4x100 jaolla on laikat. Varmaan eivät ole edes noin isot. Voisin yrittää huomenna mittailla. Ihan uudet ovat paketissa. Kympillä voin luopua tms. Lähettivät Saksasta vahingossa kun tilasin omegaan levyt.Flameball kirjoitti:Jaa onkos nelipulttijaolla vai 5x100? Tarvittais varmaan ne 5 pulttijaolla olevat, että katsurille kelpaa kun ovat otettu 1.8-2.2 koneisesta autosta. Joudutaan toki sitten poraamaan uus jako, mutta se nyt on pien vaiva se.
Opel Kadett D - "HOT"
Re: Opel Kadett D - "HOT"
Autot eivät omia aikojaan lähde luistelemaan, vaan sivuluisu liikenteessä on aina ajovirheen seuraus. -Liikenneturva.fi
- jeffgordon
- 'Senator'
- Viestit: 396
- Liittynyt: 13 Joulu 2004, 02:00
- Paikkakunta: Kannus
Re: Opel Kadett D - "HOT"
Onkos tuo akseli mistä kun on pultattavat navat? Sopiskohan Vectran navat siihen bolt-on, ainakin pulttijako äkkiseltään saman näköinen. Varmasti riittää niin itselle kuin katsurille
Kadett D Caravan 16v Turbo
Kadett D Caravan 20XE
Kadett D Caravan Berlina Voyage 1.6S
Kadett E Cabrio
Vectra A GT 16V
Kadett D Caravan 20XE
Kadett D Caravan Berlina Voyage 1.6S
Kadett E Cabrio
Vectra A GT 16V
- kolkoti
- OCF Member 2024
- Viestit: 686
- Liittynyt: 21 Maalis 2009, 10:27
- Paikkakunta: Valkeakoski/Urjala
Re: Opel Kadett D - "HOT"
Kyllähän noiden takanapojen pitäs olla ihan bolt-on kamaa muuten, paitsi jos pistää 5x110 navat niin vähän joutuu vingutteleen. Mutta eihän tähän mitään 5x110 jaolla olevia tarvitse laittaa, ellei nyt sitten ihan vartavasten halua, vaikeuttaa vannevalintoja vaan. Vai onko mulla luetun ymmärtämisessä jotain vikaa kun en nyt ihan saanu selvää mitä halutaan laittaa Pistetään kellonajan piikkiin. Mutta siis ihan samahan se on minkä kokoiset laikat sinne laittaa ja millä jaolla.
Kadett D Caravan 16V
Vectra Turbo 4x4
Vectra Turbo 4x4
Re: Opel Kadett D - "HOT"
Ei tuossa akselissa ole pultattavia napoja, nuo pultit mitkä näkyy on jarrukilven pultit, kyllä sun se olis pitänyt huomata aika paljon kuitenkin puuhannut D Kadetin kanssa.jeffgordon kirjoitti:Onkos tuo akseli mistä kun on pultattavat navat? Sopiskohan Vectran navat siihen bolt-on, ainakin pulttijako äkkiseltään saman näköinen. Varmasti riittää niin itselle kuin katsurille
- jeffgordon
- 'Senator'
- Viestit: 396
- Liittynyt: 13 Joulu 2004, 02:00
- Paikkakunta: Kannus
Re: Opel Kadett D - "HOT"
No höh, älä nyt tollee, tuli paha mieli.. Ei oo vuosiin tavannu D:n vakio akselia kun kaikkiin nuihin vaihettu jostain muusta ni hämäännyin, silläpä kysyin että mistä akseli on kun näytti jotenkin kuvista niinku ois ollu laippa, mut eihän siinä taida ollakaan, pultitkin väärältä puolelta ollakseen. No helpoinhan ois vaihtaa sitten koko akseli, vaikkakin iskari korvat joutuis uudestaan tekemään, mutta säästäis monta muuta pähkäilyätelwin kirjoitti:Ei tuossa akselissa ole pultattavia napoja, nuo pultit mitkä näkyy on jarrukilven pultit, kyllä sun se olis pitänyt huomata aika paljon kuitenkin puuhannut D Kadetin kanssa.jeffgordon kirjoitti:Onkos tuo akseli mistä kun on pultattavat navat? Sopiskohan Vectran navat siihen bolt-on, ainakin pulttijako äkkiseltään saman näköinen. Varmasti riittää niin itselle kuin katsurille
Kadett D Caravan 16v Turbo
Kadett D Caravan 20XE
Kadett D Caravan Berlina Voyage 1.6S
Kadett E Cabrio
Vectra A GT 16V
Kadett D Caravan 20XE
Kadett D Caravan Berlina Voyage 1.6S
Kadett E Cabrio
Vectra A GT 16V
- kolkoti
- OCF Member 2024
- Viestit: 686
- Liittynyt: 21 Maalis 2009, 10:27
- Paikkakunta: Valkeakoski/Urjala
Re: Opel Kadett D - "HOT"
Rookeri kirjoitti:kolkoti kirjoitti:Mutta siis ihan samahan se on minkä kokoiset laikat sinne laittaa ja millä jaolla.Ei se ihan sama ole jos ei vanne mahdu levyn ympärilleFlameball kirjoitti:jaa otetaankin komento takasin noitten takalaikkojen osalta.. 264mm laikka ei vissiin enää uppoa 14" vanteiden sisään?
