Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13464
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -615hv-
Löytyisi kaustiselta karvalakki gl kojelauta (bägitön musta)
Mutta jos nuo putket teettättää. Ottaa ja taittaa betoniraudasta mutkan kojelaudan muotoiseksi ja hieman ulospäin. Saisi putken eteen jolloin olisi helppoa kulkea autoon kunnputken kiinnitys olisi lattiassa edempänä ja lähempänä tukevampia kiinnitys alueita helmanpäädyn ja etuaisojen alanurkan kulmassa?
tällöin oveenkin voi keskivaiheille tehdä pienen upotuksen tarvittaessa esimerkiksi pallopäävasaralla ja koverretulla puualusella.
Mutta jos nuo putket teettättää. Ottaa ja taittaa betoniraudasta mutkan kojelaudan muotoiseksi ja hieman ulospäin. Saisi putken eteen jolloin olisi helppoa kulkea autoon kunnputken kiinnitys olisi lattiassa edempänä ja lähempänä tukevampia kiinnitys alueita helmanpäädyn ja etuaisojen alanurkan kulmassa?
tällöin oveenkin voi keskivaiheille tehdä pienen upotuksen tarvittaessa esimerkiksi pallopäävasaralla ja koverretulla puualusella.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -615hv-
Ei saa tehdä kovin montaa taitosta, en nyt muista lukumäärää, pääkaareen.
"Jokainen tekee röntälleen mitä haluaa"
-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77
-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -615hv-
Betoniraudasta eli harjateräksestä tehdyt mallit on huonoja koska ovat joustavia. Kuvissa on siis pakoputkivärkistä tehty malli jonka mukaan turvakaariputket taivutetaan, toi pakoputkivärkki ei jousta yhtään. Tarkoitus on käydä taivuttamassa putket Marteliuksella niinkuin tein tuon turvakaarenkin kanssa, putket löytyy valmiiksi jo itseltä.
Kyllä tuosta pääsee kohtuu hyvin autoon. Kulkua haittaa eniten toi oviputki mutta sille ei voi mitään. FHRA säännöissä ei ole määritelty kuinka monta mutkaa saa kaariin tehdä. Ja kuvissa on etuputket ei pääkaari. Pääkaari on kuljettajan takana. Rallisäännöt on sitten taas ihan erilaiset.
Jos tuon etuputken taivuttaa kojelaudan alle ei se mun mielestä ole kovin vahvan oloinen, luulis että kattokerhoon mentäessä se taipuu läjään.
Kyllä tuosta pääsee kohtuu hyvin autoon. Kulkua haittaa eniten toi oviputki mutta sille ei voi mitään. FHRA säännöissä ei ole määritelty kuinka monta mutkaa saa kaariin tehdä. Ja kuvissa on etuputket ei pääkaari. Pääkaari on kuljettajan takana. Rallisäännöt on sitten taas ihan erilaiset.
Jos tuon etuputken taivuttaa kojelaudan alle ei se mun mielestä ole kovin vahvan oloinen, luulis että kattokerhoon mentäessä se taipuu läjään.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -615hv-
mun mielestä on vähän hassua nämä kiihdytys vs. ralli / rata sääntöjen eroavaisuudet. Varmaankin kummallakin puolella on kattojärjestön suunnalta (fia) päteviä ukkoja mutta silti. Ymmärtää sen että miksi jossain dragsterissa tai funny carissa on semmoiset kaaret kuin on mutta miksi sportsman luokissa ei kelpaa rallikaaret. Vaan pitää olla oviputki kuskin kainalossa ja siitä pidetään kiinni. Penkit lienee vapaa? Mutta silti ihmettelen, miksi kiihdytyspenkit on monesti semmosia alumiinista pokattuja porsaansyöttökaukaloita kun sparco / omp tekee ihan mukavia ja tukevia nykyaikaisia jakkaroita. Joo, ei varmaan tartte sivuttaistukea kun ajetaan suoraan mutta sitten kun kippaa / menee volttisarjan, hmm... Ehkä se on tyylikysymys, hot rod meininki.
