Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD
Ollut ton ahtimen kanssa vähän ongelmia, lähinnä pakopesän kun kaikki suosittelee erilaisia. Ekassa Holsetsetupissa oli se 8-9# Motorsport pakopesä jolla pakopaineet ei ei menny ahtopaineen yli edes 1,7bar paineilla. Sitten vaihdoin sen 12#pesän jolla pakopaine ehkä vähän nousi jopa, johtuu silti varmaan tuosta pakosarjasta joka ei ole jaettu. Nykyisen Holsetin pesäksi Pro Turbolla suositeltiin 16#pesää siihen 500-600hv teholuokkaan ja sen myös otin. Tuli kuitenkin oltua yhteydessä Lehtimäkeen(TIL Racing) joka suositteli vielä noillekin lukemille tota 8-9# Motorsportpesää
Enkä kyllä hetkeäkään epäile Lehtimäen tietotaitoa mutta aika laajaa skaalaa näköjään suositellaan. Kävin sitten eilen vaihtamassa vielä ton 16# pesän 14#pesään kun se on pienin mitä tohon HX40:seen saa. Lehtimäki olisi tosiaan sorvannut tuosta 8-9#pesästä sopivan tohon nykyiseen ahtimeen ja toi pesä on mulla vieläkin. Taidan kyllä koittaa ensin tota 14# pesää koska se sopii suoraan ja laipankin vaihdon jo vanhaan 3"downpipeen joka Lehtimäen mielestä riittää kooltaan. Kuvan paketti siis tulossa kiinni näillä näkymin:
Entäs mitäs mieltä porukka on tuosta laipasta?
Ahtoputkessa ei ole tuollaista laippaa vaan ihan normi klemmariliitos sikkauksella tietty. Voisko tosta ahtimesta vinguttaa ton laipanulokkeen pois ja venyttää letku päälle, mittauksien puolesta pitäs mennä? En tiedä mistä tuollaisia vastalaippoja saa ja alumiinihitsareitakaan ei ole ihan joka kulmalla.
Kantta kävin eilen kyselemässä ja ehkä sen vois saada parin viikon sisällä. Eiköhän se tästä lähde kulkemaan.
Enkä kyllä hetkeäkään epäile Lehtimäen tietotaitoa mutta aika laajaa skaalaa näköjään suositellaan. Kävin sitten eilen vaihtamassa vielä ton 16# pesän 14#pesään kun se on pienin mitä tohon HX40:seen saa. Lehtimäki olisi tosiaan sorvannut tuosta 8-9#pesästä sopivan tohon nykyiseen ahtimeen ja toi pesä on mulla vieläkin. Taidan kyllä koittaa ensin tota 14# pesää koska se sopii suoraan ja laipankin vaihdon jo vanhaan 3"downpipeen joka Lehtimäen mielestä riittää kooltaan. Kuvan paketti siis tulossa kiinni näillä näkymin:
Entäs mitäs mieltä porukka on tuosta laipasta?
Ahtoputkessa ei ole tuollaista laippaa vaan ihan normi klemmariliitos sikkauksella tietty. Voisko tosta ahtimesta vinguttaa ton laipanulokkeen pois ja venyttää letku päälle, mittauksien puolesta pitäs mennä? En tiedä mistä tuollaisia vastalaippoja saa ja alumiinihitsareitakaan ei ole ihan joka kulmalla.
Kantta kävin eilen kyselemässä ja ehkä sen vois saada parin viikon sisällä. Eiköhän se tästä lähde kulkemaan.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD
JEEEEEEEEEEEEE!
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD
Just tuollainen, ja tuolta sen olisi vielä saanut kaupan päälle ahtimen oston yhteydessä. Sitten tarvis vielä löytää se hitsari Tai on niitä täälläpäinkin mutta aikataulut on mitä on.
Onko tuo laipan leikkely ja klemmariliitos ihan poissuljettu juttu?
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD
Laita tollanen laippa ja siihen letku klemmarilla kiinni.
No joutuu sitäkin ehkä vähän askartelemaan että letku pysyy siinä kiinni.
