Ascona GT C-CC-88 Katsastettu 18.5
Ascona GT C-CC-88 Katsastettu 18.5
Nyt on sitten saatu Asco työn alle. Ohjelmassa tulee olemaan ainakin helmojen vaihto (myös etu), lokasuojien vaihto + ehkä muutama ovikin. Osapuutteitakin on, mutta niistä laitan sitten ilmoituksen tuonne ostetaan osia puolelle.. Laitetaanpa heti muutamat kuvat.
Ostohetkellä:
Sisältä:
Tällä hetkellä:
Oik helma:
Hiekkapelti:
Positiivista autossa on se, että se on ajokuntoinen ja pohja on ehjä, ja osiltankin se on melko täydellinen.
Tarkoituksena on talven aikana remontoida se alkuperäiseen loistoonsa ja suorittaa minulle niin perinteinen koeajo Kannukseen toukokuun lopulla.
Ostohetkellä:
Sisältä:
Tällä hetkellä:
Oik helma:
Hiekkapelti:
Positiivista autossa on se, että se on ajokuntoinen ja pohja on ehjä, ja osiltankin se on melko täydellinen.
Tarkoituksena on talven aikana remontoida se alkuperäiseen loistoonsa ja suorittaa minulle niin perinteinen koeajo Kannukseen toukokuun lopulla.
KWJ "design" -making scrapyard wrecks driveable since 1993
Re: Ascona GT C-CC-88
kuulostaa hyvälle, siinäpä näprättävää talvi-illoiksi! laittelehan kuvia homman edetessä
Re: Ascona GT C-CC-88
Onpas hieno.., pientä pintaruostetta, tää oli ennenkin jossain ja vähän kiehahti, kun joku on monottanu kuskin oveen..
Re: Ascona GT C-CC-88
No niin, projekti etenee pikku hiljaa. Sain jo irroitettua oik helman, ja yllätyin positiivisesti, kun sisävahvikkeista oli vielä jotain jäljellä. Etummainen oli jopa täysin ehjä.
Tuli myös hommattua uutta peltiä. Kiitokset peltiä lähettäneille.
Tuli myös hommattua uutta peltiä. Kiitokset peltiä lähettäneille.
KWJ "design" -making scrapyard wrecks driveable since 1993
Re: Ascona GT C-CC-88
Tokihan sen tiedät että sedanin ovet ei sovi tuohon CC koriin,eikä myöskään sedanin takapelti.
Re: Ascona GT C-CC-88
Mä taas väittäisin, että neliovisen porrasperän etuovet käy viistoperään, ei takaovet, verhoiluista en mene vannomaan taakse, sekin selviää kyllä, kun ottaa mittanauhan kouraan...telwin kirjoitti:Tokihan sen tiedät että sedanin ovet ei sovi tuohon CC koriin,eikä myöskään sedanin takapelti.
OT: multa lähti pihasta toinen porrasperä
http://www.hs.fi/kuvat/iso_webkuva/1135259024833.gif
Re: Ascona GT C-CC-88
Jaa ovet on erilaiset? Toivon selviäväni noilla tänhetkisillä, ja takapellin pitäis ainakin olla 5d malliin. Helmat kuitenkin on samat 4d / 5d? Eikös?telwin kirjoitti:Tokihan sen tiedät että sedanin ovet ei sovi tuohon CC koriin,eikä myöskään sedanin takapelti.
KWJ "design" -making scrapyard wrecks driveable since 1993
Re: Ascona GT C-CC-88
Väitä mitä väität,olin vieresä kun kaveri laittoi sedanin oven viistoperään,ei sopinut karmia vaihtamatta.tursas kirjoitti:Mä taas väittäisin, että neliovisen porrasperän etuovet käy viistoperään, ei takaovet, verhoiluista en mene vannomaan taakse, sekin selviää kyllä, kun ottaa mittanauhan kouraan...
EPC: sanoo että etuovi vasen CC: 90398825 oikea 90398826 etuovi 4d sedan vasen 90398823 ja oikea 90298824.
Että senkin mukaan on eri ovet,pintapelti on sama.
PS: tutulla osakauppiaalla Saksassa on kaikki ovet ja takaluukku uusina GM pelteinä myynnissä ebayssä hintaan 99€ kpl,jos kiinnostaa voin kysyä noille könttähintaa...
Helmat on samat 4/5d, 5d takapellin numerot on 90008710 ja 184019.
Re: Ascona GT C-CC-88
Katselin noita ovia vähän, ja painoin sen kuskin oven lommon suoraksi. Oik ovet oli hyviä alaosistaan, mitä nyt oik etuovessa oli reikä listan kohdalla. Vas etuoven alaosa oli hiukkasen ruosteinen, mutta kyllä kai saan senkin elvytettyä.
Vasen sivuhelma menee paikoilleen viikonlopun aikana, ja sitten pääseekin etuhelman ja etulampun ympäristön kimppuun..
Vasen sivuhelma menee paikoilleen viikonlopun aikana, ja sitten pääseekin etuhelman ja etulampun ympäristön kimppuun..
KWJ "design" -making scrapyard wrecks driveable since 1993
Re: Ascona GT C-CC-88
Noniin! Nyt on helmat paikoillaan.
Uudelleen tehty sisävahvike. Puolukat on nätisti rivissä.
Helma paikoillaan
Porasin alareunaan reijät ja hitsasin tulppahitsillä. Oli vissiin vähän kovat virrat, mut kyl se siitä.
Poistin myös varashälyttimen ja sen mukana mukavan nipun johtoa. Seurasin joka johdon loppuun asti, ettei jäisi yhtään ylimääräisiä johtoja kuleksimaan.
Löysin mukavasti ruostetta vasemmalta puolelta runkopalkista vaihdelaatikon vierestä.
Vasemman puoleinen etuvalon pohja/tausta oli myös melko rapeaa. Täytyy kai taputella koko osa uusiksi.
Peltihommilla siis jatketaan. Noiden jälkeen enää etuhelma, takahelma, takalokasuojan kaaret + pari paikkaa pohjaan, niin ruvetaan olemaan voiton puolella.
Uudelleen tehty sisävahvike. Puolukat on nätisti rivissä.
Helma paikoillaan
Porasin alareunaan reijät ja hitsasin tulppahitsillä. Oli vissiin vähän kovat virrat, mut kyl se siitä.
Poistin myös varashälyttimen ja sen mukana mukavan nipun johtoa. Seurasin joka johdon loppuun asti, ettei jäisi yhtään ylimääräisiä johtoja kuleksimaan.
Löysin mukavasti ruostetta vasemmalta puolelta runkopalkista vaihdelaatikon vierestä.
Vasemman puoleinen etuvalon pohja/tausta oli myös melko rapeaa. Täytyy kai taputella koko osa uusiksi.
Peltihommilla siis jatketaan. Noiden jälkeen enää etuhelma, takahelma, takalokasuojan kaaret + pari paikkaa pohjaan, niin ruvetaan olemaan voiton puolella.
KWJ "design" -making scrapyard wrecks driveable since 1993
Re: Ascona GT C-CC-88
Mulla olis uusi orkkis lukkopelti lampunpohjineen.
Pistä yv jos kiinnostaa.
Pistä yv jos kiinnostaa.
Re: Ascona GT C-CC-88
Hienoa, hienoa, mulla päätti irrottautua se oikeella taka-akselin päällä oleva käsijarrun vaijerin ohjausrauta, yrittäny siihen jotain virittää huonolla menestyksellä...
Re: Ascona GT C-CC-88
Eikös se ole sama pelti, ku tuolla ylemmässä uudessa, ei taida olla ?telwin kirjoitti:Mulla olis uusi orkkis lukkopelti lampunpohjineen.
Pistä yv jos kiinnostaa.
Re: Ascona GT C-CC-88
Ei ole vaan se osa joka jatkuu tuosta etuhelmasta ylöspäin.tursas kirjoitti:Eikös se ole sama pelti, ku tuolla ylimmässä kuvassa, ei taida olla ?telwin kirjoitti:Mulla olis uusi orkkis lukkopelti lampunpohjineen.
Pistä yv jos kiinnostaa.
Eli juurikin tämä osa.