Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh

Esittele Opel-projektisi tai autosi
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -615hv-

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Löytyisi kaustiselta karvalakki gl kojelauta (bägitön musta)

Mutta jos nuo putket teettättää. Ottaa ja taittaa betoniraudasta mutkan kojelaudan muotoiseksi ja hieman ulospäin. Saisi putken eteen jolloin olisi helppoa kulkea autoon kunnputken kiinnitys olisi lattiassa edempänä ja lähempänä tukevampia kiinnitys alueita helmanpäädyn ja etuaisojen alanurkan kulmassa?
tällöin oveenkin voi keskivaiheille tehdä pienen upotuksen tarvittaessa esimerkiksi pallopäävasaralla ja koverretulla puualusella.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
Carbin
OCF Member 2020
Viestit: 318
Liittynyt: 19 Elo 2008, 08:27
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -615hv-

Viesti Kirjoittaja Carbin »

Ei saa tehdä kovin montaa taitosta, en nyt muista lukumäärää, pääkaareen.
"Jokainen tekee röntälleen mitä haluaa"

-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -615hv-

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Betoniraudasta eli harjateräksestä tehdyt mallit on huonoja koska ovat joustavia. Kuvissa on siis pakoputkivärkistä tehty malli jonka mukaan turvakaariputket taivutetaan, toi pakoputkivärkki ei jousta yhtään. Tarkoitus on käydä taivuttamassa putket Marteliuksella niinkuin tein tuon turvakaarenkin kanssa, putket löytyy valmiiksi jo itseltä.

Kyllä tuosta pääsee kohtuu hyvin autoon. Kulkua haittaa eniten toi oviputki mutta sille ei voi mitään. FHRA säännöissä ei ole määritelty kuinka monta mutkaa saa kaariin tehdä. Ja kuvissa on etuputket ei pääkaari. Pääkaari on kuljettajan takana. Rallisäännöt on sitten taas ihan erilaiset.

Jos tuon etuputken taivuttaa kojelaudan alle ei se mun mielestä ole kovin vahvan oloinen, luulis että kattokerhoon mentäessä se taipuu läjään.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
reiskaar
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 895
Liittynyt: 12 Touko 2004, 03:00

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -615hv-

Viesti Kirjoittaja reiskaar »

mun mielestä on vähän hassua nämä kiihdytys vs. ralli / rata sääntöjen eroavaisuudet. Varmaankin kummallakin puolella on kattojärjestön suunnalta (fia) päteviä ukkoja mutta silti. Ymmärtää sen että miksi jossain dragsterissa tai funny carissa on semmoiset kaaret kuin on mutta miksi sportsman luokissa ei kelpaa rallikaaret. Vaan pitää olla oviputki kuskin kainalossa ja siitä pidetään kiinni. Penkit lienee vapaa? Mutta silti ihmettelen, miksi kiihdytyspenkit on monesti semmosia alumiinista pokattuja porsaansyöttökaukaloita kun sparco / omp tekee ihan mukavia ja tukevia nykyaikaisia jakkaroita. Joo, ei varmaan tartte sivuttaistukea kun ajetaan suoraan mutta sitten kun kippaa / menee volttisarjan, hmm... Ehkä se on tyylikysymys, hot rod meininki.
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -615hv-

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

On säännöissä muitakin eroja kuin se oviputki. FHRA teräskehikko oltava 42x3(tai kromimoly 42x2.1). Ralli/rata kelpaa tietääkseni 38x2,5 tai 40x2.0mm, en kyllä ole rallin kaarisääntöjä enempää lukenut ja tuokin tieto on poimittu netistä. Olishan se järkevää että samat kaaret kävis molemmissa mutta kun ei niin ei.

Penkit FHRA kapinoissa oltava vain autokäyttöön tarkoitetut, tossa SET/PET säännöt: "Kunnolla kiinnitetyt, kehikoidut ja tuetut istuimet sallittu. Valmistusmateriaalit alumiini, lasikuitu, teräs, hiilikuitu tai kaksikerros muovi-istuin (autokäyttöön tarkoitettu) sallittu."

Nopeissa härveleissä tulee sitten tuon lisäksi jotain lisäjuttuja mm palonkestävä materiaali jne mutta mitään leimoja ei penkeissä muistaakseni vaadita.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -615hv-

Viesti Kirjoittaja telwin »

Mä tekisin tuon kehikon niin lähelle A pilaria kuin madollista, eli kiinni siihen, ei vaadi sitten kovin isoa koloa kojelaudan kulmaan.
Helpottuu autoon kulku ja hallintalaitteiden käyttö olennaisesti.
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -615hv-

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Siellä kojelaudan nurkassa on kojelaudan kiinnitys joka pitää poistaa jos putken sinne vie. No saahan sen jostain muualta kiinni sitten. Mutta lattiaan sitä etuputkea ei saa kiinni jos vie sen sinne ihan nurkkaan. En halua hitsata koriin mitään ylimääräisiä lappuja vaan pulttaan sen kehikon jalat lattian läpi niinkuin on nytkin.

