Calibra -95 c20let fwd

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja DEAD »

ihan laadukkaan oloinen tuo pötkö on. Ainut miinus niin tuo toinen lähtö hiukan vinossa. Sisältäkin, kun kahtelee niin silleetä pintaa on eikä mitään rupia näy. Eipä tuossa kauheasti kärsi aikaa käyttää jos meinaa tuntipalkoille päästä. 15€ jos postit ja tuotteen myyntihinta 45€ mitä maksaneenkaan tarpeet niin joutunee enemmän kuin yhen tuntiin tekemään että urakoille pääsee
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja DEAD »

joku 400km tullut nyt ajeltua ja suht hyvin toiminut tuolla vakio eculla. Ainut mitä tuossa huomannu niin hetken aikaa laihalla meinaa käydä startin jälkeen kylmällä koneella ja vähän rykii mutta kun lämpenee niin sitten ok. Tuskin johtuneet kylmemmistä tulpista kuin mitä vakiona tuossa on kun en muista että tuolla ronkitulla eculla ois viime ja toissa kesänä ollut vastaavia ongelmia.
Päästölapun kävin hakemassa ja oli höyryt ihan kuosissaan ei tarvinnut tällä kertaa kikkailla ja riitti ihan ajo konttorilta korjaamolle. Vetari pitää kuskipuolella vaihtaa, kun tuntuu rutisevan ja pakoputkea pitää hiukan käännellä. Tai oikeastaan downpipea toiseen kulmaan pakosarjalta kun meinaa hiukan ottavan putki kiinni apurunkoon. Jarru ja bensalinjat pitää tehä uusiksi kunhan ehtii ja jaksaa. Massoja rapsuttelin hiukan pois kun muutamasta kohdin hiukan jo römpötti kahtoo viikolla jos uutta heittää leimasedän mieliksi. Ens viikolla jos leimalle ehtisi niin voisi miettiä kalajoelle lähtöä viikon päästä. Hiukan halki nuo takavalot niin oisin vakiot pistänyt paikalleen mutta kiinnitysruuvit jossain tallessa joten jäi se tekemättä

Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja DEAD »

perjantaina ois leimapäivä ja toivon mukaan ei tule sanomista kuin valoista. Taisin kiireessä laittaa huonommat umpiot paikalleen joisssa näyttää vähän huono olevan valoteho lyhkäsissä. Bensansuodattimen vaihtelin (oli jo aikakin) ja valvolinet laitoin koneeseen sekä lootaan uudet öljyt ja samalla kahtelin että onko sunnilleen murikassa kaikki hampaat tallessa. Kytkinakselin stefa näyttää vuotavan hiukan. Pikaseen kävin pesemässä talven paskat niskasta pois. Hiukan meinaa kiirus olla niin ei ihan kaikkea jouda tekemään ennen leimaa, kun tuli koiralle trimmipäivä sovittua huomiseksi niin siinä joutuu parina iltana vähän ennakko toimenpiteitä tekemään. Kuskinpuolen vetarin vaihtelin niin loppu enin jurnutus. näyttää hiukan olevan eroa noissakin, kun paikallaan olevalla ei mene vanteen keskikuppi paikalleen. Nyt paikoillaan samasta gt vecusta peräisin olevat vetarit kuin mistä tuo laatikko tuli muistelen että ei oltu kovin paljoa ajetut. yli maalausta tuo kaipaa mutta ei tuolla vielä hätä ole kun kerran kulkee eteenpäin.

Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Aika herkullisen näköinen suodatin :D
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja DEAD »

alapallon vielä vaihatti muuten ei leimalla ollut mitään sanomista. Kait se inssi oli viikkoa aiemmin tympääntynyt bimmerpartyjen viime hetken leimaajiin niin ei enää viimeisenä työpäivänä jaksanut joka räpppänää tarkastelle. Ei ollut kovin pitkäikäinen tuo alapallo minkä joku vuosi sitten laittelin.
Kalajoen reissulla alko vähän tuntumaan tai oikeastaan tuon ecun vaihon jälkeen että enin menohalu jossain kadoksissa. puolan vaihtelin eilen, kun vähän vaikutti että kipuna loppuu just kriittisellä hetkellä. Jonkin verta tuo autto eikä niin pahasti varotellut lähinnä meinasi välillä nytkytellä kun isolla vaihtellaa polkas tallan pohjaan. Just kun ois pitänyt alkaa jotain tapahtumaan niin sillon nytkähti ja tätäkään ei aina tehnyt .

