Calibra -95 c20let fwd

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4067
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja DEAD »

vikalista haettu. Abs:n valo sytty kun kurvasin konttorin pihaan vika tod.näk. vänkärin puolen anturin johossa jota joskus korjattu ja muistelen että tuonne opcomikin vian anto kun joskus viime vuonna koodeja lueskelin. Tuo temppuili jo viime keväänä ja samoin nyt kun otin auton ajoon mutta ei poltellut sen koomin kunnes nyt liekkö sateella jotain tekemistä tämän kanssa mutta sammu kun käynisti auton uudelleen mutta sytty taas kun vähän kiermurteli siinä pihamaalla kotimatkan taas pysy sammuksissa vaikka koitin houkutella että syttys uudelleen.
Toinen viiva tuli kun löysi eestä pykimän siitä jarruletkun ja putken välistä kumilutteron alta. Tuo tuli vähän yllätyksenä kun olevinaan nuokin kahtelin viime syksynä kun laikat vaihoin.
Valmiina pätkinä ei varmaan noita jarruputkia eteen saa joten joutuu teettämään/tekemään itse. Itse jos väsää niin suurin kysymysmerkki on nuo nipat että mitkähän sinne oikein pitäisi laitelle on enemmän kuin yks vaihoehto motonetin listalla. Voi olla että helpointa saattas olla että revin nuo putket irti ja koppaan teräspunosletkut mukaan kiikutan adlle ja sanon että tämän mitanen pätkä tuommosella päällä ja toiseen päähän rojut että saa nämä teräspunosletkut käymään. Vähän meinaa ajan kanssa olla ongelmia kun ens viikko menee melkeinpä piäkirkolla jonniin joutavassa koulutuksessa joten jos nyt mahdollisimman helpolla saisi rojut ja kerralla toimimaan niin ei tarviis monena iltana askarrella ja saisi leiman paperiin. Sitten joutaakin kulkine taas telakalle loman ajaksi.

Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4067
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja DEAD »

tänään vaihtelin eteen teräspunosletkut mitkä oottaneet laittamista pari vuotta. Jo oli aikakin kuten kuvasta näkyy. Rupesin purkamaan putkia että ois mallit kun uudet tekee mutta tarkemmin kun kahtelin niin hapero kohta oli letkun puolelle eikä tulevan putken. Putket on varmaaan uusittu jossain välissä kun olivat vain paskan peitossa ja nipat apsin päässä väärillä kierteillä. Pikaseen ilmailin sen verran että sain ajettua auton takaisin pihaan mutta ei tuonne pahasti ilmaa jäänyt nyt toivoo vain että liitokset pitää. Abs:n anturin nappasin irti ja pitää katella että onko liitoksessa vika kun aiemmin on tuota jo korjattu vai meneekö koko anturi uusiksi. Mummokin sopivasti kuoli tänään joten menee yks vkl sitä kuopatessa ja sukulaisten kanssa tapellessa mutta tuurillaan ehtisi ens torstai iltana parsia loppuun ja sitten perjantaina jos leimalle yrittäs keretä toivon mukaan ei ole kovin rankat koulutukset etelässä. Näytti vetarinsuojakumi olevan aivan paskana mutta olkoon vaihtaa samalla kun vaihtaa tuon koneen ja aski on vielä kysymysmerkki. Tiedä milloinka tuokin on revennyt kun viime kesänä vaihettiin ulommat ja silloin tuo oli ehjä.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
rookie``
'Senator'
'Senator'
Viestit: 565
Liittynyt: 29 Huhti 2011, 17:03
Paikkakunta: Tampere

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja rookie`` »

Osanotot täältäpäin :(

MItenkäs sait irti tuon letkun ja putken välisen mutteri "adapterin" irti tuosta korin lätkästä? Eikös se mutteri tarvitse avata tuosta? Itsellä oli samanlailla tuo kumin ja mutterin väli mädäntyny ja ennen talvea toimi ja nyt vain seisonut paikallaan ja huomattiin ilmatessa että alko roiskuun sieltä välistä, nyt on uus putki mutta tota mutteria ei saa korista millään irti...
If you think that the vehicle is under control, you don`t drive fast enough!!
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4067
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja DEAD »

ei tuossa mitään ihmeellistä ole se koko letkuhässäkkä on lukittuna tuohon kiinnitysrautaan u:n mallisella pellinpalalla jossa vähä kanttia pokattu että saa jollain kiinni ja vetästyä pois.
Ottaa ensin tuon 10/11mm nipan auki mikä on tuossa jarruputken puolelle sitten nostaa putken pois paikaltaan sen jälkeen repäsee tuon lukituspellin pois jos ei letku tipaha alas niin sitten jollain kiinni ja vähän pyörittelee niin pitäisi alaspäin tippu jarruletku pois ja autoon jää kiinni vain tuo ällän mallinen reiällä varustettu kiinnitysrauta. Omassa oli hiukan tarttunut kiinni tuo letkun pää tuohon kiinnitysrautaa mutta läks kun pihdeillä vähän pyörittelin. Ei olisi tarvetta noilla etulevyille ja paloille? vaihtuu lähiaikoina isommat levyt niin jää nuo erittäin vähän ajetut uritetut blackdiamondin levyt ja palat joutilaaksi.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
rookie``
'Senator'
'Senator'
Viestit: 565
Liittynyt: 29 Huhti 2011, 17:03
Paikkakunta: Tampere