Tuosta oviputkesta voisi myös tehdä avattavan mallin niin pääsee helpommin autoon.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -615hv-

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Jaapa jaa.

Ei tässä näköjään kerkeä kantta mihinkään kiikuttelemaan joten löin nippuun. Tiivisteeksi tuli siis tuollainen 1,52mm Cometic, kerroksia siinä on 5 kun taas siinä "vakio" Cometicissa on 3 ja paksuutta 1,29m:

Kuva

Kuva

Kupariliiman kanssa paikalleen:

Kuva

Kansi ja loput hilut kiinni ja käymään:

Kuva

FHRA nosti tälle kaudelle SET/PET luokan osallistumismaksuja kivasti ja Alastarossa ei ole kuin EM kisat ja finaalit(eli ne kalleimmat) jotka maksaa sähköjen kanssa 450e/370e. Tuskin tulee ajettu tänä kesänä ollenkaan noissa karkeloissa joten jää nuo täyskaaret ja muutkin aiotut päivitykset tekemättä, ehkä sitten joskus. Ajetaan ensi kesänä sitten vaikka snägäririnkiä jos ei muuta keksi :bonk:
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Avatar
Arg!
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1574
Liittynyt: 08 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Savonmua

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -615hv-

Viesti Kirjoittaja Arg! »

Siinä ei taas kauaa nokka tuhissut kun kone nipussa! Hyvältä näyttää jälleen kerran, toivottavasti voima on kotona :peukku:
GSI-The Real Thing & ST wagon
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -615hv-

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Tässä on nyt lähinnä vaan koitettu ettiä motivaatiota autoon, nuo FHRA uudistukset kun vei lähes kaikki rakentamishalut. Alakertahan oli jo 12.1 nipussa ja autossa, kannen niputus ja loppu moottorin kasaus oli päivän homma ja eilen(30.1) siis otin savut. Joten on huilailtu :D

Niin joo kanteen laitoin uudet venavarrenkumit varmuudeksi.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Avatar
VECTRA GT 16v
OCF Member 2017
Viestit: 1052
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 20:01
Paikkakunta: HELSINKI / kinnula

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -615hv-

Viesti Kirjoittaja VECTRA GT 16v »

Se on sit ens kesä vaan ajettava pitkin kyliä löysiä pois ja nautittava A vectran kyydistä.

Look at Opel now.
Vectra C HB 1.8i GTS
Astra GSI 2.0 16v c20xe
KADETT E 1.6i
KADETT D 2.0 16v c20xe
Suzuki pv 50cc
Vesiskootteri -83 Finnspeed
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2841
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -615hv-

Viesti Kirjoittaja Keme »

vectraTBO kirjoitti: Tuskin tulee ajettu tänä kesänä ollenkaan noissa karkeloissa joten jää nuo täyskaaret ja muutkin aiotut päivitykset tekemättä, ehkä sitten joskus. Ajetaan ensi kesänä sitten vaikka snägäririnkiä jos ei muuta keksi :bonk:
Sit vaa ocfn summerpartyille pokkaamaan lajitteluiden ja eliminaattorin voitot! Olettaen, että siellä järjestetään kiihdyttelyt.
JEEEEEEEEEEEEE!
Avatar
O.P.A
OCF Member 2019
Viestit: 1347
Liittynyt: 03 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Kello
Viesti:

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -615hv-

Viesti Kirjoittaja O.P.A »

Keme kirjoitti:
vectraTBO kirjoitti: Tuskin tulee ajettu tänä kesänä ollenkaan noissa karkeloissa joten jää nuo täyskaaret ja muutkin aiotut päivitykset tekemättä, ehkä sitten joskus. Ajetaan ensi kesänä sitten vaikka snägäririnkiä jos ei muuta keksi :bonk:
Sit vaa ocfn summerpartyille pokkaamaan lajitteluiden ja eliminaattorin voitot! Olettaen, että siellä järjestetään kiihdyttelyt.

Oispa makiat vartinrykäsyt ku tämä ja latvalan manta nykäsis vieretysten.. vois kuvata vaikka vähän teaseria suomalaisista katuooppeleista.. :wink:
Insignia Grand Sport 2.0 cdti -18
Astra J 1.4 Turbo - 12
Ascona A Voyage 16V -72 -kesäkulkine-
Commodore A GS -69 -MR-
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -615hv-

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Kyllä!
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -615hv-

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Kyllä!
(Tämähän houkuttaisi väkeä paikalle kuin pipoa :) )
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Vastaa Viestiin