Calibra -95 c20let fwd

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
Arg!
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1579
Liittynyt: 08 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Savonmua

Re: Calibra 2.0i 16V -95

Viesti Kirjoittaja Arg! »

DEAD kirjoitti:lokariin tuli vaihdettua uudet vilkun lasit noiden käläkälällä tummennettujen tilale ja samalla tuli uusi tiiviste entinen oli jo aika kuivunut
Mistä hommasit vilkun lasit, minuakin on alkanut tympimään kun noita saa suihkia uusiksi vähän väliä.
GSI-The Real Thing & ST wagon
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4067
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95

Viesti Kirjoittaja DEAD »

nuo tuli ebayn kautta mutta samoja oli ainakin jokunen vuosi sitten kuopion ad:lla myynnissä
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
KaKui
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 682
Liittynyt: 18 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Lapinlahti, Pohjois-Sawo

Re: Calibra 2.0i 16V -95

Viesti Kirjoittaja KaKui »

Käyttis: Tesla Model 3 LR -21
Harraste: Firebird 5.0 TBI -89
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4067
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Nyt on vaihdettu käypänen jakohihna tuossa on 169 hampainen kuin tuoreimmissa on taas 176 hampainen. Mikähän ero sitten lie jakopäällä kun laittamalla uudemmasta sarjasta tuon toisen ohjurin joka on isompi niin silti jää löysällä tuo pidempi hihna. Ihmetyttää edelleen hihna kun tuossakin paketissa lukee että 2.0 16v calibra vectra omega astra ja jotain muutakin siinä oli ja vuosimalleihin 94-00. Mutta kumminkin nyt on kopat kiinni ja toivon mukaan kone kestää tämän kesän.
Pari viikko sitten kävin hakemassa kakuin varaosa kulkineesta jarrusatulat ja pyyhkijänmoottorin vivustoineen. Tuli puhisteltua satulat laittettua maalit pintaan ja uudet tiivisteet. Eteen tuli jo vaihdettua satulat kun paikallaan olevat olivat hiukan jumissa takaa ei lähtenyt putken nipat satulasta auki auki joten saivat entiset jäädä paikalleen siksi aikaa kunnes vaihdan nuo teräpunosletkut ja samalla laitan pätkät uutta putkea. Takaset eivät olleet jumissa joten menee noillakin katsastuksesta läpi.
Samalla heitin kesärenkaat alle ja taka jouset käänsin toiste päin. Saa nähä mihin korkeus asettuu mutta sen hetkisen mittauksen perusteella oli perä sentin kormeemmalla kuin kk sitten kun laittelin vieterit toisin päin. Vielä kun ehtisi laitella pyyhkijänmottorin ennen vappua jolloin tarkoitus olisi ottaa kalikka ajoon. Ajelisi jonkin aikaa ja kahtoisi sitten mitä ennen kesälomia vielä kehtaa tehä jonkin verran on vielä suunnitelmia toteuttamatta kahtoo nyt vain pakolliset että saa leimattua. Jäät kun lähtee niin sitten menee aikaa mökilä joten voi olla että ei paljoa tapahdu toukokuun lopun ja kesäkuun aikana jos ei oikein intoudu taikka jostain syystä jäät ei sula normaaliin aikaan.

