Manta B 204 *Penkitetty*
Re: Manta B 2.X -kohti kesää-
Älä nyt mee pilaamaan muuten hyvin tehtyä hommaa tuollaisella huonekaluputkella
Todennäköisesti väärässä.
Re: Manta B 2.X -kohti kesää-
Tuola ylempänähän luki, et ihan 3mm teräsputkea mihin tulee jäykisteet.
Re: Manta B 2.X -kohti kesää-
No mitä materiaalia huonekaluputki sun mielestä sitten on? Kuvissa tuskin on eri osa kuin mitä ollaan tekemässä ja tuo kuvan putki on saumallista huonekaluputkea ja melkein uskaltaisin lyödä vetoa ettei toi seinämävahvuuskaan ole kolmea milliä.
Todennäköisesti väärässä.
Re: Manta B 2.X -kohti kesää-
Vaikken mistään mitään tiedäkkään ni silti tiedän ettei tuo putki mitä täs projektis käytetty ole mitään huonekaluputkea
Asiasta en sen enempää rupee selitteleen, ku se kuitenki menee taas väitelyksi täälä joten en provosoidu tällä kertaa
Projektin tekijä varmaan tulee sulle tekemään selvitystä mistä hän tuon on tehnyt.
Asiasta en sen enempää rupee selitteleen, ku se kuitenki menee taas väitelyksi täälä joten en provosoidu tällä kertaa
Projektin tekijä varmaan tulee sulle tekemään selvitystä mistä hän tuon on tehnyt.
Re: Manta B 2.X -kohti kesää-
Toivottavasti sit mun ja Harrin (Motorsport) silmät valehtelee.
Todennäköisesti väärässä.
Re: Manta B 2.X -kohti kesää-
En pistäis kyl rahojani omega16t vedonlyönti tipseihin.
JEEEEEEEEEEEEE!
Re: Manta B 2.X -kohti kesää-
Taloudellinen tilanteeni huomioonottaen, toi on hyvä päätös. Parempi kuitenkin ajoissa huomauttaa mahdollisesta heikosta lenkistä ennen ku sattuu mitään. Siellä radalla kun on muitakin ajamassa.Keme kirjoitti:En pistäis kyl rahojani omega16t vedonlyönti tipseihin.
Taisi tulla joskus sullekin huomautettua jostain materiaalikukkasesta (panhardin kiinnityskorvallinen) ja tuli tarpeeseen vaikka sä oletkin autoalan ammattilainen
Todennäköisesti väärässä.
Re: Manta B 2.X -kohti kesää-
Kiitoksia huolenpidosta.
Joo ei ollut 3mm tavaraa, 2mm uudelleen tönärillä mitattuna, että siinä menin halpaan. Mutta huonekaluputkeksi ei tuota kannata nimittää. Se valittiin tasantarkkaan kriteerillä ei perusmustaa vaan pykälää sitkempää, ainestodistusta en nähnyt vaivaksi pyytä. Että jos se saumallinenputki vie tän rojektin hautaan niin oon väärällä harrastusalueella. Ja tarkoitus on että rasitus kohdistuu noihin kolmeen teräksiseen 20x20mm kulmaprofiiliin jotka putkeen on hitsattu kiinni.
Huomiodaanhan myös ettei tästä ole tulossa 1000hp 1/4maili monsteria, vaan ihan omaksi ilokseen rakenneltua pirtsakkaa katuautoa. Voin toki olla väärässä ettei tuo sitten kestäkkään jos oikeasti kenkää saa mutta siinä vaiheessa on jotain muutakin vialla. Raportoin sitten kesän lopussa miten on kestänyt.
Mukava toisaalta että saan keskustelua aikaiseksi, ja ihan positiivisesti otan kommentit vastaan. Sekä plussat että miinukset.
