Corsa A C16SE
Re: Corsa A C16SE
Taas vähäsen päivitystä!
Rata-ajoa harrasteltu taas hieman ja sitä mukaa kun yhden paikan laittaa niin toinen porsii
Astrasta peräisin olevat jarrut "suli alle" eli paloista lähti pinta kokonaan. Niinpä ens viikolla laitetaan corsa nosturille ja laitetaan jarrut uusiksi.
Levyiksi tulee Zimmermanin rei´itetyt levyt, paloiksi Ferodo DS Racing. Lisäksi satulat puretaan ja kootaan uusilla osilla ja nesteet vaihdetaan vähän parempiin.
Takapäässä on edelleen rumpujarrut ja sinne riittää uudet kengät ja rummut (työsylinterit uusittu hiljan). Myöhemmin tarkoitus modata levyjarrut myös taakse.
Takajouset uusin kun halvalla sai koko setin uusia madallusjousia. Äkkiä kuitenkin kävi selväksi että jossain vaiheessa on pakko laittaa säädettävä alusta.
Lisäksi auto kävi tehopenkissä. Mukava yllätys oli että heppoja oli 110 eli 10hv enemmän mitä tehdas antaa vakioarvoksi ko. moottorille. Kantta työstetään talven aikana ja tavoitteena vielä hiukan lisäpotkua. Ilmeisesti kartiofiltteri ja avarampi putkisto jotain hyödyttää
Auto kävi puntarilla : 255 / 260kg edessä ja 130 / 130kg takana eli 775kg yhteensä ilman kuskia.
Vyöt on myös vaihdettu, kiinansparcoissa ei ollut E-hyväksyntää joten tilalle tuli kuskille OMP 4-pistevyöt ja apukuskilla vakiovyöt. Katsastusmies kiittää
Tällä hetkellä alla olevat GT Radial merkkiset renkaat ovat käyneet ikävän liukkaiksi radalla joten tilalle tulee talven aikana (suomeksi veronpalautusrahoilla) Federal 595 RS-R setti samaan rengaskokoon. Tämä rengas siksi, että TW arvo on 140 eli käy Time Attackiin, saa sitten käydä kokeilemassa miten ranteet riittää
http://www.rengas-online.com/cgi-bin/rs ... p=R-248193
Rata-ajoa harrasteltu taas hieman ja sitä mukaa kun yhden paikan laittaa niin toinen porsii
Astrasta peräisin olevat jarrut "suli alle" eli paloista lähti pinta kokonaan. Niinpä ens viikolla laitetaan corsa nosturille ja laitetaan jarrut uusiksi.
Levyiksi tulee Zimmermanin rei´itetyt levyt, paloiksi Ferodo DS Racing. Lisäksi satulat puretaan ja kootaan uusilla osilla ja nesteet vaihdetaan vähän parempiin.
Takapäässä on edelleen rumpujarrut ja sinne riittää uudet kengät ja rummut (työsylinterit uusittu hiljan). Myöhemmin tarkoitus modata levyjarrut myös taakse.
Takajouset uusin kun halvalla sai koko setin uusia madallusjousia. Äkkiä kuitenkin kävi selväksi että jossain vaiheessa on pakko laittaa säädettävä alusta.
Lisäksi auto kävi tehopenkissä. Mukava yllätys oli että heppoja oli 110 eli 10hv enemmän mitä tehdas antaa vakioarvoksi ko. moottorille. Kantta työstetään talven aikana ja tavoitteena vielä hiukan lisäpotkua. Ilmeisesti kartiofiltteri ja avarampi putkisto jotain hyödyttää
Auto kävi puntarilla : 255 / 260kg edessä ja 130 / 130kg takana eli 775kg yhteensä ilman kuskia.
