automaattipitkät
-Peruutustutkat eteen ja taakse
-Piilotettu vetokoukku
-DVD800 Navi radio
-Bluetooth handsfree
-Ja varmasti paljon muuta jota en nytten muista
Autoa jo etsittäessä oli suunnitelmat selkeät ja päämäärää kohti on koko ajan menty vaikkakin hitaasti. Ensimmäisiä päivityksiä oli kaikkien lasien mieto sävytys joten kaikki sivulasit tummennettiin 55%kalvolla ja takalasi 35% kalvolla. Samalla takaumpiot saivat Tint tummennuskalvoa. Tämän jälkeen autoon siirrettiin astrasta jääneet tummat sivuvilkut ja ledi rekisterikilven valot. Syksyn aikana kaikki muutkin valot autosta on päivitetty ledeiksi, vielä kylläkin vaatii kulmavalojen vaihtamisen, mutta se tapahtuu lähi aikoina. Seuraavin päivitys oli sitten hifien osalta. Astrasta jäi jotain jäljelle ja loput tuli kaupasta hankittua. Ovet siis eristettiin Dynamatilla ja etuoviin tuli tuttu ja turvallinen Focalin K2pover erillissarja ja takaoviin JL audion C3 erillis/koakseli sarja. Näitä ohjaamaan tulee Audisonin Bit ten ja sen kaveriksi JL audisonin XD400/4 digivahvistin. Takakonttiin on vielä tarkoistus tehdä jonkin näköinen asennus mutta tämä varmasti kesällä. Hifien suunnittelussa pää asia oli että kaiken saa piiloon ja OEM look sisällä säilyy.
Ne jotka minusta mitään tietävät varmasti myös tietävät ettei vakio insignian liitokorkeus miellytä joten pakkohan se on matalaksi saada, no tämä asia hoidetaan D2sen coilover alustalla ja näiden kaveriksi tulee sitten auton kokoon sopivat vanteet. Vanteiksi valikoitui heti alkuun sopivasti tarjotut Lorinserin D93 vanteet ja nämä mukavasti koossa 9,5x20. Näille tullaan laittamaan vakio kokoinen kumi eli 245/35/20. Vanteet voivat kuitenkin vaihtua vielä jos vastaan sattuisi tulemaan sopivalla ETllä olevat vanteet joilla leveyttä olisi 10,5" koska kaaret söisivät nämäkin mukavasti myös edessä.
Nyt sitten pientä kuvasaastetta autosta tämän hetkisessä ulkoasussaan.
Lisää kuvia tulee kunhan muutoksia saadaan aikaiseksi kevään aikana.
Ja tulevia hommiahan on paljon, niistä päälimmäisinä OPCline korisarja jota tässä ei ollut tullessa. Seuraavaksi sitten Sisustan verhoilu. Ja tulevia muutoksia vielä heti ennen kevättä on putkiston muokkaus. Mutta näistä lisää kun tiedetään mitä tehdään ja miten. Katsotaan mitä aikaiseksi saadaan.
Tässäpä hiukan listaa mitä autosta löytyy:
-Neliveto
-A20NHT teknikkaa vakiona 220hv
-Flexride alusta
-Automaatti laatikko
-AFL xenon valo, sisältäen automaattipitkät
-Peruutustutkat eteen ja taakse
-Piilotettu vetokoukku
-DVD800 Navi radio
-Bluetooth handsfree
-Ja varmasti paljon muuta jota en nytten muista
Autoa jo etsittäessä oli suunnitelmat selkeät ja päämäärää kohti on koko ajan menty vaikkakin hitaasti. Ensimmäisiä päivityksiä oli kaikkien lasien mieto sävytys joten kaikki sivulasit tummennettiin 55%kalvolla ja takalasi 35% kalvolla. Samalla takaumpiot saivat Tint tummennuskalvoa. Tämän jälkeen autoon siirrettiin astrasta jääneet tummat sivuvilkut ja ledi rekisterikilven valot. Syksyn aikana kaikki muutkin valot autosta on päivitetty ledeiksi, vielä kylläkin vaatii kulmavalojen vaihtamisen, mutta se tapahtuu lähi aikoina. Seuraavin päivitys oli sitten hifien osalta. Astrasta jäi jotain jäljelle ja loput tuli kaupasta hankittua. Ovet siis eristettiin Dynamatilla ja etuoviin tuli tuttu ja turvallinen Focalin K2pover erillissarja ja takaoviin JL audion C3 erillis/koakseli sarja. Näitä ohjaamaan tulee Audisonin Bit ten ja sen kaveriksi JL audisonin XD400/4 digivahvistin. Takakonttiin on vielä tarkoistus tehdä jonkin näköinen asennus mutta tämä varmasti kesällä. Hifien suunnittelussa pää asia oli että kaiken saa piiloon ja OEM look sisällä säilyy.