Joo ei ollut 3mm tavaraa, 2mm uudelleen tönärillä mitattuna, että siinä menin halpaan. Mutta huonekaluputkeksi ei tuota kannata nimittää. Se valittiin tasantarkkaan kriteerillä ei perusmustaa vaan pykälää sitkempää, ainestodistusta en nähnyt vaivaksi pyytä. Että jos se saumallinenputki vie tän rojektin hautaan niin oon väärällä harrastusalueella. Ja tarkoitus on että rasitus kohdistuu noihin kolmeen teräksiseen 20x20mm kulmaprofiiliin jotka putkeen on hitsattu kiinni.
Huomiodaanhan myös ettei tästä ole tulossa 1000hp 1/4maili monsteria, vaan ihan omaksi ilokseen rakenneltua pirtsakkaa katuautoa. Voin toki olla väärässä ettei tuo sitten kestäkkään jos oikeasti kenkää saa mutta siinä vaiheessa on jotain muutakin vialla. Raportoin sitten kesän lopussa miten on kestänyt.
Mukava toisaalta että saan keskustelua aikaiseksi, ja ihan positiivisesti otan kommentit vastaan. Sekä plussat että miinukset.
"Jokainen tekee röntälleen mitä haluaa"
-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77
-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: Manta B 2.X -kohti kesää-
Juu eihän se noiden vahvikkeiden jälkeen kyllä nitkahda mihinkään. Jos peränjatkeen kuori jostain nitkahtaa niin se on siitä banjon juuresta.
Re: Manta B 2.X -kohti kesää-
Siistiä jälkeä näyttää tulevan täälläkin
"kaikkea nämä opelit saa ihmisen tekemään"
Re: Manta B 2.X -kohti kesää-
Olin väärässä. taas. Pitäs varmaan keskittyä oman projektin edistämiseen eikä muiden kommentointien kommentointeihin.Keme kirjoitti:En pistäis kyl rahojani omega16t vedonlyönti tipseihin.
JEEEEEEEEEEEEE!
Re: Manta B 2.X -kohti kesää-
Jarruletku osia:
Etupalkki irrotettu. Thänx SammyD avusta:
Puslat irti ja vähän jäykistettä tukivarsiin, hitsauksista kuvat myöhemmin kun otan ne paremmalla kameralla:
Hirveesti sitä onkin kaikkee pientä sittenkin tehtävä tänä talvena, vaikka ekaksi piti olla välikausi rakentelusta.
Sitä kun sai taas kaikkea hyviä ideoita ja pitää saada toteuttaa itseään niin sit käy näin.
PS. Levyjarru osat taakse laitettu tilaukseen.
Etupalkki irrotettu. Thänx SammyD avusta:
Puslat irti ja vähän jäykistettä tukivarsiin, hitsauksista kuvat myöhemmin kun otan ne paremmalla kameralla:
Hirveesti sitä onkin kaikkee pientä sittenkin tehtävä tänä talvena, vaikka ekaksi piti olla välikausi rakentelusta.
Sitä kun sai taas kaikkea hyviä ideoita ja pitää saada toteuttaa itseään niin sit käy näin.
PS. Levyjarru osat taakse laitettu tilaukseen.
"Jokainen tekee röntälleen mitä haluaa"
-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77
-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77
Re: Manta B 2.X -kohti kesää-
Tuki varsia vähän boksattu.
Toisen puolen pohjaanlyöntitolppa olikin vähän hapero.
Muistelin etten ihan kaikkia ruosteita taklannut neljä vuotta sitten kun koria hitsailin umpeen, joten viimeisen paikan kimppuun täysillä.
Ei pahan näkösiä, mutta kun putsas harjalaikalla massat ja maalit irti ja vähän leikkas haperoa irti niin kohta olikin tälläset palat pöydällä.
Ja koska kotelon sisäpuoli jää piiloon ja sitä on vaikea maalata jälkikäteen, niin laitoin vähän ruosteen muunninta pohjalle, kestää kuivuttuaan myös hitsata. Pintaan jääviin pelteihin tulee silti Teknoksen Plast Primeriä puhtaan pellin päälle, tuo mömmö kun on vaan 1K:a.
Sillä välin kun pohja-maali kuivui niin näpertelyä.