Niijoo, kukaan ei ole tainnut tarttua tuohon levynkokoon, enkä itsekään muistanut, mutta väitän että mahtuu 264mm levy 14" vanteen sisään. 254:n kanssakin jää sen verta varaa. Vai minkä kokoset etulevyt ne tarkalleen onkaan.
Kadett D Caravan 16V
Vectra Turbo 4x4
Vectra Turbo 4x4
Re: Opel Kadett D - "HOT"
Meillä on kilpurissa 295mm levy nelimäntäsatulalla 15" vanteessa. Ei kylläkään mene kaikkiin vanteisiin, mutta väittäisin tuon jarrupaketin menevän 14" vanteeseen.
-Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm) -Opel ascona B 2.4 CIH -77
-Opel Rekord E 2.0 SEH -8x -Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 185hp/245nm)
-Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300hp/330nm) -BMW 528 -97
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam
-Opel Rekord E 2.0 SEH -8x -Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 185hp/245nm)
-Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300hp/330nm) -BMW 528 -97
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam
Re: Opel Kadett D - "HOT"
No siis vectrassahan on esimerkiks 260mm laikka takana ja se menee 14" vanteen sisään. Yhtälailla mun harrastekoslassa 258mm laikka ja jää reilusti tilaa satulan ja vanteen väliin. No me nyt spekuloidaan tässä, että mitä kehitetään. Olishan se akselivaihtokin varmasti ihan jees toteuttaa tohon ni vois päästä monella tapaa helpommalla. Korvakoiden muotoilu ennen hitsausta ottaa isoimman ajan koko hommassa tuolloin. Jää muuten vielä pari viikkoa tässä ainakin väliin nikkarointia, sillä tämä ja tuleva viikonloppu menee muissa merkeissä. Budjetti pitäs sen sijaan taas olla tolpillaan kun vectra myydään pois. Muutamien satojen lisäbudjetin runsas vaikutus kertonee hyvin paljon siitä, että tätä ei todellakaan olla tekemässä isolla rahalla ainakaan tässä vaiheessa. Voihan taka-akselia tänne suuntaan toki tarjota jos semmosen saa jostain purkuraadosta puolilmasiks kunnostettavine jarruineen.
Re: Opel Kadett D - "HOT"
Eikös teillä ole Astra tekniikanluovuttajaksi ?
Siitä sen akselin ja navat saa suoraan muuttaa vain rummut levyiksi.
F Astrassa on aina sama napa on sitten rummut tai levyt.
Mulla on ylimääräisenä Astran akseliin sovitetut Vectran jarrukilvet käsijarru hiluineen ja jarrulevyt.
Siitä sen akselin ja navat saa suoraan muuttaa vain rummut levyiksi.
F Astrassa on aina sama napa on sitten rummut tai levyt.
Mulla on ylimääräisenä Astran akseliin sovitetut Vectran jarrukilvet käsijarru hiluineen ja jarrulevyt.
Re: Opel Kadett D - "HOT"
tekniikanluovuttaja on heivattu jo paaliin ja se oli farkku ja farkussa ilmeisesti taka-akselissa iskarikiinnikkeet eri kohdassa? no meni jo, että turhiapa tässä spekuloimaan.
Re: Opel Kadett D - "HOT"
Joo niin on, tai ei ne eri kohdassa ole mutta erilaiset.Flameball kirjoitti:tekniikanluovuttaja on heivattu jo paaliin ja se oli farkku ja farkussa ilmeisesti taka-akselissa iskarikiinnikkeet eri kohdassa? no meni jo, että turhiapa tässä spekuloimaan.