Tänään sitten vehmerin reissun jälkeen meinasin että nostelen ylimääräiset rojut kyydistä ja käyn postissa kippo oli jokusen tunnin seisonut tuossa parkkipaikalla. Siinä sitten hiukan huonosti läks käyntiin ja pihalle kun pomppasin kahtomaan että onko konehuoneessa kaikki tallessa niin bensa katkus. Montulle siinä varovasti ajelin tuon muutaman satametriä sitten selvisi että oli alkanut vuotamaan nuo joskus 5v sitten laitetut bensaletkut siellä apurungon kupeessa aika miehekäs suihku loppuusa oli kun auton alle menin onneksi en tupakin kanssa. Liekkö tuossa ollut osasyy kun tuntu vähän tunkkaselta vaikka seokset ol ihan ok. Nyt kärsii polkea ilman että räkii mutta jotenkin tuntuu että se viimonen rykäsy uupuu. Ahdot näyttäs suunnilleen pysyvän siinä missä pitää ja piikkinä antaa myös sen mitä ohjelma käskee. Jospa tällä tämän kesän selviäisi niin talven aikana toivon mukaan saisi käytettyä lootan irti samoin öljypohjan ja tilkittyä. Hiukan meinaa öpohja hikoilla samoin laatikon pohjan tiivisteen väli ja sitten tuo akselin stefa. Jos jollain massalla painaisi seuraavan kerran kiinni tuon laatikon pohjaluukun kun tuntuu että ei tuo ohut tiiviste siinä oikein pidä vaikka kuinka ol puhtaat pinnat ja suorat myös.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Tuli viikko sitten käytyä rullilla kuuntelemassa tuomiota. Tuolla virkeemmällä softalla loppuu soppa kesken ja ei uskaltanut kierrättää sillä, kuin tuonne 3000 pintaan niin alko napeista kuulumaan tutta ja ei niin turvallinen ääni. Pari kertaa sinne polkas ja samalla seuras seosmittaria joka tuo plx heti siellä downpipen alkupäässä niin ihan oikein rikastaa mutta aika äkkiä soppa loppuu ja vetää suht laihalle. Ajaessa, kun polki ja seuras seoksia niin piti siellä missä suunnilleen pitääkin samoin vartilla. Mutta kaippa se noissa on sen verta lyhyt rykäsy että ei kerkiä seokset tippumaan toisin kuin rullilla kun aletaan polkea sieltä 1000 kiekasta niin aika pitkään siinä mehua tarvii ennen kuin on kiekat tuolla 3t missä nyt ongelmat alko. Kumminkin tien päällä ei sitä kovin pitkään kaasua pohjassa ehi pitää kun pitää pykältää ja muuten vain höllätä samoin vartilla. Maililla varmaan männät sulas jos antaisi vain. Samalla huomasi että noilla kovimmilla paineilla alkaa tuo vakio väläri potkimaan vastaan samaan tapaan kuin monet kiinan ihmeet. Tuota ei kanssa ehdi huomata tien päällä varsinkin kun on vain kaasuläpällä mittari. Nyt rullilla oli ahtimen päästä tietoa ruudulle ja plx sitten läpällä niin oli hyvä seurata mitä ahtimelta lähtee ja mitä tulee perille. Tuolla vakio kartalla ei häviötä juurikaan ollut eli siihen käyttöön riittää mutta tuolla toisella softalla sitten oli ahtimen päässä jotain 1.2-1.3 niin läpällä enää hetken päästä jotain 0,88 toki tuollakin piikkasi mutta aika nopeasti meni tukkoon.