Ne jotka minusta mitään tietävät varmasti myös tietävät ettei vakio insignian liitokorkeus miellytä joten pakkohan se on matalaksi saada, no tämä asia hoidetaan D2sen coilover alustalla ja näiden kaveriksi tulee sitten auton kokoon sopivat vanteet. Vanteiksi valikoitui heti alkuun sopivasti tarjotut Lorinserin D93 vanteet ja nämä mukavasti koossa 9,5x20. Näille tullaan laittamaan vakio kokoinen kumi eli 245/35/20. Vanteet voivat kuitenkin vaihtua vielä jos vastaan sattuisi tulemaan sopivalla ETllä olevat vanteet joilla leveyttä olisi 10,5" koska kaaret söisivät nämäkin mukavasti myös edessä.
Nyt sitten pientä kuvasaastetta autosta tämän hetkisessä ulkoasussaan.
Lisää kuvia tulee kunhan muutoksia saadaan aikaiseksi kevään aikana.
Ja tulevia hommiahan on paljon, niistä päälimmäisinä OPCline korisarja jota tässä ei ollut tullessa. Seuraavaksi sitten Sisustan verhoilu. Ja tulevia muutoksia vielä heti ennen kevättä on putkiston muokkaus. Mutta näistä lisää kun tiedetään mitä tehdään ja miten. Katsotaan mitä aikaiseksi saadaan.
Re: Insignia 2.0T 4x4 GTS
Tätä on odotettu
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
Re: Insignia 2.0T 4x4 GTS
tätä on todellakin odotettu! keep up good working
Vectra C vm. 09 1,9cdti
Vectra C vm. 03 1,8
"Kun C kiinnostaa"
Vectra C vm. 03 1,8
"Kun C kiinnostaa"
-
- OCF Member 2018
- Viestit: 1242
- Liittynyt: 16 Marras 2009, 16:33
Re: Insignia 2.0T 4x4 GTS
Lorinserit ei oo kyl mun makuun mut toisaalta erilaiset
Re: Insignia 2.0T 4x4 GTS
Hyvä aihio lähtiä toteuttamaan omannäköiseksi kulkineeksi
Re: Insignia 2.0T 4x4 GTS
Toisia lainaten; Tätä on odotettu!!
Corsa B GSi 1.6 16v -95 & Astra G 1.6 16v -02
Menneitä opeleita: Opel Insignia 2.0t -09 || Opel Astra H Wagon 1.8 -05 II Opel Astra Coupé Bertone 2.2 -01 || Opel Calibra Dtm -95
Opel Kadett c 1.2N -76 || Opel Vectra 1.8i -95
Menneitä opeleita: Opel Insignia 2.0t -09 || Opel Astra H Wagon 1.8 -05 II Opel Astra Coupé Bertone 2.2 -01 || Opel Calibra Dtm -95
Opel Kadett c 1.2N -76 || Opel Vectra 1.8i -95
Re: Insignia 2.0T 4x4 GTS
Tämän auton laitto ei ole ainakaan rahasta kiinni, tulee sellainen kuva kun luki aloituspostauksen. Noh, se on kiva että jollain ei ole niin nuukaa
Eipä tästäkään nähnyt sisustakuvia, mikäs niissä Insignioissa on ettei kehtaa kuvaa ottaa
Eipä tästäkään nähnyt sisustakuvia, mikäs niissä Insignioissa on ettei kehtaa kuvaa ottaa
BMW E61 535da M-Sport Milk chocolate 380/728
Seuraa bemun tarinaa sekä mm. teippausvideoita:
Instagramissa -> http://bit.ly/1OsOK8e ja Youtubessa -> http://bit.ly/1Jdr5Kb
Wanhat: Ooppeleita ja Volvoja -> http://bit.ly/1gPE59K
Seuraa bemun tarinaa sekä mm. teippausvideoita:
Instagramissa -> http://bit.ly/1OsOK8e ja Youtubessa -> http://bit.ly/1Jdr5Kb
Wanhat: Ooppeleita ja Volvoja -> http://bit.ly/1gPE59K
Re: Insignia 2.0T 4x4 GTS
Ihan en ymmärrä mitä odottamista tässä muka on ollut, pappa mallin auto
Ja opelisti77 hyvä ettet tykkää, mieluummin kuulee omiakin mielipiteitä kuin sitä et jokainen huutaa hallelujaa autosta Tästä tulee varmasti mielipiteitä jakava kun on valmis se on tosi.
Ja sisustasta kuten ei autosta muutenkaan ole paljon kuvia kun itse en näitä kuvaus hommia tee laitteiston ja osaamisen puutteen takia Mut sisusta siis on perus busines varustelun musta kangas sohva mallia, ainoana hyvänä asiana etupenkkien puolisähkö paketti. Nämä kuitenkin olisi tarkoitus verhoilla jossain vaiheessa nahalla ja harmaat osat maalata mustiksi kuten katto. Mutta voin yrittää saada sisustasta jonkun kuvan kunhan saan jonkun kuvaajan paikalle. Omat Iphone kuvat on nimittäin ihan surkeita.
Ja sitten asiaa tänään kävi auto ekassa huollossa, eli vuorossa oli neljäs vuosi huolto ja samalla polttoaine/öljy järjestelmän putsaus, halpaa kuin saippua just alta viis sataa
Ja opelisti77 hyvä ettet tykkää, mieluummin kuulee omiakin mielipiteitä kuin sitä et jokainen huutaa hallelujaa autosta Tästä tulee varmasti mielipiteitä jakava kun on valmis se on tosi.
No kyllä näitän autoja rakentaessa on tajunnut jo ettei rahan käytöltä säästä mutta en nyt väittäis et tätä rahalla on rakennettu. Suurin osa muutoksistahan on just budjetti ratkaisuja kun kaikkeen mitä haluaa ei ole varaa.apache kirjoitti:Tämän auton laitto ei ole ainakaan rahasta kiinni, tulee sellainen kuva kun luki aloituspostauksen. Noh, se on kiva että jollain ei ole niin nuukaa
Eipä tästäkään nähnyt sisustakuvia, mikäs niissä Insignioissa on ettei kehtaa kuvaa ottaa
Ja sisustasta kuten ei autosta muutenkaan ole paljon kuvia kun itse en näitä kuvaus hommia tee laitteiston ja osaamisen puutteen takia Mut sisusta siis on perus busines varustelun musta kangas sohva mallia, ainoana hyvänä asiana etupenkkien puolisähkö paketti. Nämä kuitenkin olisi tarkoitus verhoilla jossain vaiheessa nahalla ja harmaat osat maalata mustiksi kuten katto. Mutta voin yrittää saada sisustasta jonkun kuvan kunhan saan jonkun kuvaajan paikalle. Omat Iphone kuvat on nimittäin ihan surkeita.
Ja sitten asiaa tänään kävi auto ekassa huollossa, eli vuorossa oli neljäs vuosi huolto ja samalla polttoaine/öljy järjestelmän putsaus, halpaa kuin saippua just alta viis sataa
Re: Insignia 2.0T 4x4 GTS
Kai tähänki korimalliin tottuu kun se on 20 vanha.. Samaten astra j on sellanen et ei ikinä. Ehkä muutoksien jälkeen näyttää joltain.. Mutta makuja on monia. Tsemppiä
Astra H 07 Caravan Opc Line -->http://www.minunauto.com/auto/30283
Re: Insignia 2.0T 4x4 GTS
mistä noi parkki ledit on hommattu?
Re: Insignia 2.0T 4x4 GTS
Meinaatko noita mitkä on ajovaloumpioissa? Ne on ihan vakiot.pekedk kirjoitti:mistä noi parkki ledit on hommattu?
Re: Insignia 2.0T 4x4 GTS
eiku kirjotan näköjää ihan mitä sattuuG.T.S kirjoitti:Meinaatko noita mitkä on ajovaloumpioissa? Ne on ihan vakiot.pekedk kirjoitti:mistä noi parkki ledit on hommattu?
siis rekkarikilven valot
Re: Insignia 2.0T 4x4 GTS
Tätä on odotettu siksi, koska tämä on foorumin ensimmäinen Inkku, jota aletaan vähän rakentamaankin.
Ps. Olen päässyt vakoilemaan niitä kesävanteiden sovituskuvia. Kyllä tulee tyylikäs.
Ps. Olen päässyt vakoilemaan niitä kesävanteiden sovituskuvia. Kyllä tulee tyylikäs.
Re: Insignia 2.0T 4x4 GTS
Rekkarikilven valot modifioitiin aikanaan audin valiista mut nykyään niitä saa ihan suomesta 55€ pari ja ebayst löytyy jollain 15-20 eurollapekedk kirjoitti:eiku kirjotan näköjää ihan mitä sattuuG.T.S kirjoitti:Meinaatko noita mitkä on ajovaloumpioissa? Ne on ihan vakiot.pekedk kirjoitti:mistä noi parkki ledit on hommattu?
siis rekkarikilven valot
No se että kuka laskee rakentamiseksi ja mitä, mutta päivitellään sutos omaan silmään sopivaksi.Nilemma kirjoitti:Tätä on odotettu siksi, koska tämä on foorumin ensimmäinen Inkku, jota aletaan vähän rakentamaankin.
Ps. Olen päässyt vakoilemaan niitä kesävanteiden sovituskuvia. Kyllä tulee tyylikäs.
Ja varmaan monikin on nähnyt sen sovittelu photosopin. Ja tiedän et vanteet tulee jakamaan mielipiteitä mutta mitäs sitten kunhan liitokorkeuden niitten kanssa saa sopivaksi niin kaikki hyvin.
Re: Insignia 2.0T 4x4 GTS
ei satu ebay linkkiä löytymää?