No joutuu sitäkin ehkä vähän askartelemaan että letku pysyy siinä kiinni.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD
hiot pois vaan ja jätät ihan pienen reunan siihen ja letku kiinni säästyy vähän tilaakin
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD
Oletko ollu yhteydessä LDS-Turboon tuosta pesästä? Vois saada vinkkejä sieltäkin.
Olisin kanssa tuon v-bandin kannalla, eipähän hypi letkut kesken ajon.
Olisin kanssa tuon v-bandin kannalla, eipähän hypi letkut kesken ajon.
Omega B i4000
Manta B R6
Manta B R6
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD
En ole ollut LDS:sään yhteydessä, taitaa olla jo tarpeeksi lusikoita tossa sopassa
Jos tuon v-bandin laittais niin se tarvis hitsata koska ahtoputki mutkaa heti liitoksen jälkeen 90 astetta, eli tilaa ei ole sille+klemmariviritykselle. Ja tosiaan se on kokoalumiininen ahtoputki ja jos ton v-bandin laittaa niin se liitos on kiinteä, joustoliitos jää vain putken ja välijäähdyttimen välille jossa on n.5cm letkuliitos. Tulee ehkä turhan jäykkä sitten? Kai sitä vaan sitten täytyy vinguttaa toi laippa pois. Tuskin se ahtoputken pysyvyyteen vaikuttaa koska vanhassakin ahtimessa pysyi kiinni klemmarilla eikä siinä ahtimessa oikeen mitään pykälää ollut. Toi nykyinen kompurakotelon lähtö on sentään vähän kartio niin luulis pysyvän klemmarillakin.
Imusarjan sain eilen ultraäänipesusta, se oli ihan hemmetin karstainen sisältä eikä lähteny vaikka koitin painepesurilla+liukkarilla pestä. Ultrapesun jälkeen se on sisältä kuin uusi Imusarjaksi tulossa siis GT Vectran isompi versio.
Jos tuon v-bandin laittais niin se tarvis hitsata koska ahtoputki mutkaa heti liitoksen jälkeen 90 astetta, eli tilaa ei ole sille+klemmariviritykselle. Ja tosiaan se on kokoalumiininen ahtoputki ja jos ton v-bandin laittaa niin se liitos on kiinteä, joustoliitos jää vain putken ja välijäähdyttimen välille jossa on n.5cm letkuliitos. Tulee ehkä turhan jäykkä sitten? Kai sitä vaan sitten täytyy vinguttaa toi laippa pois. Tuskin se ahtoputken pysyvyyteen vaikuttaa koska vanhassakin ahtimessa pysyi kiinni klemmarilla eikä siinä ahtimessa oikeen mitään pykälää ollut. Toi nykyinen kompurakotelon lähtö on sentään vähän kartio niin luulis pysyvän klemmarillakin.
Imusarjan sain eilen ultraäänipesusta, se oli ihan hemmetin karstainen sisältä eikä lähteny vaikka koitin painepesurilla+liukkarilla pestä. Ultrapesun jälkeen se on sisältä kuin uusi Imusarjaksi tulossa siis GT Vectran isompi versio.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD
Älä hio sitä kompurapesää. Kokemuksesta tiedän, että on melkoisen hanurista viritellä letkua siihen päälle. V-band liitos vaan käyttöön.
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD
No ei tuossa paljon vaihtoehtoja ole jos meinaa ilman hitsausta päästä:motorsport kirjoitti:Älä hio sitä kompurapesää. Kokemuksesta tiedän, että on melkoisen hanurista viritellä letkua siihen päälle. V-band liitos vaan käyttöön.
Helppohan se olis tuohon hitsata mutta mahtaako sitten toi yksi letkuliitos tehdä asennuksesta liian jäykän? Moottoriin olen kyllä tehnyt lisätuentoja mutta heiluu se silti vähän vielä.
