Vectra C nysväys "Kesä 2013"

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Rizla^^
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4993
Liittynyt: 13 Loka 2010, 16:16
Paikkakunta: Kokkola

Vectra C nysväys "Kesä 2013"

Viesti Kirjoittaja Rizla^^ »

Fastra sai mennä ja tilalle hankittiin Vectra C sedan -03 "karvalakki"

Lähinnä pidän "prokkista" pystyssä niin pysyn itse kärryillä "asioista" joita autoon tehdään ja kyselen neuvoja / apuja.

auto on originaali kunnossa. Värinä "kusenkeltainen" (ei haluttu mustaa, valkoista, eikä harmaata)

kriteerit auton suhteen oli

hinta / laatusuhde
ikä
kunto
ja että se on opel =)

autossa täydellinen huoltokirja eikä muita vikoja ole kuin vänkärin etuovi jossa ei toimi ollenkaan peräluukun ja lasin avaus / sulku napit. (korjattu purkamalla kytkin osiin ja kontaktipintojen putsaus)

autoon tulee jotain perus "tuuninkeja"

Merkitön maski (Hankittu)
Vanteet (Hankittu)
Perästä merkit poikkee (tehty)
Cruise (asennettu)
alustasarja (asennettu)

Audiopuolelle lisätty alpine iwa-520 + H100, eteen DLS scandinavia 6 midit ja ground zero 2,5" laajurit. peräluukussa 10" raimbow amboss 27L refleksissä viri 35Hz ja varapyörämontussa raimbow I paul 4.300 ja 2.400. akkuna ground zero 12.2500...

pari kuvaa


http://rizla.kuvat.fi/kuvat/Veera%20C/
Avatar
Gts03
OCF Member 2020
Viestit: 543
Liittynyt: 13 Heinä 2008, 00:06
Paikkakunta: vantaa

Re: C veera

Viesti Kirjoittaja Gts03 »

Toi kytkin homma rupes mulla kans oikkuilee vähän aikaa sitten, otin koko paketin irti autosta ja purin palaksiks sit ostin crc.ltä elektrooniikka puhdistus ainetta "uitin" siinä ja kuivumisen jälkeen takas pakettiin toimii kun uusi taas :D

tossa linkki http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=60-6084 :peukku:


edit: Eli siis käytin tuota ainetta siihen piirilevyn putsaamiseen eli sen kytkimen joudut purkaa "palasiksi"
Rizla^^
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4993
Liittynyt: 13 Loka 2010, 16:16
Paikkakunta: Kokkola

Re: C veera

Viesti Kirjoittaja Rizla^^ »

Tuota täytyy kokeilla. kytkin on ilmeisesti hapettunut jumiin tm?

saiko tuon kytkinpanelin irti ilman ovipahvin irroitusta? jos saa niin voisi sen koittaa nypätä, jos ei niin täytyy miettiä mihin pääsisi sisätiloihin tekemään.
Avatar
Gts03
OCF Member 2020
Viestit: 543
Liittynyt: 13 Heinä 2008, 00:06
Paikkakunta: vantaa

Re: C veera

Viesti Kirjoittaja Gts03 »

Itellä ei ollut hapettunut vaan pölyä "täynnä", se koko yksikkö siitä ovesta lähtee ylhäältä/alhaalta varovasti kammeten niin ainakin oman autoni kuskin ovesta lähti :peukku:
Rizla^^
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4993
Liittynyt: 13 Loka 2010, 16:16
Paikkakunta: Kokkola

Re: C veera

Viesti Kirjoittaja Rizla^^ »

Gts03 kirjoitti:Itellä ei ollut hapettunut vaan pölyä "täynnä", se koko yksikkö siitä ovesta lähtee ylhäältä/alhaalta varovasti kammeten niin ainakin oman autoni kuskin ovesta lähti :peukku:
Selvä homma. täytyypi käydä kattomassa jos lähtee irti. Kerron sitten kuinka omalla kohdalla käy kun "uittaa" elektroniikkapuhdistus aineessa.

Kiitti sulle !
Rizla^^
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4993
Liittynyt: 13 Loka 2010, 16:16
Paikkakunta: Kokkola

Re: C veera

Viesti Kirjoittaja Rizla^^ »

Noniin, Helposti sai purettua tuon apukuskin ovikytkimen. vanupuikkoon pikkusen viunaa ja pyyhin kontaktipinnat niin alkoi pelittää het ku uus. Nyt ei oliskaan muuta huoltoa tai vikaa tiedossa kuin öljyjen ja suodattimien vaihto.
Avatar
Born to lose
'Senator'
'Senator'
Viestit: 407
Liittynyt: 14 Kesä 2009, 01:32
Paikkakunta: Helsinki

Re: C veera

Viesti Kirjoittaja Born to lose »

Miten tolla alustalla voi lipat raapia mihinkään, aika vaikea uskoa? Tonttiin vaan :peukku: Ja toi väri on kyllä kiva :)
Astra Bertone Coupe Z22SE
Vectra B2 X18XE1
Calibra -91 C20XE ex
Astra F X20XEV ex
Astra F 1.6 8V ex
Rizla^^
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4993
Liittynyt: 13 Loka 2010, 16:16
Paikkakunta: Kokkola

Re: C veera

Viesti Kirjoittaja Rizla^^ »

Born to lose kirjoitti:Miten tolla alustalla voi lipat raapia mihinkään, aika vaikea uskoa? Tonttiin vaan :peukku: Ja toi väri on kyllä kiva :)
mietin sitä itsekin. Syy on varmaan siinä että autotalliinkin kun ajaa niin ensin on ramppi alas ja melkein het sen jälkeen todella korkea kynnys jolloin edestä lippa on autotallin betonilattiaa vasten.

Muutamassa parkkihallissa on samantyylinen "ratkaisu"

Kyllä varmasti tulee alustasarja, ehkä vasta keväällä ja joku säädettävä halpis sarja. tai sitten pitää opetella nuita kieliä ja kattoo ulkomailta joku pikkusen laadukkaampi sarja kun sieltä näyttää kaikki ostavan "pilkkahintaan" jos suomen hintoihin verrataan

Väri on kyllä mukava =) Muutamat sanoneet että joku sukuvika kun isoveikan passatti on samanvärinen :D
Rizla^^
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4993
Liittynyt: 13 Loka 2010, 16:16
Paikkakunta: Kokkola

Re: C veera

Viesti Kirjoittaja Rizla^^ »

Aamulla pikkusen väsymyksissä aloitin virtakaapelin vientiä valmiiksi konttiin. Tulee sille käyttöä tai ei niin on valmiina. Rca:t täytyy viedä samalla ja jättää hanskalokeron taakse odottelemaan.

Virtakaapeliin tein "jännitehäviölenkin" kun kiersin sen akun ympäri ja sulakepesä + sulake akun viereen. siitä pääseekin sitten lähtemään liikkeelle niin että virtakaapeli ei jää näkyviin ollenkaan muuten kuin sillon kun akun laatikon kansi on auki.

Te jotka olette vieneet virtakaapelia takapaksiin niin onko sille joku valmis läpivienti mistä saa mahtumaan tiiviisti? kaapeli on 35mm2 OFC kaapelia. Mistäpäin peräluukussa alkais etsiin maadotuspaikkaa?

Kynnyskotelot vissiin klipsuilla kiinni ja lähtee varovasti nostamalla ylös?

Vakio soittimessa (VDO CDR 2005) tuskin on linjalähtöä?´ :roll:

kuva-galleriasta löytyy huono kuva miten toteutan/toteutin tuon virtakaapelin viemisen "piilossa" ja että sai sulakepesän tukevasti kiinni johonkin. tuosta paikalta se on myös helppo vaihtaa.
Rizla^^
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4993
Liittynyt: 13 Loka 2010, 16:16
Paikkakunta: Kokkola

Re: C veera (poppikoneiden päivitysongelmia)

Viesti Kirjoittaja Rizla^^ »

Poppivehkeitä pitäs pikkusen parannella tuohon autoon. Tarkotus olis jättää orkkiskajarit soittimen perään (en halua alkaa vetämään johtoja ristiinrastiin pitkin autoa ja purkamaan autoa atomeiksi sen takia että saa kaiuttimia vaihdeltua ym.) ja laittaa vain joku pikku subi konttiin tukevoittamaan ääntä ja sille joku pieni (siis kooltaan pieni) vahvistin.

