Commodore A '69 Roadsport A
Re: Commodore A '69 Roadsport A
Vähän kun tutkittiin niin tyydyttiin hitsaamaan venakopasta yks halkeama, vaihtamaan kannen puolikuut sekä venakopan tiiviste. Näyttäisi ainakin suurin osa öljyvuodoista kadonneen. Myös perämurikkaan löytyi pulttien päihin mutterit Kiire tai joku ollu kun on kasattu, muutamia muitakin paikkoja vähän kirrailtiin kun sai auton taas nosturille.
Re: Commodore A '69 Roadsport A
Korkialta laulava moottori Meinaakko tälle kaudelle vielä kisoihin tulla?
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.
Re: Commodore A '69 Roadsport A
Jos rahatilanne antaa myöden...ascona77 kirjoitti:Korkialta laulava moottori Meinaakko tälle kaudelle vielä kisoihin tulla?
Re: Commodore A '69 Roadsport A
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dzrQhxM1FJ8[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vKiuYbJSN_E[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1F1K9EIuPDA[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=S4NesTAj2RM[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qML_cNah2NU[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Y7OtQFeUUHg[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4EQxkuUWbTU[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vKiuYbJSN_E[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1F1K9EIuPDA[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=S4NesTAj2RM[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qML_cNah2NU[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Y7OtQFeUUHg[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4EQxkuUWbTU[/youtube]
Re: Commodore A '69 Roadsport A
Melko reilusti on yliohjaava. Tietysti jos ei ole yhtään vielä säädetty niin ei ihmekään. Kannattaa varmaan kuitenkin yrittää saada taakse pitoja ja kun ne on haettu ihmetellä vieläkö on yliohjaava? Oletko ajatellut taakse löysempiä jousia, kun näyttää olevan veto joka irroittaa heti pidon? Vaikka kyllähän sä varmaan nämä hommat haldaat. Uusilla videoilla vedettiinkin jo ihan tosissaan.
-Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm) -Opel ascona B 2.4 CIH -77
-Opel Rekord E 2.0 SEH -8x -Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 185hp/245nm)
-Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300hp/330nm) -BMW 528 -97
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam
-Opel Rekord E 2.0 SEH -8x -Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 185hp/245nm)
-Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300hp/330nm) -BMW 528 -97
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam
Re: Commodore A '69 Roadsport A
Uusia jousia on asenneltu mutta kunnolla ei päästy testaamaan kiitos vesisateen. Ei se ole pelkästään vedon ongelma, tuntuu että vedolla on kyllä ihan ok pito mutta mutkassa vaikka ajaa tasakaasulla niin irtoo, täytyy seuraavaksi kokeilla säätää lisää aurausta tonne taakse. Kunhan nyt opetellaan ajamaan ensin.jezze rs kirjoitti:Melko reilusti on yliohjaava. Tietysti jos ei ole yhtään vielä säädetty niin ei ihmekään. Kannattaa varmaan kuitenkin yrittää saada taakse pitoja ja kun ne on haettu ihmetellä vieläkö on yliohjaava? Oletko ajatellut taakse löysempiä jousia, kun näyttää olevan veto joka irroittaa heti pidon? Vaikka kyllähän sä varmaan nämä hommat haldaat. Uusilla videoilla vedettiinkin jo ihan tosissaan.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=y_1l8HLmYqI[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YJN39pzCMDs[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GEdDxoYBL6I[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GysPtSYZ5zY[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wlPQMbo51Dg[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VRz33CBKexo[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=n6oDczwutys[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kOub_hfNtYA[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7ZU2ZqIHvlQ[/youtube]
Re: Commodore A '69 Roadsport A
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=d_3V_PHldns[/youtube]
Viime keskiviikon päristelyt. Taakse alkoi löytymään toivottua rauhallisuutta, huomenna testataan vielä muutamaa säätöä ja katsotaan mihin suuntaan mennään. Nyt kun takapää alkaa pitämään niin etupäässä alkaa tulemaan ongelmat vastaan, etukumien lämpötilat pyörii jossain 40-50asteen välillä, eli liian kylmät. Eiköhän sinnekin jotain keksitä.
Viime keskiviikon päristelyt. Taakse alkoi löytymään toivottua rauhallisuutta, huomenna testataan vielä muutamaa säätöä ja katsotaan mihin suuntaan mennään. Nyt kun takapää alkaa pitämään niin etupäässä alkaa tulemaan ongelmat vastaan, etukumien lämpötilat pyörii jossain 40-50asteen välillä, eli liian kylmät. Eiköhän sinnekin jotain keksitä.
Re: Commodore A '69 Roadsport A
Monsuunitestit ajettu, 1:54.2xx tais olla paras noteeraus pienten säätöjen jälkeen. Vähän ollaan vielä Peltosen viime vuoden HGR:n sadekelin 1:49.xxx ajasta perässä...
Re: Commodore A '69 Roadsport A
Testailuista päätellen tulossa ajamaan HGR:än? Innolla olen ainakin osottanut että tulet. Tuohon Peltosen aikaan on sinänsä hyvä peilata, että jos siihen ehtii on ylivoimaisesti nopein. Peltonenhan ehti ulkoilemaan ja ties mitä ja silti voitti ylivoimaisesti. Ero esimerkiksi kuivalla nopeaan Lahteen oli hirmuinen. Pari sekuntiakin kun saa pois pysyy jo hyvin kyydissä mukana. Vaikka kyllä sunnuntaina paistaa aurinko. Sen olen jo päättänyt
Jaa liian kylmät? Eikös näissä usein sula alle renkaat vai onko vaan V8 ongelma?
Jaa liian kylmät? Eikös näissä usein sula alle renkaat vai onko vaan V8 ongelma?
-Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm) -Opel ascona B 2.4 CIH -77
-Opel Rekord E 2.0 SEH -8x -Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 185hp/245nm)
-Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300hp/330nm) -BMW 528 -97
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam
-Opel Rekord E 2.0 SEH -8x -Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 185hp/245nm)
-Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300hp/330nm) -BMW 528 -97
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam
Re: Commodore A '69 Roadsport A
Kyllä ne tuntu sulavan nytkin kun kunnolla syötti menemään. Harmi vaan kun suurin osa vklopusta meni tekniikkamurheiden kanssa painiessa. Toiseen lähtöön saatiin auto sellaseen kuntoon että oli mahdollisuus päästä maaliin ja näin myös tehtiin. Tuloksena A luokan 5. sija ja kokonaistuliksissa 14.
Pari sekkaa kun tosiaan sais pois niin kerkeis muiden mukana kohtuullisesti.
Pari sekkaa kun tosiaan sais pois niin kerkeis muiden mukana kohtuullisesti.
Re: Commodore A '69 Roadsport A
Eihän siinä ollut kuin pari pikkujuttua
Ei kisaviikonloppuna olekkaan tarkoitus keretä nukkumaan, paitsi mekatsujen kuuluu saada kunnon yöunet:D
Ei kisaviikonloppuna olekkaan tarkoitus keretä nukkumaan, paitsi mekatsujen kuuluu saada kunnon yöunet:D
Re: Commodore A '69 Roadsport A
Nätisti näytti kulkevan tokassa lähdössä. Auto oli tosi siistin näkönen kun käytii varikolla pällistelemässä. Mitäs ongelmia oli ekassa lähdössä?
Omega -93 3000
Omega -88 2.0
Omega -88 2.0
Re: Commodore A '69 Roadsport A
Olikos se niin, jotta sulla oli tilavuus 2,7L, vaiko 2,5L tuossa M20 koneessa? Yhdestä tuollaisesta 2,5L otettiin asiakkaalle E30 Bemusta sprint/gr/f vireessä 281 hp/286nm. Max tehon kiekkaluku 8400rpm ja vääntö jossain 6000rpm korvilla. 8800 kiekalla tuli vielä 250hp. Ois tietysti voinut pyörittää tarvittaessa päälle 9 tonnin, mutta ei kannata leikkiä upporikasta ja rutiköyhää . Mutta paljon tätä kyllä hierottiinkin jarrussa, oiskohan ollut samana päivänä eri setuppeja 13-15kpl .
