Manta B 204 *Penkitetty*
Re: Manta B 2.X *Hitsailua ja jarrupäivitystä*
joo ei kannata nippoja asennalla, jos ruuttaa rasvaa niin erittäin varovasti!
kai sä suojaat tuon lattiakorjaus palan alapuolen koriliimalla+massalla? pelkkä alusta massa ei riitä tuolaisen suojamiseen max 5 vuotta ympäri vuotisessa ajossa ja taas saa paikata
t. liian monta tuolaista paikkaa joutunut korjaamaa
kai sä suojaat tuon lattiakorjaus palan alapuolen koriliimalla+massalla? pelkkä alusta massa ei riitä tuolaisen suojamiseen max 5 vuotta ympäri vuotisessa ajossa ja taas saa paikata
t. liian monta tuolaista paikkaa joutunut korjaamaa
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
Re: Manta B 2.X -kohti kesää-
Oma ratkaisuni: 2mm kuumasinkittyä peltiä särmäyskoneella kantattuna passeliksi. Ei pitäs lahota koskaan pois.Carbin kirjoitti:Tähän pitää vielä tunkin nostokohta suunnitella, kun ei tätä museoida niin täytyy soveltaa.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Manta B 2.X *Hitsailua ja jarrupäivitystä*
Kommentit rasvanipoista olikin arvattavissa. Joo tiedossa oli ettei välttämättä kannata laittaa, mutta niveliä on ylimääräsiä. Ja muutaman tarvike nivelen kun purin atomeiksi niin eivät rasvan määrällään häikäisseet. Varovasti tosiaan ihan puristus kerrallaan rasvaa ja kokeilu miten pysyy.
Poraus/kierteytys ihan vaan varovasti siinä vaiheessa kun menee pohja puhki, ettei lyö kuulan pohjaan terää rikki/lommoa. Ja laittaa teriin paksua vaseliinia ja poraa erittäin maltilla. Lopuksi vielä työnsin reijästä vaseliinilla koristellun tikun ja sillä noukin mahdolliset jämät pois.
Noilla ajoilla, 1-2tkm vuoteen, saa kestää sen minkä kestääkin, jos sinne nyt joku kakkajyvä jäi
Juu ja saumat saa tietty tiivistyksen ennen sitä massausta, koska nythän noissa näytti olevan suoraan metallin päällä massa ja siksi olikin haperoksi muuttunut.
Tuollasta oon miettinykkin siihen tunkkauskohtaan, pitää vaan ottaa varsin sapluuna ja mennä käyttää järeempää taivutinta, kun ei tuolla bilteman ruuvipenkillä ja 3kg lekalla saa ihan kaikkia muotoja aikaan 2mm pellistä.
Poraus/kierteytys ihan vaan varovasti siinä vaiheessa kun menee pohja puhki, ettei lyö kuulan pohjaan terää rikki/lommoa. Ja laittaa teriin paksua vaseliinia ja poraa erittäin maltilla. Lopuksi vielä työnsin reijästä vaseliinilla koristellun tikun ja sillä noukin mahdolliset jämät pois.
Noilla ajoilla, 1-2tkm vuoteen, saa kestää sen minkä kestääkin, jos sinne nyt joku kakkajyvä jäi
Juu ja saumat saa tietty tiivistyksen ennen sitä massausta, koska nythän noissa näytti olevan suoraan metallin päällä massa ja siksi olikin haperoksi muuttunut.
Tuollasta oon miettinykkin siihen tunkkauskohtaan, pitää vaan ottaa varsin sapluuna ja mennä käyttää järeempää taivutinta, kun ei tuolla bilteman ruuvipenkillä ja 3kg lekalla saa ihan kaikkia muotoja aikaan 2mm pellistä.
"Jokainen tekee röntälleen mitä haluaa"
-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77
-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77
Re: Manta B 2.X -kohti kesää-
nii lahoo vaa kaikki siitä ympäriltäJuho M-P kirjoitti: Ei pitäs lahota koskaan pois.