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -615hv-
On säännöissä muitakin eroja kuin se oviputki. FHRA teräskehikko oltava 42x3(tai kromimoly 42x2.1). Ralli/rata kelpaa tietääkseni 38x2,5 tai 40x2.0mm, en kyllä ole rallin kaarisääntöjä enempää lukenut ja tuokin tieto on poimittu netistä. Olishan se järkevää että samat kaaret kävis molemmissa mutta kun ei niin ei.
Penkit FHRA kapinoissa oltava vain autokäyttöön tarkoitetut, tossa SET/PET säännöt: "Kunnolla kiinnitetyt, kehikoidut ja tuetut istuimet sallittu. Valmistusmateriaalit alumiini, lasikuitu, teräs, hiilikuitu tai kaksikerros muovi-istuin (autokäyttöön tarkoitettu) sallittu."
Nopeissa härveleissä tulee sitten tuon lisäksi jotain lisäjuttuja mm palonkestävä materiaali jne mutta mitään leimoja ei penkeissä muistaakseni vaadita.
Penkit FHRA kapinoissa oltava vain autokäyttöön tarkoitetut, tossa SET/PET säännöt: "Kunnolla kiinnitetyt, kehikoidut ja tuetut istuimet sallittu. Valmistusmateriaalit alumiini, lasikuitu, teräs, hiilikuitu tai kaksikerros muovi-istuin (autokäyttöön tarkoitettu) sallittu."
Nopeissa härveleissä tulee sitten tuon lisäksi jotain lisäjuttuja mm palonkestävä materiaali jne mutta mitään leimoja ei penkeissä muistaakseni vaadita.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -615hv-
Mä tekisin tuon kehikon niin lähelle A pilaria kuin madollista, eli kiinni siihen, ei vaadi sitten kovin isoa koloa kojelaudan kulmaan.
Helpottuu autoon kulku ja hallintalaitteiden käyttö olennaisesti.
Helpottuu autoon kulku ja hallintalaitteiden käyttö olennaisesti.
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -615hv-
Siellä kojelaudan nurkassa on kojelaudan kiinnitys joka pitää poistaa jos putken sinne vie. No saahan sen jostain muualta kiinni sitten. Mutta lattiaan sitä etuputkea ei saa kiinni jos vie sen sinne ihan nurkkaan. En halua hitsata koriin mitään ylimääräisiä lappuja vaan pulttaan sen kehikon jalat lattian läpi niinkuin on nytkin.
Tuosta oviputkesta voisi myös tehdä avattavan mallin niin pääsee helpommin autoon.
Tuosta oviputkesta voisi myös tehdä avattavan mallin niin pääsee helpommin autoon.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -615hv-
Jaapa jaa.
Ei tässä näköjään kerkeä kantta mihinkään kiikuttelemaan joten löin nippuun. Tiivisteeksi tuli siis tuollainen 1,52mm Cometic, kerroksia siinä on 5 kun taas siinä "vakio" Cometicissa on 3 ja paksuutta 1,29m:
Kupariliiman kanssa paikalleen:
Kansi ja loput hilut kiinni ja käymään:
FHRA nosti tälle kaudelle SET/PET luokan osallistumismaksuja kivasti ja Alastarossa ei ole kuin EM kisat ja finaalit(eli ne kalleimmat) jotka maksaa sähköjen kanssa 450e/370e. Tuskin tulee ajettu tänä kesänä ollenkaan noissa karkeloissa joten jää nuo täyskaaret ja muutkin aiotut päivitykset tekemättä, ehkä sitten joskus. Ajetaan ensi kesänä sitten vaikka snägäririnkiä jos ei muuta keksi
Ei tässä näköjään kerkeä kantta mihinkään kiikuttelemaan joten löin nippuun. Tiivisteeksi tuli siis tuollainen 1,52mm Cometic, kerroksia siinä on 5 kun taas siinä "vakio" Cometicissa on 3 ja paksuutta 1,29m:
Kupariliiman kanssa paikalleen:
Kansi ja loput hilut kiinni ja käymään:
FHRA nosti tälle kaudelle SET/PET luokan osallistumismaksuja kivasti ja Alastarossa ei ole kuin EM kisat ja finaalit(eli ne kalleimmat) jotka maksaa sähköjen kanssa 450e/370e. Tuskin tulee ajettu tänä kesänä ollenkaan noissa karkeloissa joten jää nuo täyskaaret ja muutkin aiotut päivitykset tekemättä, ehkä sitten joskus. Ajetaan ensi kesänä sitten vaikka snägäririnkiä jos ei muuta keksi
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -615hv-
Siinä ei taas kauaa nokka tuhissut kun kone nipussa! Hyvältä näyttää jälleen kerran, toivottavasti voima on kotona
GSI-The Real Thing & ST wagon
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -615hv-
Tässä on nyt lähinnä vaan koitettu ettiä motivaatiota autoon, nuo FHRA uudistukset kun vei lähes kaikki rakentamishalut. Alakertahan oli jo 12.1 nipussa ja autossa, kannen niputus ja loppu moottorin kasaus oli päivän homma ja eilen(30.1) siis otin savut. Joten on huilailtu
Niin joo kanteen laitoin uudet venavarrenkumit varmuudeksi.
Niin joo kanteen laitoin uudet venavarrenkumit varmuudeksi.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
- VECTRA GT 16v
- OCF Member 2017
- Viestit: 1052
- Liittynyt: 28 Heinä 2005, 20:01
- Paikkakunta: HELSINKI / kinnula
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -615hv-
Se on sit ens kesä vaan ajettava pitkin kyliä löysiä pois ja nautittava A vectran kyydistä.
Look at Opel now.
Look at Opel now.
Vectra C HB 1.8i GTS
Astra GSI 2.0 16v c20xe
KADETT E 1.6i
KADETT D 2.0 16v c20xe
Suzuki pv 50cc
Vesiskootteri -83 Finnspeed
Astra GSI 2.0 16v c20xe
KADETT E 1.6i
KADETT D 2.0 16v c20xe
Suzuki pv 50cc
Vesiskootteri -83 Finnspeed
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -615hv-
Sit vaa ocfn summerpartyille pokkaamaan lajitteluiden ja eliminaattorin voitot! Olettaen, että siellä järjestetään kiihdyttelyt.vectraTBO kirjoitti: Tuskin tulee ajettu tänä kesänä ollenkaan noissa karkeloissa joten jää nuo täyskaaret ja muutkin aiotut päivitykset tekemättä, ehkä sitten joskus. Ajetaan ensi kesänä sitten vaikka snägäririnkiä jos ei muuta keksi
JEEEEEEEEEEEEE!
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -615hv-
Keme kirjoitti:Sit vaa ocfn summerpartyille pokkaamaan lajitteluiden ja eliminaattorin voitot! Olettaen, että siellä järjestetään kiihdyttelyt.vectraTBO kirjoitti: Tuskin tulee ajettu tänä kesänä ollenkaan noissa karkeloissa joten jää nuo täyskaaret ja muutkin aiotut päivitykset tekemättä, ehkä sitten joskus. Ajetaan ensi kesänä sitten vaikka snägäririnkiä jos ei muuta keksi
Oispa makiat vartinrykäsyt ku tämä ja latvalan manta nykäsis vieretysten.. vois kuvata vaikka vähän teaseria suomalaisista katuooppeleista..
Insignia Grand Sport 2.0 cdti -18
Astra J 1.4 Turbo - 12
Ascona A Voyage 16V -72 -kesäkulkine-
Commodore A GS -69 -MR-
Astra J 1.4 Turbo - 12
Ascona A Voyage 16V -72 -kesäkulkine-
Commodore A GS -69 -MR-
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13464
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -615hv-
Kyllä!
(Tämähän houkuttaisi väkeä paikalle kuin pipoa )
(Tämähän houkuttaisi väkeä paikalle kuin pipoa )
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.