Re: Opel Kadett D - "HOT"
Hoplaa! tällehän saatiin tehtyä jotain jännää vihdoin ja viimein kun tuli hieman pakotteita. Varastoa piti nimittäin siivota, joten päätimme sovittaa tulevan tekniikan keulalle muutamia olennaisia toimenpiteitä, kuten jäähdyttimen kiinnitysten suunnittelua ja muita sellaisia toimenpiteitä varten, jotka on hyvä hoitaa ennen konehuoneen maalausten jatkamista.
Homma lähti liikkeelle aamusta asentamalla alatukivarsien etummaiset uretaanipuslat paikoilleen. Puslat vaativat muutaman millin hiomista, jotta ne saatiin puristettua paikoilleen. Puslat hiottiin jo kesällä, mutta saatiin vasta nyt paikoilleen. Tuon jälkeen jatkettiin pesemällä motti&loota. Sen jälkeen laitettiin tekniikka nosturilla kiikkumaan yläilmoihin, nyittiin vetarit pois, putsattiin hieman lisää, poistetiin pakosarja&lohkolämppärielementti ja laskettiin vielä öljyt motista pihalle. Muuten oli aika selkeelinjasta touhua poislukien yks pakosarjan pultti, josta ei ollut juuri mitään jäljellä. Saatiin kuitenkin sekin irti, joten aika pienillä murheilla hoitua homma.
Pari tilannekuvaa alla:
Autossahan on ollut aiemmin 1.6 tekniikka, jota varten takamoottorikannaketta oli muokattu jo valmiiksi jonkun verran, muttei kuitenkaan riittävästi. Takakannakkeesta löytyi nimittäin pultinkannan painauma. Huomasimme myös, että oikeanpuoleista moottorikannaketta piti muotoilla uudestaan. Vaihdelaatikon kannake säilyi muokkaamattomana. Laikkauksista kuvia tässä:
Päivä siinä meni, mutta tekniikan laittamisessa paikoilleen ei varsinaisesti mennyt 30minuuttia pidempään kaikkine säätöinensä. Säätämisiin kuului mm. kahden kierteen aukaisu ja pakoputken kannakkeen hienosäätö. Kun kaikki kannakkeet olivat moottorissa paikoillaan, päästiin laittamaan vain pultit ja mutterit koppaan kiinni ja siellä lepää. ->
Peltisatsi hyökkää esiin hyvin kuvissa ja sehän oli tieten pakko samalla kokeilla, että istuu paikoilleen. Hyvin istui nopealla sovituksella alakiinnitystä myöden. Syylarikin menee nätisti paikoilleen tuohon kunhan saadaan vain ne kannakkeet väkerrettyä. Vaihdelaatikolle pitää tehdä hieman lisää tilaa ettei moottori heiluessaan kolise pitkin runkopalkkia ja varmasti muitakin modifikaatioita vielä tehdään, että kaikki istuu nätisti konehuoneessa. Kopan ryhtiäkin piti testata, koska tolla etupäällä ei ole vielä levännyt moottori kertaakaan ennen tätä. Kuskin kanssa etupää on jotakuinkin etukaaren tasalla. Hiemanhan se huutais coilikeulaa, mutta siihen pitäis keksiä joku fiksu sovellus jos meinaa sinne semmosen rakentaa.
Viime viikonloppunakin oltiin hallilla, mutta sillon saatiin vain suunniteltua hommia. Vähän suunniteltiin uusien penkkien kiinnityksiä ja päätettiin akun paikka, joka löytynee projektin päättyessä varapyöräkotelon etuosasta. Sijaintiin päädyttiin pitkälti sen vuoksi, ettei takapäässä näkyisi mitään tökeröä akulle tehtyä poteroa, vaan potero tehtäisiin hieman lähemmäksi taka-akselia, jolloin perän ilme säilyy alkuperäisenä.
Ens viikonloppuna sitten mahdollisuuksien mukaan syylarin sovittelua
Homma lähti liikkeelle aamusta asentamalla alatukivarsien etummaiset uretaanipuslat paikoilleen. Puslat vaativat muutaman millin hiomista, jotta ne saatiin puristettua paikoilleen. Puslat hiottiin jo kesällä, mutta saatiin vasta nyt paikoilleen. Tuon jälkeen jatkettiin pesemällä motti&loota. Sen jälkeen laitettiin tekniikka nosturilla kiikkumaan yläilmoihin, nyittiin vetarit pois, putsattiin hieman lisää, poistetiin pakosarja&lohkolämppärielementti ja laskettiin vielä öljyt motista pihalle. Muuten oli aika selkeelinjasta touhua poislukien yks pakosarjan pultti, josta ei ollut juuri mitään jäljellä. Saatiin kuitenkin sekin irti, joten aika pienillä murheilla hoitua homma.