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Re: Manta B 2.X *Hitsailua ja jarrupäivitystä*
Kyllä tuossa itelläni tuli kanssa mieleen että häviää ensin kaikki muu ympäriltä, kuin tuo oma tehty paikka
"Jokainen tekee röntälleen mitä haluaa"
-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77
-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77
Re: Manta B 2.X *Takas kasaan*
Juupa. Päivitellääs välillä. Akseliston osat sain maalautettua, puslat tyrkättyä paikoilleen ja alottelin jo kasaamaankin. Ihan ei autoon asti saanut vielä osia kiinni, kummasti menee aikaa kaikkien pulttien ja muttereiden pähkäilyyn omille paikoilleen. Mutta kyllä ne on paikkansa löytäny.
Motivaatiota pitää yllä oman talon ja sitä kautta tallin hankinta. Nimittäin heti kun lumet sulaa niin kalusta ajetaan suoraan sinne säilöön ja kattotaan mitä kivaa sitten keksitään
Motivaatiota pitää yllä oman talon ja sitä kautta tallin hankinta. Nimittäin heti kun lumet sulaa niin kalusta ajetaan suoraan sinne säilöön ja kattotaan mitä kivaa sitten keksitään
"Jokainen tekee röntälleen mitä haluaa"
-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77
-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3996
- Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
- Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
- Viesti:
Re: Manta B 2.X *Hitsailua ja jarrupäivitystä*
Hemmetin hyvältä näyttää
Vaan eihän menny tukivarret taka-akseliin väärille puolille? Eihän niissä muuten eroa ole mutta tuo käsijarruvaijerin ohjain näyttäs osoittavan väärään suuntaan (tai sitten näen vaan omiani).
Vaan eihän menny tukivarret taka-akseliin väärille puolille? Eihän niissä muuten eroa ole mutta tuo käsijarruvaijerin ohjain näyttäs osoittavan väärään suuntaan (tai sitten näen vaan omiani).
B Ascona '80 ja E Rekord '83
Re: Manta B 2.X *Hitsailua ja jarrupäivitystä*
On oikeinpäin, eli vaijerit ohjautuu peränjatkeelta päin rummuille. Pyörittelin vartin noitakin ympäri just tuon takia että muistas miten päin pitää laittaa
"Jokainen tekee röntälleen mitä haluaa"
-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77
-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77
Re: Manta B 2.X *Hitsailua ja jarrupäivitystä*
Nuo tukivarret on juurikin väärinpäin. Se osa mikä osoittaa nyt eteenpäin, tulee kiinni taka-akseliin. Kuvien perusteella tuosta ei saa vinkkiä kun näkyy ruostuneen vaijerinohjain tjsp. pois tuosta kohdasta johon tukivarsi tulee kiinni: http://omega16.kuvat.fi/kuvat/Kadett/Te ... 283%29.JPG
Todennäköisesti väärässä.
Re: Manta B 2.X *Hitsailua ja jarrupäivitystä*
Oli ne joo väärinpäin Sen siitä saa kun puolilta öin silmät ristissä kasailee.
Tänään tarkastin nuo vielä ja vaihdoin puolelta toiselle. Oliskin nuo nyt muutenkin kasassa jotta vaan nostais takasin autoon paikalleen, sitten iski laiskuus ja lähin kotia
Tänään tarkastin nuo vielä ja vaihdoin puolelta toiselle. Oliskin nuo nyt muutenkin kasassa jotta vaan nostais takasin autoon paikalleen, sitten iski laiskuus ja lähin kotia
"Jokainen tekee röntälleen mitä haluaa"
-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77
-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77
Re: Manta B 2.X *Hitsailua ja jarrupäivitystä*
Oot kohta laittanu kaiken mahollisen kertaalleen väärinpäin
Hyvältähän se näyttää, luulis menon vähän jäykistyvän. Pitää ensi viikolla tulla katselemaan onko lisäedistystä tapahtunut
Hyvältähän se näyttää, luulis menon vähän jäykistyvän. Pitää ensi viikolla tulla katselemaan onko lisäedistystä tapahtunut
Vectra B2 HB Sport -00
Calibra Turbo FWD -90 (ex)
Astra G Sport -99 (ex)
Calibra Turbo FWD -90 (ex)
Astra G Sport -99 (ex)
Re: Manta B 2.X *Valmistuu käsiin*
Alkaa olee viittävaille kasassa.
Jarruihin ja perään nesteet sisälle, sekä takavakaajan päätyhelat jotenkin pitäis kyhätä. Ei tullu PF:n sarjassa mukana puslia niin menee kehittelyksi.
Jarruletkuthan vaihtui punoksiin:
Josko sitä ensi kerralla olisi jo pyörillään. Pahasti alkaa myös näyttää siltä että voisi vappuna jo ajaakkin tällä
Jarruihin ja perään nesteet sisälle, sekä takavakaajan päätyhelat jotenkin pitäis kyhätä. Ei tullu PF:n sarjassa mukana puslia niin menee kehittelyksi.
Jarruletkuthan vaihtui punoksiin:
Josko sitä ensi kerralla olisi jo pyörillään. Pahasti alkaa myös näyttää siltä että voisi vappuna jo ajaakkin tällä
"Jokainen tekee röntälleen mitä haluaa"
-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77
-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77
Re: Manta B 2.X *Hitsailua ja jarrupäivitystä*
Vappu lähestyy ja tämäkin otettu ajoon.
Varoivaisen testilenkin jälkeen näyttäisi siltä että talven "viritykset" on onnistuneet. Auto kulkee kuin kiskoilla ja suunnanvaihdokset ovat todella nopeita ja tarkkoja.
Jarrut pitänee vielä hieman paremmin ilmailla tai sitten suoraan laittaa ne levyt taaksekkin.
Mutta pääasiassa tarkoitus vaan kuluttaa bensaa ja kumia tämä kesä.
Varoivaisen testilenkin jälkeen näyttäisi siltä että talven "viritykset" on onnistuneet. Auto kulkee kuin kiskoilla ja suunnanvaihdokset ovat todella nopeita ja tarkkoja.
Jarrut pitänee vielä hieman paremmin ilmailla tai sitten suoraan laittaa ne levyt taaksekkin.
Mutta pääasiassa tarkoitus vaan kuluttaa bensaa ja kumia tämä kesä.
"Jokainen tekee röntälleen mitä haluaa"
-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77
-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77
Re: Manta B 2.X *Lyhyt ajokausi takana...*
Joo ei kauaa tämä kausi kestänyt:
Lyhkäisyydessään: 18.5 ajeltiin työkaverin kanssa firman kevät kinkereihin varkauteen ja matkalla pikku mutkapätkällä kurvatessa kuului pamaus ja vaihdekeppi sukelsi kardaani tunneliin. Laatikko paskaksi ja auto trairelilla kotia. Eli tuli vissiin getrag 240:n voiman kesto vastaaan.
Nooh, muut rojektit ja remontit verottaa kuitenkin tänä kesänä aikaa niin ei tää maailmaa kaada. Kuitenkin ois tulevana talvena alkanut pitempi rakennus jakso koska tekniikka tulee vaihtumaan.
Osa hankinnatkin jo kerkesi alkaa juuri sattumoisin vaihteiston osalta:
Olkoot Opeli nyt unessa muutaman ajan.
Lyhkäisyydessään: 18.5 ajeltiin työkaverin kanssa firman kevät kinkereihin varkauteen ja matkalla pikku mutkapätkällä kurvatessa kuului pamaus ja vaihdekeppi sukelsi kardaani tunneliin. Laatikko paskaksi ja auto trairelilla kotia. Eli tuli vissiin getrag 240:n voiman kesto vastaaan.
Nooh, muut rojektit ja remontit verottaa kuitenkin tänä kesänä aikaa niin ei tää maailmaa kaada. Kuitenkin ois tulevana talvena alkanut pitempi rakennus jakso koska tekniikka tulee vaihtumaan.
Osa hankinnatkin jo kerkesi alkaa juuri sattumoisin vaihteiston osalta:
Olkoot Opeli nyt unessa muutaman ajan.
"Jokainen tekee röntälleen mitä haluaa"
-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77
-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77