Alla pari kuvaa pestystä imusarjasta:
GT VS muut imusarjat ja niiden eroja voi katsella tuolta jos kiinnostaa:
http://s32.photobucket.com/albums/d20/v ... 0imusarja/
Maalarille soittelin eilen ja se lupasi osat Maanantaiksi, oli kuulemma to illalla tehny pohjat niihin. Konepellin hain eilen kotipaikasta ja se oli kyllä melko huonossa hapessa, oli kuuden vuoden "huono" varastointi tehnyt tehtävänsä No katotaan josko siitä sais välttävän.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD
Miksei sitä kompurakoteloa voi hitsata?
Itse tein näin: http://www.nbl.fi/~nbl3192/Kadett/IMG_0012.jpg
Itse tein näin: http://www.nbl.fi/~nbl3192/Kadett/IMG_0012.jpg
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD
Ei sekään poissuljettu ole ja itse asiassa se on parempi vaihtoehto kuin v-bandi jos hitsaushommiksi menee. Lähinnä hinnan puolesta kun toi v-band liitospala näyttäis maksavan +40e ja silti joutuis hitsailemaan.Hezzu kirjoitti:Miksei sitä kompurakoteloa voi hitsata?
Itse tein näin: http://www.nbl.fi/~nbl3192/Kadett/IMG_0012.jpg
Täytyy nyt katsoa kun kannen saa paikoilleen miten ahdin asettuu. Kiitoksia kaikille vinkeistä.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD
Unohda v-bandi ja hitsauta ahtoputki kompurakoteloon kiinni ja tee tuohon vaakasuoralle osuudelle joustoliitos pätkästä silikoni letkua.Tai näin ainakin itse tekisin.
Audi S3 Sedan -19
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD
^Juu katotaan nyt kun saan kannen paikoilleen. Tuo on kyllä myös hyvä vaihtoehto.
Eilen sain romut maalarilta:
Pyyhkäsin isompia pölyjä vähän rätillä pois että näkee suurinpiirtein miltä näyttää. Takalippa oli uunissa kutistunu sen verran ettei meinannut enää reiät osua kohdilleen. Tarvikeliikkeestä kävin hakemassa tota punasta "tuning"teippiä listoihin, tuli ihan nostalginen fiilis Teippi listoissa ei ole samalla linjalla mitä puskureissa koska listat ei ole GT:stä, itseä se ei kauheasti häiritse.
Konepeltiä sai hinkata todella paljon että siitä sai kohtuullisen, tarvii vielä se kiillotuttaa jossain kun siihen jäi jonkun verran hankausjälkiä. Linnunpaskan, pihkan, hämähäkinseittien, mudan ja sateiden jättämät jäljet lähti suurinpiirtein. Myös Aarno Kasvi oli tehnyt jälkensä peltiin ja ruostettakin oli ilmestynyt vähän mutta melkein kaikki onneksi alapuolella. Muutama muutos koriin vielä tarvis tehdä:
-Peilit vakioiksi(kuoret maalarilla).
-Ikkunakarmien teippaus mustalla(kuten GT:ssä).
-Takavalot vaihtuu A2 mallisiin tai sellaisiin (FK?) eurolook tuning räpellyksiin.
-Jos takavalot vaihtuu A2 mallisiin niin sitten luultavasti eteenkin tulee vakiot A2 valot.
-Sivuvilkut tarvii tummentaa, kirkkaat hyppää vähän silmille.
-Putkistosta lähtee toi haara pois ja kolmetuumasella loppuun asti.
-Konepellin takareunaa tarvii nostaa että kuuma ilma pääsee pois.
-A2 GT merkit etuoviin ja takalippaan(saa tarjota jos löytyy joltain ylimääräisenä).
Henkilövaakalla punnittuna painonsäästöä tuli n.25kg tuningosiin verrattuna. Odotin kyllä isompaa pudotusta.
Ja hemmetti että tulee huonoja kuvia tuolla tallissa. On pakko ottaa ilman salamaa tai kuvat on tosi tummia. Nyt ne on ihan hemmetin rakeisia ja epäselviä. No ehkä tän vuoden puolella vielä saa otettu jotain parempia ulkokuviakin.
