Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh

Esittele Opel-projektisi tai autosi
leutoranta
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 1495
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Luvia

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh

Viesti Kirjoittaja leutoranta »

https://lifeatlean.com/motorcycle-tyre-wear-guide/ Tämän mukaan saattais johtua siitä, että on liian vähän painetta.
Opel Mokka 1.4T 4x4
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

tuon videon kun katsoi niin lisää lämpöä renkaisiin burniksessa, kakkosta tupaan, ei näytä enää renkaatkaan tuolta kun liian kylmällä kumilla suditaan pari kolme vaihdetta.

ja varmasti paranee 60ft aikakin.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

Jartsa kirjoitti: 04 Heinä 2018, 23:23 tuon videon kun katsoi niin lisää lämpöä renkaisiin burniksessa, kakkosta tupaan, ei näytä enää renkaatkaan tuolta kun liian kylmällä kumilla suditaan pari kolme vaihdetta.

ja varmasti paranee 60ft aikakin.
Eikös Ville burnaa kolmosella...? Tai ainakin lentokenttäkisoissa teki näin
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Juu siis aina olen tehnyt burniksen kakkosella, niinkuin tuossa 10.735s vedossakin. Jenkkifoorumilla meinasivat että se pitää tehdä kolmosella ja kolmosen burnikset tein tossa lentokentällä. Yritin kolmosen burnista myös Alastarossa jo noissa edellisissä skapoissa mutta ei lähde renkaat pyörimään kun on sen verran kumia burnismontussa. Myöskään kakkosella burnista ei pysty tekemään pidempään koska takarenkaat tulee lukossa mukana ja pikkuluokissa ei saa burnata yli maaliviivan.

Jos olis kovat nostajat kannessa vois paukulla varmaan tehdä kolmosen burniksen myös Alastarossa. Tai siellä tuskin nyt enää ajetaan koskaan mutta vastaavissa paikoissa kuitenkin ja se varmaan auttaisi hiukan pidossa.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

kokeile pistää ykkösellä kunnolla pyörimään ja sitten kakkosta tupaan jos pysyisi paremmin paikoillaan ja kakkosella saisi enemmän aikaa lämmittää.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

Jartsa kirjoitti: 05 Heinä 2018, 23:42 kokeile pistää ykkösellä kunnolla pyörimään ja sitten kakkosta tupaan jos pysyisi paremmin paikoillaan ja kakkosella saisi enemmän aikaa lämmittää.
Mulla raahaa autoa perässä vaikka tekee noin, vaikka ei oo sliksejä, vaan toyo r888 ihan katukisoissa.


Kaverilla oli joskus Gsi kadetti ja muistaakseni 17" vanteet , niin se pysyi käsijarru pohjassa paikalla kun suti 1 vaihteella :D
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Juu ei auta ykkösen käyttö, kokeiltu on. Lisäksi tuossa ykkösen kautta kakkoselle burniksessa tulee se ongelma että vaihteen vaihdossa kumi on sen verran lämmin että rupee kytkin luistaa tai vaihteisto takkuamaan yleensä. Mulla vielä takana noi front runnerit niin ne ottaa maahan kiinni pienen lapsen kämmenen verran joten pitoa ei niistä löydy.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh

Viesti Kirjoittaja ?! »

Moro,minkäslainen huohotusjärjestelmä tässä on?
Onko ollut ongelmia?

Mulla on motti pitkittäin ja radalla työntää huohottimesta öljyä,varsinkin sladitellessa.Kadulla ei mitään ongelmaa missään tilanteessa.

Ilmeisesti kansi pääsee täyttymään tässäkin moottorimallissa(?)
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Tere. Orkkis huohotin on siis venakopan sisällä johon alakerrasta tulee se iso letku/putki. Öljy poistuu sieltä takaisin koneeseen virranjakajan puolelta jossa on pieni noin 8mm putki joka ei riitä jos sitä öljyä sinne koteloon pääsee reippaasti.

Olen porannut siihen venakopan sisällä olevaan huohottimen pohjalevyyn noin 10kpl 10mm reikiä pakopuolelle virranjakaja päähän jotta öljy ei pääsisi etenemään kopan toiseen päähän jossa on se poisto. Lisäksi tuo huohottimen pohjalevy on alunperin tiivistetty jollain massalla sinne venakoppaan, samalla kun sen ottaa pois poraamista varten kannattaa putsata/poistaa ne liimajämät niin öljy pääsee vähän reunoiltakin pois tarvittaessa. Ja muutenkin olis hyvä ettei ne liimajämät olis venakoneistossa :)

Venakopan imusarjan puolelta jossa se huohottimen poisto sijaitsee mulla menee siitä letku erilliseen huohotuspönttöön. Lisäksi olen laittanut lohkon pakopuolelle/jakopään puolelle öljytikkuputken josta menee myös letku suoraan siihen erilliseen huohotuspönttöön. Tuossa etuvedon lohkossa on siinä tulppa joka lähtee lyömällä pois ja öljytikkuputki sopii siihen suoraan, ilmeisesti jotain jäämiä 20NE/SE lohkoista joissa siinä on öljytikku takavedoissa?

Mulla ei juuri öljyä kerry tuohon ylimääräiseen huohotin pönttöön, siellä on lähinnä vain etanolia ja ehkä väriksi hiukan öljyä joukossa.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh

Viesti Kirjoittaja ?! »

Kiitos selkeästä vastauksesta :peukku:

Tarvii duunailla vastaava systeemi niin sais pidettyä öljyt moottorin sisäpuolella.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

^^Eipä kestä.