Pari tilannekuvaa alla:
Autossahan on ollut aiemmin 1.6 tekniikka, jota varten takamoottorikannaketta oli muokattu jo valmiiksi jonkun verran, muttei kuitenkaan riittävästi. Takakannakkeesta löytyi nimittäin pultinkannan painauma. Huomasimme myös, että oikeanpuoleista moottorikannaketta piti muotoilla uudestaan. Vaihdelaatikon kannake säilyi muokkaamattomana. Laikkauksista kuvia tässä:
Päivä siinä meni, mutta tekniikan laittamisessa paikoilleen ei varsinaisesti mennyt 30minuuttia pidempään kaikkine säätöinensä. Säätämisiin kuului mm. kahden kierteen aukaisu ja pakoputken kannakkeen hienosäätö. Kun kaikki kannakkeet olivat moottorissa paikoillaan, päästiin laittamaan vain pultit ja mutterit koppaan kiinni ja siellä lepää. ->
Peltisatsi hyökkää esiin hyvin kuvissa ja sehän oli tieten pakko samalla kokeilla, että istuu paikoilleen. Hyvin istui nopealla sovituksella alakiinnitystä myöden. Syylarikin menee nätisti paikoilleen tuohon kunhan saadaan vain ne kannakkeet väkerrettyä. Vaihdelaatikolle pitää tehdä hieman lisää tilaa ettei moottori heiluessaan kolise pitkin runkopalkkia ja varmasti muitakin modifikaatioita vielä tehdään, että kaikki istuu nätisti konehuoneessa. Kopan ryhtiäkin piti testata, koska tolla etupäällä ei ole vielä levännyt moottori kertaakaan ennen tätä. Kuskin kanssa etupää on jotakuinkin etukaaren tasalla. Hiemanhan se huutais coilikeulaa, mutta siihen pitäis keksiä joku fiksu sovellus jos meinaa sinne semmosen rakentaa.
Viime viikonloppunakin oltiin hallilla, mutta sillon saatiin vain suunniteltua hommia. Vähän suunniteltiin uusien penkkien kiinnityksiä ja päätettiin akun paikka, joka löytynee projektin päättyessä varapyöräkotelon etuosasta. Sijaintiin päädyttiin pitkälti sen vuoksi, ettei takapäässä näkyisi mitään tökeröä akulle tehtyä poteroa, vaan potero tehtäisiin hieman lähemmäksi taka-akselia, jolloin perän ilme säilyy alkuperäisenä.
Ens viikonloppuna sitten mahdollisuuksien mukaan syylarin sovittelua
Re: Opel Kadett D - "HOT"
Käytiin näpertelemässä tänäänkin tuota härveliä. Homma vain loppui lyhyeen kun ei ollu tarvikkeita millä jatkaa eteenpäin. Saatiin kuitenkin jäähdyttimen yläkiinnikkeet hitsattua jo paikalleen, että jotain sentään. Vielä täytyy materiaalit hankkia alakiinnikettä varten, niin saadaan jäähdyttimen osalta hommat kuntoon.
- VECTRA GT 16v
- OCF Member 2017
- Viestit: 1053
- Liittynyt: 28 Heinä 2005, 20:01
- Paikkakunta: HELSINKI / kinnula
Re: Opel Kadett D - "HOT"
Mikä jäähdyti ja mistä peräisin se on? Jos on opelin oma niin käy nuo nyt paikallaan olevat yläkiinnikkeet pikuisen joutuu vasemman paikkaa muuttamaan keulasta katsottuna. Tuli vaan mieleen niin ajattelin kirjoittaa. Itse tein näin ja ala kiinnikkeet tein keulan poikki palkista roikuttamalla.
Vectra C HB 1.8i GTS
Astra GSI 2.0 16v c20xe
KADETT E 1.6i
KADETT D 2.0 16v c20xe
Suzuki pv 50cc
Vesiskootteri -83 Finnspeed
Astra GSI 2.0 16v c20xe
KADETT E 1.6i
KADETT D 2.0 16v c20xe
Suzuki pv 50cc
Vesiskootteri -83 Finnspeed
Re: Opel Kadett D - "HOT"
Astran syyläri ja letkut suoraan. Laitan sitten kuvia meiän ratkasusta aiheen tiimoilta, kun saadaan tarvittavat matskut vaan