Commodore A '69 Roadsport A

Esittele Opel-projektisi tai autosi
kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 570
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Commodore A '69 Roadsport A

Viesti Kirjoittaja kosunen »

Juu, sama peli kyseessä. Siellä taisi vaivata ohjaustehostimen hihnan pois lentäminen koko ajan, ei vissiin tykännyt liian kovista kierroksista :D .

Nyt homma ratkaistu Astran pumpulla, tuli kuulemma hyvä :peukku: .

OT, tuolla pelillä vois käydä vaikka koittamassa Roadsporttiakin.
Hezzu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 776
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Commodore A '69 Roadsport A

Viesti Kirjoittaja Hezzu »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=s4URdxSQXHs[/youtube]

Siinä tokan lähdön video...

Ongelmathan alkoi jo perjantaina kun oltiin aamulla lähdössä, ensin kumi puhki, sen jälkeen kytkin ei irroittanut. Ahvenistolle kun päästiin niin ensimmäisellä reenikerralla laturin hihna lähti irti vieden sumpun hihnan mennessään. Hihnojen parissa vierähtikin sitten hetki tapellessa. Pe-la välisenä yönä käytiin sorvaamassa uusi hihnapyörä laturiin jolla saatiin laturi pyörimään huomattavasti hitaammin kuin ennen.

Lauantai aamulla harjoituksiin ja todettiin että uudella hihnapyörällä laturi ei lataa kuin kierroksilla. Oletettiin olevan kilpalaturin ominaisuus. Aika-ajoihin luottavaisin mielin, radalle pääsy kuitenkin viivästyi ja tässä kohtaa laturi oli sanonut jo työsopparin totaalisesti irti. Aika-ajoihin kuitenkin päästiin radalle ja ajoin yhden kierroksen jolla tuli ihan kohtalainen aika ottaen huomioon että rata oli märkä ja öljyvanan peittämä.

Aika-ajojen jälkeen alkoi laturin metsästys, täysin samanlaista ei löytynyt mistään. Varaosia koitettiin soveltaa muista latureista mutta ei sekään oikein onnistunut. Viimenään haettiin kaverilta toinen laturi joka rakenneltiin sunnuntai aamuna paikalleen ja auto latasi jälleein.

Ekaan kisalähtöön luottavaisin mielin, mahdollisuudet olivat hyvät kiitos erittäin sekavan aika-ajon. Ensimmäinen kilpailu kuitenkin päättyi keskeytykseen kun vaihdevivuston sokka oli tippunut ja tanko lähti kepin alapäästä irti ja kolmonen jäi päälle. Tässä vaiheessa vastoinkäymiset alkoi jo vähä naurattaa, ei oikein enää jaksanut edes vituttaa, niin paljon oli potkittu päähän vklopun aikana. Ei muuta kuin kolmas reissu Hyvinkäälle jonka jälkeen uusi sokka paikalleen ja toiseen kisaa päästiin "ehjällä" autolla. Mitä nyt äänenvaimennin on riekaleina ja moottori huohottaa reilusti.

Eiköhän talvikausi alkanut tästä. Muutamia muutoksia pitää tehdä koriin ennen seuraavaa kilpailua, ei onneksi mitään isoa.
jezze rs
OCF Member 2016
Viestit: 443
Liittynyt: 01 Loka 2008, 13:13

Re: Commodore A '69 Roadsport A

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Mä taas luulen, että noi teidän ongelmat oli todella pieniä siihen nähden, että auto on rakennettu täysin uudestaan. Kaikkea ei kuitenkan voi/pysty ottamaan huomioon ja siksi ensimmäinen kilpailu yleensä päättyy melko heikosti. Roadsportissa on kisa sentään vain 8 kierrosta kun taas meillä endussa 6h eli noin 250 kierrosta :D . Hieman vaikeampi päästä maaliin ensimäistä kilpailua.

Hyvältä näytti meno kuitenkin ja varmasti on vielä se pari sekuntia jemmassa ihan nykyiselläkin konstruktiolla. Nyttenkin on hyvä tavoitella Peltosen aikaa, joka oli todella kova :o
-Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm) -Opel ascona B 2.4 CIH -77
-Opel Rekord E 2.0 SEH -8x -Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 185hp/245nm)
-Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300hp/330nm) -BMW 528 -97
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam
TJAnssi
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 32
Liittynyt: 07 Joulu 2012, 08:06
Paikkakunta: Kehä V

Re: Commodore A '69 Roadsport A

Viesti Kirjoittaja TJAnssi »

Sehän kulkee aivan julmetusti! :)

En oo mikään rattimies mutta ehdotan kuitenkin. Näyttää siltä että suolenkin jälkeen, suorat aloittavassa oikeassa kaasun avaus jää about joka kiekalla aivan liian myöhään.
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Commodore A '69 Roadsport A

Viesti Kirjoittaja motorsport »

Videolta ei koskaan välity realistisesti se, kuinka paljon tai vähän mekaanista pitoa on jäljellä mihinkin suuntaan.
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Commodore A '69 Roadsport A

Viesti Kirjoittaja ata »

Täytyy kyllä tuota rataa jonkun verran katuautoilla sahanneena ja tuolla katsomon puolella katsomassa olleena nostaa hattua aivan helvetin korkealle. Ei käsitä miten te uskallatte ajaa siellä noin kovaa kun vieressä on muutaman sentin päässä toisia autoja ajamassa myös täysiä... :) Hienoa menoa, hieno auto, mitäpä sitä muuta sanomaan. Aina sitä jotain ongelmia on, ainakin ekassa kisassa. Oli hienoa yleensä nähdä auto tuolla kisassa.

(hmm... pitäisikö sitä käynnistää PC:llä Simbin Race Retro Expansion Ahveniston radan ja kelta-mustan A-Commodoren kanssa... :D )
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Hezzu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 776
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Commodore A '69 Roadsport A

Viesti Kirjoittaja Hezzu »

Juu pieniä murheitahan nuo oli, alkoi vaan vähän lannistamaan kun kaikki pamahti kahden päivän aikana päälle. Varsinkin kun testeissä ei oo ollu oikein mitään ongelmaa. Ja kun katseli muutamaa muuta autoa niin kyllä, oman auton ongelmat tuntui aika pieniltä, varsinkin yks SS imppi ja ainakin XEllä oleva eskortti mistä oli nasahtanu jakoremmi poikki, joku Fiiattiki oli aika rutussa kun lähti siitä varikolta. Asiat voisi siis olla huonomminkin

Ajolinjoissa on hiomista, kuten myös auton mekaanisessa pidossa mistä Motorsportti tuossa mainitsikin. En tiedä kuinka kovaa tuolla kiululla pääsisi jos veivaisi uudet kumit alle, tällä rahatilanteella ei vaan ole voinut alkaa kokeilemaan. Ajetaan ensin käytössä olevat loppuun. Moni on kehunut tuota uutta Kumhoa joten täytyy niitä hommata sitten kun uudet kumit hommaa.

Itsekin jännitin hieman tuota muiden seassa ajamista mutta yllättävän hyvin siellä mahtuu ajamaan, varsinkin kun on about samantasoisia autoja vieressä. Ilmeisesti moni on ollut autosta kiinnostunut, itseltä jäi valitettavasti moni asia sivuun noiden tekniikkahommien myötä, ei oikein kerennyt autolla päivystää kun kyseliöitä oli.

Nyt aloitetaan talvikausi ja korjaillaan auto sääntöjen mukaiseksi(muutama huomautus tuli katsastajilta) ja jonkunlainen talvihuolto täytyy autoon suorittaa. Samalla luultavasti koitetaan hieman keventää paikoista mistä se on järkevästi mahdollista. Uusien Enkei RPF1 vanteiden myötä jousittamattomasta/pyörivästä massasta lähtee useita kiloja, oli meinaan jo kädellä koittaen erittäin paljon kevyemmät kuin nykyinen vanne+rengassetti. Katsotaan mistä muualta saadaan kevennettyä ja palataan ensi vuonna radalle toivon mukaan ilman lastentauteja.
jezze rs
OCF Member 2016
Viestit: 443
Liittynyt: 01 Loka 2008, 13:13

Re: Commodore A '69 Roadsport A

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Ruohorinne ainakin näytti Kumhoilla ajavan ja voitti molemmat lähdöt GTE:llä. Hieman jopa yllättävää kun onhan tuo yokohama pidetty melkoisen nopeana.
-Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm) -Opel ascona B 2.4 CIH -77
-Opel Rekord E 2.0 SEH -8x -Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 185hp/245nm)
-Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300hp/330nm) -BMW 528 -97
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam
jama78
'Senator'
'Senator'
Viestit: 557
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:36

Re: Commodore A '69 Roadsport A

Viesti Kirjoittaja jama78 »

Tuli kans kaverin huollossa tuolla pyörittyä(ei muuta kun bensaa tankkiin :peukku: huh) niin oli kans puhetta noista uusista kumhoista niin semmonen kuva jäi että raskaissa autoissa kuulemma sulaa alle mutta tiedä sitten oliko vaan juttuja. Hyvältähän toi commo kuullosti siitä varikon portilta ja välitys kuullosti aikas passelilta :thumbsup: :yes:
Astra j 1.4t sport tourer. Ex:Vectra C 2.2 gts ,Kadett c 1.2 , ascona c 1.6 , Omega A 2.0I , Astra GSI , Omega B 2.5 v6, Omega b2 3.0v6 stw sport.
jezze rs
OCF Member 2016
Viestit: 443
Liittynyt: 01 Loka 2008, 13:13

Re: Commodore A '69 Roadsport A

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Endurancessa on kanssa testattu tuota hankookin seuraajaksi ja siitä on nimenomaan ollut puhetta, että muutenkin nopeat civikit saisi selvän hyödyn Bemareihin verrattuna. Niin paljon se sulaa helpommin painavan auton alle. Niin ja painavalla autolla saattaa jopa olla ettei pääse koko 6h kisaa. Endussa ei kuitenkaan saa keventää, joten autot on kyllä sitten melko reilusti painavampia kuin commo.
-Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm) -Opel ascona B 2.4 CIH -77
-Opel Rekord E 2.0 SEH -8x -Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 185hp/245nm)
-Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300hp/330nm) -BMW 528 -97
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Commodore A '69 Roadsport A

Viesti Kirjoittaja motorsport »

Kumhoa on lukuisia eri seoksia. Medium-seos tai kovempi kestäisi enskabemareissa uskoakseni hyvin. Ainakin omassa 990kg reuhkassani ne ei tunnu kuluvan millään. Tuo on ikuista vääntöä enskapiireissä siitä, että kuka saa mitäkin etua mistäkin :D
ascona77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1170
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Suomi Finland

Re: Commodore A '69 Roadsport A

Viesti Kirjoittaja ascona77 »

jezze rs kirjoitti:Ruohorinne ainakin näytti Kumhoilla ajavan ja voitti molemmat lähdöt GTE:llä. Hieman jopa yllättävää kun onhan tuo yokohama pidetty melkoisen nopeana.
Joo ja Ruohorinne ajo alle 1,30 ajan historicci autolla. Taas tuli todistettua kuin huono se opelin oma taka-akseli tuenta on ku jotku sitä haukkuu aina :lol: sori off topic
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.
Hezzu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 776
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Commodore A '69 Roadsport A

Viesti Kirjoittaja Hezzu »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=N9os8Lg6PZU[/youtube]

Ekan lähdön tapahtumat...
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: Commodore A '69 Roadsport A

Viesti Kirjoittaja omega16T »

Hezzu kirjoitti: Ajolinjoissa on hiomista, kuten myös auton mekaanisessa pidossa mistä Motorsportti tuossa mainitsikin. En tiedä kuinka kovaa tuolla kiululla pääsisi jos veivaisi uudet kumit alle
Kello tykkäis enempi uusista takajousista. Semmoset ois hyvät mitkä joustaa :wink:

Muutenhan toi tuntuis olevan aika hyvä paketti, kuskia myöten :peukku:
Todennäköisesti väärässä.
Hezzu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 776
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Commodore A '69 Roadsport A

Viesti Kirjoittaja Hezzu »

Kuva

Kuva

Kuva

Niille jotka ei naamakirjasta seuraile talven tapahtumia.
Vastaa Viestiin