Niin joo ja tulihan tällä käytyä myös syysparteilla Pesämäessä radalla. Vettä tuli kuin esterin sieltä ja alusta varttimailiasetuksilla. Ensin ei pitänyt ajaa lainkaan kun oli niin märkää mutta puolituntia ennen ajoajan loppua sade taukosi eikä ollut enää lätäkköjä radalla, märkää kuitenkin. Ajattelin sitten käydä muutaman kierroksen koittamassa, tarkemmin 10 kierrosta joista 2 motin lämmittelyä ja yksi jäähdyttelykierros. Ahtopaineita niin vähän kuin portin jousella saa= 1,3bar/noin 400hv. Pelkkää pumppailuahan se märällä radalla oli. Lisäksi takana olevat Potenzat ovat 2003 vuodelta ja kevyt perä oli heti irti mutkassa jos koitti hiukankin kovemmin mutkissa ajaa. Selityksiä selityksiä :lollis:

Sijoituksena neljäs:

Kuva

Tänään tuli vaihdettua uudet öljyt mottiin ja käytyä hiukan sutimassa kadulla:

Kuva

Kuva

Sen verran on kylmä asfaltti jo ettei pitoja oikeen löydy, tästä onkin hyvä laittaa auto talviteloille. Myös FHRA kilpanumerot poistin autosta, nyt kun toi pitkään haettu kympin aika on ajettu vartilla niin ainakin ensikesä pidetään taukoa varttitouhuista ja tehdään välillä jotain muuta :)
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Avatar
export
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 750
Liittynyt: 22 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: E-/P-Pohojanmaa

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh

Viesti Kirjoittaja export »

Aika monta vuotta oot sääki jo ajanu tällä varttia ja nyt on tainnu löytyä kokoonpano mikä kestää ja toimii hyvin :thumbsup:

säähän voisit listata tähän vuosittain parhaat ajat mistä oot lähteny liikkeelle, 14-15 sek ajoista?
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

export kirjoitti: 07 Loka 2018, 23:28 Aika monta vuotta oot sääki jo ajanu tällä varttia ja nyt on tainnu löytyä kokoonpano mikä kestää ja toimii hyvin :thumbsup:

säähän voisit listata tähän vuosittain parhaat ajat mistä oot lähteny liikkeelle, 14-15 sek ajoista?
Juu on tullut vartti tutuksi tän auton kanssa :)

Nykyinen kokoonpano tuntuu toimivalta joo, vaihteensiirto on ainoa mikä enemmän tökkii niinkuin kevään vaihdemissikin osoittaa. Muutenkin tuommoinen H kaavio loota ei ole varttitouhuun sen nopein. Suorakytky olis kiva mutta maksaa suht paljon ja viimeistään sen kanssa jää ne viimisetkin katuajelut kyllä varmaan tekemättä.

Varttia on tällä autolla ajettu 2002 alkaen, silloin joku 17,5s paras suoritus 20NE tekniikalla. Välivuosia varttiharrastuksesta on kyllä tullut muutamia sekä tekniikkaongelmia ollut myös riittävästi joten antaa hiukan väärän kuvan toi noin 7sec parannus 16 vuodessa :D

Parhaat ajat vuosittain löytyy kyllä noista mun aloitusviesteistä joten en tiedä tarviiko niitä nyt tähän erikseen luetella, tulee vaan paha mieli :lol:
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Avatar
tt__
'Senator'
'Senator'
Viestit: 813
Liittynyt: 11 Kesä 2005, 15:23
Paikkakunta: rovaniemi

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh

Viesti Kirjoittaja tt__ »

mitäs tälle kuuluu?jokos ensimmäiset ajot tälle keväälle kokeiltu?
hangover tuning

Bmw e91 320d m-sport -07
Bmw e60 525i m-sport -05
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

tt__ kirjoitti: 12 Touko 2019, 23:49 mitäs tälle kuuluu?jokos ensimmäiset ajot tälle keväälle kokeiltu?
Juu viikko sitten sunnuntaina otin ajoon, lauantaina pesin talven pölyt eka pois:

Kuva
Kuva

Mitään siis en oo autolle tehny talven aikana. Paikallisessa varaosaliikkeessä oli 1v synttärit sunnuntaina johon autoa pyydettiin muutamaksi tunniksi näytille ja osaksi sen takia otin auton käyttöön jo viikko sitten. Muuten olis ehkä mennyt myöhemmäksi käyttöönotto.

Ennen tuota tapahtumaa raapasin vielä nuo leimavanhat vyöt apukuskille niin on samanlaiset remelit molemmissa penkeissä:

Kuva

Ja alla pari kuvaa sunnuntain synttäreiltä:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Viimisessä kuvassa paikan lehtihylly jonne oli eräs kanssaharrastaja toimittanut vanhoja OpelFan lehtiä luettavaksi. Sattui vielä olemaan myös se lehti jossa tämä mun auto oli esittelyssä :)

Autolla ei tänä kesänä ole tarkoitus ajaa kelloa vastaan ollenkaan, niinkuin tuossa jo aiemmin kirjoitinkin. Jotain satunnaisia katuräppäilyjä ehkä, alipaine polttoainekartta kaipais myös hieman viilaamista niin sitäkin vois vähän hienosäätää jos jaksaa. Tai sitten en tee mitään :lol:
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Vastaa Viestiin