Calibra -95 c20let fwd

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95

Viesti Kirjoittaja DEAD »

lokariin tuli vaihdettua uudet vilkun lasit noiden käläkälällä tummennettujen tilale ja samalla tuli uusi tiiviste entinen oli jo aika kuivunut
Kuva

samalla tuli koitettua opcomia tuolla 16pin/10pin adapterilla ja näytti toimivan calibrassa sai vikakoodit kaivettua ja kateltua livedataa.
Muita vikakoodeja ei löytynyt kuin etupyörän abs anturi joka nyt olikin tiedossa että välillä tuo temppuilee mutta eniten ihmetyttää kun ei takasesta valita vaikka puuttuu pala kehästä.
Hyviä ja huonoja uutisia tuli tuossa joulun seutuun. Naapurin ukko oli kuollut mutta hyvät on että vapautui tallipaikka tuossa autokerhon tilojen vierestä joten saa kalikan 100m päähän kotoa. Jos tuossa kk päästä alkaisi vähän enemmän toteuttamaan suunnitelmia
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Vielä ei ole talli vapautunut mutta eiköhän tässä ens kuussa saa auton lähemmäksi niin pääsee jotain tekemään.
Nyt lähinnä tullut osia hommattua ja kansikin olisi valmiina sen kun kävisi hakemassa.
Pakosarjaksi varmaan tulee c20xe:n pakosarja johon sitten vaihtaa ecotekkiin käypäsen laipan.
Keskimmäinen vaimennin ja siihen katilta tule putki tuli hommattua. Fk:n valmistama tosin vectraan tarkoitettu mutta menee calibraan kunhan lyhentää vain tuota putkea hiukan mikä tulee katilta vaimentimelle halvalla kun sai käyttämättömän niin tuli ostettua. Vika vaimennin vielä avoinna raaskiiko uuden ostaa vai muokkaako tuota nykyistä sen verran että pärjää tämän kesän.
Jakopään rojut hommattu samoin vesipumppu joten ei tarviisi kuin tiivisteet ja kannenpultit ostaa niin pääsisi konetta askartelemaan.
Hankitalistalla olisi vielä pu-puslat ainakin taakse, jarrulevyt+palat näillä näkymin black diamondit. Kahtoo nyt kun pääsee auton kimppuun että mitä siihen tulee vielä tänä keväänä laitettua.

C18Xe:n nokat
Kuva
tulevat jarruletkut jospa nuo ois käypäset
Kuva
keskipönttö ja pätkä putkea. Tuo ruttu tuossa loppupätkällä on ihan tehtaan tekele
Kuva
ja muutama kuva tulevasta kannesta
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Nyt on taas lisää osia noudettuna elikkä tuleva kansi ja c20xe pakosarja ja siihen sitten ekotekin laippa.

Kuva
Kuva

Saisi tuo perikunta myytyä tuon kuolleen papan audin niin saisi calibran vähän lähemmäksi elikkä jos joku tarvii A6sta niin käykee tuo ostamassa niin saa tallin hyötykäyttöön hintaa tuolla on jotain pari tonnia.
Mutta jos ei kohta talli vapaudu niin sitten pitää tuoda kalikka hallin pihalle seisomaan jotta pääsee askartelemaan ja saa kesäksi kulkineen ajoon. Ekana on tarkoitus käydä hakemassa päästölaput ja jos menee tarpeeksi myöhäiseksi niin sitten käytän samalla reisulla leimalla.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Nyt tuli otettua calibra ajoon vähäksi aikaa. Tarkoitus olis käydä päästölaput hakemassa tulevalla viikolla ja jos jarrut ei pahemmin puolla niin koitan käyttää leimalla.
Taakse tuli vaihdettua nuo FK:n -50 vieterit noiden TA:n -40 tilalle ja perä tippu sen 4cm eli nyt on takana kaareen matkaa 32cm. Jotenkin vaikuttaa että ei oikein pidä lupaustaan nuo TA:n jouset siitä mitä pitäisi madaltaa takapään osalta kun nyt on suunnilleen siinä korossa kuin mitä aikoinaan ajattelin kun alustaa tilailin. Ja varmaan tästä sitten johtuu että lyhyemmillä iskareilla menee vähän koppuraksi takanen kun noilla FK:n vietereillä perä tippu ja samlla tuli hiukan pehmeämmäksi.
Putkistoa mallailin paikalleen ja näyttäs että tuo a vectran keskipönttö ja siihen katilta tuleva putki käy suoraan mutta hiukan joutuu laipan vaihdon lisäksi muokkaamaan tuota punakantisen peltipakosarjaa että saa käymään taikka sitten pitää hankkia toinen katti ja askarrella siitä.
Tuossa ecotekin katilta pakosarjalla lähtevä putki on pidempi kuin punakantisen katissa joten siinäkin olisi laipan paikan vaihto edessä. Tässä kun liitos on suunnilleen siinä kannakkeen kohdalla moottori alla kun taas punakantisen peltisatsin liitos tulee ihan siihen katin kupeeseen

