Calibra -95 c20let fwd

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja DEAD »

tänään sai masinan suunnilleen läjään. Vetari tuli parsittu, taakse tuli vaihettua hiukan pidemmät jouset nyt ei ole ihan kasassa, eessä uudet kumit, Nesteiden lämpötila anturi tuli vaihettu nyt näyttää suunnilleen sitä mitä pitää. Pakoputkea tuli kursittua ja erkkaria laitettua nyt ei kolise mutta hiukan jostain vielä vuotaa mutta ei pahasti. Bensaputket korjattu. Huomenna pääsee testilenkkiä ajamaan ja tutkimaan minkä takia ei ahdot nouset yli 0.5barin. Härövalo palaa joten pitäisi jompilla kahtoa mitä herjaa viimeksi kun katselin niin tankin venttiiliä huusi ja tk moottoria ja jotain muutakin mutta en muista mitä. Rajottaako tämä ahtoja jos vika päällä? kiekkoja kumminkin kelasi normaalisti. Jostain syystä en pääse opcomilla koodeja kahtomaan absit ja muut löytää mutta ei ecua.

Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja DEAD »

kalajoella tuli piipahdettua ja kilsoja tuli n.800 mittariin nyt ajettu jotain 1600km ilman suurempia ongelmia. Ekalla koeajolla petti laatikon päästä vetariN sokka joten se piti parsia läjään mutta sitten päästy ilman pysäyttäviä ongelmia. Matka-ajossa huomasi että pitää laitella joku vaimennin lisää putkistoon lisää taikka vaihtaa vikaksi joku hiukan parempi. Äänet ei ole kovin kovat mutta korvat menee lukkoon ja pitää just sellaista pahaa mörinää siinä reilussa satasessa jolloin kiekat on vitosella hiukan alle 3000. Pyöränlaakerit ulvoo joten ne pitää uusi kunhan kehtaa. Hukkaportin kello alkaa olemaan väsynyt joten siitä johtuu ettei ahdot pysy vaan humppaa aika tavalla mutta ihan hyvä ettei ihan täysiä paineita heti antanut niin malttoi ajaa rauhallisemmin. Hukkiksen kelloksi tulee jos vain löytää sama mikä tuossa ahtimessa on ollut paikallaan kun on säädetty konetta edellisen omistajan aikana. Seokset tuntuisi pysyvän kurissa ainakin noilla pienemmillä ahdoilla mutta pitää tuo säädin laittaa heti kunhan kerkiää ja nostaa hiukan paineita samalla kun tuon uuden kellon laittaa. Tuo 1.vaihteen ahtojen rajoitus mietityttää. pitääkö se liitin olla oikarissa vaiko auki ja pitääkö olla vikavalvontaa varten vastus siinä liittimessä. Kun jättää päät auki niin sytyttää vikavalon kun nopeus nousee johonkin 80 ja kun on oikarissa valo pysyy sammuksissa. Ahtojen suhteen ei vaikutusta samalla tapaa ja humppaamaan 0.5-0.7 väliin ja piikkinä taisi plx näyttää jotain 0.8. Hukkiksen läppä kyllä pitää kun ottaa letkun irti kellolta niin sitten ahtaa reilun kilon. Ois tuossa lisäjousia jos niitä virittelisi ja kokeilisi mutta jos tuon uuden kellon saa lähiaikoina niin laitan sen sitten suoraan paikoilleen.
Jos tämän viikkoa ajelisi töihin tuolla ja sitten viskaisi taas talliin oottamaan että saa nuo loput hommat tehtyä ja jos koittaisi puskurit maalata. On vähän hirveen näköinen kun maalit lohkeilee ja on lipan liimoista vielä jälkiä näkösällä.
Alusta parani aika paljon noiden taka jousien ansiosta. nyt joustaakin sen verran ettei joka kuopassa ala selkään koskemaan.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja DEAD »