Tuossa ecun vakiommassa kartassa taitaaa rajoitin olla hiukan vakiota korkeemmalla, kun vertaa tuota vanhaa käppyrää niin nyt kiersi tuonne 6840rpm asti kun viimeksi jäi tuonne 5985rpm. Tosin viimeksi oli ongelmia sytkän kanssa joten en muista naukuko silloin ihan loppuun asti. Mutta kumminkin nyt on noilla vakio paineilla tasaisemmat käppyrät kuin silloin 5v sitten ja hiukan ylempämä.

Nyt kun miettii mitä tullut tuon jälkeen jos ei ecua oteta huomioon. Pakoputkistoa muokattu ja katti vaihettu. Vika vaimennin on sama mutta katin ja tuon pöntön välinen pätkä menee nyt 30-45 asteen kulmilla suoran pätkän lisäksi kun aiemmin siellä oli tuo fkn mallikohtainen katpäkin väli osa missä aika jyrkkä kurvi siinä apurungon kohdalla jossa vielä oli kanttia lyöty kasaan. Jakajan kansi myös uusittu samoin hyrrä. Tulpat oli samat possit kuin silloin. Nuo briskit vaihdoin pois kun näytti jo oleva hiukan kuluneet mutta kaippa ne olisi vielä mennyt. Sitten vaihdettu fkn kartio suodatin tuon isomman kartion tilalle tuolla huomasi aikoinaan että tk parani ja ei niin alkanu humppaamaan kun parkissa oli ja otti lämmintä ilmaa. Ja sitten nuo ahtoputket on vähän topakammat ja uusi bensafiltteri.

Tuolla reissulla myös selvisi että noilta nurkilta saisi tuota kdfin ecu pakettia ja hiukan halvemmalla kuin tilaamalla maailmalta. Jonkin verta ovat noita säädelleet ja sano että oliko yhden kanssa ollut vähän ongelmia muuten ollut ihan plug and pray. Eli tuota nyt uudelleen pohdin josko hommaisi niin saisi sillä pudotettua tuon imm pois ja vaihettua suorasytkän kun vetää vain pari narua lisää. Suuttimet samalla laittas hiukan isommiksi ei mitää älyttömiä niin ei tule tkn kanssa ongelmia. Ja huomanneet myös että tämän koneen kanssa toiminu parhaiten nuo denson ikh24 tulpat kärkivälillä olko 0.5 tai 0.55. Melkein vois noita kokeilla kun saa ihan paikallisesta puljusta ja hinta asettuu tuonne briskien ja possilaiset väliin eli ei korkeelta tipu.

Tiedä sitten auttaako jos vaihtaa tuon walbron pumpun mikä lojuu varastossa sopan saantiin vai alkaako suuttimet olla paskaset vai onko tuo softa siten vain huono. Vikavalot tuosta varmaan otettu pois kun ei tuo nakusta ja muustakaan valittele kun vakio eculla huuteli jo nakusta kun sattu paskaa bensaa takkiin.

Varmaan tällä kesää tee muuta kuin ajan ja katon että pysyy kasassa. Laitoin vielä vakio ecun paikalleen niin ainakin toimii oikein. talveksi kahtoo sitten mitä tekee mutta näillä näkymin jos tuon bensapuolen parantaa ja öljyjäähärinkennon uusii niin saa tuon raatikaisen tinaamaan välärin paikalleen. Bensapaineet jos vakiona pitää kun luulisi että tuolle paketilla riittää. Suuttimet jos uusisi hiukan isommiksi mitkä nuo nykyset ecut vielä tajuaa jos ei tule koko ohjainta vaihdettu. Ei taas tiedä miten tuleva talvi menee ja miten ehtii tallilla olla.

Puntarilla tuli käytyä niin aika tarkkaan 1430kg painaa kippo kuski kyydissä tässä kunnossa ja tankki täynnä eli aika hyvin nuo laskurit pitää paikkansa. Tiedä sitten mikä tuossakin painaa muu kuin kuski.

Ja taitanee tuo bypassi kalvo hiukan vuotaa kun alkanut välillä kuulemaan ihme tuhinaa sieltä suunnilta



Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Tämäkin tuli vietyä tallille odottamaan talvea/motivaatiota/aikaa/jne.
kolmisen tonnia tuli kilsoja mittariin tälle kesää. Alko nuo kädet temppuilemaan talvella tai oikeastaan toinen meinas tilttailla ja toista kaks kertaa nyt tolskattu joten tikit vähän rajottanu harrastamista. Katoin että parempi nyt laittaa tämä talviteloille ja koittaa nuo kaks muuta saada kuosiin. Oli vähän että ois Botnialle mennyt ajamaan ens kuussa mutta saa nyt jäädä väliin. Talvella pitää laatikko ottaa pois ja tutkia vähän mitä se on niellyt. Hiukan meinaa keppi vispata moottorijarrulla joten odottavissa on että siellä pääsee pakat vähän heilumaan enemmän kuin on tarvis.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Tänään tuli tallille käytyä pitkästä aikaa suuren innon saattelemana. Sen verta sai turattua että sain pukkien päälle nostettua ja purettua eestä tolpat, jarrut, vetarit ja puskurin pois. Ja tais se pakoputkisto pudota myös ja poikkituki konehuoneesta. Laatikko ol vähän merkkaillut allensa ja jäähäriä ol paisarista hävinnyt joten tihkunee edelleen jostain tuolta vesitukista mutta siihen oottaa uus putki paikalleen pääsyä. Öljyt näytti olevan ylämerkissään joten ei niitä näytä hävittävän kuten noita alkukesästä sisällä olleita castrolin tekeleitä

Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja DEAD »

olkohan tuossa kk vaihteessa, kun tuli tallilla käytyä ja pudotettua vaihdelaatikko lattialle. Vesitukki näytti hiukan vuotavan sieltä oisko kennon lähdöstä taikka sitten siitä mikä paisarilta tulee. Kampuran stefa oli hiukan hikoillut ja kytkinakselin stefa vähän reippaammin. Välyksiä en tuosta lootasta löytänyt mitä sitä siinä pukissa pyörittelin ja vähän paikkoja käytin auki ja ei ollut ylimääräistä silppua öljyjen seassa. Etu kannake oli varmaan sen verta rempula kun oli pultit vähän löysällä. Tukikumikin aikansa elänyt jonka takia pääs koko paska heilumaan joten pitänee uudet kumit tilata ja niitä vahvistella vanhalla reseptillä. En oikein muuta keksinyt sille, kun moottorijarrulla meinaa keppi vähän heilua luulin että siellä on loota aivan viimeisillään. Vivustossa kumminkaan ei ole yhtään välystä. Paineasetelman pinnassa oli vähän uraa joten lie jotain paskaa välissä pyörähtänyt. Levyn runko oli vähän lämpimänä käynyt kun oli sateenkaaren värejä ja palat oli kulunut joten liekkö öljyä ollut välissä ja päässyt luistamaan varmaan tulee levy uusittua. Lukko tuohon lootaan on nyt tulossa joten jos sillä vähentyisi sutiminen ja renkaat on uusittava kahtoooo tuleeko vanteille tehtyä mitään. Sitä en tiedä minkä takia nuo lootan stefat vuosi kumminkin ihan orkkis gm stefat jotka marmorilta hain.

Ostoslistaa tuli jo tehtyä ja vähän kateltua mistä ottaa joten jakopään rojuista alkaen vähän kaikkea jos uusisi. Syylärin meinasin vaihtaa kun näytti vähän siltä että kohta voi nykyiselle kakkukahvit keitellä.Samalla jos uusisi öljyjäähyttimen kennon niin saisi tuon välärin paikalleen mikä lojunut varastossa vuosia. Stefat lootaan ja kampuralle ja samalla jos kahtos mitä alakerralle kuuluu ja mahdollisesti jos sinne laakerit uusisi kun kerta auki on ja sitten öpohjan tiivarin. Konepellin poisto räppäniä suunnittelin ja nyt on nurin ne nettisivut mistä meinasin tilata joku päivitys verkkokauppassa joten on useamman kk nyt se paikka kiinni. Tuossa kaverilla oli sitten calibran konepelit gsi kadetin räppänillä jouten joten jos sitä sitten tosin on jatkettu pelti joten voi ne suunnitelmat vielä muuttua. Jarrupäivitys sen verta edennyt että tuli kiinnitysraudat noille isommille levyille joten uupuu enää itse levyt. Varmistaa vielä että käyvät tolppiin ja satuloihin mitkä varastossa. Vähän tuossa satuloiden hintoja kahtelin niin trw:n satulat olisi uudet reilusti alle 100/kpl joten voi olla että uudet tilaan enkä ala noita vanhoja kunnostamaan saapi joutusammin paikalleen kun tarvii kuin mustaa maalia vähän niskaan heittää.