Tuohon ei lisätty kuutioita, koska f:ssä ei saa ajaa yli 2,5L koneella. Mutta hyvin kyllä kulkee, jokunen luokkavoitto tullut Futura Cupissa. Ei meinaa uudemmat M3:set pysyä enää mukana ( tottahan ne painaa enemmän, mutta vastaavasti tehoa pitkälti päälle 300).
Kiinni on täysin vakiot keinut, mutta riittävän kovan jousivakion omaavat vieterit, sekä pehmeä rajoitin. Nokanhan teetin Schrickillä tuohon, kun riittävän reipasta ei ollut tarjolla valmiina. Kumman hiljaisesti moottori käy tyhjäkäynnilläkin, taitaa olla rampit kunnossa. Monet nimittäin etukäteen sanoivat, että ei tuu kone ja varsinkaan yläkerta pysymään kuosissa. Taisivat olla kerrankin väärässä ( kop kop pitää puuta koputella )
Tuohon ei lisätty kuutioita, koska f:ssä ei saa ajaa yli 2,5L koneella. Mutta hyvin kyllä kulkee, jokunen luokkavoitto tullut Futura Cupissa. Ei meinaa uudemmat M3:set pysyä enää mukana ( tottahan ne painaa enemmän, mutta vastaavasti tehoa pitkälti päälle 300).
Kiinni on täysin vakiot keinut, mutta riittävän kovan jousivakion omaavat vieterit, sekä pehmeä rajoitin. Nokanhan teetin Schrickillä tuohon, kun riittävän reipasta ei ollut tarjolla valmiina. Kumman hiljaisesti moottori käy tyhjäkäynnilläkin, taitaa olla rampit kunnossa. Monet nimittäin etukäteen sanoivat, että ei tuu kone ja varsinkaan yläkerta pysymään kuosissa. Taisivat olla kerrankin väärässä ( kop kop pitää puuta koputella )
Re: Commodore A '69 Roadsport A
kosunen kirjoitti:Olikos se niin, jotta sulla oli tilavuus 2,7L, vaiko 2,5L tuossa M20 koneessa? Yhdestä tuollaisesta 2,5L otettiin asiakkaalle E30 Bemusta sprint/gr/f vireessä 281 hp/286nm. Max tehon kiekkaluku 8400rpm ja vääntö jossain 6000rpm korvilla. 8800 kiekalla tuli vielä 250hp. Ois tietysti voinut pyörittää tarvittaessa päälle 9 tonnin, mutta ei kannata leikkiä upporikasta ja rutiköyhää . Mutta paljon tätä kyllä hierottiinkin jarrussa, oiskohan ollut samana päivänä eri setuppeja 13-15kpl .
Tuohon ei lisätty kuutioita, koska f:ssä ei saa ajaa yli 2,5L koneella. Mutta hyvin kyllä kulkee, jokunen luokkavoitto tullut Futura Cupissa. Ei meinaa uudemmat M3:set pysyä enää mukana ( tottahan ne painaa enemmän, mutta vastaavasti tehoa pitkälti päälle 300).
Kiinni on täysin vakiot keinut, mutta riittävän kovan jousivakion omaavat vieterit, sekä pehmeä rajoitin. Nokanhan teetin Schrickillä tuohon, kun riittävän reipasta ei ollut tarjolla valmiina. Kumman hiljaisesti moottori käy tyhjäkäynnilläkin, taitaa olla rampit kunnossa. Monet nimittäin etukäteen sanoivat, että ei tuu kone ja varsinkaan yläkerta pysymään kuosissa. Taisivat olla kerrankin väärässä ( kop kop pitää puuta koputella )
OT: Onkos tämä E30 koppainen BMW valkoinen ?
Jos on niin taisipa olla Vaalassa Happy Beach sprintissä ajamassa, hienosti laulaa