Vyöt on myös vaihdettu, kiinansparcoissa ei ollut E-hyväksyntää joten tilalle tuli kuskille OMP 4-pistevyöt ja apukuskilla vakiovyöt. Katsastusmies kiittää
Tällä hetkellä alla olevat GT Radial merkkiset renkaat ovat käyneet ikävän liukkaiksi radalla joten tilalle tulee talven aikana (suomeksi veronpalautusrahoilla) Federal 595 RS-R setti samaan rengaskokoon. Tämä rengas siksi, että TW arvo on 140 eli käy Time Attackiin, saa sitten käydä kokeilemassa miten ranteet riittää
http://www.rengas-online.com/cgi-bin/rs ... p=R-248193
Corsa A C16SE
Re: Corsa A C16SE
noi federalit on kyllä tosi hyvät radalla ja ihan hyvät kadullakin. hyviä muutoksia olet tekemässä, mutta lisää niihin vielä nopeaohjaus
opel astra K sportstourer business matrix
instagram @mikkotapanivirtanen
instagram @joutsgarage
instagram @mikkotapanivirtanen
instagram @joutsgarage
Re: Corsa A C16SE
Joo ohjauksen kanssa tässä joutuu vähän painia. Perstuntumalla taitaa olla vähän harituksen puolella kulmat joten kulmat kuntoon ja ohjausta nopeemmaksi.
Oliskohan jollain tietoa miten sais helpoiten toteutettua nopean ohjauksen? Entä camber säädön?
Ps. Zimmermanit ja ferodot nyt paikallaan ja samalla tuli vaihdettua vaurioituneet etujarruletkut uusiin KYLLÄ PYSÄHTYY!
Oliskohan jollain tietoa miten sais helpoiten toteutettua nopean ohjauksen? Entä camber säädön?
Ps. Zimmermanit ja ferodot nyt paikallaan ja samalla tuli vaihdettua vaurioituneet etujarruletkut uusiin KYLLÄ PYSÄHTYY!
Corsa A C16SE
Re: Corsa A C16SE
Tuosta nopea ohjaus:
http://shop.quaife.co.uk/vauxhall-nova- ... on-kit-2-5
http://shop.quaife.co.uk/vauxhall-nova- ... on-kit-2-5
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Re: Corsa A C16SE
Minkäsmoinen iskaritorni näis on? Siihen mä ehkä toteuttaisin camber säädön, Alavudella jollain oli myynnis muistaakseni laippoja missä on caster ja camber säätö, oli e36 tarkoitettu, mut vois pikkuhiplailulla mennä corsaanki? Ehkä?
Et ollu vissii Jurvas tällä? En ainakaa huomannu, olis ollu kova peli tuolla.
Et ollu vissii Jurvas tällä? En ainakaa huomannu, olis ollu kova peli tuolla.
Re: Corsa A C16SE
Camber-säädön saa helpoiten tehtyä iskaritolpan alapäähän, kairaa pultinreiän soikeaksi niin siinä on säätö.
Säädettäviä yläpäitä on ainakin joskus saanut näihin valmiinakin, mutta en ihmettelisi jos ei enää löydä.
Säädettäviä yläpäitä on ainakin joskus saanut näihin valmiinakin, mutta en ihmettelisi jos ei enää löydä.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Re: Corsa A C16SE
coilover tolpalla toi alareikien kairaus ei toimi ku ottaa vanne tolppaan heti kiinni 7,5" et35 vanteella ainakin. Quaife nopeaohjaus race.fi villeltä 160€Tuomas kirjoitti:Camber-säädön saa helpoiten tehtyä iskaritolpan alapäähän, kairaa pultinreiän soikeaksi niin siinä on säätö.
Säädettäviä yläpäitä on ainakin joskus saanut näihin valmiinakin, mutta en ihmettelisi jos ei enää löydä.
opel astra K sportstourer business matrix
instagram @mikkotapanivirtanen
instagram @joutsgarage
instagram @mikkotapanivirtanen
instagram @joutsgarage
Re: Corsa A C16SE
Mulla on coilitolpassa ylämäisessä reijässä cambersäätö, eli se on soikea. Ite teen siihen vielä epäkeskosäädön niin on mukavampi säädellä.
Iskarin yläpäitä saa tuolta http://www.compbrake.com/suspension/top ... -2651.html Ite oon tilaamassa tuolta ja jos haluat itekkin tilailla niin voidaan tilata kimpassa ja jakaa kulut. Eipä ollu pahan hintanen tuo nopea-ohjauskaan quaifelta...
Iskarin yläpäitä saa tuolta http://www.compbrake.com/suspension/top ... -2651.html Ite oon tilaamassa tuolta ja jos haluat itekkin tilailla niin voidaan tilata kimpassa ja jakaa kulut. Eipä ollu pahan hintanen tuo nopea-ohjauskaan quaifelta...