ja tässä pari hämärää kuvaa

Kuva
Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4067
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Lakkoilun takia ehdin viikolla vaihdella pyyhkijänmoottorin ja vähän muutakin tuli tehtyä.
Mistähän saa poltimoita noihin kytkimiin sumarit, penkinlämmittimet, takalasin ja oliko vielä joku muukin nappi?
niissä kun on kaksi sellasta pientä satiaista muovisessa palassa kiinni ja polttimon kannat on tinattuna eli vaikea ainakin pelkät polttimot vaihtaa? merkkivalo noissa toimii mutta palanut loppuun se taustavalo. Pikaseen en mistään vastaavaa soihtua löytänyt eli joutuuko tässä tilaamaan nappineen päivineen nuo polttimot?
Moottorin tukikumeja ihmettelin kun antovat vähän jälkeen ja päätin sitten nuukuuksissani vähän entrailla paikkallaan olevia ja toivoa että ensiapu toimii.
Pikasen testin jälkeen vaikutti, että ei kolahda enää samaan tapaan kuin aiemmin. Tiedä sitten mitä meni nyt vituiksi kun kampesin takimmaisen kannakkeen irti ja huomasin että oli kumi vaihdettu tai käytetty irti joskus mutta laitettu väärään kohtaa eli oli askin kannake kumissa vain yhellä pultilla kiinni ja toinen vain koristeena. Huomasin siinä vaiheessa kun yritin kammeta takaisin paikalleen ja ei meinannut millään lähteä toinen pultti kierteille. Ja etummaisiin survoin massaa sen mitä sinne sai kun kumit olivat paikallaan autossa. Jospa tällä patentilla nyt säästi toistaiseksi sen 250€.

Kuuluuko olla tukikumi myös tuossa ylhäällä olevassa urassa? näytti ainakin että siltä että tarvetta ainakin on ja muistelen että tuossakin kuuluisi palanen olla tosin ei näyttänyt siltä että siitä ois jotain irronnut
Kuva

venäläisen jääkiekon silppusin ja laittein siitä lisää vahvikkeita. Kuvassa on ylhäällä palanen mutta vähän joka nurkalle laitoin lisää tukea. Tukevoitui huomattavasti. Ja tuo jääkiekko on niitä venäläisiä versioita jotka on aika paljon kumisempia/pehmeämpiä kuin suomalaiset joten ei omasta mielestäni ole liian kovia tähän käyttöön eli ei mennyt ihan koppuraksi
Kuva

ja lopuksi sikamassaa kolot täyteen niin pysyy patentti kasassa
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
kolkoti
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 686
Liittynyt: 21 Maalis 2009, 10:27
Paikkakunta: Valkeakoski/Urjala

Re: Calibra 2.0i 16V -95

Viesti Kirjoittaja kolkoti »

Kyllä ton kuuluu olla tuollainen tuon tukikumin, ite laitoin sikaa tuohon kapeeseenkin väliin mutta tuo kiekosta tehty olis kyllä ollu varmasti parempi ratkaisu. Ja helpompi.
Kadett D Caravan 16V
Vectra Turbo 4x4
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4067
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95

Viesti Kirjoittaja DEAD »

nyt ollut kalikka pari päivää ajossa ja muuten kone toimii ok mutta hiukan on sytytyksen kanssa ongelmia.
Katsastukseen pitäisi enää käsijarru korjailla raidetangot/päät ja alapallot jos vaihtelisi vielä ja suuntaisi pyörät sitten voisi yrittää. Käkkäristä on varmaan toiselta puolen tapit korkanneet ja tämän takia ei kunnolla ota.
Korkeus asettunut sitten että eessä kaaresta napaan on matkaa n.30cm ja takana 32cm tiedä sitten mitä inssi sanoo kun otteessa on takana mitta 370mm voi olla että jos kahtoo tarkemmin niin ei mene selitys läpi että on vähän kuoleutuneet vieterit vuodessa

vika vaimennin vaihtuu kunhan löydä mieleisen. Varmaan tulee joku simonssin pönttö hauettua motonetistä ja siihe joku hillitympi pää. Tuo paikallaan oleva taideteos vuotaa hiukan laipan juuresta
Kuva
keula saisi hiukan alempana olla ja puskurit pitää kesälllä maalata samoin peilien kuoret
Kuva
sakkopaikalla
Kuva
[img]hhttps://www.dropbox.com/s/9d72s6htt91iau3/moto.jpg?raw=1[/img]
uudet kumit laittelin polkimiin kun sellaiset sattu olemaan varastossa jos ei muuta hyötyä ole niin onpahan ainakain ehjät ja paremmat matot edelleen hakusessa
Kuva
Kuva