eipä ole kummosia ehtinyt/jaksanut askarrella. Putkistoa hitsailin lisää niin nyt ei enää pahemmin vuoda ei ole kuin yksi klemmari jatkos katin laippaliitosten lisäksi. Jotain eroa noiden putkien poikkipinnassa oli kun ei meinannut pannoilla saada tiiviiksi. Putken pään kohtaa hiukan muutin niin nyt ei niin pahasti mölyä koppiin mutta saisi tuo vähän hiljasempi olla. Puskurista revin sikamassat pois ja paikkasin pahimmat kolhut ja kolvasin alareunan kasaan. Laitoin maalia niskaan joten saa välttää siihen asti kunnes tulee maalattua koko auto. Käkkärin vaijeri tuntuu jumivan joten se pitää ennen leimaa vaihtaa. Kilsoja tullut mittariin 2500 tuon konee vaihdon jälkeen ja tänään ois tarkoitus tuonne miittin kurauttaa joka on 320km päässä. Isompaa väläriä koitin laitella mutta ei ihan mene paikoilleen joten uusi tulossa. Tuossa mikä oli varattuna oli paissä lähdöt 90 kulmilla sopivasti kääntyivät syylärin päistä konehuonetta kohti mutta sitten meni vähän ahtaaksi omegaan tuo ois varmaan aika passeli mitä tuossa vähän mallailin. Hukkaportin kello on vielä vaihtamatta enkä lisäjousiakaan ole saanut paikoilleen. Kytkin tuntuu luistavan mutta josko tuo ja loota kestäs tämän syksyn menot. Penkkiin tarkotus viedä 2 viikon päästä niin näkee mitä löytyy noilla vakio rojuilla talven aikaa jos sitten laittelisi välärit nokat ja muuta mitä on tullut haalittua.

Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

DEAD kirjoitti: Kytkin tuntuu luistavan mutta josko tuo ja loota kestäs tämän syksyn menot. Penkkiin tarkotus viedä 2 viikon päästä niin näkee mitä löytyy noilla vakio rojuilla talven aikaa jos sitten laittelisi välärit nokat ja muuta mitä on tullut haalittua.
Itellä joskus kytkin antoi kunnolla periksi kun hain muutoskatsastusta varten teholappua ja kytkin ajossa vaan hiukan tuntui luistavan. se rullien vastus on rajumpaa kuin ajossa...
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja DEAD »

tuossa tuntuu luistavan ajossakin aika helpolla. Aika varovasti saa kiihdytellä jotta välttyy luistamisella mutta jospa tuohon lääke löyty ens talven aikana.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7958
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 02:00
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja Woody »

Eikat sitä penkille kannata viedä jos kytkin luistaa vähääkään?
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja DEAD »

onhan tuohon vielä aikaa pari viikkoa joten vaikka mitä ehtii tapahtua tai olla tapahtumatta. Kaveri vie oman koslansa säädettäväksi joten tarkoitus ois siinä samalla kopasta tuo omani joten sinäänsä ei harmita vaikka vituiksi menee. Ja muutenkin tuli koko homma vähän yllättäen joten tavoite on että omin pyörin pääsisi takas kottiin
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
J.Toivanen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 10609
Liittynyt: 08 Elo 2005, 20:41
Paikkakunta: Kontiomäki

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja J.Toivanen »

Tännepäin ootta penkkiin tulossa?
Saab 9-5 2.0T Linear Pro 2006
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja DEAD »

J.Toivanen kirjoitti:Tännepäin ootta penkkiin tulossa?
näin ois tarkoitus. Ens perjantaina pitäisi heti aamusta olla paikalla ja samalla reissulla pitäisi hoitaa muitakin asioita joensuun suunnalla.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Nyt ois rullilla käyty ja mitään ei hajonnut. Ei nakutellut mutta ei ollut kaukanakaan kytkin piti vaikka menomatkalla tuntu vähän luistavan kun nilkka suorana kiihytteli. Vakio rojut oli paikoillaan ja tulokset näkkyy kuvassa. Plx ilmoitti maksimi ahdoiksi muistaakseni 0.67 joten hiukan oli vakio paineita kadoksissa. pakoputki kolkkaa runkoon jostain kohin ja öljypohja hiukan tihkuu joten ens talveksi on tekemistä kun laittelen jo haalitut osat paikoilleen ja kahtoo jos moottorinohjauksen päivittelee ja jotain muuta pientä

Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Rupeaa olemaan tämä ajokausi melkeinpä jo lopuillaan joten joutanee tämä kulkine parin viikon sisään talviteloille ja oottamaan talven katsastuksia ja muuta räpellystä.
Kahtoo mitä nyt tulee tehtyä jonkin verran osia jo hommattuna joista osa menee myyntiin. Vaihdelaatikko varmaankin tulee vaihtumaan talven aikana todennäköisesti myös paineasetelma,kytkinlevy ja mittaristo kahtoo miten nyt innostuu.
Kilsoja taisi tulla nyt heinä-syyskuussa mittariin jotain 7500 ja vielä varmaankin 1000 kilsoo tulee körryyteltyä jos ei lunta tule nyt lähiviikkoina ois yks Järvenpään reissu tehtävänä ja jos miitissä kävisi vielä tulevana sunnuntaina pyörähtämässä.
Yllättävän vähillä ongelmilla selvisi pari viikkoa sitten repesi paisarin pohjasta letku jonka takia meinasi kotimatka vehmeristä hiukan viivästyä muuten ei mitää vakavampaa. Jurvan reissukin meni ilman ongelmia tosin en käynyt radalla koska aika varmaan olisi vaihdelaatikko porsinut. Vissiin ollut hyvää tuuria kun tuntuu että muilla on koko ajan ollut joku paikka sökönä harrastevehkeissä.