Soitin täytyisi päivitellä samalla johonkin käyttäjäystävällisempään mistä löytyisi kaikenmoista toimintoa ja liitintä.

Osaako joku suositella jotain perus 2-DIN soitinta josta löytyis

väh. 1 RCA OUT lähtö
USB tai MMC paikka tai molemmat
mahdollisuus merkkikohtaiselle pakkikameralle
tuki alkuperäiseen rattikakeen ja mielellään myös infonäyttöön ja alk. peräiseen CD-vaihtaajaan (ei pakollinen)
Väri mielellään hopeanharmaa.

katselin itse tuommosta PIONEER AVH-2300DVD 2 DIN DVD A/V-MULTIMEDIASOITIN ja omaan käyttöön voisi olla ihan passeli ja on tuki alk. peräselle rattikakelle. Tuohon vielä rattikaken adapteri + kehykset ja tuskin muuta tarvitaan?
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: C veera (poppikoneiden päivitysongelmia)

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Ei niiden kaiuttimien vaihdon takia tarvitse johtoja uusia, käyttää vanhoja. Radion takaa voi liittää vahvistimelle meneviin johtoihin jos laittaa vahvistimen.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Rizla^^
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4993
Liittynyt: 13 Loka 2010, 16:16
Paikkakunta: Kokkola

Re: C veera (poppikoneiden päivitysongelmia)

Viesti Kirjoittaja Rizla^^ »

Ei yhtään tunnu että tekis mieli käyttää vanhoja johtoja. tuolla ovissa voisi kyllä kun tekisi vastakappaleet ettei alk. peräisiä liittimiä tarvi katkaista. ainakin astrassa (F) oli joku ihme liitin alkuperäisillä johdoilla. mutta isoliittimeltä katkasemalla ei oikeen tunnu hyvältä..
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: C veera (poppikoneiden päivitysongelmia)

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

ISO-liittimellekin saa kaupasta vastakappaleen ettei sitä tarvitse katkaista. Varmaan sinne oven puolellekin voisi löytää vastakappaleen jos ei halua pätkiä johtoja, mutta vähemmän se siellä varmaan merkitsee.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Rizla^^
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4993
Liittynyt: 13 Loka 2010, 16:16
Paikkakunta: Kokkola

Re: C veera (poppikoneiden päivitysongelmia)

Viesti Kirjoittaja Rizla^^ »

Joo. tajusin tuon että sinne taitaa saada vastakappaleen josta voi sitten jatkaa johdot peräluukkuun. Voiskait ne samalla viedä kun RCA:t vie jos tulis laitettua vaan yks 5-kanavainen niin on ainakin varalla. kumminkin varalla täytyy viedä kahdet tahi kolmet RCA:t niin samalla vaivalla tuo menee.

Mahdollisimman vähän yritän että pitäisi katkoa mitään johtoja kun menee itselläkin vaan hermot purkaessa/muuttaessa kun on katkottuja johtoja tai jatkoja että miten ne täytyikään olla.

Mutta Kiitti sulle Tuomas, en olis varmaan muuten ko. asiaa ajatellutkaan.

Tuo virtapiuhan vienti pitäisi selvittää ensimmäisenä että mistä pääsee viemään helpoiten. hanskalokeron purkasin ja koitin taskulampulla tutkailla muttei näkynyt mitään muuta kun muovia. Onko ainoa vaihtoehto porata?
Asiasta on muistaakseni ollut juttua täällä foorumilla aikasemmin mutta en muista missäpäin enkä löydä hakua käyttämällä enkä googlella.
Nilemma
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2720
Liittynyt: 20 Tammi 2008, 22:00
Paikkakunta: Raahe

Re: C veera (poppikoneiden päivitysongelmia)

Viesti Kirjoittaja Nilemma »

Jos sattuu oleen sisätilanlämmittimen pistoke, niin siitä samasta läpiviennistä on hyvä tuoda virtapiuhakin, eli sieltä hansikaslokeron takaa.
Vastaa Viestiin