lattian ja katon jos saisi pestyä kesän aikaan ja vaihdettua mustat muovit valkeiden tillalle. Jarrulevyt/palat ois vielä tarkoitus vaihdella ja kahtoo mitä kesän aikaan hajoaa. Kestäisi nyt jonkin aikaa niin saisi välillä omegaa laitella. Lähinna pitäisi öljyt vaihdella niin moottoriin laatikkoon ja perään ja nokan asentotunnistin kummitelee jos sen vaihtaisi ja toinen ajovalon poltin. Vanteet pitäisi kiillotella niin saisi paremmat kesäkumit alle nyt on pellit alla mustalaisilta "unohtuneiden" kumien kera
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4067
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95

Viesti Kirjoittaja DEAD »

nyt on konerempan jälkeen ajettu n.1500km ja rupeaa motti jo toimimaan jotenkin. Ensimmäiset vajaat 1000km meinasi vähän rykiä kun kovempaa kiihytti mutta nyt tuota ongelmaa ei juurikaan ole tiedä sitten mistä lopulta johtu vai oliko ihan ominaisuus alkuun.
Pohjaa tuli massailtua ja tarkoitus oli vaihtaa taakse maalatut tukivarret ja uudet jarrukilvet. Oli vissiin aiemmin käytetty apurunkoineen taka-akselisto poissa ja laitettu irtaallaan tukiuvarret kiinni ja mennyt pultit väärin päin joten niitä ei nyt saa irti ilman että käyttää koko apurungon irti. Nyt on sitten tulossa apurunko jonka puhaltelen puhtaaksi ja maalailen laittelen uudet puslat ja kesälomalla laittelen paikalleen onpahan sitten takana kaikki läpi käytyä.
Huomenna olisi tarkoitus leimalla käyttää tai ainakin vikalista hakea kun meinaa päästölappu mennä vanhaksi. Pitää varman päälle pelata päästöjen kanssa kun nyt ei ole tietoa mitä putken päästä tulee. Saa nähä mistä tulee sanomista mutta ainakin maavaran kanssa saattaaa tulla sanomista. eessä oli reilut 7cm katin ja etuputken välisessä laipassa ja takana 8cm keskipöntön kohalla. Renkaisiin laitoin lisää ilmaa joten nyt saa vain toivoa että tuo riittää.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
KaKui
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 682
Liittynyt: 18 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Lapinlahti, Pohjois-Sawo

Re: Calibra 2.0i 16V -95

Viesti Kirjoittaja KaKui »

Vaihat takarenkaat eteen ja taakse vaihat vanhat jouset takas niin tulee sopivasti maavaraa :D
Käyttis: Tesla Model 3 LR -21
Harraste: Firebird 5.0 TBI -89
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4067
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95

Viesti Kirjoittaja DEAD »

ee sovi pyörimään eessä nuo takaset
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
CaLis
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1463
Liittynyt: 20 Elo 2007, 22:15
Paikkakunta: Lieto

Re: Calibra 2.0i 16V -95

Viesti Kirjoittaja CaLis »

Ne tukivarsien pultit on ihan tehtaan jäljiltä "väärinpäin", eli pitää vähintäänkin etupäästä laskea apurunkoa alaspäin jotta mahtuvat tulemaan pois :)

Mullaki meinas mennä toi katsastaminen jännäks kun maavara oli etuputken alla viiden sentin luokkaa. Se onneks korjaantui kun laitto 205/55R16 möhkö katsastuspyörät alle, jonka jälkeen maavaraa oli likemmäs 9 cm :D
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4067
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95