Re: Corsa A C16SE
Halvemmalla tuon yläpään saat rallyracelta ihan suomesta. Vaihtoehtoja on tuollaisesta reijillä säädettävästä pitkiin reikiin. Mukava putiikki ja järkihinnat. Nämä siis sellaisia jotka itse muokataan omaan autoon sopiviksi. Ei liene tämän projektin pitäjälle ongelma.
-Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm) -Opel ascona B 2.4 CIH -77
-Opel Rekord E 2.0 SEH -8x -Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 185hp/245nm)
-Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300hp/330nm) -BMW 528 -97
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam
-Opel Rekord E 2.0 SEH -8x -Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 185hp/245nm)
-Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300hp/330nm) -BMW 528 -97
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam
Re: Corsa A C16SE
Kiitos vinkeistä!!!
Jarkkis: en ollu Jurvassa kun en ehtinyt saada autoa nippuun ajoissa (samana päivänä klo 13.30 saatiin auto alas nosturilta ja olis ollu 1,5h ajomatka viel jurvaan joten jäi väliin)
Ens kesänä sit taas kokeilemaan
Wasu: Onko kokemusta miten katsurit suhtautuu tommoseen säädettävään yläpäähän? Oon koittanu pitää ton auton kilvissä ihan jo siitäki syystä et on paljo helpompi järkätä radalla käynti kun ei tarvii trailereita lainata.. Muuten näyttää kyl hyvältä, mieluuummin tekis tommosella custom osalla sen säädön kuin että lähtis kairaan pultin reikiä soikeiksi..
Jarkkis: en ollu Jurvassa kun en ehtinyt saada autoa nippuun ajoissa (samana päivänä klo 13.30 saatiin auto alas nosturilta ja olis ollu 1,5h ajomatka viel jurvaan joten jäi väliin)
Ens kesänä sit taas kokeilemaan
Wasu: Onko kokemusta miten katsurit suhtautuu tommoseen säädettävään yläpäähän? Oon koittanu pitää ton auton kilvissä ihan jo siitäki syystä et on paljo helpompi järkätä radalla käynti kun ei tarvii trailereita lainata.. Muuten näyttää kyl hyvältä, mieluuummin tekis tommosella custom osalla sen säädön kuin että lähtis kairaan pultin reikiä soikeiksi..
Corsa A C16SE
Re: Corsa A C16SE
Konttorikohtaisia asioita. Ite käyny aina sellasella inssillä joka on hyvin rakentajaystävällinen eikä turhista nillitä ja jos oikeesti on jotain liikenneturvallisuuteen vaikuttavaa vikaa autossa niin niihin puututaan. Niinkuin mielestäni kuuluukin.
- Paska Omena
- OCF Member 2024
- Viestit: 3301
- Liittynyt: 13 Kesä 2010, 01:02
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Corsa A C16SE
Miksi katsastuksessa tuollaisesta mitään sanomista tulis? Ainut mitä mieleen tulee on, että joku tiukkapipo voi alkaa inistä että pitää muutoskatsastaa joksikin alustamuutokseksi mutta tuskinpa sitäkään. Kunhan yläpään kiinnitys on tukeva niin luulis kelpaavan. Saahan vaikka koko tuentatyypinkin muuttaa.
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Re: Corsa A C16SE
Dodiin päivitystä taas kun asiat etenee.
Takavaimentaja sanoi työsopimuksen irti ja hyvä niin sillä olihan tuo ihan törkeän näköinen.
Laitoin tilalle hillityn Simons-takavaimentajan rst-putkenpäällä. Muuttu äänet miellyttävämmäksi, lähti se terävyys pois, mukavampi ajella taas..
Uusi kansi on myös nippuamista vaille valmis, kanavia ja venttiilejä muokkaamalla projektiryhmä oli saanut ihan mukavia tuloksia!
Kansi meni siis autotekniikan opiskelijoille harjoitustyöksi.
Vakiokannen arvot ovat virtauksen suhteen: Keskiarvo 42,8CFM maksimivirtaus 65,2CFM
Työstön jälkeen keskiarvo pyörii sylinterikohtaisesti n. 50,4-52,1CFM ja maksimit menee n. 69,7-72CFM
Tää tarkoittaa käytännössä laskennallista tehoa vakiokannella 112,1hv ja parannellulla kannella 123,8hv (arvot suoraan superflow virtauspenkin laskentaohjelmasta)
Penkitettyä tehoa vakiokannella saatiin ulos 110,2hv joten jos hommat menee kuin Strömsössä niin uudella kannella voidaan saada 120hv rikki..
