Omega b2 2,5 CommonRail Aut. --->3,O Säädettävänä
Re: Omega b2 2,5 CommonRail Aut.
Tuo HK pää ehottomasti, sitte vielä ne ripset umpioihin ja... Ei, Irmscherin pöntöt passaa näihin hyvin. Jos ei pönttöä niin i-look päät sitte
Insignia 2.0CDTI 4x4 -11, Frontera 16v 4x4 -95
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
Re: Omega b2 2,5 CommonRail Aut.
Se toimii sittenkin.. Kone on pyörinyt todistetusti. Suurimmat huolenaiheet siis onneksi eivät toteutuneet.. Varmuuden vuoksi konetta pyöritettiin ilman turboa, ettei heti tartteis uutta ostaa, jos koneeseen olisikin menny edellisestä ropellista palasia.. Fortet pyöri myös koneessa, eli toivottavasti olis puhdas kun turbo paikallaan käynnistellään..
Huomenna turbo on toivottavasti paikallaan ja mestari pääsee mittailemaan uutta pakoputkea ja toivottavasti se olis loppuviikosta valmis.. Ei millään jaksas odotella, että kuulee miten tuo käy noilla suuttimilla sen 2,5" röörin kanssa..
Lisäks ostettu on peräöljyt, laatikkoöljyt, moottoriöljyt, polttoaine-, sekä öljynsuodattimet, sekä raitisilmasuodatin, ja tilaukseen meni täydelliset jakopäähilppeet ja ahtopaineanturi.. Luulis sit olevan vähän aikaa huolettomia metrejä.
Ennen konehuoneen lopullista kasaamistahan ei tiedetä mitä sieltä puuttuu. Ainakin kaikki muovikatteet joutuu tilaamaan, samoin tuo ahtopaineanturi oli vissiin unohtunut kyydistä. Mitähän ne saksalaiset niillä osilla kun ei ole enää autoakaan..
Huomenna turbo on toivottavasti paikallaan ja mestari pääsee mittailemaan uutta pakoputkea ja toivottavasti se olis loppuviikosta valmis.. Ei millään jaksas odotella, että kuulee miten tuo käy noilla suuttimilla sen 2,5" röörin kanssa..
Lisäks ostettu on peräöljyt, laatikkoöljyt, moottoriöljyt, polttoaine-, sekä öljynsuodattimet, sekä raitisilmasuodatin, ja tilaukseen meni täydelliset jakopäähilppeet ja ahtopaineanturi.. Luulis sit olevan vähän aikaa huolettomia metrejä.
Ennen konehuoneen lopullista kasaamistahan ei tiedetä mitä sieltä puuttuu. Ainakin kaikki muovikatteet joutuu tilaamaan, samoin tuo ahtopaineanturi oli vissiin unohtunut kyydistä. Mitähän ne saksalaiset niillä osilla kun ei ole enää autoakaan..
Re: Omega b2 2,5 CommonRail Aut.
Rookeri se jaksaa pilkkua.Rookeri kirjoitti:Ai ei tää ollutkaan diisseli
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
- Juzzi
- OCF Luisukunkku 2009
- Viestit: 1982
- Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
Re: Omega b2 2,5 CommonRail Aut.
Ilmeisesti ohjelma tehty jo noille suuttimille vai voiko sen suoraan käynnistää vakio ohjelmalla? luulisi ainakin saavan liikaa ruokaa.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Re: Omega b2 2,5 CommonRail Aut.
Korjattu kirjohäröt.. Kyllä se ihan dieseli on My Bad!Rookeri kirjoitti:Ai ei tää ollutkaan diisseli
Ihan ilman ohjelmaa käynnistettiin. Eipä tuo sen kummemmin oikkuillut. Tasainen tyhjäkäynti. Hiukan korkeammilla kierroksilla tupruttaa mustaa, mutta ei vielä tiedä mistä johtuu.. Kone oli kyllä täynnä öljyä, että vaikea tehdä vielä diagnoosia.
Voi olla siitäkin, kun ei vielä turbo ole paikoillaan.. Mut jos ei näin toimi, niin sitten täytyy miettiä tuota ohjelmaa. Tää meidän auton laittaja on digituningin miehiä, niin ainakin veikkaili, ettei mitään muutoksia ohjelmaan välttämättä tarvi.. Mut sen näkee sitten, kunhan kaikki paikoillaan..
- Juzzi
- OCF Luisukunkku 2009
- Viestit: 1982
- Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
Re: Omega b2 2,5 CommonRail Aut.
Okei, erikoinen juttu ,luulis että jos suuttimet on puolet isommat tuotoltaan niin alkaa jo vaikuttamaan toimintaan. X35d suuttimet käsittääkseni riittää yli 350hv ja 2.5d suuttimet loppuu 200hv. 3.0d suuttimet loppuu siihen 230hv.