Viesti Kirjoittaja DEAD »

leima tuli. Sanomista tuli vain raidetangonpään repaleisesta suojakumista. Nuokin päät piti vaihdella kun uudet on hyllyssä mutta en näin helteellä jaksanut. Etusten jarrulevyissäkin ois ollut vara vielä monta milliä kadota ja maavaraakin oli pari milliä liikaa joten noistakaan ei tullut edes huomautusta. Voi olla että jos en olisi nostanut rengaspaineita niin sanomista ois tullut.
Pitäisi varmaan nyppiä pois nastat noista omegan vanhoista talvirenkaista ja laitella ne käypäsille vanteilla niin saisi niillä sitten ens kesäksi taijottua maavaraa ei kärsi paljoa enää jousten painua eikä mennä tankki täynnä leimalle.

liekkö ollut sitten väärin räjäytyskuvassa mitä kahtelin nuo pultit mutta siinä ne oli siten että mutteri tulisi kynnyksen puolelle mutta eipä tuo nyt haittaa kun tulee toinen apurunko.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4067
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95

Viesti Kirjoittaja DEAD »

nyt on black diamondin jarrulevyt/palat tilattuna joka nurkkaan saa nähä mimmoset nuo sitten on. Ja mahdollisesti vanteet/renkaat vaihtuu tällä erää vanteen halkaisija pienenee ja leveys kasvaa....
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4067
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Tuli haettua purkuautosta taakse apurunko ja kylkiäisenä tuli myös tukivarret. Nuo ois huomenna tarkoitus hiekkapuhaltaa ja kahtoo miten ehtii niin maalata myös.Yhet tukivarret on jo maalattuna mutta pitää vielä kahtoa kummatko laittaa paikalleen. Taisi olla aika mätä auto josta nämä purin kun jousta repäsemällä läks pala palkista pois. Eniten kyllä ihmetytti toisella puolella 30mm spaceri tukivarren ja jousen välissä liekkö ollut jo palkki sen verran kasassa että tuolla koitettu saada autoa suoraan.

Mutta helpompi tällä tapaa askarrella että hommaa toiset rojut ja kunnostaa ne kuin että nostat oman auton pukille ja purat osat ja koitat saada mahdollisimman nopeasti läjään että muutkin pääsee hallille omia rojujaan korjaamaan.
Motonetistä tuli ostettua yks pönttö pätkä putkea ja kurvi josko noilla saisi askarreltua vähän fiksumman loppu putkiston kuin mikä nyt on paikallaan.

Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
-PENA-
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 136
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:24
Paikkakunta: Himanka, Kalajoki

Re: Calibra 2.0i 16V -95

Viesti Kirjoittaja -PENA- »

DEAD kirjoitti:Tuli haettua purkuautosta taakse apurunko ja kylkiäisenä tuli myös tukivarret. Nuo ois huomenna tarkoitus hiekkapuhaltaa ja kahtoo miten ehtii niin maalata myös.Yhet tukivarret on jo maalattuna mutta pitää vielä kahtoa kummatko laittaa paikalleen. Taisi olla aika mätä auto josta nämä purin kun jousta repäsemällä läks pala palkista pois. Eniten kyllä ihmetytti toisella puolella 30mm spaceri tukivarren ja jousen välissä liekkö ollut jo palkki sen verran kasassa että tuolla koitettu saada autoa suoraan.

Mutta helpompi tällä tapaa askarrella että hommaa toiset rojut ja kunnostaa ne kuin että nostat oman auton pukille ja purat osat ja koitat saada mahdollisimman nopeasti läjään että muutkin pääsee hallille omia rojujaan korjaamaan.
Motonetistä tuli ostettua yks pönttö pätkä putkea ja kurvi josko noilla saisi askarreltua vähän fiksumman loppu putkiston kuin mikä nyt on paikallaan.

Kuva
Kuva
Omassa Calibrassa on juurikin tuo sama vaimennin puskurin alla. Mahtuu sinne kyllä hyvin, vaikka tilaa ei joka puolella paljoa olekaan.
Ulostulona on sitten tällainen ovaali:
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... paa-79460/
Siis tuo 79467, en jostain syystä onnistunut linkkaamaan suoraan tarkoittamaani kuvaan..
- Opel Vectra 2,0i -89
- Opel Vectra 1,9 CDTI Opc-line -08
Vastaa Viestiin