Tämmösessä pienessä kikottimessa jokainen heponen varmasti tuntuu..
Takavaimentaja sanoi työsopimuksen irti ja hyvä niin sillä olihan tuo ihan törkeän näköinen.
Laitoin tilalle hillityn Simons-takavaimentajan rst-putkenpäällä. Muuttu äänet miellyttävämmäksi, lähti se terävyys pois, mukavampi ajella taas..
Uusi kansi on myös nippuamista vaille valmis, kanavia ja venttiilejä muokkaamalla projektiryhmä oli saanut ihan mukavia tuloksia!
Kansi meni siis autotekniikan opiskelijoille harjoitustyöksi.
Vakiokannen arvot ovat virtauksen suhteen: Keskiarvo 42,8CFM maksimivirtaus 65,2CFM
Työstön jälkeen keskiarvo pyörii sylinterikohtaisesti n. 50,4-52,1CFM ja maksimit menee n. 69,7-72CFM
Tää tarkoittaa käytännössä laskennallista tehoa vakiokannella 112,1hv ja parannellulla kannella 123,8hv (arvot suoraan superflow virtauspenkin laskentaohjelmasta)
Penkitettyä tehoa vakiokannella saatiin ulos 110,2hv joten jos hommat menee kuin Strömsössä niin uudella kannella voidaan saada 120hv rikki..
Tämmösessä pienessä kikottimessa jokainen heponen varmasti tuntuu..
Corsa A C16SE
Re: Corsa A C16SE
Edistystä se on pienikin edistys.
Tänään saapui uudet "kisavanteet" eli ihan rehdit orkkis Zafiran peltivanteet, koko 15" ja ET 49 niinku pitääkin.
Ne todennäköisesti (jos intoa piisaa) hiekkapuhalletaan ja vedetään kiiltävän valkoseksi. Federal 595 RS-R renkaat koossa 195/50-15 onkin jo tilattu, Saksasta tuli maksuvahvistus mutta lupasivat erikseen ilmoittaa koska lähtevät.
Moottorikin on nipussa ja savut otettu pihalle, perjantaina pitäis ollakin penkkipäivä eli totuuden hetki.
Töistä eräs yhteistyökumppani lupasi lähteä tukemaan tätä Time Attack kokeilua, mikä on positiivista! Ei tarvi ihan kaikkea omasta kukkarosta kustantaa..
Tänään saapui uudet "kisavanteet" eli ihan rehdit orkkis Zafiran peltivanteet, koko 15" ja ET 49 niinku pitääkin.
Ne todennäköisesti (jos intoa piisaa) hiekkapuhalletaan ja vedetään kiiltävän valkoseksi. Federal 595 RS-R renkaat koossa 195/50-15 onkin jo tilattu, Saksasta tuli maksuvahvistus mutta lupasivat erikseen ilmoittaa koska lähtevät.
Moottorikin on nipussa ja savut otettu pihalle, perjantaina pitäis ollakin penkkipäivä eli totuuden hetki.
Töistä eräs yhteistyökumppani lupasi lähteä tukemaan tätä Time Attack kokeilua, mikä on positiivista! Ei tarvi ihan kaikkea omasta kukkarosta kustantaa..
Corsa A C16SE
Re: Corsa A C16SE
Mukava corsa sulla
Mittasko ne tuosta kannesta palotilan kokoa? Niputtelin tuossa yhtä 16se kantista viritystä ja mittasin nesteellä 14,6 puristukset(aika rapiat viinallekkii ). Muistelin siinä olleen aikasemmin 13,1 ja nyt tuli 0,2mm paksumpi kansipelti,eli joku ei nyt täsmää... jos sais vakiokannen tai tietyn määrän lasketun kannen palotilan tilavuden,pystys vertailemaan tuloksia.
Mittasko ne tuosta kannesta palotilan kokoa? Niputtelin tuossa yhtä 16se kantista viritystä ja mittasin nesteellä 14,6 puristukset(aika rapiat viinallekkii ). Muistelin siinä olleen aikasemmin 13,1 ja nyt tuli 0,2mm paksumpi kansipelti,eli joku ei nyt täsmää... jos sais vakiokannen tai tietyn määrän lasketun kannen palotilan tilavuden,pystys vertailemaan tuloksia.