Perjantainan oli meininki jos vähän kävisi tallilla. Meinaa tässä vähän muuta tekemistä olla ja kiireitä. 2.1 alkaa uudet työt ja tänään sitten suullisen sopimuksen saattelema olisi muutto edessä toiseen kuntaan 1.2. Työmatka putoaa vajaasta tunnista n.8min ja matka tallille lyhenee jotain 30km. Tallikaveri asuu tuon uuden kämpän naapurissa joten jos siitä saisi sitten intoa enemmän tuolla puuhastella. Tosin sille syntyy penska helmikuun alussa joten voi olla että ei ehdi tallille sen vertaa tai sitten isyysloman viettää sitten tallilla.


Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja DEAD »

noita kiinnitysrautoja vertailin. B-vecun on samanlaiset, kuin nuo saappiin tarkoitetut tietty hiukan korko eroa koska on eri kokoiselle levylle. Turbo-calibran raudoissa taas hiukan eroa minkä näkee kuvista mutta muuten mitat täsmää tuon b-vectran raudan kanssa. Molempien satulat menee toki kiinni tuohon saapin rautaan mutta varmaankin laitan nuo vectran satulat, kun kerta pitää jarrupalatkin uusia ja on tuo satula hiukan topakampikin. Kahtoo vielä putsaako nuo varastossa olleet vai tilaako kokonaan uudet satulat. Nykyisten levyjen keskisovite käynee suoraan levyihin mitkä ajattelin tuonne laittaa joten siltä osin tuokin asia on jo mietitty.
Vakion öljynjäähäärin kennon otin pois niin sopi tuo vuosia varastossa lojunut väläri tuonne minne sen hitsari aikoinaan on mitoittanut. Suht käypänen onkin tuo mitoitus. Moottorinkannatipalkki vähän tiellä niin ei saanut ahtoputkia loppuun asti mallattua paikoilleen. Pari silikooni jatkoa joutuu hommaamaan ja kunnon klemmarit muuten näyttäisi tuolta osin olevan kaikki tarpeellinen. Öljyjäähäriä kahtelin niin varmaan tulee ebaystä tilattua letkuineen päivineen olko 11 rivinen kumminkin hiukan korkeempi kuin nykyinen ja n.puolet pidempi.


Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Tänään kävin tallilla vähän kääntymässä ja mallailin noita jarruja että käykö kaikkia palaset paikoilleen. Vanhoista levyistä kävi keskiönsovitteet näihin uusiin joten siltä osin asia kunnossa samoin muuten näyttää menevän kaikki paikalleen. Hiukan kuva hämää että ois päin persettä satula levyyn nähden mutta ei ole kumminkin samaa pakettia periaatteessa ollut ihan tehtaan jäljiltäkin paikoillaan. Vähän tosin ujon kokoisilta näyttää nuo satulat levyyn nähden mutta ei nuo loppuusa kovin paljoa isommat ole kuin ne mitkä oli paikallaan. Pääsylky vielä ? samoin tehostin mutta uskon että nykyinen riittänee myös näille jarruille. Satula ei ole sama mitä ajattelin laitella paikoilleen jos en uusia osta sattu vain olemaan tuo huonompi pari siinä pöydällä niin sillä kopasin.