Eilen sain romut maalarilta:
Pyyhkäsin isompia pölyjä vähän rätillä pois että näkee suurinpiirtein miltä näyttää. Takalippa oli uunissa kutistunu sen verran ettei meinannut enää reiät osua kohdilleen. Tarvikeliikkeestä kävin hakemassa tota punasta "tuning"teippiä listoihin, tuli ihan nostalginen fiilis Teippi listoissa ei ole samalla linjalla mitä puskureissa koska listat ei ole GT:stä, itseä se ei kauheasti häiritse.
Konepeltiä sai hinkata todella paljon että siitä sai kohtuullisen, tarvii vielä se kiillotuttaa jossain kun siihen jäi jonkun verran hankausjälkiä. Linnunpaskan, pihkan, hämähäkinseittien, mudan ja sateiden jättämät jäljet lähti suurinpiirtein. Myös Aarno Kasvi oli tehnyt jälkensä peltiin ja ruostettakin oli ilmestynyt vähän mutta melkein kaikki onneksi alapuolella. Muutama muutos koriin vielä tarvis tehdä:
-Peilit vakioiksi(kuoret maalarilla).
-Ikkunakarmien teippaus mustalla(kuten GT:ssä).
-Takavalot vaihtuu A2 mallisiin tai sellaisiin (FK?) eurolook tuning räpellyksiin.
-Jos takavalot vaihtuu A2 mallisiin niin sitten luultavasti eteenkin tulee vakiot A2 valot.
-Sivuvilkut tarvii tummentaa, kirkkaat hyppää vähän silmille.
-Putkistosta lähtee toi haara pois ja kolmetuumasella loppuun asti.
-Konepellin takareunaa tarvii nostaa että kuuma ilma pääsee pois.
-A2 GT merkit etuoviin ja takalippaan(saa tarjota jos löytyy joltain ylimääräisenä).
Henkilövaakalla punnittuna painonsäästöä tuli n.25kg tuningosiin verrattuna. Odotin kyllä isompaa pudotusta.
Ja hemmetti että tulee huonoja kuvia tuolla tallissa. On pakko ottaa ilman salamaa tai kuvat on tosi tummia. Nyt ne on ihan hemmetin rakeisia ja epäselviä. No ehkä tän vuoden puolella vielä saa otettu jotain parempia ulkokuviakin.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD
Perkeleen asiallinen! Hyppää vain noi takapöntöt ikävästi silmille, muuten on kyllä avot!
Opel Signum 2.0T
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD
jos nostat tuon konepellin ni puhallin imee kaiken kuuman konehuoneesta ja kokemuksesta voin sanoa et on oikeesti kuuma hytti.kyllähä sitä painoa on lähteny niinku kerta pompsina.minkälainen tankki sulla on?pelkkä 60l turva tankki oli jo 7kg(asconassa) kevyempi tankkausletkuineen ja ottaen huomioon et voi vartilla aja vaikka 5l ni sillä saa "helposti" kiloja pois.esim. bjorkmotorsport myy jazzin tankkia.muistaakseni sulla oli joskus puhetta penkkien vaihdosta?ootko hommannu?niistä saatiin 15kg pois(5kg per penkki ja 4.5kg kiskot) ja nuo oli vectran penkit mitkä heitettiin mäkeen.jos rahaa on penkkeihin ni yhteensä saa 28kg pois eli olikoha 5.5kg penkkejä myytävänä mut meillä on kipit ja vähä pehmustettaki noissa...eikä niin paljo rahaa
hyvältä näyttää auto ja tulee kyllä hyvä paketti ku saa sleeperiksi ja sit "tuning autoksi" helposti...siis jos sulla jäi ne kaikki spoilerit yms pölyttyy noiden gt osien tilalle
hyvältä näyttää auto ja tulee kyllä hyvä paketti ku saa sleeperiksi ja sit "tuning autoksi" helposti...siis jos sulla jäi ne kaikki spoilerit yms pölyttyy noiden gt osien tilalle
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer