X30XE virityspuuhastelua

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: X30XE virityspuuhastelua

Viesti Kirjoittaja motorsport »

Kylläpä luottoa löytyy :D . Tämän virittelyn osalta mennään vielä irto-osien parissa temutessa ja koneen rakennetta tutkiessa. Jenveyn läppärunkosetin imusarjoja on jo tullut kirottua. En tajua mikä järki on ollut valaa osat niin pienillä reijillä ja pienellä seinämävahvuudella.
janhe
OCF Member 2016
Viestit: 490
Liittynyt: 21 Maalis 2002, 02:00

Re: X30XE virityspuuhastelua

Viesti Kirjoittaja janhe »

Jos meinaat pakosarjoja itse ruveta väsäilemään ja kiinnostaa, niin oon joskus muistaakseni piirrellyt pakosarjan tiivisteitä mallina käyttäen CAD-kuvat laipoista. Ei ole käytetty noita CAD-kuvia laippojen teossa, joten en ota vastuuta istuvuudesta. :D
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: X30XE virityspuuhastelua

Viesti Kirjoittaja motorsport »

Voisin kyllä katsoa millaisen kuvan olet tehnyt, jos viitsit toimittaa :)

Mulla on kyllä yhdeltä toiselta taholta saatu kohtuu hyvä CAD -files, millä KKD-motorsport leikkautti laatikollisen laippoja. Laippoja saa sieltä myös ostaa, ellei halua itse lähteä teettämään.
janhe
OCF Member 2016
Viestit: 490
Liittynyt: 21 Maalis 2002, 02:00

Re: X30XE virityspuuhastelua

Viesti Kirjoittaja janhe »

Laitoin sun puujaa-meiliin .dwg:t. Bonuksena Jenveyn V6 läppiksille sopiva laippa imutorville, jota on menestyksekkäästi käytetty voimapeleissä. :D
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: X30XE virityspuuhastelua

Viesti Kirjoittaja motorsport »

Myöhemmissä malleissa massapahvit on vaihtuneet MLS tiivisteisiin. Sylinterin reikä (88,50) on ehkä vähän liioittellun iso 3.0 litraiseen, mutta jospa se toimisi.

Kuva
Avatar
CaLis
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1463
Liittynyt: 20 Elo 2007, 22:15
Paikkakunta: Lieto

Re: X30XE virityspuuhastelua

Viesti Kirjoittaja CaLis »

Olisko sulla kuvia niistä jenveyn läppärungoista moottorissa paikallaan? Oon siis mallintamassa saman tyyppistä settiä ja ois ihan kiva nähdä että missä mahdollisesti tulee ahdasta :)
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: X30XE virityspuuhastelua

Viesti Kirjoittaja motorsport »

Ei ole kuvaa. Osat lojuu käyttämättöminä. www.valvers.com -sivuilla on kuvia tuosta paketista Mantassa.

Kuva

Imusarjat on tosiaan niin pienellä rännillä, että aikomukseni on jossain vaiheessa tehdä mustasta raudasta uudet. Tarttee vaan teettää läjä laippoja ja jigi.
Avatar
CaLis
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1463
Liittynyt: 20 Elo 2007, 22:15
Paikkakunta: Lieto

Re: X30XE virityspuuhastelua

Viesti Kirjoittaja CaLis »

Dodiin olin kokonaan unohtanut ton mantaprojektin, sieltähän löyty aivan loistavat kuvat noista!

Istuuko tuo nyt edes vakio kanteen ihan ok? Tuon mantan portattuihin kansiin ei näyttänyt kovin hyvin sopiva ainakaan :roll:

Kauheestihan noissa ei sivusuuntaan materiaalin paksuutta voi lisätä niinkun noista mun piirroksistakin näkee (5mm seinämävahvuus näkyy olevan liikaa), mut tarve oliskin ilmeisesti sinne alipainenipan suuntaan johon ironisesti varaa ois kyllä ollut vaikka kuinka :D
http://s241.photobucket.com/user/V6cali ... t=3&page=1
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
^baxxter^
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 1418
Liittynyt: 04 Huhti 2006, 19:19
Paikkakunta: Tre

Re: X30XE virityspuuhastelua

Viesti Kirjoittaja ^baxxter^ »

CaLis kirjoitti:Dodiin olin kokonaan unohtanut ton mantaprojektin, sieltähän löyty aivan loistavat kuvat noista!

Istuuko tuo nyt edes vakio kanteen ihan ok? Tuon mantan portattuihin kansiin ei näyttänyt kovin hyvin sopiva ainakaan :roll:

Kauheestihan noissa ei sivusuuntaan materiaalin paksuutta voi lisätä niinkun noista mun piirroksistakin näkee (5mm seinämävahvuus näkyy olevan liikaa), mut tarve oliskin ilmeisesti sinne alipainenipan suuntaan johon ironisesti varaa ois kyllä ollut vaikka kuinka :D
http://s241.photobucket.com/user/V6cali ... t=3&page=1

Tuolta löytyy lisää asiaa mantasta, ja ukon muista rojekteista
http://www.migweb.co.uk/forums/projects ... e-428.html
Taku_85
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 71
Liittynyt: 20 Elo 2007, 00:00
Paikkakunta: Imatra

Re: X30XE virityspuuhastelua

Viesti Kirjoittaja Taku_85 »

Onkos nuita pakosien cad kuvia vielä liikenteessä?
Pittää olla päästään vajjaa kun Mantalla ajaa xD Manta b -84 RE85 (c20xe+HY35)
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: X30XE virityspuuhastelua

Viesti Kirjoittaja motorsport »

Laitoin kuvat aikanaan KKD Motorsportin Kallelle. Häneltä saa pakopuolen laippoja. Jotain on minullakin hyllyssä, mikäli Kallelta on loppu.

Nämä omat XE virittelyt vaan antaa odottaa itseään.
Vastaa Viestiin