Moottorin tukikumit tuli samoin jakopään rojut sekä jarrukilvet ja kasa tiivisteitä. Pitää hiukan vanhalla reseptillä jäykistellä noita kumeja. Uusi syyläri tuli merkiltään nissens. Näyttää pikaiselta vilkaisulta että voi olla jäähdytystehoiltaan parempi kuin paikallaan ollut behr:n tekele joka lie ihan alkuperäinen syyläri vuodelta 93. Lukko ei ole vielä saapunut joten sitä tässä odotellaan ja pitäisi varmaan uusi kytkinlevy hommata. Toinna alkaa paloja tuohon nykyiseen vaihtamaan kun kumminkaan kovin paljoa kalliimmaksi tule uusi levy. Gsi kadetin räppänillä oleva konepelti olisi odottamassa tallin nurkassa maalausta ja vähän hieromista ennen sitä. Ja oishan tuolla maalattavaa vielä helmat pari puskinta loppoineen joku spoikka ja samaan syssyyn etulokari kunhan ensin niihin tuo toiset vilkut askartelee.

Öljynjäähärin kenno tuli ja varmaan tulee se survottua johonkin tuonne missä se makaa tuossa yhdessä kuvassa. Pitänee hommata vielä 3/4-5/8 (muistelen että oli nämä koot) sovitteet niin saa käymään vakioon termarilla olevaan ryöstölaippaan. Mukana tullut laippa on ilman termaria mutta ois siinä pari lähtöä niin saisi painemittarin siihen kiinni joten siltä osin vielä asia hiukan auki.


Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja ?! »

Mikäs iskari/jousi yhdistelmä tuossa edessä on?
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Konin sportti iskarina. apujousi tais b omegan ta sarjasta varastettu ja sen jatkeena olkohan joku 7-8kg kilon 20cm pitkä vieteri en ole ihan varma enää mikä siellä ol kun aika montaa siellä tuli kokeiltua. Alkaa tuo nykynenkin olla jo sen verta väsynyt että on meininki sinne joku uusi laitella kunhan tässä ehtii ja jaksaa
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Vähän on tullut jotain turattua. Meinaa olla vähän jo motivaation kanssa ongelmia, kun pitää koota ja kasata mutta nyt näyttäs kaikki rojut lopulta mahtuvan piiloon puskurin sisään vaikka vähän meinaa ahdasta olla. Flektiä joutuu vielä vähän kääntämään toiseen asenttoon ettei ota kiinni ahtoputkeen. Lukko ois rajan takana mutta en laita tälle kesää paikoilleen, kun on vähän ongelmia sen suomeen saannin kanssa sattuneesta syystä mutta kahtoo sitten syssymmällä. Marmori myy nykyään ei oota f20 lootan stefojen ja tiivisteiden osalta ja tarvikkeenakin meinaa parempi laatuiset olla kiven alla.

Jos saisi askin paikoileen tulevana vkl niin sitten voisi jakopään tehdä ja loppuun nuo ahtoputket ja jäähärin letkut sekä vaihtas tuon vesitukin. Sitten melkein voisi kokeilla saada nuo jarrut toimimaan ja sitten vielä kun kahtelisi tekeekö mitä kaikkea polttoaine puolelle ennen kuin koittaa ajaa testilenkin. Konepellin ja puskurin varmaan sotken pikaseen korin väriin niin näkee miten alkaa ilma kiertämään. Muistaisi vain joskus ottaa öljykennon letkut mukaan niin kävis liikeessä niin prässäisivät nuo letkut kiinni niihin orkkis banjoihin jotka on tuommoset muotoon väännetyt vähän pitemmät tapaukset. Kennon mukana tulleita ei oikein saanut käymään kunnolla niin pistin letkut poikki ja vakio kennosta irrottelin nuo suodatinjalan päähän tulevat pätkät.

Luiskahti taas talvi mennä ja oikein mitään saannut aikaiseksi. Aika paljon sotki muutto ja uudet työt. Nyt ei ole kellarissa työtilaa missä sais arkisin aina kun ehtii jotain pientä turattua joten kaikki näplättävä tuolla tallilla. Tallille matka lyheni 24km suuntaansa mutta ei tuonne silti jaksa arkena enää töiden jälkeen mennä mitään tekemään korkeintaan jotain vie/hakee.



Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13463
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

https://transmission-rebuild-kits.co.uk ... box-parts/

Tuolta saa hyvin ja laadukkaita osia.
Ja mä vasta ite ostin b corsan laatikkoon marmorilta tiivisteet niin loppuukohan kohta niittenkin saaminen.
Ihan puhdasta paskaa kysyä osia nykyään kun ei saa.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Vastaa Viestiin