Töistä tarttu vähän ylimääräsiä nippoja ja poranteriä mukaan.
Naitetaan yhteen.
Ja muihinkin myös nipat.
Nyt olikin mömmö kuivaa ja laitettiin esa-b tulille.
Tähän pitää vielä tunkin nostokohta suunnitella, kun ei tätä museoida niin täytyy soveltaa.
Ja kun puhistelin sauman ympäryksiä niin löyty vielä mukava motivaatio-monttu helman päädystä. Päällä olikin vain pesäpallon kokonen massa-sikaflex möykky...
Sen verran alko puurtaminen riittää tältä erää että kasailin vaan alustan osat samaan läjään maalausta odottelemaan(taka-akseli ei kuvassa)
Ensi kerran tavotteeksi laitoinkin tuon vikan ruostepaikan hitsuun ja sitten puhdistelee saumat, vetää epoxyt ja tiivisteliimaa saumoihin. Aikarajaksi itelleni asetinkin että tammikuun aikana sais auton renkailleen takaisin. Mutta saa nähä kun projektiin kertyi lisää työ sarkaa jarrutuksen muodossa. Ei kellään olis G astran takasatulan kannakkeita myytävänä?
Toisen puolen pohjaanlyöntitolppa olikin vähän hapero.
Muistelin etten ihan kaikkia ruosteita taklannut neljä vuotta sitten kun koria hitsailin umpeen, joten viimeisen paikan kimppuun täysillä.
Ei pahan näkösiä, mutta kun putsas harjalaikalla massat ja maalit irti ja vähän leikkas haperoa irti niin kohta olikin tälläset palat pöydällä.
Ja koska kotelon sisäpuoli jää piiloon ja sitä on vaikea maalata jälkikäteen, niin laitoin vähän ruosteen muunninta pohjalle, kestää kuivuttuaan myös hitsata. Pintaan jääviin pelteihin tulee silti Teknoksen Plast Primeriä puhtaan pellin päälle, tuo mömmö kun on vaan 1K:a.
Sillä välin kun pohja-maali kuivui niin näpertelyä.
Töistä tarttu vähän ylimääräsiä nippoja ja poranteriä mukaan.
Naitetaan yhteen.
Ja muihinkin myös nipat.
Nyt olikin mömmö kuivaa ja laitettiin esa-b tulille.
Tähän pitää vielä tunkin nostokohta suunnitella, kun ei tätä museoida niin täytyy soveltaa.
Ja kun puhistelin sauman ympäryksiä niin löyty vielä mukava motivaatio-monttu helman päädystä. Päällä olikin vain pesäpallon kokonen massa-sikaflex möykky...
Sen verran alko puurtaminen riittää tältä erää että kasailin vaan alustan osat samaan läjään maalausta odottelemaan(taka-akseli ei kuvassa)
Ensi kerran tavotteeksi laitoinkin tuon vikan ruostepaikan hitsuun ja sitten puhdistelee saumat, vetää epoxyt ja tiivisteliimaa saumoihin. Aikarajaksi itelleni asetinkin että tammikuun aikana sais auton renkailleen takaisin. Mutta saa nähä kun projektiin kertyi lisää työ sarkaa jarrutuksen muodossa. Ei kellään olis G astran takasatulan kannakkeita myytävänä?
"Jokainen tekee röntälleen mitä haluaa"
-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77
-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77
Re: Manta B 2.X *Hitsailua ja jarrupäivitystä*
Hieno ajatus nuo rasvanipat. kuinka ratkaisit poraus lastus/pärseet? Samaa lisäystä miettinyt, mutta enpä ole tuota ongelmaa ratkaissut. Taitaa muuten syödä pallon väljäksi pesäänsä melko nopeasti?
Re: Manta B 2.X *Hitsailua ja jarrupäivitystä*
Nipattomaan niveleen ei saa ikinä laittaa nippoja, saattaa pullauttaa jopa nivelen irti. Oikeassa nipallisessa nivelessä on rasvaurat tämän takia!
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.