Moottorinohjausta olen miettinyt että josko saisi talven aikana päivitettyä vai tyytyykö vain pelkkään lastuun sen sitten näkee. Ei viime talvenakaan pitänyt tehdä kuin peltisatsi tuohon ekotekkiin mutta miten kävikään.
Plx:ään tarkotus ostaa lämpötila moduuli kun tuossa avarammassa tophatissa on paikka anturille ja sitten jos hommaisi vielä öljynpaineen modulin ja toisen näytön. Tarkoitus olisi jos repisi nuo orkkis voltti ja öp mittarit pois ja laittelis niiden tilalle 2kpl noita plx dm6 näyttöjä. pikaseen mallasin että menisi pienellä säheltämisellä suoraan noiden paikoille.

Kuva
Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja DEAD »

eipä ole ihmeempiä tullut tehtyä. Talvirenkaat piti uudet ostaa kun ei sopineet jarrut vanhojen 15 tuumasten sisälle. Löyty kuopiosta opelin orkkis 16 tuumaset ja noihin kävin hakemassa kangasniemeltä hakkapeliitta 5set kun halvalla sain. Ja eipä nuo mahtuneet pyörimään vaan raapi joten siitä se ajatus sitten lähti.
Korkeussäädettävää alustasarjaa koitin metsästää ja monesta paikkaa kyselin niin tuli vain ettei saa vaikka kaikilla oli listoilla kyseisiä sarjoja. Sitten otti yhteyttä yks jamppa joka ajaa endurancea calibralla niin siltä löytyi eteen korkeus säädettävät tolpat ja jotkut kynä ja apujouset ja jousilautaset joten nuo lunastin sitten pois. Noiden kaveriksi laitoin tilaukseen konin sportit joissa säätö iskari yläpäässä jos nuo tässä vielä tämän vuoden puolella saisi alle niin pääsisi leimalle ajamaan. Käkkärin vaijerin joutuu vaihtamaan kun meinaa toisen puolen viiksi vähän jumia tuokin on tilattua ja noudettavissa kunhan vain ehtisi hakemaan
Sintteri levy tuli ostettua ja f20 loota yks pari vetoakseleita. Saa nähdä mitenkä suunnitelmat vielä muuttuu talven aika ja saako tuon lootan paikoilleen. ois tuossa vähän eri välitykset kuin nykyisessä f18cr lootassa joten toivoa olisi että kiekat hieman tippuisi satasen vauhissa sen verran että edes vähän tippuisi meteli kopissa.
Välillä meinaa olla motivaatio ongelmia tämän kapistuksen kanssa ja viimeisetkin vie kun pitänyt tuohon omegaan vaihella alustan osia.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja DEAD »

hiukan on tullut räpellettyä tuossa menneen kk aikana. Tolpat tuli putsattua ja maalattua ja muutaman kerran purettua ja käytettyä paikoillaan kunnes sattu toivon mukaan oikea pää- ja apujousi yhistelmä. Vielä tosin ois yks variaatio kokeilematta mutta saa nyt olla. Pääjousiksi laitoin nuo hr 20 senttiset ja omegan sarjasta lähtöisin olevat ta Technixsen apujouset ja iskareiksi nuo koni sportit joissa pyöräytin säädöt mutulla puoleen väliin eli yhen kierroksen mutta tuotapa on sitten helppo säädellä jos innostuu hifistelemään. Säätörenkaan pudotin melkein alas asti jolloin keulan korko asettui pari kolme senttiä ylemmäksi kuin mitä oli tuolla kiinteellä alustasarjalla. Näyttäs tuo korko olevan ihan ok mitä pikaseen kahtelin ja sopii renkaat kääntymään jne. Kääntövarsia on noista tolpista pudotettua 3cm joten nyt ois raidetangot suunnilleen suorassa tuolla madalluksella kun tuolla kiinteelllä sarjalla sojottivat kuuta kohti. Tukivarsia ei tullut katottua miten ne sojottaa.
Ajelemassa en vielä käynyt kun ei ole ehtinyt mutta sen verran kopasin että läks kerta laakista tulille kun vain akun laitto kiinni.

Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja telwin »

Mistä tuo F20 on?
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Oikeastaan kolme on nyt noita f20 lootia ja kaikki ihan noita ceeärriä gt vectrasta yks toinen calibrasta ja kolmatta en muista mistä tuli. Katoin vain aluksi tuon yhen lootan leimoista väärin nuo välitykset joten loppujen lopuksi taitaa melkein samat olla kuin tuossa paikallaan olevassa.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Vastaa Viestiin