kuvassa eessä TA:n -60 jouset ja takana FK:n -50 ja molemmissa päissä TA:n sarjan mukana tulleet iskarit
Kuva
Paskanen on TA:n jousi ja puhdas FK:n
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Nyt on päästöt mitattu ja ihan kunnossa olivat. Hieman eri lukemia tuli kuin viimeksi. Muistelen, että edellisen mittauksen jälkeen oisin vaihtanut moottorin ja imuilman lämpötila-anturit ja tulpat.
Muuten oisin käyttänyt leimalla mutta tuntu jarrut siltä että vähän jumittaa joten en turhaan lähtenyt vikalistaa hakemaan nyt kumminkin päästöistä lappu joka voimassa 3kk joten jos juhannukseen mennessä saisi leimattua taikka vikalistan haettua.
Tuosta xe:n pakosarjasta tuli laippa sahattua irti joten sekin homma hiukan etenee (viimeisen kerran käsisahalla teen tuon operaation).
Tarkoitus olisi vkl purkaa konetta ja laitella/sovitella putkiston loppuja rojuja paikalleen. Tiivisteet ja muutakin rojua tilattu joten jos ne ens viikolla tulisi niin tuurillaan saisi konetta kasattua pääsiäisen seutuun.

Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2163
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Kuopio

Re: Calibra 2.0i 16V -95

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

Passelin näköinen madallus. Kunhan oikeet vanteet saa paikalleen, niin alkaa varmasti näyttämään erittäin asialliselta. :)
Kuva
Nyt:BMW E93 335i M-Sport '07 (440hv/600nm)
Ennen: BMW E46 330i M-Sport II, Opel GT B, BMW E60 530da, Opel Corsa D CDTi, Opel Astra F 1.8i, Nissan Sunny 1.3, Opel Kadett B 1.1
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Tässä nyt vähän jännittää sopiiko enää takarenkaat pyörimään kun viime kesänä täyttelin koteloa laittamalla taakse korkeammat renkaat. Nuo ei ainakaan eessä sopineet pyörimään joten voi olla että takanakin tekee tiukkaa
Ihme kyllä absit ei vielä ottanut nokkiinsa vaikka vierintäkehissä on eroa useita senttejä etusten ja takasten välillä.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Eilen sain sen verran askarreltua, että nyt on kansi irti ja riisuttu käyttöön jäävistä palasista. Keskipönttö ja siihen katilta tuleva putki tuli vaihdettua ja viimeinen vaimennin jäi vielä irtaalleen odottamaan kohtaloaan...

Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95

Viesti Kirjoittaja DEAD »

tänään aloitin hiljakseen läjäämään tuota konetta. Ei kovin montaa tuntia näköjään selkä kestä kyykkimistä joten jäi aika paljon vielä huomisellekkin. Voi olla että huomenna saa sen verran kasaan että voisi yrittää käynnistellä.

Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95

Viesti Kirjoittaja DEAD »

nyt sain koneen jo käyntiin. Ei mennyt ihan putkeen jakohihna oli uudempaan ekotykkiin joten oli liian pitkä tähän vanhempaan samoin yksi ohjureista oli isompi joten nyt on vanhalla hihnalla läjässä saapi luvan kestää sen aikaa kunnes saa lyhemmän hihnan hommattua.
Hihnapyörästä piti pultteja porata kun oli torxin kantit kadonneet. Ihme kun ei ollut tuhoja ehtinyt tulemaan kun oli kiristimen pultti sen verran lujassa että läksi irti ihan sormin.
Jakopäänkuoret jätin vielä irtaalleen kun niitä pitää vähän parsia kasaan laittaa sitten samalla kun hihnan vaihtaa. Viimeinen vaimennin pitäisi laitella paikalleen ja muutenkin putkistoa vähän väännellä kun tuntuu hiukan johonkin kopisevan ja ja letkuja muutenkin kiinnitellä ja laitella klemmari kunnolla kiinni ja sitten pääseee jarrujen ja tukivarsien kimppuun.
Ei lähtenyt kuin vasta kolmannella starttauksella käyntiin kun olin unohtanut puolan johdon irti juolahti vasta toisella yrittämällä mieleen kun ei lupaillutkaan.
Kovin kummosta testilenkkiä en päässyt kokeilmaan kun on auto täynnä rojuja ja tiet huonossa kunnossa mutta äkkiseltään vaikutti että vetoja on enemmän heti 2000 jälkeen kuin vakiolla kannella ja nokilla.
Lisäksi vähän mietitytti nuo nokkapukkien momentit kun kirjat näytti että 8Nm tuntu aika olemattomalta laitoin kumminkin 10Nm joka oli avaimen minimi ja lisäksi liimaa väliin. Kannenpulttien momentit vissiin muuttuneet vuosien varrella tai oikeastaan nuo asteet kun tiivisteiden mukana tulleessa lapussa oli 15Nm kiristys lopuksi jota ei ollut vielä haynesin calibran oppaassa mutta löyty sitten b vectran alfa merin oppaassa. Liekkö tuo muutos tullut samoihin aikoihin kuin tuo jakohihna ja ohjurikin on muuttunut.

Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
-PENA-
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 136
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:24
Paikkakunta: Himanka, Kalajoki

Re: Calibra 2.0i 16V -95

Viesti Kirjoittaja -PENA- »

Meinaatko laittaa eteenkin nuo FK:n jouset? Laita sitte kuvia, madaltuiko keulasta lisää noilla jousilla. Itsekin laitoin omaani nuo FK:n 50 mm jouset taakse ja perä tippui haluttuun korkeuteen. :worship: Keula saisi vielä aavistuksen tippua nykyisestä, pitää joskus laittaa vielä nuo FK:n 70 mm etujousetkin paikalleen.
- Opel Vectra 2,0i -89
- Opel Vectra 1,9 CDTI Opc-line -08
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95

Viesti Kirjoittaja DEAD »

vielä en tiedä vaihdanko eteen nuo jouset pitää vähän mittalilla ja katella mitenkä jää nyt maavaraa ja mitenkä pääsen tallile jos tuosta vielä 1-2 senttiä putoaa.
Kumminko päin laitoit jouset tekstit oikein vaiko väärinpäin ja katoitko miten kasaan jouset painui? omassani on tekstit oikein päin ja olivat melkein läjässä kun tuossa kahtelin mutta silloin oli kontissa jonkin verran rojua. Mietin vain, kun ei ole ihan symmetrinen tuo jousi niin painuuko erilailla kun laittaa toisten päin
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
-PENA-
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 136
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:24
Paikkakunta: Himanka, Kalajoki

Re: Calibra 2.0i 16V -95

Viesti Kirjoittaja -PENA- »

DEAD kirjoitti:vielä en tiedä vaihdanko eteen nuo jouset pitää vähän mittalilla ja katella mitenkä jää nyt maavaraa ja mitenkä pääsen tallile jos tuosta vielä 1-2 senttiä putoaa.
Kumminko päin laitoit jouset tekstit oikein vaiko väärinpäin ja katoitko miten kasaan jouset painui? omassani on tekstit oikein päin ja olivat melkein läjässä kun tuossa kahtelin mutta silloin oli kontissa jonkin verran rojua. Mietin vain, kun ei ole ihan symmetrinen tuo jousi niin painuuko erilailla kun laittaa toisten päin
Laitoin ne tekstit oikeinpäin. Onhan ne aika läjässä juu, mutta ihan hyvin toimii kuitenkin.
- Opel Vectra 2,0i -89
- Opel Vectra 1,9 CDTI Opc-line -08
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95

Viesti Kirjoittaja DEAD »

pitäs melkein toistepäin kopasta että vaikuttaako mitenkään. Mennee varmaan taas jonkun aikaa kun nyt on kalikka tuossa pihassa ilman mittareita ja rattia joten en pääse tallille ajamaan jotta saisi tunkattua perän ilmaan ja käännettyyä jouset. Hyvä tuo nyt on mutta mitenkä läjässä on esim. 6kk päästä
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95

Viesti Kirjoittaja DEAD »

nyt on ratti vaihdettu.Ulkonäköön tuo ei juurikaan vaikuttanut mutta nyt pitää lapanen paremmin ja ei ole kehä irti siitä rungosta. Vissiin hiukan muuttunut liittimet vuodesta -94 kun tuossa nahkasessa ratissa oli erilainen liitin tulevassa johdossa kuin tässä vuotta uudemmassa. Vaihtamalla vanhasta kiekuran johdosta liittimen niin ois käynyt mutta jätin vanhan kiekuran ja bägin paikalleen kun kerran olivat ehjät. Muutaman kerran joutui vikakoodeja kuittaamaan että loppui airbagin valon syttyminen muuten ei ongelmia kuin ratin irrottamisen kanssa mutta sekin onnistui kun teki ulosvetäjän.
Samalla tuli vaihdettua mittaristoon ja muualle uudet polttimot nyt näkee mittarista muutakin kuin nopeustaulusta n.klo11 kohdalla olevat lukemat. Lämmönsäätimen tuikku jäi vaihtamatta joten se pitää vielä mankan aukosta ronkkia. Samalla tuli lämmön säätimen vaijeri laitettua kiinni kun oli irronnut joten nyt saa jaloillekkin lämmintä tulemaan.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Vastaa Viestiin