Mulla myös suunnitelmissa vaihtaa noi isommat suuttimet, kun vaan löytyä jostain järkevään rahaa, garretin gt2260 löytys jo niitä varten, sellainenko tähänkin tuli?
Mulla myös suunnitelmissa vaihtaa noi isommat suuttimet, kun vaan löytyä jostain järkevään rahaa, garretin gt2260 löytys jo niitä varten, sellainenko tähänkin tuli?
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Re: Omega b2 2,5 CommonRail Aut.
Eikun tähän on tulossa FinnTurbon viriahdin GT 2560 joka tehty Garretin runkoon. Tarkoitettu BMW 530D:hen. Tän pitäis riittää tonne päälle 300hpn.
Seuraava missio olis etsiä sopivan iso cooleri, joka mahtuu Irmscherin puskurin taakse ilman suurempia leikkailuja.. Kunhan auto on valmis, niin viedään se penkkiin, ja sanokoon siellä mestarit sitten tarvitaanko ohjelmaa vai ei, mutta kyllä luulis että näille muutoksille jotain täytys tehdä.. Mut olihan tuo ylläri ittellekki että lähti edes käyntiin noilla suuttimilla
Seuraava missio olis etsiä sopivan iso cooleri, joka mahtuu Irmscherin puskurin taakse ilman suurempia leikkailuja.. Kunhan auto on valmis, niin viedään se penkkiin, ja sanokoon siellä mestarit sitten tarvitaanko ohjelmaa vai ei, mutta kyllä luulis että näille muutoksille jotain täytys tehdä.. Mut olihan tuo ylläri ittellekki että lähti edes käyntiin noilla suuttimilla
Re: Omega b2 2,5 CommonRail Aut.
Hiton hyvältä kuulostaa tekniikka päivitykset
Re: Omega b2 2,5 CommonRail Aut.
No nyt sit alko se vastustaminen. Kone kokonaan nipussaan, ja pyöriteltiin sitä tuossa toissapäivänä ekaa kertaa pakoputken kanssa.. NAKNAKNAKNAK... TTu.. Isot miehet sano että se nakutus kuuluis nelospytystä, mutta vielä ei varmuutta.. Veikkailtu on, notta joku mäntä ei oo ihan tikissään.. Kameralla on katsottu suuttimien rei'istä mäntien päälle, mutta mitään irto-osia tms selvää ei näkynyt.. Tänään käy vielä yks asentaja sitä katsomassa ja kuuntelemassa, ja sitten tiedetään joutuuko avaamaan kannen.. Jos tähän rojektiin joudutaan, ni sit se olis hymy persiiseen ja kolomelitrasta nokille
Re: Omega b2 2,5 CommonRail Aut.
Voi V***u!
- Juzzi
- OCF Luisukunkku 2009
- Viestit: 1982
- Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
Re: Omega b2 2,5 CommonRail Aut.
Näitähän kuuleman perusteella hajonnut sillä kun ajettu rikkinäisellä suuttimella, käykö sitten ns laihalla eikä saa riittävää voitelua.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Re: Omega b2 2,5 CommonRail Aut.
^Näin sanoi autoasentajakin joka tänään kävi sitä kuuntelemassa. Saksassa jo hajonnut, koska tämähän tuli suutinvikaisena sieltä..
Re: Omega b2 2,5 CommonRail Aut.
Ettei ois lähteny käymään omilla öljyillään kun ahdinkin oli tossa hapessa? Pari sellasta tapausta nähny ja sen jäljiltä ei koneesta paljon ehjää osaa löytynytkään..
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
- karhulahti
- 'Admiral'
- Viestit: 100
- Liittynyt: 26 Loka 2011, 18:51
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: Omega b2 2,5 CommonRail Aut.
oisit laittanu sen gt2260, on hieman virtaavampi mitä 2560. vaikka käytännössä sama ahdin.Calsunen kirjoitti:Eikun tähän on tulossa FinnTurbon viriahdin GT 2560 joka tehty Garretin runkoon. Tarkoitettu BMW 530D:hen. Tän pitäis riittää tonne päälle 300hpn.
Seuraava missio olis etsiä sopivan iso cooleri, joka mahtuu Irmscherin puskurin taakse ilman suurempia leikkailuja.. Kunhan auto on valmis, niin viedään se penkkiin, ja sanokoon siellä mestarit sitten tarvitaanko ohjelmaa vai ei, mutta kyllä luulis että näille muutoksille jotain täytys tehdä.. Mut olihan tuo ylläri ittellekki että lähti edes käyntiin noilla suuttimilla
Re: Omega b2 2,5 CommonRail Aut.
Kaikessa on puolensa, oonko sitten paha ihminen jos tuon kolmilitraisen toivossa sanon että jospa nykyinen kone olisikin ihan paskana.Calsunen kirjoitti:Jos tähän rojektiin joudutaan, ni sit se olis hymy persiiseen ja kolomelitrasta nokille
:hymiö: