Ascona GT C-CC-88 Katsastettu 18.5
Re: Ascona GT C-CC-88
No joku paikka sentään on! Suurin piirtein kaikki muut pellit onkin jo vaihdettu..
KWJ "design" -making scrapyard wrecks driveable since 1993
Re: Ascona GT C-CC-88
Vähään aikaan ei olekkaan tapahtunut mitään, kunnes tänään kasasin kauhealla huudolla toisen puolen takajarrut.. Huonot työkalut/huonot metodit sai aikaan ainakin 35 vi..ua ja 20 perk...ttä..
Mieltä lämmittää kuitenkin samaan kulmaan vaihdettu "uusi" madallusjousi.. kuvia ei tällä kertaa ole. Pelkäsin kameran menevän rikki ketutusrutistuksessa..
Mieltä lämmittää kuitenkin samaan kulmaan vaihdettu "uusi" madallusjousi.. kuvia ei tällä kertaa ole. Pelkäsin kameran menevän rikki ketutusrutistuksessa..
KWJ "design" -making scrapyard wrecks driveable since 1993
Re: Ascona GT C-CC-88
Oikean puolen jarruihin menikin enää vain pari v..tua.. Samalla laitoin myös madallusjousen. Huomenna Motonettiin hakemaan lisää naminamia: tulpat, öljynsuodatin ja venakopan tiiviste.Jakohihna ja vesipumppu löytyykin jo. Bensapumpun kannake ja suojus näyttivät aika elähtäneiltä. Taidan ottaa sen irti ja laskea samalla vanhat bensat pois (ne voi laittaa Omegaan.. ) samalla vois vaihtaa bensansuodattimen ja vähän letkuja.. Tällä kertaa ei ketuttanut, eli huonoja kuvia taas:
Bensapumppu:
Jarrut kunnossa + uusi jousi paikoillaan:
Bensapumppuhärdellin kunnostuksen jälkeen pitääki siirtyä etupäähän. Etujarrut + jouset vaihtoon + huolto..
Bensapumppu:
Jarrut kunnossa + uusi jousi paikoillaan:
Bensapumppuhärdellin kunnostuksen jälkeen pitääki siirtyä etupäähän. Etujarrut + jouset vaihtoon + huolto..
KWJ "design" -making scrapyard wrecks driveable since 1993
Re: Ascona GT C-CC-88
näin ne hommat etenee.
Re: Ascona GT C-CC-88
Hienoa, tosin vaikka kuvat sisältävät tuotesijoittelua.."tuotesijoittelu on sallittua, jos tuotteet esiintyvät luonnollisissa yhteyksissä"...
Re: Ascona GT C-CC-88
Bensapumppuhärveli fiksattu. Ennen kun irroitin ko hökötyksen, laitoin asconan tulille, ja hiukan vaikeen startin jälkeen lähti hyvin käymään.. samalla huomasin, että bensamittari ja lämpömittari ei vieläkään toimi.. Ketutuksesta huolimatta vaihdoin vielä tulpat.
Helposti lähti bensapumppu + kannake irti.. ruuvit auki, kunnes korkkas vastakappaleet & sen jälkeen pikku vääntö.. kävin sitten töissä eilen, ja laitoin uudet letkut + klemmarit ja hiekkapuhalsin kannakkeen ja suojapellin. Suojapeltiä piti vähän paikata. Illalla maalatut osat paikoilleen ja perä alas. Ei kyl laskenu niin paljoa kun olisin halunnu..
Tänään laiskotti niin paljon, että ainoastaan käytin Ascon lämpimäksi, tunkkasin etupään ylös ja vaihdoin öljyt.. Jossain vaiheessa jakopää, venakopan kansi ja ennen kaikkea koneen pesu! Näiden jälkeen sallin itselleni luvan poistaa etutolpat ja purkaa etujarrut..
Nii ja niitä kuvia:
Bensapumppuhärdelli:
Moottori "vähän piessä"
Kuukaus aikaa..
Helposti lähti bensapumppu + kannake irti.. ruuvit auki, kunnes korkkas vastakappaleet & sen jälkeen pikku vääntö.. kävin sitten töissä eilen, ja laitoin uudet letkut + klemmarit ja hiekkapuhalsin kannakkeen ja suojapellin. Suojapeltiä piti vähän paikata. Illalla maalatut osat paikoilleen ja perä alas. Ei kyl laskenu niin paljoa kun olisin halunnu..
Tänään laiskotti niin paljon, että ainoastaan käytin Ascon lämpimäksi, tunkkasin etupään ylös ja vaihdoin öljyt.. Jossain vaiheessa jakopää, venakopan kansi ja ennen kaikkea koneen pesu! Näiden jälkeen sallin itselleni luvan poistaa etutolpat ja purkaa etujarrut..
Nii ja niitä kuvia:
Bensapumppuhärdelli:
Moottori "vähän piessä"
Kuukaus aikaa..
KWJ "design" -making scrapyard wrecks driveable since 1993
Re: Ascona GT C-CC-88
tuo umpiruostunut ja varmaan vuotava venttiili joutaa mäkeen pumpun suodattimen välistä. tästä on kiistelty monet kerrat mutta kyllä se on kuitenkin turha mulla on ainenkin monta autoa toiminut ilmankin tuota hienosti..
Re: Ascona GT C-CC-88
No mulle jäikin sen funktio vähän epäselväksi.. Helppohan tuo on napata pois.. Jokos on lumet sulaneet purkuasconan ympäriltä? Nimim: takahelmaa kaipaava..
KWJ "design" -making scrapyard wrecks driveable since 1993
Re: Ascona GT C-CC-88
epäilen, mutta pitää käydä kattomassa tässä lähipäivinä.
jos on ikkunoiden alareunaan enää niin kaivan loput
jos on ikkunoiden alareunaan enää niin kaivan loput
Re: Ascona GT C-CC-88
MERDE!! Mahtaako tosta SEH-koneesta saada kampiakselin hihnapyörää pois ilman, että ottaa ne öljynlauhduttimelle lähtevät letkut auki siitä suodatinjalasta?? Mä tietysti vaihdoin öljyt, ja nyt sitten katoin, että ahdasta on
No, nekin kyllä oli aika rasvassa..
Taidan teutaroida kiukulla ton moottoripuolen kuntoon , et pääsen sovittelemaan lokasuojia paikoilleen ja samalla käytän tolpat pois ja vaihdan jouset, levyt ja palat..
Sit vielä loppurutistusta pohjatöiden muodossa..
P.S mikä olis hyvä moottorinpuhdistusaine?
No, nekin kyllä oli aika rasvassa..
Taidan teutaroida kiukulla ton moottoripuolen kuntoon , et pääsen sovittelemaan lokasuojia paikoilleen ja samalla käytän tolpat pois ja vaihdan jouset, levyt ja palat..
Sit vielä loppurutistusta pohjatöiden muodossa..
P.S mikä olis hyvä moottorinpuhdistusaine?
KWJ "design" -making scrapyard wrecks driveable since 1993
Re: Ascona GT C-CC-88
jollain kunnon liuottimella ja painepesurilla lähtee.. antaa tökötin hetken muhia vaikka vähän jollain teräsharjalla hinkkailee pahimpia. toistaa tarvittaessa
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Re: Ascona GT C-CC-88
Se olis kyllä hyvä, kun olis painepesuri.. Höyrypesuri kyl löytyy.. jospa koettais liuotinta höyrypesuria ja kuumaa vettä..
KWJ "design" -making scrapyard wrecks driveable since 1993
Re: Ascona GT C-CC-88
Tämä viikko on ollut taas iltavuoroa.. Eli tarkoittaa, että aamuisin on painettu tallissa hommia.. Otin lokasuojat pois, molemmat etutolpat pois.. (vähän vaati suostuttelua) Samalla tuli huomattua, että ojaanajon seurauksena oik alatukivarsi oli solmussa, ja käytännössä melkein poikki, menin saman tien koneelle, ja katsoin, että sopivasti ainoastaan Turun Motonetissa oli oikea alatukivarsi.. how convinient.. oik puolella oli 256mm levy, vas puolella 236mm toinen etujousi oli poikki, ja etupyörien laakerit oli paljon yli parasta ennen päivän. Jarrusylinterit oli jumissa mutta liukusysteemit oli sentään kunnossa. Lauhduttimen letkut menee myös vaihtoon, ja reikiäkin löytyi taas.. Jarrupääsylinteri oli paskana ja ei paljon muuta. Synkät tunnelmat, synkät tunnelmat..
No, onneksi velipoika auttoi melkein uusien jarrulevyjen ja ehjän jarrupääsylinterin verran.
Tolpat tuli purettua töissä, ja laakerien sujuvan irroituksen takasi n. 100 tonnin prässi.. seuraavaksi tolpat meni Teijoon = pesukoneeseen. Sitten maalia ja "uudet" madallusjouset. Tilipäivän jälkeen tapahtuukin enemmän kokoamista.. Jarrusatulat tuli myös purettua ja maalattua.
Moottoripuolellakin on ehtinyt tapahtua: Jakohihna ja vesipumppu tuli vaihdettua, moottoritila pestyä, venttiilinkopan kansi sai uuden tiivisteen ja vähän paremman kiillon. Orkkis ilmanpuhdistinkotelo löysi myös paikkansa pitkän tauon jälkeen.
Molempiin etupyöräkoteloihin tuli n 20cm peltiliuskat hitsattua, toiselle puolelle piti myös tehdä se kantti, mihin tulee taas toinen pelti kiinni.
Sovitin myös etulokasuojat, etupuskurin ja etuhelman paikoilleen. Sumuvalot löysi paikkansa. Vähän pitää hitsata.. meni toinen reikä vähän väärään paikkaan.. oh well, sehän on vaan peltiä..
Ensi viikonloppuna on tiedossa julmettua kasausta, pikku shoppailureissun jälkeen.. ja asco on sunnuntaina ehkä jopa ajokunnossa.
Vähän kuvia taas:
Alatukivarsi:
Romua:
Jarrulevyt, jotka oli paikoillaan:
Vähän uutta peltiä:
Sumuvalo paikoillaan:
No, onneksi velipoika auttoi melkein uusien jarrulevyjen ja ehjän jarrupääsylinterin verran.
Tolpat tuli purettua töissä, ja laakerien sujuvan irroituksen takasi n. 100 tonnin prässi.. seuraavaksi tolpat meni Teijoon = pesukoneeseen. Sitten maalia ja "uudet" madallusjouset. Tilipäivän jälkeen tapahtuukin enemmän kokoamista.. Jarrusatulat tuli myös purettua ja maalattua.
Moottoripuolellakin on ehtinyt tapahtua: Jakohihna ja vesipumppu tuli vaihdettua, moottoritila pestyä, venttiilinkopan kansi sai uuden tiivisteen ja vähän paremman kiillon. Orkkis ilmanpuhdistinkotelo löysi myös paikkansa pitkän tauon jälkeen.
Molempiin etupyöräkoteloihin tuli n 20cm peltiliuskat hitsattua, toiselle puolelle piti myös tehdä se kantti, mihin tulee taas toinen pelti kiinni.
Sovitin myös etulokasuojat, etupuskurin ja etuhelman paikoilleen. Sumuvalot löysi paikkansa. Vähän pitää hitsata.. meni toinen reikä vähän väärään paikkaan.. oh well, sehän on vaan peltiä..
Ensi viikonloppuna on tiedossa julmettua kasausta, pikku shoppailureissun jälkeen.. ja asco on sunnuntaina ehkä jopa ajokunnossa.
Vähän kuvia taas:
Alatukivarsi:
Romua:
Jarrulevyt, jotka oli paikoillaan:
Vähän uutta peltiä:
Sumuvalo paikoillaan:
KWJ "design" -making scrapyard wrecks driveable since 1993
Re: Ascona GT C-CC-88
Pikku hiljaa etenee taas. Moottoria tuli vähän peseskeltyä, ei se vieläkään kovin hyvä ole, mutta erottaa sentään jo eri komponentit toisistaan.. Tolpat tuli kasattua, laakerit vaihdettua ja paikoilleenkin ne löysi. Jarrusatulat tuli kevyesti hoonattua ja kasattua uusilla kumeilla. Jarrupääsylinteri vaihtui Uus alatukivarsi ja uus lauhduttimen öljyputki tarkoittikin sitten sitä, että tallissa lojuu ihka ajokuntoinen Asco!
Inspiraatiota piisaa, kun aloittelin jo pohjia tekemään. Vapuksi ei tule valmista, mutta ehkä ens kuun puolessa välissä..
Lisäksi konttorilla odottavat uudet (alkuperäiset & ei-eu) kilvet.
Näihin kuviin ja näihin tunnelmiin:
Uus alatukivarsi paikoillaan
Etutolpat paikoillaan:
Raitisilmahoitoa saamassa:
Inspiraatiota piisaa, kun aloittelin jo pohjia tekemään. Vapuksi ei tule valmista, mutta ehkä ens kuun puolessa välissä..
Lisäksi konttorilla odottavat uudet (alkuperäiset & ei-eu) kilvet.
Näihin kuviin ja näihin tunnelmiin:
Uus alatukivarsi paikoillaan
Etutolpat paikoillaan:
Raitisilmahoitoa saamassa:
KWJ "design" -making scrapyard wrecks driveable since 1993