Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
JukeN
OCF Member 2016
Viestit: 2433
Liittynyt: 05 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD --544hv--

Viesti Kirjoittaja JukeN » 03 Heinä 2013, 15:43

Kyllä kulkee. Varmasti palkitsevaa monen vuoden rakentamisen jälkeen nipistää varttimailin ajasta 1,5s pois. Yksi foorumin ehdottomista suosikeistani. :thumbsup:

Avatar
opelisti77
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 1129
Liittynyt: 16 Marras 2009, 16:33
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD --544hv--

Viesti Kirjoittaja opelisti77 » 03 Heinä 2013, 23:56

Hatun nosto täältäkin :peukku: on kyl kova aika.
Opel Astra GTC Sport 2,0 CDTI ecoFLEX Start/Stop 121kW MT6 -12
Entisiä kulkineita: Vectra b 1.8 -01 , Vectra c gts 2.2 -03 , Insignia Sport Tour 2.0 CDTI 4x4 118kw -11

bahis!
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 2117
Liittynyt: 08 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD --544hv--

Viesti Kirjoittaja bahis! » 03 Heinä 2013, 23:59

Onnittelut loistavasta ajasta!


Eihän tuota enää kehtaa ite lähtee edes koittamaan kun meneevät etuvetosilla Ooppeleilla nopeemmin :lollis:

Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 4703
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD --544hv--

Viesti Kirjoittaja vectraTBO » 04 Heinä 2013, 19:51

juzze kirjoitti:Allekirjotus ois aika päivittää :wink: :peukku:
e. Olin liian hidas, noh onneksi olkoon kuitenkin! :D
Taisin päivittää sen juuri tolla hetkellä kun laitoit viestin :)
JukeN kirjoitti:Kyllä kulkee. Varmasti palkitsevaa monen vuoden rakentamisen jälkeen nipistää varttimailin ajasta 1,5s pois. Yksi foorumin ehdottomista suosikeistani. :thumbsup:
Kyllähän se "palkitsee", unohtuu nopeasti pitkät tallipäivät ja vastoinkäymiset. Tässä on muutaman vuoden ajan koitettu tota mailia tahkota ja varttivedot on jääny vähemmälle, olis varmaan aiempaa tullu jo parannusta jos en olis lähteny toho mailitouhuun. Ja kiitos kehuista!
bahis! kirjoitti:Onnittelut loistavasta ajasta!

Eihän tuota enää kehtaa ite lähtee edes koittamaan kun meneevät etuvetosilla Ooppeleilla nopeemmin :lollis:
Ajamaan vaan ja kehittämään autoa, on tässä itselläkin hetki menny että on päästy tähän pisteeseen :)

Ja kiitos vaan kaikille onnitteluista!

Tässä vielä kuva Team Thistle Thunderista:
Kuva
Kaveri siellä grilliä virittelee :D

Tuli eilen syvennyttyä tohon sähkövikaan. Oli penkinlämppäreiden 20A sulake palanut jonka vuoksi mittaristo, lataus+öljyvalot ja lisämittarit meni pimeeksi. Uusi sulake paikoilleen ja taas pelit rokkaa. Sitä en kyllä tiedä mikä sen on polttanut :-?

Joskus paloi yhdestä V6 A Vectrasta penkinlämppäreiden sulake kun koitin vauhdissa repiä irti penkinlämppärinliitintä koska lämmitin ei lähteny napista pois päältä. Liittimestä irtos johdot jotka otti tietty yhteen ja tuo sama sulake paloi ja sytytti latausvalon. Eli joku yhteys noilla penkinlämppäreillä on laturiinkin?

Ainoo vaan että poistin talvella penkinlämppäreiden johdot auton takaosan johtosarjasta, sulaketaulussa tietty on johdot vielä.
Latailin kisoissa väliajoilla akkua kun monet peräkkäiset starttaukset ja flektin huudatus tuntui syövän akkua. Mutta tuskin toi sulake nyt sen vuoksi palaa että liikaa jännitettä olis, vai?
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Vectra C OPC -07
Insignia A OPC -10

Avatar
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7242
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD --544hv--

Viesti Kirjoittaja JJ » 04 Heinä 2013, 20:22

vectraTBO kirjoitti:
JJ kirjoitti:Ku ulkopuoli on kliini ja siisti niin ootko aatellu panostaa tuon konehuoneen siisteyteen jossain vaiheessa?
Kyllä se mielessä on käynyt, tosta ei vaan saa kovin siistiä orkkis imusarjalla mun mielestä. Custom imusarjalla sais paljon ylimääräistä sälää pois ja sen jälkeen vois panostaa muuhunkin. Eikä se ulkokuori/sisustakaan nyt kovin viimisen päälle ole, samanlaista räpellystä kuin konehuone eli balanssissa on :lol:
Nii sitä meinasin, että letkua ja johtoa enemmän piiloon, mutta ei nyt tarvi ruveta kuitenkaa pakkeloimaan ja uusiksi maalailee mitää :)
-Janne

9³SS Turbo X '08

Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 4703
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD --544hv--

Viesti Kirjoittaja vectraTBO » 05 Heinä 2013, 16:28

Kyllähän sitä on koitettu saada romuja pois silmistä mahdollisuuksien mukaan. Imuputken päällä näkyvä musta letku on alipaineletku joka toimi nakutuksen kuunteluletkuna ja oli siis väliaikainen ja nyt jo poistettu. Pakolämpöantureiden johdot oli niin lyhkäset että ne oli pakko vetää vaan laatikon päältä suoraan konehuoneen vasenpaan nurkkaan jossa on läpivientireikiä.

Muut johdot nyt taitaa pitkälti olla nylonsukissa tai kovassa muoviputkessa jotka tietty on näkyvissä enkä ala niitä piilottelemaan. Ei tää kuitenkaan ole mikään näyttelyauto, tarkoitus on vaan ajaa täysiä :)

Tietty ittekin tykkään siististä konehuoneesta ja omasta mielestä toi on kuitenkin ihan kohtalaisen siisti. Ainahan tietty löytyy parantamisen varaa.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Vectra C OPC -07
Insignia A OPC -10

Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 4703
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD --544hv--

Viesti Kirjoittaja vectraTBO » 06 Heinä 2013, 22:53

Noh, tämmönen turha päivitys tähän väliin.

Tosiaan ehjä sulake rikkinäisen tilalle, pyörien vaihto, työkalut ja työvaatteet takaluukkuun ja kaverin raksalle auttelemaan. Empä olis uskonu että 11sek autolla vois vielä työajojakin ajella :D

Mutta siis sulake kesti ja kaikki toimi normaalisti. Paha ettiä vikaa kun sitä ei enää ole :-?
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Vectra C OPC -07
Insignia A OPC -10

Keme
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 2531
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD --544hv--

Viesti Kirjoittaja Keme » 06 Heinä 2013, 23:10

Projektitopicci bongattu Vapaatuunareiden sivulta :)

https://www.facebook.com/Vapaatuunarit
JEEEEEEEEEEEEE!

Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 4703
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD --544hv--

Viesti Kirjoittaja vectraTBO » 07 Heinä 2013, 08:45

^^Mikäs se tollanen sivusto on? Mulla on naamakirja boikotissa :lol:
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Vectra C OPC -07
Insignia A OPC -10

whathifi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1835
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 13:15
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD --544hv--

Viesti Kirjoittaja whathifi » 07 Heinä 2013, 10:43

Mulla on naamakirja boikotissa :lol:
mulla kanssa, ihan joutava :lollis:
Työmatkat menee ainakin vauhdilla sitte :ruoska:
Vectra C Estate -07

Avatar
timppa1
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1695
Liittynyt: 29 Marras 2003, 02:00
Paikkakunta: espoo

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD --544hv--

Viesti Kirjoittaja timppa1 » 07 Heinä 2013, 13:31

Olisko Vectra nyt Suomen nopein etuveto vartilla? Ritola ajoi Sunnyllä 11.6s, itse en ainakaan nopeampia tiedä? Ei :) enkä ala nyt enempää kyseistä saman konsernin kulkuneuvoa mainostamaan :)

Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 4703
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD --544hv--

Viesti Kirjoittaja vectraTBO » 07 Heinä 2013, 22:16

^^En nyt oikeen ymmärrä mitä koitit kertoa tolla? Pitikö alku olla lainaus mun tekstistä? Jos meinaat että Suomesta nopeampia etuvetoja vartilla löytyy niin kerro ihmeessä etten puhu puuta heinää.

Ritolan Sunnyn videossa ainakin lukee että Suomen nopein etuveto sillä hetkellä ja video on julkaistu 13.3.2012, onko sen jälkeen vedetty alle 11sek?
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Vectra C OPC -07
Insignia A OPC -10

aksu8225
'Senator'
'Senator'
Viestit: 913
Liittynyt: 03 Kesä 2008, 20:52
Paikkakunta: Raahe

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD --544hv--

Viesti Kirjoittaja aksu8225 » 07 Heinä 2013, 22:36

aksu8225 kirjoitti:onnittelut onnistuneesta virityksestä ja painonpudotuksesta. vielä voiman ku saa rataan ni matala 11s ei oo kaukana.
onnea matalasta 11s ajasta. kyllä 10.6-10.8s aika on tarjolla ku saat nuo toiset renkaat pyörimään alla. 60ft luulisin parantuvan jos kunnolla lämmittäis renkaat. 1-vaihteella ei taho pysyä paikallaa auto ainakaa itellä.lähtee liikkeelle heti vaikka takarenkaat on lukossa. 2-vaihteella ku lämmittää renkaat ni ei mitää ongelmaa paikallaa pysymisessä. itellä ois tarkotus laittaa line-lock kytkimeen ja jarruihin (vaati tietysti nestekytkimen) ja sillä jos sais reaktion/lähdön "helpommaksi". on tosiaa kilpailutilanteessa vähä eri kiihdytellä. onko tarkotus kiertää muita kisoja vielä? itellä ainaki jäi paha polte lähtee kiertää kisat mut nyt ku tietää mitä pitää tehä et on ees mahollisuus pärjätä ja tuntuu turhalta lähtee vaa yksittäiseen kisaan.
jos vaihdoit pelkät vedet jäähdyttimeen niinku säännöt vaatii ni muista laittaa oikeet nesteet ettei käy niinku itelle meinas käydä :oops:
kyllä munki tietojen mukaan sulla on nyt suomen nopein etuveto auto. :peukku: yks vr6 golf ajanu kans jotai 11.7 samassa kisassa nissanin kans muistaakseni.
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer

Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 4703
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD --544hv--

Viesti Kirjoittaja vectraTBO » 08 Heinä 2013, 22:24

^^Kiitokset vaan. Mutta mun mielestä 11.0 ei ole matala 11s :wink:

Mutta joo, mullakin oli ongelmia pitää autoa paikallaan viivalla. Valu kokoajan taaksepäin ja piti ottaa hiukan ennakkoa viivalle ettei valu pois stagesta. Pienemmät rengaspaineet auttoi hiukan mutta ei poistanut ongelmaa. Isommilla kumeilla voi pysyä paremmin paikallaan, tai sitten ei. Aika hankala tosiaan keskittyä reaktioon kun tarvii pitää autoa paikallaan ja moottorin kierroksiakin tarvii tarkkailla.

En tiedä ajanko enää tänä kesänä kisoissa, meidän pikkuneiti vaatii nykyiässä näköjään aika paljon huomiota. Mutta itsellä oli tiedossa etten luultavasti pärjää kisoissa mutta tarkoitus olikin vain kattoa ekat kisat ja parantaa omaa aikaa. Emmä siitä 20e muovisesta pokaalista välitä, se ajaminen ja oman ajan parantaminen on ekana mielessä ja tietty mukava ilmapiiri ja mukavat kisakumppanit kannustaa kyllä ajamaan/käymään kisoissa. Positiivisena yllätyksenä mun neljä viimeistä vetoa oli 0.2s sisään(hyvät kuskit kylläkin ajaa indeksiä sadasosan tarkkuudella) joten ei ihan toivotonta ajaa indeksiä. Vielä kun sais sitä reaktiota harjoiteltua.

Moottorissa on ollut pelkkää vettä kesäkuun alusta saakka eli siitä asti kun kannesta lähti se proppu irti. En viittiny kolmen viikon ajaksi glykolia laittaa. Tänään tuli glykoliseos laitettua koneeseen. Eli siis joo oli pelkkää vettä kisoissa koska säännöt niin vaatii, kisakatsastuksessa ei ollut mitään puutteita tai vikoja.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Vectra C OPC -07
Insignia A OPC -10

Avatar
xaa
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 43
Liittynyt: 18 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Kaarina

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD --544hv--

Viesti Kirjoittaja xaa » 09 Heinä 2013, 17:18

Veden joukossa voi käyttää Water Wetteriä,löytyy ainakin motoneteistä.Käytän puoli pulloa noin reilu 2l vettä ja estää hyvin ruostumista.

Ja pari juttua koko kauden ajamiseen,esim tuohon FHRAn SET/PET-luokassa.
Koko kausi maksaa 1200e ja jos on FHRAn jäsen,nin saa puolet pois eli 600e.Kilpailija-jäsenyys maksaa 40e ja silloin tulee samalla AKK motorsport id-numero.
Kansallinen peruslisenssi maksaa 1 vuosi alta 100e,tämä vaaditaan.
Tämä on mulla viides kausi SET/PET-Luokassa ja rahaa paloi ekalla kaudella siten,että noin 400e/kisa tuli maksamaan kaikineen kuluineen.Toiset oli kalliimpia ja toiset halvempia.Silloin oli mukana myös Pudasjärvi eli n.1500km edestakas.
Nyt on opittu virheistä ja rahaa palaa n. 330-350e per kisa,tosin pari sponssia lievittää hieman.
Eli n.1500-1700e pois auton parantamis ja kehittämisestä per kisakausi. Mutta oppia on tullut ja hienoja kokemuksia ja ravintola&pubireissut on nykyään aika minimisä.

Ja samalla tutustunut moneen pistonheadiin,mukaan mahtuu tosi hienoja tyyppejä,kuten Wiltzu ja monta muutakin.

Sorry tämä hieman offtopikki,mutta mielestäni sopii tähän kohtaan.

Vastaa Viestiin