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja rookie`` »

kyllähän ne kiinnostais! pistele yv:tä
If you think that the vehicle is under control, you don`t drive fast enough!!
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4067
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja DEAD »

nyt ois vuosikatsastus suoritettu. Abs anturi meni uusiksi kun en onnistunut tinailemaan johtoa ehjäksi. Montaakohan erilaista anturia on olemassa calibraan kun itellä nyt molemmin puolin erilaiset ja vielä taitaa ainakin yhtä erilaista ehkä kahtakin löytyä mutta pääasia että toimii.
Katsastu meni muuten ok mutta katsuri alkoi puhumaan että ois laittomat nuo teräspunosletkut tieliikenne käytössä liekkö tuossa jotain perää itse en varmaa vastausta löytänyt. Ei tässä muuten mutta jos seuraavan kerran leimalla alkaa hylkyä tuon takia antamaan niin ois hyvä vähän tietää miten oikeasti menee kun ei ne ihan kaikkea tiedä. Viimeksi meinasi mennä omegan kanssa hankalaksi kun alkoi ksenoneista vääntämään.
Mutta lauantaina kun saa mummon kuoppaan niin sunnuntaina ois tarkoistus alkaa konetta nostamaan pois paikoiltaa niin saa kaima vihdoin koneen raakiletta omaan kulkineeseen. Vajaat 3 viikko ois lomaan joten jos ennen sitä saisi loput osat hommattua ja kasattua loppuun tuon tulevan tekniikan.


Kuva
Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
kolkoti
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 686
Liittynyt: 21 Maalis 2009, 10:27
Paikkakunta: Valkeakoski/Urjala

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja kolkoti »

No jo on ollu leimamies :D :D
Kadett D Caravan 16V
Vectra Turbo 4x4
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12740
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Näitä "ammattilaisia" piisaa, maalaisjärkeä niiltä ei löydy yhtään. Mullekki inssi rupes väittämään et coili jouset edessä väärinpäin, et apujousi pitäs olla ylhäällä, mut sit ku vaaadin perusteluita ni tuumas et kait ne noinki päin voi olla, tuumasin et voi voi, mut noinpäin ne ainaki jomin tolpissa on :lol:

Ei muutaku pidät punosletkut paikallaan, inssi nyt oli taas vaan rajatapaus :D
Avatar
Paska Omena
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 3301
Liittynyt: 13 Kesä 2010, 01:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja Paska Omena »

Kyllähän noista teräspunosletkuista aiemminkin ollu puhetta että ei ole lailliset, sitä en tiedä että miksi. Pitäskö niiden sitten olla e-hyväksyttyjä tms...
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
jezze rs
OCF Member 2016
Viestit: 443
Liittynyt: 01 Loka 2008, 13:13

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Teräspunoksien raja taitaa mennä siinä onko ne puristetuilla liittimillä vai kierreliittimillä. Eli ne mitä esim. rallissa käytetään kootaan itse kierreliittimillä. Niitä ei käsittääkseni saa käyttää. Jos on ihan kunnolla prässätyt liittimet niin pitäisi saada käyttää. Ei niissä taiwanin tarvikeletkuissakaan mitään hyväksyntöjä ole.
-Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm) -Opel ascona B 2.4 CIH -77
-Opel Rekord E 2.0 SEH -8x -Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 185hp/245nm)
-Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300hp/330nm) -BMW 528 -97
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam
Avatar
caravan69
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 1140
Liittynyt: 28 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Liperi

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja caravan69 »

Vai olisko niissä teräspunosletkuissa se ettei niistä näe jos niiden sisukset alkaa pykimään. Niitäkin on varmasti huonolaatuisia jotka ei kestä kun pyhättömän viikon. Muutamat laadukkaat bensaletkut ilman teräs punoksia ei kestäny vuottakaan.
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4067
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja DEAD »

nyt on tämä kottero taas poissa liikenteestä ja aloitettu kaiman kanssa purkamaan. Pari tuntia riehuttiin ja sitten alkoi formulat niin piti lopettaa. Sen verran saatiin aikaiseksi että ois kaikki irti (kait) sen kun nostaa koneen pois. Näköjään kuvat ei ole ihan pois lähdön ajoilta mutta suunnilleen tuohon jamaan jäi miltä toisessa kuvassa näyttää

Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4067
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja DEAD »

nyt on moottori pois konetilasta. Sen verran sukkelaan läks etten ehtinyt edes työhousuja vaihtamaan. Kytkin oli siinä kunnossa että kohta ois paukahtanut muuten ei uutta löytynyt.
Eilen laitoin tilaukseen plx:n dm-6 ja siihen laajakaistan että saa seokset näkyviin sekä ahtopainetanturin niin näkee samalta mittarilta ahdot. Vielä mietinnässä raaskiiko tuohon ottaa vielä öljypainenaturin vai koittaako alkuun pärjätä kalikan omalla mittarilla ja sais tuohon vielä muutakin mutta nuo saa riittää näin aluksi.
Lisäksi tilauksessa eteen jarrulevyt, ebc:n palat sekä silikooninen putken pätkä vesipumpun lähtöön.
Huomenissa ois tarkoitus käydä kytkin tilaamassa ostaa tulpat, öljyt ja suodatin. Bensanpaineen säädin pitää viel muistaa tilata sitten taitas olla kaikki tarpeellinen että saa sen verran läjään että voi ajella kulkineen omaan pihaan.

Kuva
Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4067
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja DEAD »

aattelin että ois tänään läjännyt koneen loppuun tai sen mitä ehtii ja kehtaa. Siinä kun aloin puhistelemaan imusarjaa niin huomasin murtuman ja hiukan kopasi niin läks pala irti. Joten nyt pitää uusi imusarja löytää ja vissiin xe:n sarja käy suht suoraan tuon tilalle?
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Pal3r
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 216
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 02:00
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja Pal3r »

Kyllä passaa xe:n sarja suoraan, täältä löytyy imusarja. :)
Ampera E-REV -13
Calibra Turbo 4x4 -92
Astra F GSi 16V -94 -Endurance Saloon-
Vastaa Viestiin